• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Bloedt Grepolis dood?

DeletedUser26914

Gast
Ja, het bloedt dood
ligt dat aan goud? Nee
ligt dat aan events? Ja
ligt dat aan te veel werelden? Ja
ligt dat aan die stomme app? Ja

Het ligt niet aan de app, aan, met betrekking tot de rest geef ik je gelijk.
Met name van die events word ik simpel. Die duren veel te lang.
Teveel werelden, minder snel een nieuwe wereld en spelers zullen aandachtiger hun huidige wereld bespelen.

Ik wil hier dan nog aan toevoegen dat het eindspel met meer actie mag, in plaats van maar gedachteloos GS pompen.
 

DeletedUser12982

Gast
Het ligt niet aan de app, aan, met betrekking tot de rest geef ik je gelijk.
Met name van die events word ik simpel. Die duren veel te lang.
Teveel werelden, minder snel een nieuwe wereld en spelers zullen aandachtiger hun huidige wereld bespelen.

Ik wil hier dan nog aan toevoegen dat het eindspel met meer actie mag, in plaats van maar gedachteloos GS pompen.

dit vind ik een heel goed punt eigenlijk
 

DeletedUser24074

Gast
Het is eigenlijk simpel hoe meer mensen spelen hoe meer winst hoe minder mensen spelen hoe minder winst, goud gebruik is 1 van de grote redenen waarom veel mensen stoppen vooral door de instant buy etc (Pay2Win). Wereld zonder goud gebruik kan zelfs nog steeds winst maken met adviseurs + zou meer spelers aantrekken. Dit betekent dat je net je winst kan verdubbelen lol. (Iedereen die excuus gebruikt dat goud gebruik er moet zijn om winst te maken, probeer je hier maar is uit te praten . Als je weer met je domme excuus komt van winst, wel adviseurs zijn niet gratis + ze zijn niet Pay2Win zoals instant buy ^^.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26127

Gast
Het is eigenlijk simpel hoe meer mensen spelen hoe meer winst hoe minder mensen spelen hoe minder winst, goud gebruik is 1 van de grote redenen waarom veel mensen stoppen vooral door de instant buy etc (Pay2Win). Wereld zonder goud gebruik kan zelfs nog steeds winst maken met adviseurs + zou meer spelers aantrekken. Dit betekent dat je net je winst kan verdubbelen lol. (Iedereen die excuus gebruikt dat goud gebruik er moet zijn om winst te maken, probeer je hier maar is uit te praten . Als je weer met je domme excuus komt van winst, wel adviseurs zijn niet gratis + ze zijn niet Pay2Win zoals instant buy ^^.)

Denk je nu echt dat de kosten van de adviseurs in evenwicht zijn met de bedragen die momenteel erin worden gepompt? No way dat een wereld met enkel adviseurs evenveel opbrengt als een huidige wereld. Dat is een aan kinderlijk grenzende naïviteit vrees ik.
 

DeletedUser24074

Gast
Denk je nu echt dat de kosten van de adviseurs in evenwicht zijn met de bedragen die momenteel erin worden gepompt? No way dat een wereld met enkel adviseurs evenveel opbrengt als een huidige wereld. Dat is een aan kinderlijk grenzende naïviteit vrees ik.

Hoeveel denk jij dat misschien 1 wereld kost ? Denk jij misschien dat zoiets 250.000 euro per maand is ofz ? denk is ff er zijn enorm veel spelers die tenminste bestuurder nemen dat is mintens €2 per maand op een wereld zit zo'n paar duizenden spelers, op zo'n wereld mag je zelfs hoger verwachten dat bedrag ligt dan ineens tussen de 5.000 en 15.000 euro per maand van ALLEEN bestuurder. + Je gaat mij nu niet zeggen dat Innogames veel geld in Grepo steekt, als ze dat zouden doen zou je een app hebben die redelijk is en browserversie die redelijk vooruit gaat met de tijd xd. + heb niet gezegd dat het evenveel zou opbrengen maar op langere termijn zou wel goed kunnen dat winst verhoogd door aantal spelers. (dit is natuurlijk een theorie, maar niet 1 die compleet onmogelijk is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22159

Gast
Wat ik erg jammer vind is de grootte van de wereld. Zoals al eerder aangegeven neem nou wereld Olympia deze wereld heeft nog maar 1000 spelers en is pas 1 jaar oud. Tuurlijk dit zal met veel factoren te maken hebben, Ga is weg met die veel te lange events. Start niet zovaak een nieuwe wereld en een nieuw eindspel enz enz. Ik denk dat dit goed zou zijn voor de duur van een wereld en de grootte. Want wees nou eerlijk vroeger zaten de werelden echt vol. Nu bezetten we maximaal 8 oceanen van de 99..
 

DeletedUser24074

Gast
Wat ik erg jammer vind is de grootte van de wereld. Zoals al eerder aangegeven neem nou wereld Olympia deze wereld heeft nog maar 1000 spelers en is pas 1 jaar oud. Tuurlijk dit zal met veel factoren te maken hebben, Ga is weg met die veel te lange events. Start niet zovaak een nieuwe wereld en een nieuw eindspel enz enz. Ik denk dat dit goed zou zijn voor de duur van een wereld en de grootte. Want wees nou eerlijk vroeger zaten de werelden echt vol. Nu bezetten we maximaal 8 oceanen van de 99..

Op Olympia zijn er zoals altijd ook veel gestopt door wereldwonderen, neemt fun uit het spel op langere termijn. Maar je hebt een punt met grote werelden enz ^^.
 

DeletedUser

Gast
Op Olympia zijn er zoals altijd ook veel gestopt door wereldwonderen, neemt fun uit het spel op langere termijn. Maar je hebt een punt met grote werelden enz ^^.

De ww's winnen is voor de meesten, waaronder ikzelf het doel van het spel. Het trekt je voort om langer te blijven spelen (en ja gaat ook om plezier) maar de ww's motiveerd. Zonder ww's zou ik er zelf een stuk minder zin in hebben.

De werelden beginnen inderdaad leeg te lopen. Het is toch wel een erg zielig gezicht om te zien dat het zo leeg is in vergelijking met vroeger:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
We weten allemaal dat spelers gaan stoppen als de WW's beginnen. Dus hoe hou je een wereld levendig(er)?
WW later laten beginnen... Hele simpele oplossing.

Destijds, toen het WW werd verzonnen, werd als doel gesteld een minimaal aantal punten en de wereld moest minimaal x maanden bestaan. Daar is ongetwijfeld goed over nagedacht door een paar slimme koppen over nagedacht, laten we dat even voorop stellen.

Ik kan me nog herinneren dat het echt een sport was om te zien wanneer men met de WW kon beginnen. Er moest nagedacht en voorbereidt worden. Dat alles naast de andere facetten van het spel. Plus je had meer tijd, je account werd mooi opgebouwd en je neeg toch naar doorspelen, ook al had je niet zo'n zin in de WW ;)

Ondertussen heeft het spel (lees: goudontwikkeling) een aantal stappen gemaakt waardoor het puntendoel al reeds na een maand of 4 gehaald is. Dan is het dus slechts een kwestie van wachten tot de eerste 6 maanden voorbij zijn en dan kunnen we al weer los...
Late starters worden/zijn dus flink benadeeld hierdoor en ook het verrassingselement is wat verdwenen.

Is het niet een goed idee om de puntenlimiet en de minimale tijd dat een wereld moet bestaan wat op te schroeven?
Bijvoorbeeld minimaal 9 maanden en minimaal 350 (of 400) miljoen punten?
Dan is de aanloop naar de WW toe weer terug in balans. Net als destijds toen het net ingevoerd werd. Spelers bouwen weer mooie accounts op, oorlogen worden weer langer gevoerd alvorens iedereen weer suf al z'n GS naar die WW's moet gaan dragen...


@ Topic:
Ja, grepo bloedt hartstikke dood op deze manier....

Waarom niet eerder beginnen met heet ww eindspel. Ik ben wel benieuwd wat er geberut op een wereld waar de ww gebouwd kunnen worden vanaf de start van de wereld.

De hele wereld ligt dan open voor iedereen en ik denk dat meerdere allianties dan een ww kunnen bouwen, waardoor je goed moet na denken welke je gaat bouwen.

Ik merk het nu op Rhetymnos. Er is 1 alliantie die boven de rest uisteekt waardoor veel mensen gelijk opgeven. De ww worden nu verdeeld over 2 allianties. Voor alle andere spelers in de wereld is daardoor snel de lol/spanning er vanaf.
 

DeletedUser26004

Gast
Waarom niet eerder beginnen met heet ww eindspel. Ik ben wel benieuwd wat er geberut op een wereld waar de ww gebouwd kunnen worden vanaf de start van de wereld.

De hele wereld ligt dan open voor iedereen en ik denk dat meerdere allianties dan een ww kunnen bouwen, waardoor je goed moet na denken welke je gaat bouwen.

Ik merk het nu op Rhetymnos. Er is 1 alliantie die boven de rest uisteekt waardoor veel mensen gelijk opgeven. De ww worden nu verdeeld over 2 allianties. Voor alle andere spelers in de wereld is daardoor snel de lol/spanning er vanaf.

Ja man, leuk, laten we Grepolis nog meer naar de gallemiezen helpen. Ik weet niet wat jij op hebt, maar volgens mij is het iets te sterk spul...

Nee, het probleem ligt hem eigenlijk bij dat ene ding waar Grepolis omdraait en dat is geld $$$. Jouw portemonnee, daar zijn ze op uit bij Inno.

Want eerlijk is eerlijk, wij zijn als Grepolis NL/BE gewoon de *knip* van de hoge pief. En dat blijkt al helemaal uit dingen als o.a. "Instant Buy" en die nieuwe schijtkampen. Volgens mij zijn er duidelijk veel negatieve reacties op deze "nieuwe toevoegingen". Maar tja, blijkbaar heeft onze Kroenuh niet genoeg te zeggen bij Inno om daadwerkelijk vuist te kunnen vormen. Sterker nog, hij volgt waarschijnlijk alles lief en braaf op, want kijk waar we nu staan: al die dingen waar op de Beta overvloed aan negatieve reacties op is gekomen, zijn inmiddels aan het spel toegevoegd...

Ja, Grepolis bloeit dood. Het is niet meer een spelletje waarbij alles aan gedaan wordt om het spelplezier te creëren, het is eerder een cashmijntje geworden waar wij, de spelers, in moeten inversteren.

Kroenuh, wil je Grepolis verbeteren, moet je eerst maar eens de spelers serieus nemen. Want ik heb namelijk niet het gevoel en dan spreek ik denk ik voor meerderen dat er ook om ons gegeven wordt...
 

DeletedUser26265

Gast
Ja man, leuk, laten we Grepolis nog meer naar de gallemiezen helpen. Ik weet niet wat jij op hebt, maar volgens mij is het iets te sterk spul...

Nee, het probleem ligt hem eigenlijk bij dat ene ding waar Grepolis omdraait en dat is geld $$$. Jouw portemonnee, daar zijn ze op uit bij Inno.

Want eerlijk is eerlijk, wij zijn als Grepolis NL/BE gewoon de sletjes van de hoge pief. En dat blijkt al helemaal uit dingen als o.a. "Instant Buy" en die nieuwe schijtkampen. Volgens mij zijn er duidelijk veel negatieve reacties op deze "nieuwe toevoegingen". Maar tja, blijkbaar heeft onze Kroenuh niet genoeg te zeggen bij Inno om daadwerkelijk vuist te kunnen vormen. Sterker nog, hij volgt waarschijnlijk alles lief en braaf op, want kijk waar we nu staan: al die dingen waar op de Beta overvloed aan negatieve reacties op is gekomen, zijn inmiddels aan het spel toegevoegd...

Ja, Grepolis bloeit dood. Het is niet meer een spelletje waarbij alles aan gedaan wordt om het spelplezier te creëren, het is eerder een cashmijntje geworden waar wij, de spelers, in moeten inversteren.

Kroenuh, wil je Grepolis verbeteren, moet je eerst maar eens de spelers serieus nemen. Want ik heb namelijk niet het gevoel en dan spreek ik denk ik voor meerderen dat er ook om ons gegeven wordt...

True.


Daarbij moeten ze wel is met een nieuw eindspel komen.
 

DeletedUser26696

Gast
Is goed wedden,
Voor 10000 goud?
Als Inno zo dom is dan verliezen ze zoveel spelers, ik denk dat het eindspel dan in 1 week is gespeeld. Er zijn dan nog maar 20 mensen op een wereld die gewoon bakken met geld hebben. De rest is dan allemaal gestopt omdat Inno corrupt is
 

DeletedUser

Gast
Ja man, leuk, laten we Grepolis nog meer naar de gallemiezen helpen. Ik weet niet wat jij op hebt, maar volgens mij is het iets te sterk spul...

Nee, het probleem ligt hem eigenlijk bij dat ene ding waar Grepolis omdraait en dat is geld $$$. Jouw portemonnee, daar zijn ze op uit bij Inno.

Want eerlijk is eerlijk, wij zijn als Grepolis NL/BE gewoon de *knip* van de hoge pief. En dat blijkt al helemaal uit dingen als o.a. "Instant Buy" en die nieuwe schijtkampen. Volgens mij zijn er duidelijk veel negatieve reacties op deze "nieuwe toevoegingen". Maar tja, blijkbaar heeft onze Kroenuh niet genoeg te zeggen bij Inno om daadwerkelijk vuist te kunnen vormen. Sterker nog, hij volgt waarschijnlijk alles lief en braaf op, want kijk waar we nu staan: al die dingen waar op de Beta overvloed aan negatieve reacties op is gekomen, zijn inmiddels aan het spel toegevoegd...

Ja, Grepolis bloeit dood. Het is niet meer een spelletje waarbij alles aan gedaan wordt om het spelplezier te creëren, het is eerder een cashmijntje geworden waar wij, de spelers, in moeten inversteren.

Kroenuh, wil je Grepolis verbeteren, moet je eerst maar eens de spelers serieus nemen. Want ik heb namelijk niet het gevoel en dan spreek ik denk ik voor meerderen dat er ook om ons gegeven wordt...

Hier kan ik me helemaal in vinden ;)
 

DeletedUser26399

Gast
Is goed wedden,
Voor 10000 goud?
Als Inno zo dom is dan verliezen ze zoveel spelers, ik denk dat het eindspel dan in 1 week is gespeeld. Er zijn dan nog maar 20 mensen op een wereld die gewoon bakken met geld hebben. De rest is dan allemaal gestopt omdat Inno corrupt is


Niet slecht, ik denk dat de top goudgebruikers wel voldoende geld smijten en als inno dan de werelden kleiner maakt, aangezien er maar 20 spelers zijn, 4 oceanen zal wel volstaan dan of niet, kost het veel minder onderhoud, dus minder inkomsten, mar nog veel minder uitgaven
 

DeletedUser26004

Gast
Is goed wedden,
Voor 10000 goud?
Als Inno zo dom is dan verliezen ze zoveel spelers, ik denk dat het eindspel dan in 1 week is gespeeld. Er zijn dan nog maar 20 mensen op een wereld die gewoon bakken met geld hebben. De rest is dan allemaal gestopt omdat Inno corrupt is

Ik ga echt helemaal plat hier. Volgens mij moet jij duidelijk niet alles te serieus nemen...
 

DeletedUser20227

Gast
Ik denk dat iedereen die hier iets negatiefs heeft gewoon is een keer een stap moeten zetten en beginnen met het boycotten van een volgende wereld. Als je al met 40% van het AF gaat boycotten volgt de rest wel door sheep factor. Nu roepen jullie gewoon maar wat
 

DeletedUser26127

Gast
Ik denk dat iedereen die hier iets negatiefs heeft gewoon is een keer een stap moeten zetten en beginnen met het boycotten van een volgende wereld. Als je al met 40% van het AF gaat boycotten volgt de rest wel door sheep factor. Nu roepen jullie gewoon maar wat

Wat versta jij dan onder 'boycotten'? Zolang je het spelplezier van de spelers die op die wereld actief zijn maar niet gaat vergallen, want ik veronderstel niet dat je zoiets van plan zou zijn op een wereld waar je zelf vol doorspeelt?
 
Bovenaan