• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Communisme

ik als prakiserend boeddhist verwerp ik het idee van communisme, niet iedereen is gelijk, mijn motto is carpe diem, hakuna matata en dont worry be happy, een koninkrijk vind ik ook niet meer kunnen, een republiek zou beter zijn...
 

DeletedUser19689

Gast
ik als prakiserend boeddhist verwerp ik het idee van communisme, niet iedereen is gelijk, mijn motto is carpe diem, hakuna matata en dont worry be happy, een koninkrijk vind ik ook niet meer kunnen, een republiek zou beter zijn...

Die redenering slaagt echt op geen flikker.
Pluk de dag heeft veel te maken met gelijkheid:rolleyes:
 

DeletedUser1935

Gast
Communisme is een sociale, politieke en economische ideologie die is gericht op de oprichting van een klasseloze samenleving.

Aanngezien communistische machthebbers het politiek systeem vaak stelt boven het individu, heeft dit al gauw als uitvloeisel een in zo'n systeem legitiem gebruik van geweld, moderne propagandatechnieken en censuur om politieke tegenstand de kop in te drukken en daarmee het bestaan van het systeem te waarborgen.

Kijk is hoe het er nu aan toe gaat in Rusland.

Het werkt gewoon niet..
 

DeletedUser19689

Gast
De SU is dan ook geen goed voorbeeld van echt ECHTE Communisme, maar dat heb ik al uitgeschreven op de vorige pagina's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18363

Gast
Noem dan eens een land waar het wel werkt/werkte? (Afgezien van China)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19689

Gast
Noem dan eens een land waar het wel werkt/werkte? (Afgezien van China)

Cuba is redelijk Communistisch, daar werkt het redelijk.
China is niet echt Communistisch, vooral hun economie niet.

Maar zoals ik al gezegd heb is Marxisme nog nooit echt juist toegepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19689

Gast
Omdat mensen te zelfzuchtig zijn, ze willen altijd maar meer hebben.
Maar daar mee verwijs ik je naar: "Is Communisme een utopie?". Ik raad je echt aan om dat te lezen, dan zie je mijn visie over Communisme en dat ik ook niet denk dat het voor morgen kan zijn en in stapjes moet verlopen.
 

DeletedUser

Gast
Communisme is een sociale, politieke en economische ideologie die is gericht op de oprichting van een klasseloze samenleving.

Aanngezien communistische machthebbers het politiek systeem vaak stelt boven het individu, heeft dit al gauw als uitvloeisel een in zo'n systeem legitiem gebruik van geweld, moderne propagandatechnieken en censuur om politieke tegenstand de kop in te drukken en daarmee het bestaan van het systeem te waarborgen.

Kijk is hoe het er nu aan toe gaat in Rusland.

Het werkt gewoon niet..

Als je een beetje oplet zie je dat dat in onze kapitalistische vrije markt-economie nog vele malen erger is. Moet je wel opletten, anders word je onwetend meegezogen in de propaganda/indoctrinatie-verhaaltjes die je dagelijks voor je kiezen krijgt.
 

DeletedUser

Gast
ik heb een voorbeeld van het communistisch geld verdeling systeem gehad:

stel, je hebt een klas (mijn klas) mijn geschiedenis docent geeft een PW op. wij gaan keihard leren, want anders krijgen wij een 1.
maar wat als de docent gat denken van "eigenlijk niet eerlijk, die jongen is veel beter dan die andere in geschiedenis, en hoeft er veel minder hard voor te werken" wat doet hij: hij zegt van tevoren: "iedereen krijgt zoiezo een 6" dus altijd, hoe goed of slecht je het pw ook hebt gemaakt. wat doet mijn klas? deze gaan niet leren. communisme werkt dus niet.

als je een hotel heb, en de werkgever spreekt vantevoren af dat niemand wordt ontslagen, en altijd een vaste loon blijft houden, dan is dat een hotel waar het personeel niks doet, onaardig is enzovoort.

Ik ga je werkstuk niet lezen, gast.

Het is toch gewoon een feit, het werkte niet. Punt.


citaat1:dit kan anders toegepast worden: dan kan je bvb betere progressie kijgen als je progressie maakt
citaat2: je bent lui
citaat3: het is nooit juist toegepast
 

DeletedUser

Gast
de ideen van communisme zijn gowd iiedereen moet namelijk gelijk zijn wndergelijke het is alleen bar sclecht uitgevoerd
 

DeletedUser

Gast
sorry voor slecht getype ik zal het duidelijk maken

het communisme heeft goede ideen namelijk zoveel mogelijk gelijkheid , het is alleen slecht uitgevoerd namelijk :iedereen verdiende weinig en 1 kleine groep had super veel geld. Ook vindt ik dat gewoon iedereen anders moet verdiennen , een man of vrouw die gestudeerd heeft verdient meer dan een simpele boer , want anders zou iedereen gaan voor het minste "leerwerk"
 

DeletedUser

Gast
Moge duidelijk zijn dat, zeker in die tijd, een boer veel meer moest doen en vaak zelfs m moest weten en wist. Maar doordat dit niet op een school werd geleerd zag men boeren als domme mensen.
 
Bovenaan