• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Er zijn altijd mensen met slechte bedoelingen. Kijk maar naar het filmpje dat deze hele discussie begon. Als je je daar door laat tegen houden kun je jezelf beter thuis opsluiten en de sleutel weggooien.

Dat is te makkelijk. Oplossingen voor dit soort excessen moeten gevonden worden, alleen niet op de manier die jij voorstelt.
Die plannen over voortplanting druisen trouwens ook nog eens tegen de universele rechten van de mens ook volgens mij. Is toch iets waar een groot gedeelte van de wereldbevolking zich hard voor heeft gemaakt.
 

DeletedUser15924

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Wat betreft mensen waarvan zonder enige twijfel vaststaat dat ze tot zulke dingen in staat zijn, laat die inderdaad maar afvloeien. Maar de verdere beweringen over dat bepaalde mensen zich niet zouden mogen voortplanten van pluisjen slaan kant nog wal. Ten eerste wie gaan die onderzoeken naar erfelijke afwijkingen betalen? Jou kostbare euro zal dan daar waarschijnlijk naartoe gaan. Wie gaat bepalen wie nuttig is en wie niet? Abortus? je praat er net zo makkelijk over alsof het een wegwerp artikel is... het klopt niet helemaal dus doe maar weg? Dus als ik het dan nog ff verder doortrek, als jou vriendin en jij dus een kindje maken die niet helemaal gezond is, gooien we jullie ook maar weg, jullie zijn niet in staat een gezond kind te produceren dus totaal niet nuttig voor het voortbestaan van de mens...
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

He pluisjen,

Heb jij nooit overwogen om in Noord-Korea of Syrië te gaan wonen? Ik denk dat jij daar met dit soort opmerkingen wel populair zal zijn, of je in ieder geval thuis zult voelen.

Nogal een trieste reactie, dat had ik niet van je verwacht. Pluisje heeft eigenlijk wel degelijk een goed punt. Maar het gevaar is alleen het bepalen van de grens. Ze zeggen wel dat ouders het recht hebben op kinderen, maar diezelfde kinderen hebben ook recht op een normaal leven.

Voorbeeld:
Als een man en een vrouw een kind willen, maar ze zijn bijvoorbeeld gehandicapt of ze hebben al 4 kinderen en zitten ook nog eens in de ziekte wet (terwijl hen niks markeert). Dan zou ik voorstander zijn van het besluit om die die 2 te verbieden om nog kinderen te krijgen. Simpelweg omdat het voor een kind vreselijk is om gehandicapte ouders te hebben. Niet zo heel lang geleden was dit ook een onderwerp in het nieuws, en toen vertelde het kind van die gehandicapte ouders dat zij zich op latere leeftijd het erg moeilijk had met haar geestelijke gehandicapte ouders. En ze zou het terecht vinden als er ooit een verbod kwam.

En dat andere voorbeeld: Ouders die de wet misbruiken om zo aan geld te komen, terwijl zij daarna nog gewoon van alles kunnen (zoals wippen, kinderen krijgen), verdienen het ook niet om kinderen te krijgen. Juist vanwege het feit dat die ouders hun kinderen nooit fatsoenlijk kunnen opvoeden.

Het klinkt misschien wat hard voor de sommige linkse rakkers, maar kinderen hebben ook rechten en niet alleen de ouders!
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Dat kind kan er net zo veel aan doen als die gene met dat IQ van 50. Het kind maak je wel dood maar die gene met het IQ van 50 niet?
Ik ben het met je eens van dat gedoe over de doodstraf, maar dit snap ik dan weer niet.

Ik geloof niet dat een klomp cellen zonder zenuwstelsel, organen, etc een kind is. Vandaar dat ik vrij makkelijk daarover denk. Die tests doe je vlak na de verwekking, als het nog in de buik zit, in de eerste weken. Dan kun je nog niet echt van een kind spreken imho.

Dat is te makkelijk. Oplossingen voor dit soort excessen moeten gevonden worden, alleen niet op de manier die jij voorstelt.
Die plannen over voortplanting druisen trouwens ook nog eens tegen de universele rechten van de mens ook volgens mij. Is toch iets waar een groot gedeelte van de wereldbevolking zich hard voor heeft gemaakt.

Natuurlijk moeten er oplossingen gevonden worden, en dat jij het er niet mee eens bent wil nog niet zeggen dat het een slechte oplossing is. En "sommigen zouden er misbruik van maken" is een non-argument, dat kun je overal van zeggen. Dat betekent gewoon dat je nog uit moet vogelen hoe je dat zoveel mogelijk voorkomt, niet dat je het maar op moet geven.

Ten eerste wie gaan die onderzoeken naar erfelijke afwijkingen betalen?

Daarvoor gebruik je de pot die gereserveerd is om al die erfelijke zieke kinderen hun hele leven te ondersteunen, obviously.

Dus als ik het dan nog ff verder doortrek, als jou vriendin en jij dus een kindje maken die niet helemaal gezond is, gooien we jullie ook maar weg, jullie zijn niet in staat een gezond kind te produceren dus totaal niet nuttig voor het voortbestaan van de mens...

Als wij ook nog eens niet zouden willen werken, bewust andere mensen het leven zuur zouden maken en de samenleving alleen maar een hele hoop geld kosten wegens onze eigen schuld (en niet onmacht), dan zou ik je groot gelijk geven.

Helaas hebben wij allebei een baan en dragen we netjes belasting af, dus zijn we wel degelijk een toevoeging :)
 

DeletedUser15924

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Daarvoor gebruik je de pot die gereserveerd is om al die erfelijke zieke kinderen hun hele leven te ondersteunen, obviously.

Welke pot? Denk je echt dat mensen met een beperking alles in de schoot geworpen krijgen? In de meeste gevallen krijgen de ouders van beperkte kinder wel iets van vergoeding, maar dat is echt niet om ze hun hele leven te onderhouden. In meer dan de helft van die gevallen werken de ouders zich bijna dood om maar in de behoefte van hun kind te voorzien. In heel veel gevallen is het ook gewoon vette pech dat hun kind beperkt is. Heeft het niets met erfelijkheid te maken.

En in reactie op Hansome, wat gaan we dan doen met de ouders die niet de wet meteen overtreden, wel netjes belasting betalen en niet net doen alsof ze ziek zijn maar de kinderen op een of andere manier mishandelen? Dat mag dan wel?
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

ik weet niet hoe het bij jullie is maar bijons worden. krijgen de ouder een vergoeding van de ziekte. dat ze hem nog steeds moeten verzorgen is logisch. het is en blijft jouw kind dus je betaald voor zijn eten, maar niet voor de ziektekosten.

waar slaat dat op tuurlijk mag dat niet. en je weet als je dat wel doet je voor de rechter zult verschijnen.
 

DeletedUser15924

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

ik weet niet hoe het bij jullie is maar bijons worden. krijgen de ouder een vergoeding van de ziekte. dat ze hem nog steeds moeten verzorgen is logisch. het is en blijft jouw kind dus je betaald voor zijn eten, maar niet voor de ziektekosten.

waar slaat dat op tuurlijk mag dat niet. en je weet als je dat wel doet je voor de rechter zult verschijnen.

Precies de ziektekosten, maar je ziektekostenverzekering moet altijd nog zelf betalen net als ieder ander. Als jij een beperking hebt moet je de bijkomende aanpassingen tegenwoordig het grootste deel zelf betalen. En dan heb ik het er niet over of dat terecht of onterecht is.

Als we terug gaan naar het begin en de gasten die zonder enige twijfel een ander in elkaar trappen...ja die mogen van mij afgevoerd worden en vergeten. De manier van pluisjen klopt niet in mijn ogen en helpt zeker ook niet om de kosten te drukken......
 

DeletedUser

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Welke pot? Denk je echt dat mensen met een beperking alles in de schoot geworpen krijgen?

Natuurlijk niet. Maar zelfs als ze maar een heel klein beetje krijgen, kun je dat gebruiken voor die onderzoeken. Zo'n onderzoek is namelijk een eenmalig iets, en zo'n klein beetje over een heleboel jaren tikt heel hard aan.

En om de "eigen keuze" mensen tevreden te houden, kun je zelfs nog stellen dat de onderzoeken gratis zijn, en dat mensen die een erfelijk ziek kind krijgen daar geen enkele bijzondere compensatie voor krijgen. Dan is het je eigen keuze om ze geboren te laten worden, maar hoeven anderen niet op te draaien voor jouw keuze om de genenpoel te verzwakken. (Wat misschien niet politiek correct is om te zeggen, maar wel een feit enzo)
 

DeletedUser15924

Gast
AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Natuurlijk niet. Maar zelfs als ze maar een heel klein beetje krijgen, kun je dat gebruiken voor die onderzoeken. Zo'n onderzoek is namelijk een eenmalig iets, en zo'n klein beetje over een heleboel jaren tikt heel hard aan.

En om de "eigen keuze" mensen tevreden te houden, kun je zelfs nog stellen dat de onderzoeken gratis zijn, en dat mensen die een erfelijk ziek kind krijgen daar geen enkele bijzondere compensatie voor krijgen. Dan is het je eigen keuze om ze geboren te laten worden, maar hoeven anderen niet op te draaien voor jouw keuze om de genenpoel te verzwakken. (Wat misschien niet politiek correct is om te zeggen, maar wel een feit enzo)

Dat is toch veel te kort door de bocht. En dan hoop ik wel dat jij er tenminste nog voor bent om voor men gaat voortplanten dat onderzoek te laten doen...En niet eerst eerst de lusten en dan maar zien.
Trouwens met zulke ideeën heb je ook veel te veel kans dat het doorslaat.
 

DeletedUser5621

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Dat is een lastigere zaak. Maar die mensen hebben zelf niks fout gedaan, dus dat vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem. Wel ben ik er voor dat ze zich niet voortplanten, zeker als de reden van hun lage IQ erfelijk is.

Want dat is ook een heel natuurlijk probleem namelijk. Als je ernstig genetisch zieke mensen in leven laat en zich voort laat planten, krijg je er alleen maar meer van. Uiteindelijk gaat wel je hele beschaving kapot als je steeds minder mensen hebt om steeds meer mensen te ondersteunen.

Dat mag je best onmenselijk noemen. Ik noem het meer pragmatisch. Je kunt maar zoveel mensen ondersteunen voor iedereen er onder gaat leiden. Dat gaan we de komende jaren nog zien met de babyboomers die met pensioen gaan denk ik... heel erg veel mensen die ineens alleen maar geld nodig hebben en veel minder mensen die dat geld moeten verdienen.

Het enige potentieel wetenschappelijk onderbouwbare verhaal (pas op: geen echt wetenschappelijk onderzoek, gewoon een anecdote van mij) over waarom in 2012 de wereld zou kunnen vergaan is dat we inmiddels 67 jaar na de tweede wereldoorlog tellen. Dat betekent dat de babyboomers nu allemaal tussen de 65 en 67 zijn en dus stoppen met werken. En waarschijnlijk nog wel 20 jaar te gaan hebben. En lang niet zo veel kinderen hebben zelf.

Maar goed. Dat is een side-topic. Alleen even om aan te geven dat dingen die voor sommigen onmenselijk klinken lang niet altijd kwaadaardig bedoeld hoeven zijn.

Even ingaand op die kinderen. Ik vraag je om op internet even op te zoeken wie Francis Galton was, alvorens verder met je te discussiëren. Er zijn mensen die de regel van Galton beter kunnen uitleggen dan ik, dus kijk maar op internet als je nieuwsgierig bent. Totdat je dat gedaan hebt, is het vrijwel onmogelijk om op dit punt een degelijke discussie met je te voeren.

Waar het fout gaat is dat jij "straf" verkeerd ziet. Een straf is een actie die je oplegt met als doel iemand te laten leren van zijn fouten. Iemand dood maken is per definitie geen straf, want je kunt onmogelijk iemand daarvan laten leren.

Tuig mag dood (Niet "misdadigers". Een zeer specifieke subset daarvan.) omdat het zijn recht op leven verspeeld heeft door een gevaar te zijn voor de maatschappij en daarvoor niets terug te geven.
Mensen met een geestelijke afwijking zijn over het algemeen geen gevaar voor de mensheid. Daarnaast kunnen ze er niks aan doen. En, zoals ik al zei, als ze zich niet voortplanten verdwijnt het grootste deel vanzelf. In elk geval tot het er zo weinig zijn dat we het ons weer kunnen veroorloven ze te helpen.

Het voornaamste probleem imho is momenteel dat er teveel mensen zijn die op deze manier niet nuttig zijn voor de samenleving. Zoveel, dat de hele samenleving er momenteel last van heeft. Dan kunnen we het best beginnen met vegen aan de onderkant. Het afvoerputje leeg laten lopen, zegmaar.

En hopelijk kunnen we stoppen voor we dingen moeten gaan doen die echt vervelend zijn. Maar persoonlijk vind ik het opruimen van dit soort tuig daar niet onder vallen.
Jouw mening over misdadigers is een die getuigt van totale onwetendheid in verband met het Nederlandse rechtssysteem. Waarom denk je dat de doodstraf niet is ingevoerd in Nederland? Niet omdat men de doodstraf an sich zo zielig vindt voor de veroordeelden, levenslang is minstens zo erg, maar om een ander, simpel feit. De doodstraf is, in tegenstelling tot levenslang, onomkeerbaar. En dan kun je wel aan komen lopen met "Alleen als het echt zeker is", maar echt zeker is het nooit in de rechtspraak. Wist je dat in het Nederlandse recht een bekentenis alleen geen sluitend bewijs meer is?

Om even een voorbeeld te noemen van jouw onwetendheid, als de doodstraf stond op moord, of nog ergere misdaden zoals verkrachting, massamoord of kindermoord, zou Mw. De Berk tot de dood veroordeeld zijn. Dan zou, nu men er is achter gekomen dat ze onschuldig was, er niks meer aan te doen zijn. In Amerika is daar een mooi voorbeeld van, dat verteld wordt op de CD Stay Human van Michael Franti, die leidde tot meerdere zelfmoorden.


Tsk. Dat vind ik een beetje jammer Peter. Mijn standpunt is dan misschien wel controversieel, maar er is wel over nagedacht en het is wel onderbouwd. Dat soort opmerkingen mag je maken naar mensen die zomaar wat roepen, maar dat hoort niet bij mensen die daadwerkelijk een echte mening over iets hebben, ook al is dat er een waar je het blijkbaar niet mee eens bent.
Daar heb je gelijk in, al moet ik zeggen dat het een zeer ondoordachte en gruwelijke mening is, die neigt naar enge toestanden. Je moet mensen niet zien als een soort chemische verbindingen, maar in een ethisch perspectief. Wij zijn allemaal levende wezens net als jij, en geen nummers op een lijst.
Een mening waar over nagedacht is kan ik altijd waarderen. Opmerkingen dat volk zoals dat in het filmpje moeten afgeschoten worden, kan ik begrijpen als emotie en niet letterlijk zo bedoeld.
Echter, de manier waarop jij praat over mensen die een misstap hebben begaan, hoe erg dan ook, en vooral de opmerking over mensen met een IQ van 50, krijg ik beelden van hakenkruizen, zwarte uniformen en een man met een klein snorretje voor mijn ogen.

Ik deel vaak jouw mening over tal van onderwerpen, maar op dit punt sta ik recht tegenover je.
Het idee alleen dat een weldenkend mens als jij, tenminste dat beeld had ik tot nu toe van jou, er zulke meningen op na houdt maakt me misselijk en vervult me met plaatsvervangende schaamte dat wij beiden tot dezelfde diersoort behoren.

Zelfs de meest primitieve diersoorten gaan zo niet met elkaar om. Jouw mening op deze manier presenteren maakt jou in mijn ogen erger dan die snotapen uit dat filmpje.

Hier moet ik je gelijk ingeven, het toont een dierachtig soort denken wat ik nooit gezocht had achter pluisjen.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Even ingaand op die kinderen. Ik vraag je om op internet even op te zoeken wie Francis Galton was, alvorens verder met je te discussiëren. Er zijn mensen die de regel van Galton beter kunnen uitleggen dan ik, dus kijk maar op internet als je nieuwsgierig bent. Totdat je dat gedaan hebt, is het vrijwel onmogelijk om op dit punt een degelijke discussie met je te voeren.

Welk deel van Galton vind je zo relevant? Het nurture vs nature debat? Ik zie niet helemaal in hoe dat relevant is namelijk als het gaat om aantoonbare gevallen. Als je bedoelt dat je sommige dingen niet kunt voorspellen, dat snap ik ook wel. Het gaat me alleen om de dingen die je wel kunt voorspellen.

Jouw mening over misdadigers is een die getuigt van totale onwetendheid in verband met het Nederlandse rechtssysteem.

Ik weet hoe het werkt. Ik ben het er gewoon niet altijd mee eens. Er zijn genoeg gevallen waarin we het niet zeker weten, en daarin moet je ook zeker niet te ver gaan. Maar er zijn ook situaties waar het wel heel duidelijk is. En daarin moet je ook niet moeilijk gaan doen.

Daar heb je gelijk in, al moet ik zeggen dat het een zeer ondoordachte en gruwelijke mening is, die neigt naar enge toestanden. Je moet mensen niet zien als een soort chemische verbindingen, maar in een ethisch perspectief. Wij zijn allemaal levende wezens net als jij, en geen nummers op een lijst.

Gruwelijk, zeker. Ondoordacht, zeker niet. Mensen kunnen ook dingen bedenken die totaal tegen wat jij denkt in gaat door er lang en hard over na te denken. Niet alleen door zomaar wat te roepen.

Hier moet ik je gelijk ingeven, het toont een dierachtig soort denken wat ik nooit gezocht had achter pluisjen.

Ik ben zowel in touch met de dierlijke en natuurlijke kant van de mens als met de verlichte en intelligente. De mens beschouwen als slechts een van die twee is ontkennen wat we ook zijn. Uiteindelijk zijn we een diersoort en lopen we dezelfde risico's als elke andere diersoort op de planeet als we ons niet weren daartegen.
 

DeletedUser5621

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Welk deel van Galton vind je zo relevant? Het nurture vs nature debat? Ik zie niet helemaal in hoe dat relevant is namelijk als het gaat om aantoonbare gevallen. Als je bedoelt dat je sommige dingen niet kunt voorspellen, dat snap ik ook wel. Het gaat me alleen om de dingen die je wel kunt voorspellen.

Neen, ik bedoel regressie naar het gemiddelde, hetgeen een onwijs slim iemand een minder slimme zoon zal krijgen, een fenomenale topsporter een iets minder fenomenale zoon. Neem als voorbeeld Johan Cruyff, die een fenomenale voetballer was. Zijn zoon Jordi was nog steeds een zeer goede voetballer. De zoon van Jordi speelt op het moment bij Wigan Athletic, en diens zoon zal w.s. helemaal geen prof meer zijn. Dit geld ook in positieve zin, iemand met een zware sociale stoornis zal w.s. een kind krijgen dat dat ook heeft, maar minder, en diens kind zal het misschien helemaal niet hebben. Hetgeen ervoor zou zorgen dat de mensheid niet binnen zestig jaar opeens compleet debiel is. Het gemiddelde wordt uiteraard ook naar beneden getrokken, maar dan met zo'n laag tempo dat dat pas over een paar honderd jaar zichbaar zou zijn, wat mijns inziens een ver-van-mijn-bed-show is. Nature vs. Nurture heeft hier niet bijster veel mee te maken, behalve dan dat, uitgaande van de huidige wetenschappelijke standpunten die jongens niet puur slecht geboren zijn, en dus, met de juiste therapie, de samenleving weer in zouden kunnen stromen.

Ik weet hoe het werkt. Ik ben het er gewoon niet altijd mee eens. Er zijn genoeg gevallen waarin we het niet zeker weten, en daarin moet je ook zeker niet te ver gaan. Maar er zijn ook situaties waar het wel heel duidelijk is. En daarin moet je ook niet moeilijk gaan doen.

Lucia de Berk leek ook zeer duidelijk. Om even de situatie te schetsen aan de mensen onder ons die minder bekend zijn in de zaak dan jij waarschijnlijk zal zijn. Zou jij iemand als schuldig zien op het moment dat er bij twintig diensten, een van je verpleegsters zes keer aanwezig is, en in die zes keren telkens een baby sterft aan een onduidelijke doodsoorzaak, en buiten die zes keer niet

Gruwelijk, zeker. Ondoordacht, zeker niet. Mensen kunnen ook dingen bedenken die totaal tegen wat jij denkt in gaat door er lang en hard over na te denken. Niet alleen door zomaar wat te roepen.

Zoals ik al zei, kan ik haast niet geloven dat een in mijn ogen verstandig mensen na lang denken met zo'n gruwelijke conclusie komt.

Ik ben zowel in touch met de dierlijke en natuurlijke kant van de mens als met de verlichte en intelligente. De mens beschouwen als slechts een van die twee is ontkennen wat we ook zijn. Uiteindelijk zijn we een diersoort en lopen we dezelfde risico's als elke andere
diersoort op de planeet als we ons niet weren daartegen.

Ik ben het volledig met je eens wat betreft dat wij ook maar een diersoort zijn. Maar ik vraag me dan af, moeten wij ons persé wapenen tegen het uitsterven van onze soort door natuurlijke selectie. Moeten wij niet, mits er ooit een 'hoger' wezen dan wij op aarde toetreedt, onze bereidheid tonen de macht over te dragen, in de wetenschap dat het toch onontkoombaar is en in de hoop dat zij ons daarom beter zullen gedragen dan wij veel andere diersoorten?

Comments in red.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Neen, ik bedoel regressie naar het gemiddelde, hetgeen een onwijs slim iemand een minder slimme zoon zal krijgen, een fenomenale topsporter een iets minder fenomenale zoon.

Ik zie nog steeds niet helemaal in wat dat er mee te maken heeft. Het feit dat mensen kinderen krijgen die neigen naar het gemiddelde heeft weinig te maken met het idee dat onderzoek aan kan tonen dat bepaalde foetussen nauwelijks levensvatbaar zijn en het misschien beter is als ze simpelweg niet ter wereld komen.

Lucia de Berk leek ook zeer duidelijk. Om even de situatie te schetsen aan de mensen onder ons die minder bekend zijn in de zaak dan jij waarschijnlijk zal zijn. Zou jij iemand als schuldig zien op het moment dat er bij twintig diensten, een van je verpleegsters zes keer aanwezig is, en in die zes keren telkens een baby sterft aan een onduidelijke doodsoorzaak, en buiten die zes keer niet

Nee. Ik zou iemand schuldig verklaren als ze voor de ogen van 20 getuigen en de camera een baby onthoofde. Dat is het niveau van zekerheid vanaf waar ik gruwelijke dingen ga doen met mensen.

Zoals ik al zei, kan ik haast niet geloven dat een in mijn ogen verstandig mensen na lang denken met zo'n gruwelijke conclusie komt.

Welkom to reality. Als je dit al erg vindt, zou ik niet al teveel contact zoeken met andere mensen :)

Ik ben het volledig met je eens wat betreft dat wij ook maar een diersoort zijn. Maar ik vraag me dan af, moeten wij ons persé wapenen tegen het uitsterven van onze soort door natuurlijke selectie. Moeten wij niet, mits er ooit een 'hoger' wezen dan wij op aarde toetreedt, onze bereidheid tonen de macht over te dragen, in de wetenschap dat het toch onontkoombaar is en in de hoop dat zij ons daarom beter zullen gedragen dan wij veel andere diersoorten?

We hoeven ons niet perse te wapenen, maar is het dan zo'n vreemde gedachte dat ik het voortbestaan van de soort een geldig concept vindt waar over nagedacht moet worden? Ik bedoel, het kan best dat we over 50 jaar allemaal uitsterven en daar zal buiten de mensheid zelf niemand een traan om laten, maar als we het kunnen voorkomen, zouden we ons daar dan niet misschien voor in moeten zetten?

Wat betreft je hogere macht, ik mis een beetje wat je daar bedoelt.
 

DeletedUser5621

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ja, dat vind ik een vreemde gedachte. Ik had het idee dat wij ondertussen een beetje boven al dat evolutionaire gedoe stonden, we hebben nagenoeg alle controle over deze wereld. Met hogere wezens bedoel ik doorontwikkelde hyena's of zo, die een verstandelijk hoger niveau bereiken dan wij.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Ik geloof dat we met alle onze slimme onderzoeken er juist achter komen dat we helemaal niet boven de evolutie staan. Sterker nog, evolutie is al heel druk begonnen met onze soort langzaam afbreken. Zonder natuurlijke selectie krijg je namelijk een soort die vol zit met slechte genen en die zichzelf niet kan onderhouden.

Klinkt heel gemeen en vervelend voor al die arme mensen die daar last van hebben, maar kijk bijv. een naar hondensoorten. Als je kijkt naar chiwawa's, die hebben ook lang geleefd zonder natuurlijke selectie. Het resultaat? Een hondenras dat zichzelf niet in stand kan houden. Als je die beesten vrij zou laten, zouden ze binnen een jaar uitgestorven zijn. Ze kunnen zich niet zonder hulp voortplanten, ze hebben geen enkele manier om in hun eigen behoeften te voorzien. Als soort zijn ze gewoon niet onderhoudbaar.

Persoonlijk lijkt me dat niet echt een handig eindpunt om op te mikken. Zolang mensen blijven zeveren over genmanipulatie en dat soort dingen zullen we toch iets anders moeten bedenken om als soort te blijven bestaan. Anders hebben we over 100 jaar alleen nog maar mensen met slechte ogen, overgewicht, zwakke spieren en een spijsvertering die alleen maar cola en patat aankan. En wat wil je daar mee doen?
 

DeletedUser5621

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

pluisjen,

Dat over die chihuaha's, dat is niet erg, gezien het feit dat chihuaha's niet in het wild leven, dus dat totaal niet relevant zijn. Die beesten zijn bedoeld als gedrochten. Over jouw verhaal met natuurlijke selectie binnen de mens. Je vergeet dat 1) Evolutie in de radicale manier waarop jij het beschrijft niet over honderd jaar gaat, maar over honderden, zo niet meer. 2) de kans groot is dat de mens nog eens in een grote economische/culture laagconjuctuur komt te zitten, waarin we het ons simpelweg niet kunnen veroorloven om niks te doen en dik te worden. Ik weet trouwens niet wat ik moet denken van genetische manipulatie bij mensen, als we daar fouten bij maken is er kans dat we de hele soort uitroeien, als zoon van een des-dochter ben ik daar toch vrij schrikachtig voor.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Het feit dat chihuaha's niet in het wild leven is het hele punt. We zijn wel lekker aan het knutselen met dieren, maar we verliezen wel uit het oog dat we dingen aan het maken zijn die eigenljk niet werken en extreem afhankelijk zijn van anderen (en dus ontzettend kwetsbaar)

Met onszelf doen we dat ook... we maken de mens als soort extreem kwetsbaar en dat is een heel groot risico. En de evolutie waar ik het over heb kan helaas zichzelf in hele korte tijd voor doen. Als je geen enkele natuurlijke selectie uitvoert, kun je in een paar generaties al heel veel schade aanrichten. Kijk maar in hoe korte tijd chihuaha's van honden naar veredelde rat-gedrochten zijn gefokt.

Natuurlijke evolutie gaat heel langzaam... gefokte devolutie daarentegen gaat heel erg snel.
 

DeletedUser12982

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

Mijn mening is simpel:
Kansloze kneusjes.

Stop ze in een kelder waar niemand last van ze heeft.
Kunnen ze elkaar vermoorden.

En laaten we er ook een camera bij stoppen
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

nee dan gaan ze denk ik eerst die camera in mekaar raggen
 

DeletedUser3865

Gast
Re: AW: Bepaalde mensen zijn gewoon barbaren

wtf, dat filmpje op de eerste pagina is gewoon ziek.
ik werd er gewoon serieus bijna misselijk van.

zoiets doe je toch niet?
 
Bovenaan