• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

de allochtonen

DeletedUser

Gast
Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) telt Nederland zo'n 3 miljoen personen met een niet-Nederlandse achtergrond. Bijna 1 miljoen hiervan is afkomstig uit Europa of Amerika. Door hun Westerse achtergrond kunnen zij met mainstream marketing bereikt worden. De overige 2 miljoen personen zijn de doelgroepen van etnomarketing.

Het grootse deel van Nederland is niet bewust van de allochtonen in nederland.
Want het grootste deels van de gastarbeiders en asielzoekers (rond 1970-1980 als ik het goed heb) zijn al helemaal vernederlands.

Dus
-Zijn allochtonen goed voor het nederlandse sociale leven
-Beseft Geert Wilders dit wel
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Vergeet de hardwerkende Chinezen , Japanners, en Indiaanse mensen niet ;)
 

DeletedUser9538

Gast
AW: de allochtonen

Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) telt Nederland zo'n 3 miljoen personen met een niet-Nederlandse achtergrond. Bijna 1 miljoen hiervan is afkomstig uit Europa of Amerika. Door hun Westerse achtergrond kunnen zij met mainstream marketing bereikt worden. De overige 2 miljoen personen zijn de doelgroepen van etnomarketing.

Het grootse deel van Nederland is niet bewust van de allochtonen in nederland.
Want het grootste deels van de gastarbeiders en asielzoekers (rond 1970-1980 als ik het goed heb) zijn al helemaal vernederlands.

Dus
-Zijn allochtonen goed voor het nederlandse sociale leven
-Beseft Geert Wilders dit wel

Een citaat van het CBS. Over de verhouding Allochtonen en waar die vandaan komen. bedoeld voor marketing doeleinden. (dat is een moeilijk woord voor reclame). En dan slaagt een frobje erin om daar zelfs Geert Wilders aan te verbinden.

Voordat je je vriendjes en ouders na gaat blaten moet je zelf even op onderzoek uitgaan. Geert Wilders heeft helemaal niks tegen allochtonen.
Geert Wilders is tegen de uitwassen van een geloof dat de afgelopen 700 jaar niet mee ontwikkeld is met de vernieuwingen van de wereld. Een geloof dat vrouwen onderdrukt, homohaat predikt en een barbaars (achterlijk) rechtssysteem hanteert. Een rechtssysteem dat vrouwelijke slachtoffers achterstelt ten opzichte van mannelijke daders. En een geloof dat geen scheiding kent tussen kerk (moskee) en staat. En een geloof dat zich ten koste van alles wenst uit te spreiden over de gehele aarde zonder rekening te houden met de rechten van anderen. Daar is Geert Wilders tegen. En hopelijk ieder weldenkend mens.
Dat Geert Wilders chargeert (overdrijft) om zijn mening uiteen te zetten en om zijn geluid hoorbaar te maken is een stijl waar van mening over kan verschillen.

Allochtonen kunnen een verrijking zijn van de Nederlandse samenleving. Maar dan toch alleen als zij zich wensen te vormen naar de beginselen van de Nederlandse samenleving. Zoals de Chinezen hebben gedaan, evenals de Indonesiers, de Surinamers, de Molukkers en bijvoorbeeld vele Thaise mensen.

En dat zijn dat net de voorbeelden waar heel links zich achter schaart en roept: "kijk, het gaat toch goed met de allochtonen!" Dan kunnen ze weer fijn de kop in het zand steken en hoeven ze niet te zien dat er grote problemen zijn met allochtonen waar een Noord Afrikaans sausje over heen ligt. Het gebied waar de gelovigen dom en kort zijn gehouden en hier in het Westen niet weten om te gaan met de door ons verworven vrijheden. En omdat zij er niet mee om kunnen gaan is de grote wens dat wij terugkeren naar voor hen duidelijke richtlijnen van het geloof. Het geloof dat onderdrukt en dom houdt.
En deze groepen allochtonen zijn dus geen aanwinst voor de Nederlandse samenleving en sociale verhoudingen.

En zo hebben we nog een topic dat gaat over een god (die niet bestaat), allochtonen, Geert Wilders, etc,.........
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Een citaat van het CBS. Over de verhouding Allochtonen en waar die vandaan komen. bedoeld voor marketing doeleinden. (dat is een moeilijk woord voor reclame). En dan slaagt een frobje erin om daar zelfs Geert Wilders aan te verbinden.

Voordat je je vriendjes en ouders na gaat blaten moet je zelf even op onderzoek uitgaan. Geert Wilders heeft helemaal niks tegen allochtonen.
Geert Wilders is tegen de uitwassen van een geloof dat de afgelopen 700 jaar niet mee ontwikkeld is met de vernieuwingen van de wereld. Een geloof dat vrouwen onderdrukt, homohaat predikt en een barbaars (achterlijk) rechtssysteem hanteert. Een rechtssysteem dat vrouwelijke slachtoffers achterstelt ten opzichte van mannelijke daders. En een geloof dat geen scheiding kent tussen kerk (moskee) en staat. En een geloof dat zich ten koste van alles wenst uit te spreiden over de gehele aarde zonder rekening te houden met de rechten van anderen. Daar is Geert Wilders tegen. En hopelijk ieder weldenkend mens.
Dat Geert Wilders chargeert (overdrijft) om zijn mening uiteen te zetten en om zijn geluid hoorbaar te maken is een stijl waar van mening over kan verschillen.

Allochtonen kunnen een verrijking zijn van de Nederlandse samenleving. Maar dan toch alleen als zij zich wensen te vormen naar de beginselen van de Nederlandse samenleving. Zoals de Chinezen hebben gedaan, evenals de Indonesiers, de Surinamers, de Molukkers en bijvoorbeeld vele Thaise mensen.

En dat zijn dat net de voorbeelden waar heel links zich achter schaart en roept: "kijk, het gaat toch goed met de allochtonen!" Dan kunnen ze weer fijn de kop in het zand steken en hoeven ze niet te zien dat er grote problemen zijn met allochtonen waar een Noord Afrikaans sausje over heen ligt. Het gebied waar de gelovigen dom en kort zijn gehouden en hier in het Westen niet weten om te gaan met de door ons verworven vrijheden. En omdat zij er niet mee om kunnen gaan is de grote wens dat wij terugkeren naar voor hen duidelijke richtlijnen van het geloof. Het geloof dat onderdrukt en dom houdt.
En deze groepen allochtonen zijn dus geen aanwinst voor de Nederlandse samenleving en sociale verhoudingen.

En zo hebben we nog een topic dat gaat over een god (die niet bestaat), allochtonen, Geert Wilders, etc,.........

Mee eens. +1
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Een citaat van het CBS. Over de verhouding Allochtonen en waar die vandaan komen. bedoeld voor marketing doeleinden. (dat is een moeilijk woord voor reclame). En dan slaagt een frobje erin om daar zelfs Geert Wilders aan te verbinden.

Voordat je je vriendjes en ouders na gaat blaten moet je zelf even op onderzoek uitgaan. Geert Wilders heeft helemaal niks tegen allochtonen.
Geert Wilders is tegen de uitwassen van een geloof dat de afgelopen 700 jaar niet mee ontwikkeld is met de vernieuwingen van de wereld. Een geloof dat vrouwen onderdrukt, homohaat predikt en een barbaars (achterlijk) rechtssysteem hanteert. Een rechtssysteem dat vrouwelijke slachtoffers achterstelt ten opzichte van mannelijke daders. En een geloof dat geen scheiding kent tussen kerk (moskee) en staat. En een geloof dat zich ten koste van alles wenst uit te spreiden over de gehele aarde zonder rekening te houden met de rechten van anderen. Daar is Geert Wilders tegen. En hopelijk ieder weldenkend mens.
Dat Geert Wilders chargeert (overdrijft) om zijn mening uiteen te zetten en om zijn geluid hoorbaar te maken is een stijl waar van mening over kan verschillen.

Allochtonen kunnen een verrijking zijn van de Nederlandse samenleving. Maar dan toch alleen als zij zich wensen te vormen naar de beginselen van de Nederlandse samenleving. Zoals de Chinezen hebben gedaan, evenals de Indonesiers, de Surinamers, de Molukkers en bijvoorbeeld vele Thaise mensen.

En dat zijn dat net de voorbeelden waar heel links zich achter schaart en roept: "kijk, het gaat toch goed met de allochtonen!" Dan kunnen ze weer fijn de kop in het zand steken en hoeven ze niet te zien dat er grote problemen zijn met allochtonen waar een Noord Afrikaans sausje over heen ligt. Het gebied waar de gelovigen dom en kort zijn gehouden en hier in het Westen niet weten om te gaan met de door ons verworven vrijheden. En omdat zij er niet mee om kunnen gaan is de grote wens dat wij terugkeren naar voor hen duidelijke richtlijnen van het geloof. Het geloof dat onderdrukt en dom houdt.
En deze groepen allochtonen zijn dus geen aanwinst voor de Nederlandse samenleving en sociale verhoudingen.

En zo hebben we nog een topic dat gaat over een god (die niet bestaat), allochtonen, Geert Wilders, etc,.........

Ik ben het vaak met je eens, maar hier moet ik je toch tegenspreken.
De groep waar jij het over hebt is maar een klein gedeelte van deze groepering en het is onzin om deze over een kam te scheren. In Nederland wonen namelijk een hoop Noord-Afrikanen die geen problemen veroorzaken. De probleemgroep is namelijk een relatief klein aantal Marokkaanse jongeren (vaak al van de derde generatie) die door Geert Wilders met liefde in de schijnwerpers worden gezet om zijn (verachtelijke) standpunten kracht bij te zetten.

Verder kijk je vermoedelijk niet langer dan de neus van Geert Wilders lang is. De feiten die je opnoemt over de Islam zouden rechtstreeks uit zijn propaganda-apparaat hebben kunnen komen.
Je stelt dat de Islam geen scheiding kent van kerk en staat. Waar verschilt dit met het Christelijke geloof? Er zijn idd een aantal landen die de Sharia hanteren, maar het merendeel van de landen waar de Islam de grootste religie is, wordt het land democratisch bestuurd. Als de CU en de SGP het voor het zeggen hebben, zou de Nederlandse staatsinrichting ook naar de bijbel gevormd worden, en het grootste deel van onze wetten komen voort uit de christelijke cultuur.

Verder stel je dat de Islam ten kostte van alles zijn geloof over de hele wereld wil verspreiden zonder rekening te houden met de rechten van anderen. Als je de geschiedenisboekjes er op naleest zul je zien dat het katholicisme geen haar beter is geweest.

Ten slotte nog even over het zich aanpassen aan de westerse cultuur. Daarbij noem je de chinezen onder andere. Dat is makkelijk te roepen omdat die zelden problemen veroorzaken, maar als er een groep allochtonen is die zich niet aanpast en een zeer gesloten gemeenschap vormt binnen de Nederlandse maatschappij zijn het de Chinezen wel. Ook wat betreft criminaliteit hebben de chinezen met name in de jaren 60 en 70 voor veel problemen gezorgd, maar omdat het daar om illegaal gokken, drugs- en mensenhandel ging is de overlast voor de gemiddelde man in de straat nooit zo opgevallen.

Voordat je je vriendjes en ouders na gaat blaten moet je zelf even op onderzoek uitgaan. Je neemt blindelings over wat een gevaarlijke doorgeslagen populist als Wilders de ruimte in slingert.

PS nee ik ben geen moslim, nee ik ben niet links.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Geert Wilders is tegen de uitwassen van een geloof dat de afgelopen 700 jaar niet mee ontwikkeld is met de vernieuwingen van de wereld. Een geloof dat vrouwen onderdrukt, homohaat predikt en een barbaars (achterlijk) rechtssysteem hanteert. Een rechtssysteem dat vrouwelijke slachtoffers achterstelt ten opzichte van mannelijke daders. En een geloof dat geen scheiding kent tussen kerk (moskee) en staat. En een geloof dat zich ten koste van alles wenst uit te spreiden over de gehele aarde zonder rekening te houden met de rechten van anderen. Daar is Geert Wilders tegen. En hopelijk ieder weldenkend mens.

Het Christendom? Of heb je het niet over de SGP?
 

DeletedUser9538

Gast
AW: de allochtonen

Ik ben het vaak met je eens, maar hier moet ik je toch tegenspreken.
In Nederland wonen namelijk een hoop Noord-Afrikanen die geen problemen veroorzaken. De probleemgroep is namelijk een relatief klein aantal Marokkaanse jongeren (vaak al van de derde generatie) die door Geert Wilders met liefde in de schijnwerpers worden gezet om zijn (verachtelijke) standpunten kracht bij te zetten.

Het gaat niet alleen om de kleine groep criminele "bontkraagjes" die "overlast" veroorzaken. De grootste overlast voor de samenleving die deze mensen veroorzaken komt voort uit het feit dat zij , ondanks de vele jaren dat zij hier leven, geen moeite hebben gedaan om te integreren. Van links hoefden zij dat ook niet. Maar nu staan 2 generaties nog steeds met hun mond vol tanden bij de huisarts en kunnen zij niet aangeven wat de problemen zijn. Op de scholen waar zij moeten praten over de voortgang (of juist achterstand) bij hun kinderen komen ze niet verder omdat ze de taal niet spreken. Nederlandse overheden moeten folders drukken in vele vreemde talen, daar waar normaal gesproken de 3 meest gangbare talen (als je het Chinees niet meetelt) Engels, Nederlands en Spaans voldoende zou moeten zijn. En dan zou je nog je vraagtekens kunnen zetten bij het Spaans.
Door deze achterstanden komt deze 3de generatie ook in een achterstand terecht. Gevolg hogere criminaliteitscijfers, vaker een beroep doen op diverse uitkeringen, rare standpunten ten opzichte van de Nederlandse normen en waarden (homohaat, eerwraak). Vaak zouden de vrouwen uit die doelgroep er iets aan kunnen doen. Maar hun normen en waarden, bepaald door het geloof zorgen er nu juist voor dat ze niet naar school mogen en zich nog steeds niet ontwikkelen. En doordatzelfde achterlijke geloof moeten zwembaden op gezette tijden worden gesloten omdat de bontkraagjes zich tijdens normale zwemuren zich niet kunnen gedragen ten opzichte van hun (vrouwelijke)leeftijdgenoten. En op andere tijden moet het zwembad worden gesloten omdat de vrouwen alleen mogen zwemmen met een soort tent aan.
Nu de Nederlanders dit soort gedrag niet langer wenselijk achten wordt er door deze groep geroepen dat ze zich niet langer thuisvoelen. Toch blijven ze hier hangen en weigeren zich aan te passen.


Verder kijk je vermoedelijk niet langer dan de neus van Geert Wilders lang is. De feiten die je opnoemt over de Islam zouden rechtstreeks uit zijn propaganda-apparaat hebben kunnen komen.

Wilders is een populist. Ik ben het echt niet eens met al zijn standpunten. Sommige van zijn standpunten zou hij van mij overgenomen kunnen hebben. Maar toen ik in de jaren 80 politiek bewust werd kon je de dingen die nu zelfs door VVD en CDA worden genoemd beter niet openlijk op straat roepen. Dan was je een aanhanger van de CentrumPartij van Janmaat en die was pas erg. Terwijl de dingen die deze man jaren geleden al riep toch niet veel verschilde met de dingen die VVD CDA en PVV nu roepen. Discriminatie op basis van geloof, ras, sexe ben ik fel tegen. Maar dit is Nederland.
Ik heb de afgelopen jaren wat afgezworven over de wereld. Heel wat dingen gezien. Maar buiten Europa is het credo toch echt "aanpassen of wegwezen".
Ik hoef in Thailand echt geen verblijfsvergunning uitkering aan te vragen als ik niet helemaal zelf in mijn onderhoud kan voorzien. Wil ik een permanente verblijfsvergunning en dezelfde rechten als de Thai. Dan moet ik zelfs 2 versies van Thaise volklied kunnen zingen. Naast de geschiedenis begrijpen en VLOEIEND Thais kunnen spreken.


Je stelt dat de Islam geen scheiding kent van kerk en staat. Waar verschilt dit met het Christelijke geloof? Er zijn idd een aantal landen die de Sharia hanteren, maar het merendeel van de landen waar de Islam de grootste religie is, wordt het land democratisch bestuurd.

Graag een voorbeeld van een Islamitisch land dat democratisch wordt bestuurd. Zonder onderdrukking en zonder staatsgrepen in de afgelopen 4 jaar of een leger op de achtergrond die er voor zorgt dat iedereen in het gareel blijft lopen. Dus Turkije en Indonesie vallen af. Hebben we de 2 grootse al gehad. En schijndemocartien waar op de achtergrond nog een verwoede (burger)oorlog wordt uitgevochten vallen ook af. Irak en en Afhanistan. Ook Pakistan is geen democratie.

Als de CU en de SGP het voor het zeggen hebben, zou de Nederlandse staatsinrichting ook naar de bijbel gevormd worden, en het grootste deel van onze wetten komen voort uit de christelijke cultuur.

Die hebben het niet voor het zeggen. Gelukkig heeft het merendeel van de Nederlandse bevolking zijn gedachten WEL op een rijtje. Christenfundi's zijn net zo erg als elke andere geloofsfundi.

Verder stel je dat de Islam ten kostte van alles zijn geloof over de hele wereld wil verspreiden zonder rekening te houden met de rechten van anderen. Als je de geschiedenisboekjes er op naleest zul je zien dat het katholicisme geen haar beter is geweest.

Hier onderbouw je dus precies mijn stelling. Gelukkig is het grootste deel van het Christendom de afgelopen 700 jaar WEL met zijn tijd meegegaan. De Westerse wereld heeft zich wel ontwikkeld en leert op sommige momenten wel van haar fouten.

Ten slotte nog even over het zich aanpassen aan de westerse cultuur. Daarbij noem je de chinezen onder andere. Dat is makkelijk te roepen omdat die zelden problemen veroorzaken, maar als er een groep allochtonen is die zich niet aanpast en een zeer gesloten gemeenschap vormt binnen de Nederlandse maatschappij zijn het de Chinezen wel. Ook wat betreft criminaliteit hebben de chinezen met name in de jaren 60 en 70
(dat is dus ook al 30 /40 jaar geleden) voor veel problemen gezorgd, maar omdat het daar om illegaal gokken, drugs- en mensenhandel ging is de overlast voor de gemiddelde man in de straat nooit zo opgevallen.

Voordat je je vriendjes en ouders na gaat blaten moet je zelf even op onderzoek uitgaan. Je neemt blindelings over wat een gevaarlijke doorgeslagen populist als Wilders de ruimte in slingert.

Cijfers / statistieken over het mislukken van de integratie en de multiculti samenleving zijn periodiek terug te vinden in de Integratiemonitor. Misdaadstatistieken worden aangeleverd door CBS evenals de cijfers over het gebruik van uitkeringen.
Aangezien ik vanuit mijn werk als ambtenaar te maken heb gehad grote groepen allochtonen, schooluitval (leerplicht), leerlingvervoer, etc heb ik me moeten inlezen in de hele materie en die me eigen moeten maken. Niet makkelijk in een PvdA bolwerk om daar wat gedaan te krijgen (of juist niet) als de genoemde doelgroepen door deze wethouders en gemeenteraadsleden onder aanvoering van de koning van de thee drinkers werden gepamperd. Ik heb erbij gezeten als de burgemeester vertrok na het zoveelste boelbij elkaar houd praatje en kopje thee na zijn vertrek keihard werd uitgelachen.
Ik hoef dus niemand na te praten,...... Ik had in de jaren 80 al gelijk en roep nu heel vaak "zei ik toen ook al". Ik hoop dat ik dat over 15 jaar niet nog steeds moet zeggen.


PS nee ik ben geen moslim, nee ik ben niet links.

Ik ben helemaal niet gelovig en heb schijt aan elk geloof
En per definitie ook niet persé rechts.

Ik heb mijn antwoorden hierboven maar in verweven.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ik ben het vaak met je eens, maar hier moet ik je toch tegenspreken.
De groep waar jij het over hebt is maar een klein gedeelte van deze groepering en het is onzin om deze over een kam te scheren. In Nederland wonen namelijk een hoop Noord-Afrikanen die geen problemen veroorzaken. De probleemgroep is namelijk een relatief klein aantal Marokkaanse jongeren (vaak al van de derde generatie) die door Geert Wilders met liefde in de schijnwerpers worden gezet om zijn (verachtelijke) standpunten kracht bij te zetten.

Verder kijk je vermoedelijk niet langer dan de neus van Geert Wilders lang is. De feiten die je opnoemt over de Islam zouden rechtstreeks uit zijn propaganda-apparaat hebben kunnen komen.
Je stelt dat de Islam geen scheiding kent van kerk en staat. Waar verschilt dit met het Christelijke geloof? Er zijn idd een aantal landen die de Sharia hanteren, maar het merendeel van de landen waar de Islam de grootste religie is, wordt het land democratisch bestuurd. Als de CU en de SGP het voor het zeggen hebben, zou de Nederlandse staatsinrichting ook naar de bijbel gevormd worden, en het grootste deel van onze wetten komen voort uit de christelijke cultuur.

Verder stel je dat de Islam ten kostte van alles zijn geloof over de hele wereld wil verspreiden zonder rekening te houden met de rechten van anderen. Als je de geschiedenisboekjes er op naleest zul je zien dat het katholicisme geen haar beter is geweest.

Ten slotte nog even over het zich aanpassen aan de westerse cultuur. Daarbij noem je de chinezen onder andere. Dat is makkelijk te roepen omdat die zelden problemen veroorzaken, maar als er een groep allochtonen is die zich niet aanpast en een zeer gesloten gemeenschap vormt binnen de Nederlandse maatschappij zijn het de Chinezen wel. Ook wat betreft criminaliteit hebben de chinezen met name in de jaren 60 en 70 voor veel problemen gezorgd, maar omdat het daar om illegaal gokken, drugs- en mensenhandel ging is de overlast voor de gemiddelde man in de straat nooit zo opgevallen.

Voordat je je vriendjes en ouders na gaat blaten moet je zelf even op onderzoek uitgaan. Je neemt blindelings over wat een gevaarlijke doorgeslagen populist als Wilders de ruimte in slingert.

PS nee ik ben geen moslim, nee ik ben niet links.


Zo zo Peter, een keurig stukje tekst!

Verder stel je dat de Islam ten kostte van alles zijn geloof over de hele wereld wil verspreiden zonder rekening te houden met de rechten van anderen.

Met welke rechten van anderen houden moslims geen rekening in het verspreiden van het geloof? De islam verspreid zichzelf. Geen enkele moslim dwingt je om moslim te worden. Sterker nog de moslims komen niet eens langs de deuren :). Heeft er ooit een moslim jullie gedwongen de islam te accepteren? En wat bereik je ermee als je mensen dwint te bekeren? NIKS! De islam moet uit je hart en ziel komen. De moslims zijn een kwart van de totale wereld bevolking. Groot Britannie telt 100.000 bekeerde moslims. Wie heeft onder hen het geloof verspreid zonder rekening te houden met hen? Wie heeft hen gedwongen?

Met dwang bereik je niks. Met dwang kun je nooit 1,5 miljard moslims op aarde krijgen.

Ik wou dit even toevoegen. Voor de rest heb je een goed stukje tekst geschreven...
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

In alle eerlijkheid heb ik 1x meegemaakt dat er moslims langs de deuren kwamen maar toen waren wij niet thuis dus we kregen alleen maar een "bekeer je nu" briefje in de brievenbus.

Maar dat was uniek genoeg dat ik het onthouden heb, want wat dat betreft zijn ze prettiger dan die vervelende mensen die 's ochtends als ik op bed lig de bijbel komen verspreiden.

Op zondag. Als ze moeten rusten. En ik dat ook wil.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: de allochtonen

Met dwang bereik je niks. Met dwang kun je nooit 1,5 miljard moslims op aarde krijgen.
...
Grappenmaker,......
Elk geloof is opgedrongen. Kinderen hebben geen keus om tot een geloof te behoren. Bij de christenen worden ze ongevraagd gedoopt. En bij mannelijke Moslims en Joden wordt een stukje vel weggehaald als teken dat zij toetreden tot het geloof. Dat is dwang, komt geen vrijheid bij kijken.

In andere topics staan genoeg voorbeelden wat er gebeurt met afvallige gelovigen. Bij de Christenen was het 700 jaar geleden nog erg. Maar nu hoeft een ex-Christen niet voor zijn leven te vrezen.
Ik geloof niet dat je op straat in Mekka in vrijheid het juk van je Islamitisch geloof kan afwerpen. En openlijk kan roepen dat je in vrijheid kiest om vanaf NU geen Moslim meer te zijn.Volgens mij verdwijn je dan voor jaren in een donker gat. En dan hebje nog geluk.

Elk geloof is dwang. Maar daar is dit topic niet voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

DWANG?!

-Helemaal niet, jij weet niets over een Islamitische familie, ik voel mezelf helemaal niet gedwongen, de rest ook niet, waarom denk je anders dat er moslims zijn die zich bekeren tot iets anders(omdat ze niks weten eigenlijk over de Islam).
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Vergeet niet dat er een verschil is tussen dwang en indoctrinatie. En ook een verschil tussen jou en de rest van de wereld.

Als je een kind vanaf het moment dat het je begrijpt maar blijft vertellen dat X waar is, gelooft het dat vanzelf. Er is een reden dat kinderen geloven in de paashaas, sinterklaas en de tandenfee.

Op dezelfde manier kun je ze laten geloven in een godheid en als je zelf maar volhoudt dat het echt waar is wordt het later heel moeilijk voor ze om daar tegen in te gaan. Niet alleen omdat ze het zelf zijn gaan geloven, maar ook omdat ze dan het gevoel hebben jou als ouder te kwetsen, omdat jij het wel gelooft.

Het is dat ik het vreselijk vind om het mijn kind aan te doen anders had ik mijn kleine opgevoed met het geloof in het Vliegend Spaghetti Monster om het te bewijzen. Maar ik heb liever dat dit soort diepgaande filosofische dingen mijn kind bespaard blijven tot het volwassen is, zodat het er zelf over na kan denken.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Hij is net zo echt als alle andere goden, das het mooie ervan :)
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Grappenmaker,......
Elk geloof is opgedrongen. Kinderen hebben geen keus om tot een geloof te behoren. Bij de christenen worden ze ongevraagd gedoopt. En bij mannelijke Moslims en Joden wordt een stukje vel weggehaald als teken dat zij toetreden tot het geloof. Dat is dwang, komt geen vrijheid bij kijken.

In andere topics staan genoeg voorbeelden wat er gebeurt met afvallige gelovigen. Bij de Christenen was het 700 jaar geleden nog erg. Maar nu hoeft een ex-Christen niet voor zijn leven te vrezen.
Ik geloof niet dat je op straat in Mekka in vrijheid het juk van je Islamitisch geloof kan afwerpen. En openlijk kan roepen dat je in vrijheid kiest om vanaf NU geen Moslim meer te zijn.Volgens mij verdwijn je dan voor jaren in een donker gat. En dan hebje nog geluk.

Elk geloof is dwang. Maar daar is dit topic niet voor.
"

Jij maakt nu echt een grap. Want als je geen grap maakt dan zou ik me als ik jou was wat meer verdiepen in de religies die er zijn! "En bij mannelijke Moslims en Joden wordt een stukje vel weggehaald als teken dat zij toetreden tot het geloof. Dat is dwang, komt geen vrijheid bij kijken."
Word ik een moslim wanneer ik een stukje vel weg haal? Is dat mijn sleutel tot het geloof? Ga eens wat kennis op doen man. Genoeg Atheisten/Homo's/Agnosten enz die dat vel weg laten halen uit het oogpunt van hygiene. Zijn zij dan automatisch nu moslim of jood of Christen? Wie is nu grappenmaker?

En jij zei:
Verder stel je dat de Islam ten kostte van alles zijn geloof over de hele wereld wil verspreiden zonder rekening te houden met de rechten van anderen.

En daarop had ik gereageerd. Ik liet je zien hoe 100.000 Britten de islam accepteren. 100.000 volwasenen. 100.000 mensen die dus een keuze hadden het te accepteren of niet! Wie heeft hen gedwongen? Hebben moslims pistolen tegen hun hoofden gezet? Mensen treden in de islam omdat het logisch is en omdat het redelijk is. En niet omdat ze gedwongen worden...


Maar back to allochtonen...
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

meeste overschreiden de grens en verpesten het voor de andere alochtonen, zodat wij er een slecht beeld bij krijgen. zeg nou zelf, wat voor beeld krijg jij hier nou bij? Zie onderstaand filmpje, duurd maar 1 minuut.
kan je nog lachen ook ^_^

http://www.youtube.com/watch?v=-GaqB3y1iIA

Mensen onthouden nou eenmaal meer de negatieve dingen van het verhaal dan de positieve dingen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

meeste overschreiden de grens en verpesten het voor de andere alochtonen, zodat wij er een slecht beeld bij krijgen. zeg nou zelf, wat voor beeld krijg jij hier nou bij? Zie onderstaand filmpje, duurd maar 1 minuut.
kan je nog lachen ook ^_^

http://www.youtube.com/watch?v=-GaqB3y1iIA

Mensen onthouden nou eenmaal meer de negatieve dingen van het verhaal dan de positieve dingen .


Is dit niet uitgelokt? Ik bedoel de media weet dondersgoed wat voor antwoorden men kan verwachten van pubers als deze.

Zet een puber voor de camera en je krijgt dit. Hij wilt stoer doen voor zn vrienden. En hoppa 1,5 miljard moslims zijn allemaal zo!
 

DeletedUser9538

Gast
AW: de allochtonen

"

Jij maakt nu echt een grap. Want als je geen grap maakt dan zou ik me als ik jou was wat meer verdiepen in de religies die er zijn! "En bij mannelijke Moslims en Joden wordt een stukje vel weggehaald als teken dat zij toetreden tot het geloof. Dat is dwang, komt geen vrijheid bij kijken."
Word ik een moslim wanneer ik een stukje vel weg haal? Is dat mijn sleutel tot het geloof? Ga eens wat kennis op doen man. Genoeg Atheisten/Homo's/Agnosten enz die dat vel weg laten halen uit het oogpunt van hygiene. Zijn zij dan automatisch nu moslim of jood of Christen? Wie is nu grappenmaker?

En jij zei:


En daarop had ik gereageerd. Ik liet je zien hoe 100.000 Britten de islam accepteren. 100.000 volwasenen. 100.000 mensen die dus een keuze hadden het te accepteren of niet! Wie heeft hen gedwongen? Hebben moslims pistolen tegen hun hoofden gezet? Mensen treden in de islam omdat het logisch is en omdat het redelijk is. En niet omdat ze gedwongen worden...


Maar back to allochtonen...

Reageer dan eens op dit stukje,...
In andere topics staan genoeg voorbeelden wat er gebeurt met afvallige gelovigen. Bij de Christenen was het 700 jaar geleden nog erg. Maar nu hoeft een ex-Christen niet voor zijn leven te vrezen.
Ik geloof niet dat je op straat in Mekka in vrijheid het juk van je Islamitisch geloof kan afwerpen. En openlijk kan roepen dat je in vrijheid kiest om vanaf NU geen Moslim meer te zijn.Volgens mij verdwijn je dan voor jaren in een donker gat. En dan hebje nog geluk.


Dat doe je niet. Je pakt me op dat ene stukje waar ik niet in detail uitleg waar het ritueel toe dient maar waarvan je weet dat het voor de moslims en Joden de eerste stap is in het totaal aan rituelen dat aan het geloof vast zit. Besnijdenis, doop, communnie, en nog wat van die vaste rituelen. Alhoewel besnijdenis volgens wat boeken niet echt tot de voorwaarden behoort om moslim te zijn. (ik weet er dus echt wel wat van, maar het gaat te ver om die antieke en achterhaalde versjes steeds hier te herhalen en op te noemen).
 
Bovenaan