• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Bloedt Grepolis dood?

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Een wereld zonder goud is vrij onmogelijk. Maar als er nu eens een massale petitie wordt georganiseerd op alle fora?

Zouden ze dan niet even hun oor te luisteren leggen wat de spelers eens willen?

Wat doet je denken dat ze het dan wel zouden doen? Dat is net als zeggen 'bij 100 likes steek ik mezelf neer'. Werkt dat? Enkel bij domme mensen.
 

DeletedUser21980

Gast
Je vergelijking slaat op niets.

En we kunnen toch proberen.

Hoeveel mensen zijn er niet op al die fora?

We kunnen alleen maar een ja krijgen, een nee hebben we. We kunnen op zijn minst proberen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ja maar kijk.
Een bedrijf bestaat om winst te maken.
Een wereld zonder goud brengt 0 euro op.

Met andere woorden bedel je dus voor iets gratis bij een bedrijf. En iets vrij expensief gratis. Enerzijds komt dat vrij schooierig over, anderzijds zou het gewoon dom zijn van een bedrijf om zoiets te doen. Je idee is gewoon niet realistisch of uitvoerbaar.
 

DeletedUser21980

Gast
Een bedrijf kan wel reclame maken en veel spelers aantrekken als iedereen te horen krijgt dat InnoGames een goudloze wereld opent.
En ik geloof dat zij wel genoeg alternatieven kunnen verzinnen om aan geld te geraken zonder dat wij last zullen krijgen van talloze reclames.
Dan kunnen ze wat langzamere werelden opstarten en dat kleine minder winstgevende gaatje weer snel opvullen. Ik denk dat InnoGames het echt niet zal voelen als er 1 zo'n wereld wordt geopend na zovele andere werelden waar je met geld kon gooien.

Ik denk dat slechts een aantal kleine advertenties maar nodig zouden zijn om dat geld terug te winnen. De toestroom van spelers zou echt gigantisch zijn. En als InnoGames wordt verstand heeft van de commercie, dan vinden ze heus wel iets om pakken geld te verdienen dankzij het grote aantal spelers op die wereld.

Als bedrijf kunnen zij er zeker iets op vinden om die wereld winstgevend te maken voor hen. Op zo'n wereld hebben ze het voordeel van het aantal mensen die ze kunnen bereiken.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Door een goudloze te maken, speelt er niemand meer op de goudvolle, behalve grootgoudgebruikers. Die krijgen geen tegenstand meer zo, en dan wordt het ook voor hen saai. Zij stoppen en iedereen stopt.

Welja, advertenties. Dat is een pad dat ze niet nemen en dat apprecieer ik persoonlijk toch ook wel hoor.

Je hebt niets aan heel veel mensen als ze niets betalen. Die wereld zou zelfs niet normaal draaien, maar puur verlies zijn. Ik denk niet dat je dat er zo makkelijk terug uithaalt hoor ;)
 

DeletedUser26696

Gast
ik denk het niet hoor, ik verwacht wel dat er mee spelers komen maar dan niet zoals jullie denken.
als er een wereld komt zonder goud natuurlijk gaan spelers daar extra snel spelen, maar mensen die net nieuw zijn het spel niet echt kennen. die moeten het ook kunnen leren en als die zo weinig punten hebben en er zo uit liggen dan komen er geen nieuwe mensen meer binnen. dus:
1. meer mensen gaan daar spelen +
2. meer nieuwe mensen blijven +
3. SOMIGE (met nadruk op somige) grote goud gebruikers komen niet omdat ze het dan niet leuk vinden

maar ik denk vooral als ze hier nu een internationale server van maken. wat ik gehoort heb zijn de servers in de UK internationaal.

zo kan iedereen spelen en er is maar 1 wereld nodig, en Inno verdient hier echt wel aan, ik denk dat goud niet weg hoeft, alleen Insta Buy, en Goudhandel. ze verdienen ze nog aan mensen die Adviseurs gebruiken. en als ze echt op geld uit zijn maken ze de adviseurs gewoon duurden een win win situatie is het dan.
en Events(ik vind ze verschrikkelijk) daar verdienen ze ook zo veel aan.
of misschien alleen de eerste maand goud aan zetten, denk dat ze in die tijd wel het meeste goud verdienen
 

DeletedUser22289

Gast
Grepolis weer dat ze leden verliezen dis maken dat er steeds meer en meer reclame voor, die reclame kost geld en dat geld halen ze binnen door o.a Grepolis steeds meer en meer pay to win te maken, zo geraak je in eten syclus met resultaat dat het zoals de Finse wereld zal eindigen.
 

DeletedUser21396

Gast
Een bedrijf bestaat om winst te maken.

En dit is één van de grootste denkfouten die er bestaan. Overigens maken ze deze bij Inno ook hoor. Een bedrijf wat als doel heeft winst te maken verliest zijn bestaansrecht (en dus klanten enz). Winst is niets meer en minder dan een middel om te blijven bestaan. Ik wil niet zeggen dat het geen belangrijk middel is, zodra je geen winst maakt heb je ook een probleem. Maar als het doel winst is verliest het bedrijf uit het oog wat het eigenlijk moet doen.

Het grappige is dat je dat nu ook bij Inno ziet: ze willen snel en veel verdienen, maak het mooi voor nieuwe klanten (zie de pruts schermpjes van de begin opdrachten). Het echte product wordt vergeten, of in ieder geval veel minder prioriteit aan gegeven, bijvoorbeeld het zeer noodzakelijke herstel van oa kazerne. Bestaande klanten worden door een dergelijke strategie in het hemd gezet en haken af, hoe jammer het vaak ook is.

Neem daarbij dat een in hoge mate autoritaire en vaak megalomane benadering door de contactpersonen van de organisatie en je hebt alle ingrediënten om een leuk en goed product zoals Grepolis zou kunnen zijn om zeep te helpen.

Het is niet het goudgebruik van een aantal spelers, het zijn niet de push meldingen, de events ed. Daar zijn allemaal strategieën op te verzinnen, dat is vaak nog leuk ook. Het is als een klein kind worden behandelt als je een vraag stelt, willekeur in behandeling, vriendjespolitiek, niet luisteren naar wat de community wil, het totale gebrek aan openheid, het niet adequaat en goed oplossen van problemen en fouten, het komen met veranderingen die niemand wil. Zo zijn er nog een aantal punten te noemen. Als op deze punten het roer niet omgaat dan zal Grepolis het zwaar gaan krijgen.
 

DeletedUser7531

Gast
Leuk verhaaltje hierboven, maar bijna elk bedrijf heeft als hoofddoel winst maken, dat heeft inno ook. Dat lijkt me vrij logisch.
 

DeletedUser20232

Gast
Je zou nu haast dom moeten zijn als je nu nog goud aankoopt. Dat het eigenlijk wel zuur is tegenover de spelers die vroeger/ nu nog echt bakken goud kochten. Allé ik zou dat toch wel zuur vinden. Waarom zou je nu nog goud kopen? Het is niet dat je als betalende premium gebruiker meer bent dan een ander. Het is niet dat jij als premium gebruiker beter updates krijgt dan een ander. Zelf niet een simpel embleempje of je nog niet eens een goodie of iets extra dat niet alle spelers kunnen verkrijgen van InnoGames. Waarom betaal je dan premium? Exclusief ben je niet meer door de inbreng van goudhandel.
Ik heb nooit regelmatig goud gekocht in dit spel. Vele andere doen dit wel, wat ze met hun geld doen maakt mij niet uit, maar mocht ik een regelmatige koper zijn zou ik me wel in het zak gezet voelen.

Alhoewel ik nooit echt een voorstander was van goud aan te kopen ben ik na de goudhandel wel goud gaan gebruiken. Eerlijk? Met goud spelen vond ik zelf saaier dan met goud spelen. Als je geen goud gebruikt hecht je net iets meer waarde aan je steden vond ik persoonlijk. Als iemand je muur vernietigde was het nog dat je hoopte dat je snel weer kon opbouwen voor dat de volgende aanval kwam ofzo. Met goud is die muur in no-time weer max. lvl. Waarom speel ik dan met goud hoor ik je al aankomen, tja als je nu nog mee wil kunnen wordt er wel verwacht dat je met goud gaat spelen. Zeker met dat goudhandel, je moet met goud spelen. 1500 goud verdienen is echt kinderspel geworden.
Nu dat er waarschijnlijk om de maand een nieuwe wereld start, ff weekje spenderen aan gold diggen en je bent binnen voor de rest van het jaar.

Bij die events, leuk al die events, leuk mythische eenheden, nog veel leuker eens geen mythische eenheden… je speelt twee weken alleen maar met of tegen mythische eenheden, de lol is er snel af en ze zijn veel te gemakkelijk te krijgen tegenwoordig heb je in 1 op 1 gevechten geen leger van boogschutters en zwaardvechters/steenslingeraars meer nodig maar speel je enkel nog met mythische eenheden. Mythische eenheden mochten toch wel wat meer hard-to-get zijn.

De events op Grepolis zijn zo enorm saai, al dat eenvoudig geklik en bijna op puur geluk… Ik heb 1 keer een event gespeeld op Forge of empires, het halloween event en dat ene event vond ik veel leuker dan alle events van Grepolis samen.
Je moest raadsels oplossen de ene al gemakkelijker dan de ander en het forum die nog eens meewerkte door mensen gewoon in de juiste richting te duwen en niet meteen de oplossing te vertellen. Zoiets heeft Grepolis ook nodig… Je doet al bijna niets anders dan klikken op Grepolis en op een event moet je dan ook puur klikken en vooral goud er tegen aan gooien om maar in die top 10 te geraken. In die events ga je echt niet in de top geraken zonder goud en al zeker niet de eerste dag.

InnoGames slaat de bal helemaal mis.
Grepolis is en blijft een teamspel.
InnoGames neemt meer en meer goud als aandachtspunt.
Door goudhandel wordt er verwacht dat je nu met goud gaat spelen.
Goud was vroeger nog weg te denken, nu niet meer doordat het gewoon te simpel is geworden om goud te verkrijgen.
InnoGames moet het teamspel nog meer benadrukken, hopelijk doen ze dat ook in het nieuwe eindspel...
Als die er ooit nog komt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13371

Gast
als we dan toch met de tijd mee gaan en het spel veranderd maar we wel terug een balans zoeken zodat het leuk en speelbaar blijft heb ik wel een idee

door toevoegingen als de app
toevoegingen van een tiental applicaties en tools om te bepalen wanneer spelers werken en meestal offline zijn of wanneer ze 2 uurtjes inactief zijn etc.

vind ik dat de vm activatie tijd moet mee veranderen met de tijd.

misschien zou dat wat balans terug brengen?

ik ben mn huidige spel al ongeveer 8 spelers verloren die door ziekenhuis bezoek, crematie, concert of werk of school onmiddelijk compleet leeg gespeeld worden nog voor de vm ingaat dankzij alle leuke nieuwe tools en onzin?

wat mij betreft moet je gewoon tegenwoordig sneller in vm kunnen gaan omdat het te snel zichtbaar is als je even niet kunt inloggen en dat maakt het spel voor veel mensen onderhand erg lastig te combineren met werk en prive ?

of gewoon eens die tools aanpakken zodat het spel spannend blijft ipv dat alles veranderd in een automatische zoekmachine?
 

DeletedUser19428

Gast
als we dan toch met de tijd mee gaan en het spel veranderd maar we wel terug een balans zoeken zodat het leuk en speelbaar blijft heb ik wel een idee

door toevoegingen als de app
toevoegingen van een tiental applicaties en tools om te bepalen wanneer spelers werken en meestal offline zijn of wanneer ze 2 uurtjes inactief zijn etc.

vind ik dat de vm activatie tijd moet mee veranderen met de tijd.

misschien zou dat wat balans terug brengen?

ik ben mn huidige spel al ongeveer 8 spelers verloren die door ziekenhuis bezoek, crematie, concert of werk of school onmiddelijk compleet leeg gespeeld worden nog voor de vm ingaat dankzij alle leuke nieuwe tools en onzin?

wat mij betreft moet je gewoon tegenwoordig sneller in vm kunnen gaan omdat het te snel zichtbaar is als je even niet kunt inloggen en dat maakt het spel voor veel mensen onderhand erg lastig te combineren met werk en prive ?

of gewoon eens die tools aanpakken zodat het spel spannend blijft ipv dat alles veranderd in een automatische zoekmachine?
ik ben het hier gedeeltelijk mee eens maar een crematie of begrafenis zie je aankomen en dan kun je vm aan zetten, school werk zie ook aankomen dus je kan je vm van te voren aanzetten. Ziekenhuis opname is een ander geval er zou een mogelijkheid moeten komen om dit te melden bij support en dat die dan de vm onmiddellijk kan activeren. Voor de rest om de wachttijd voor de vm in te korten zie ik niks in reden is dat als een speler onder vuur ligt hij gelijk de vm in kan duiken om zo zijn steden te redden. Dat kan nooit de bedoeling zijn en dit werkt dus misbruik in de hand. Daar is het spel niet voor bedoeld.
Wel zou ik graag zien dat tijdens de vm wachttijd je gewoon kan blijven aanvallen, dat zou al een hele verbetering zijn
 

DeletedUser13371

Gast
ik ben het hier gedeeltelijk mee eens maar een crematie of begrafenis zie je aankomen en dan kun je vm aan zetten, school werk zie ook aankomen dus je kan je vm van te voren aanzetten. Ziekenhuis opname is een ander geval er zou een mogelijkheid moeten komen om dit te melden bij support en dat die dan de vm onmiddellijk kan activeren. Voor de rest om de wachttijd voor de vm in te korten zie ik niks in reden is dat als een speler onder vuur ligt hij gelijk de vm in kan duiken om zo zijn steden te redden. Dat kan nooit de bedoeling zijn en dit werkt dus misbruik in de hand. Daar is het spel niet voor bedoeld.
Wel zou ik graag zien dat tijdens de vm wachttijd je gewoon kan blijven aanvallen, dat zou al een hele verbetering zijn

nou het vervelende nu is ook dat er bepaald kan worden met afstandchecks wanneer de vm ingaat en je kunt er dan kolo's op timen die niet meer gecounterd kunnen worden dat gebeurd al en is erg vervelend als er een ma op een vm speler komt met oude systeem.

je kan ook eerder zien dat iemand inactief is tegenwoordig er is minder tijd om pre def te regelen..
 

DeletedUser19428

Gast
nou het vervelende nu is ook dat er bepaald kan worden met afstandchecks wanneer de vm ingaat en je kunt er dan kolo's op timen die niet meer gecounterd kunnen worden dat gebeurd al en is erg vervelend als er een ma op een vm speler komt met oude systeem.

je kan ook eerder zien dat iemand inactief is tegenwoordig er is minder tijd om pre def te regelen..
dit ben ik wel weer met je eens maar is eenvoudig op te lossen door een kolo die het tijdstip van het ingaan van de vm passeert niet meer toe te laten in de stad. dus tijdens de vm kan de stad niet meer worden overgenomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26399

Gast
Bedoel je da wanneer je een kolo 5sec voor zijn VM er in gooit hij na 5sec in die stad terugkomt, dat lijkt me wel fair, geen vijandige kolo's in je stad tijdens VM
 

DeletedUser25847

Gast
Misschien een voorstel doen om VM activatie aan te passen op wereldsnelheid?

48 uur bij 1
36 uur bij 2
24 uur bij 3/4?

En daarbij misschien een suggestie dat je tijdens de 'cooldown' van een VM wel alliantiegenoten aan kan blijven vallen om eventuele kolo's te ontzetten?

Verder zie ik weinig 'tools' die werkelijk weergeven of je er al dan niet bent. Ga maar eens een dagje troepen bouwen. Ben je er wel zegt de tool van niet. Een kolo kicken als iemand in VM gaat lijkt me ook wat overdreven, ben je urenlang met iemand in gevecht. Ligt dat ding eindelijk komt ie terug omdat VM aan blijkt te staan. De optie om te kunnen blijven schieten op een belegering ook tijdens VM als een soort van 'suspension' op die ene stad vind ik wel een reeële optie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13371

Gast
ik heb het al! geniaal
cifohielywpedbyh8.gif


ik weet hoe we grepolis kunnen genezen
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


je wilt troepen dumpen maar je buurman vd hoge raad dodged steeds?
je wilt gunst farmen maar je hebt geen vrije inwoners om gezanten te maken?

offer je krijgers op aan de goden!

hoe werkt het?

klik op je tempel en offer een van je soldaten aan de goden voor een vrije inwoner en 1 gunst.
je kunt max zoveel soldaten tegelijk offeren als je tempel levels heeft en een cooldown van 12 uur of iets.

cifohielywpedbyh8.gif


da klinkt mooi of niet dan?
 

DeletedUser14801

Gast
Nee, ho even, alleen kinderen die van pappie en mammie geen goud mogen kopen zijn ertegen, ook al is het nu gratis te verkrijgen. Het is de beroemde smoes voor slechte spelers wanneer ze overgenomen worden door een andere speler. Ligt allemaal aan goud, en niet aan kwaliteit.

Maar wat het spel wél verkloot zijn de pushmeldingen:
Hoe vaak verras je je tegenstander nu nog? Je weet toch al dat ie mobiel reageert. Dan is het, vooral voor kleinere en minder actieve spelers, bijna geen doen om echt eens offensief uit de voeten te komen.

Maar hey gelukkig hebben we nieuwe boerendorpen die het gros hekelt omdat je CP moet afstaan (deze uitleg staat er nog even bij omdat de helft van de spelers die tegen goudgebruik zijn ook niet weten hoe het spel werkt), we kunnen leuke stadjes die branden zien, er is een leuke nachtachtergrond dat volkomen relevant is, en de markt is enorm functioneel gemaakt, vooral voor grotere spelers!

Wat een ongelooflijk kortzichtig gelul.
 

DeletedUser13371

Gast
het zijn de kleine dingen juist dat je denkt ik smijt de boel uit t raam
smiley_emoticons_motz.gif



ok stel je hebt een stad met 200 vuurbootjes en 50 zwaard nou wil je die zwaard kwijt maar dat lukt gewoon niet
smiley_emoticons_frown.gif

alle boeren zijn veroverd
je buren dodgen en spelen met muur 0
het kan maanden duren voor je een eilandopdracht hebt dat je troepen kan dumpen en 50 zwaard genoeg is..
goed punt misschien kan je niet eens aanvallen omdat 50 te weinig is..

ramgek wordt je dr van
smiley_emoticons_irre4.gif



nou dan wil ik ze in mn tempel aan de goden kunnen offeren als jullie niets beters voor me verzinnen want na al die jaren kom je nog steeds 10 inwoners tekort en is een gedoe om er maar 10 te dumpen... tjeez hoe moeilijk kan het zijn om 10 zwaardpoppetjes te laten verongelukken zou je denken toch?
smiley_emoticons_winken4.gif


geen gek idee toch poppetjes opofferen bij de tempel voor 1 gunst of voor mijn part en public voor de senaat voor motivatie om sneller te bouwen
smiley_emoticons_hust.gif


decimeren hadden ze dat niet ook bedacht ooit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan