• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

de allochtonen

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Is dit niet uitgelokt? Ik bedoel de media weet dondersgoed wat voor antwoorden men kan verwachten van pubers als deze.

Zet een puber voor de camera en je krijgt dit. Hij wilt stoer doen voor zn vrienden. En hoppa 1,5 miljard moslims zijn allemaal zo!

je gaat mij niet zeggen dat je dit normaal vindt? en het voor hem opneemt.

Toen ik 14 was of 15,16 durvde ik het niet eens in me mond te nemen van alle moslims moeten dood of joden moeten dood. Terwijl ik toch een hardcore liefhebber was en bent en die assoceren jullie toch ook met nazi's ? en nee ik probeer ook niet die kale koppen goed te praten, want die zijn ook niet helemaal jovel en nee ik ben zo niet. Ik hou gewoon van de muziek.

idd meeste moslims zijn zo van tegenwoordig, ga maar een daggie naar vogelwijk in Utrecht of de Belmar, waar de politie niet in de straten durven te rijden. Nouja durven groot woord. 'Houden we het op liever niet' en idd het gaat hoofdzakelijk om deze jeugd van de allochtonen, wat zeker weer een verkeerde benaming is want ze zijn de 3de generatie, hoe wil je ze dan noemen? Nederlanders, nee dank je. Ik wil niet met hun geassocieerd worden.

Simpelweg hebben ze daar altijd een heel mooi woord voor, maar zal het maar niet gebruiken. In wilders ze uitspraken Tuig. Die generatie van de moslims heeft Wilders het hoofdzakelijk over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Dat zijn niet alleen de Moslims. Als je in diezelfde omgeving een rasechte blanke Nederlander een microfoon onder zijn neus duwt hoor je namelijk al vrij snel dat alle Moslims dood moeten, dus die zijn geen haar beter.

Tuig is het probleem, niet het geloof dat er toevallig aanhangt.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Valt wel mee hoor, ja die echte lonsdale dragers met kale koppen en bomber jackies aan met nederlandse vlag zijn heel erg opvliegerig. Vooral als een moslim hin begint uit te schelden of wat dan ook. Maar ze zeggen niet van alle moslims dood.

Ze zullen hoog uit zeggen van aap ofwat dan ook maar daar bedoelen ze de persoon zelf mee, dat het nou meestal een allochtoon hier het de dupe van is. Heb ik al eerder uitgelegt, dit omdat ze alleen de negatieve kanten van het verhaal bekijken en meerendeels met de allochtoon te maken hebben.

en zo een zicht krijgen met wat zij hebben meegemaakt en hoe andere er over denken in hun omgeving(en).
Meestal ook kale koppen en nederlanders.
Maar buiten dat, ik probeer het niet goed te praten.
Het is idd het tuig wat we aan moeten pakken, dat is een ding waar we mee eens zijn.

De nederlander die speed dealt in discotheken, word ook gewoon aangepakt, nu krijgen ze misschien een taakstrafje. Maar met de komst nu van Wilders, gaat dit zwaardere straffen voor hun mee brengen. Hij kan alleen niet zeggen van ga maar terug naar jullie eigen land. Zou niet weten waar ze dan heen moeten gaan:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ik denk dat het aantal in beide gevallen ongeveer even laag ligt. Er zitten een paar extreme gevallen tussen, er zit het eea aan irritant maar verder ongevaarlijk grut tussen en de rest valt best wel mee.

Het is alleen niet "in" om het Nederlandse die-hard tuig te zoeken en een microfoon onder de neus te duwen, dus denken mensen dat die niet bestaan.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Nouja de cijfers zeggen ook dat de allochtonen het hoogst uit komen, en in mijn ervaringen ook. Als er een incident voorkwam is het 7 van de 10 keer wel met een allochtoon.

Denk dat dit bij jou vroeger in je jeugd ook zo het geval was, (bij mij nu nog steeds trouwens)? Weet niet hoe oud je bent, maar ik ben pas 22 dus ben er mee opgegroeid (scheveningen tot en met me 20ste).
Buiten dat mijn ouders zijn scheveningen uit gegaan vanwege het was niet meer zoals vroeger. Ook door allochtonen overlast en de drukte die er bij is gekomen. We wonen nu in het oosten van het land, waar toch echt 3x zo minder allochtonen is dan in het westen, Als het niet 5x is.

Loop maar is op de boulevaar, hoe vaak ruik jij daar spaghettie? Hiermee bedoel ik de oksel Zweetlucht van de allochtonen, nouja misschien heb je er nu geen beeld bij, want je komt er niet vandaan.(denk ik, anders had je denk ik wel anders gerederneerd) Maar als je er een tijdje woont of komt, ga je vast wel merken wat ik bedoel. Of hoe vaak hoor je de Moslim taal? nu op straat? Terwijl ze gewoon Nederlands kunnen, maar toch turks blijven praten of Afghaans wat dan ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Reageer dan eens op dit stukje,...
In andere topics staan genoeg voorbeelden wat er gebeurt met afvallige gelovigen. Bij de Christenen was het 700 jaar geleden nog erg. Maar nu hoeft een ex-Christen niet voor zijn leven te vrezen.
Ik geloof niet dat je op straat in Mekka in vrijheid het juk van je Islamitisch geloof kan afwerpen. En openlijk kan roepen dat je in vrijheid kiest om vanaf NU geen Moslim meer te zijn.Volgens mij verdwijn je dan voor jaren in een donker gat. En dan hebje nog geluk.


Dat doe je niet. Je pakt me op dat ene stukje waar ik niet in detail uitleg waar het ritueel toe dient maar waarvan je weet dat het voor de moslims en Joden de eerste stap is in het totaal aan rituelen dat aan het geloof vast zit. Besnijdenis, doop, communnie, en nog wat van die vaste rituelen. Alhoewel besnijdenis volgens wat boeken niet echt tot de voorwaarden behoort om moslim te zijn. (ik weet er dus echt wel wat van, maar het gaat te ver om die antieke en achterhaalde versjes steeds hier te herhalen en op te noemen).

Jongen, jij zei dat de besnijdenis het ritueel is om het geloof in te treden. Besnijdenis is bij de Joden, Christenen en de Moslims een ritueel. Maar er is maar 1 manier om de Islam in te treden en dat is door de geloofsgetuigenis: Ik geloof in geen God, Behalve Allah en Mohammed is zijn Boodschapper. Wanneer je dit zegt met de intentie moslim te worden en met oprechtheid, pas dan wordt je een moslim. Dus het ligt niet aan het feit dat je het niet in detail uitlegde, je zat er helemaal naast!

1) Neem Egypte als voorbeeld: Voor 1400 jaar leven daar Christenen! 1400 jaar lang wonen er Christenen in een islamitische land. Het zijn er nu in totaal 14 miljoen. Dus je moet je voorstellen, alle inwoners in Nederland wonen in Egypte als Christenen! Waar is de dwang?
2)In Marokko leefden er 1 miljoen joden, die naar Israel zijn verhuisd. Zij leefden er voor honderden jaren. Sterker nog toen ze in Spanje waren ontvluchten ze de Christelijke kruisvaarders!
3) Spanje, Was voor 600-800 jaar een Islamitische staat. Welke Christen/Jood werden daar gedwongen om moslim te worden? Niemand! Maar als we nu eens naar Spanje gaan, wat is er overgebleven van alle Moskeen? Die zijn nergens meer te bekennen!

Zelfs in de koraan staat dat er geen dwang is in religie.

En zoals elke bevolking en elke religie haar rotte appels heeft zijn er sommigen die misbruik maken van bepaalde situaties. Dus zo ook komt het voor dat er wat gebeurd waardoor de relaties onderling wat bekoeld raken, maar dat is te verwaarlozen.
Sommigen houden er gewoon van om chaos te creeeren. En wij moeten onszelf niet daaraan blootstellen.

In mijn land hebben Joden nog steeds alle vrijheid. Ze hebben zelfs 1 van de oudste synagoge ter wereld! En ze doen hun ding daar! Je herkend ze zelfs aan hun accentje :) Er zijn er nog een paar duizend. Wie dwingt hen moslim te worden? Jongen zoals ik al eerder aangaf, met dwang bereik je niks. Mensen komen naar de islam omdat ze van de lifestyle houden. Omdat ze van Allah houden en gehoorzamen enz. Dat is de enige manier om de zoete smaak van deze prachtige religie te beproeven.

Ik zou je aanraden: Ga kijken naar de afvalligen in Turkije. Kijk eens even in welke zwarte gat zij zijn gestopt! haha Wat kan men toch overdrijven. Omdat er 1 afvallige ergens in Iran verdwijnt wilt niet zeggen dat het overal zo is. Turkije mooie vakantie land, vraag daar eens even rond... je zult zien dat ze een normaal leven leiden.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Loop maar is op de boulevaar, hoe vaak ruik jij daar spaghettie? Hiermee bedoel ik de oksel Zweetlucht van de allochtonen, nouja misschien heb je er nu geen beeld bij, want je komt er niet vandaan.(denk ik, anders had je denk ik wel anders gerederneerd) Maar als je er een tijdje woont of komt, ga je vast wel merken wat ik bedoel. Of hoe vaak hoor je de Moslim taal? nu op straat? Terwijl ze gewoon Nederlands kunnen, maar toch turks blijven praten of Afghaans wat dan ook.

Dit vind ik een mooi schoolvoorbeeld hoe mensen denken dat het beeld dat ze hebben overeen komt met de werkelijkheid.
Allochtonen zweten niet meer dan een autochtoon, alleen ben jij waarschijnlijk opgevoed met het idee dat allochtonen viezeriken zijn, en dus denk je ze te ruiken.
Ten tweede kan ik je aanraden eens naar de Nederlandse gemeenschappen in het buitenland te gaan. Spruitjes, hagelslag en stroopwafels vieren hoogtij, en onder elkaar spreken ze Nederlands terwijl ze heel goed de taal spreken van het land waar ze wonen.
Stel je nou eens voor dat jij een Nederlander was die in het buitenland zou wonen, en er wordt op die manier over jou gedacht....
Zelfs voor jou dichterbij huis, je woont nu in het oosten van het land vertel je. Betekent dan dat je nu niet meer met een Schevenings accent praat, maar Twents?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Nouja de cijfers zeggen ook dat de allochtonen het hoogst uit komen, en in mijn ervaringen ook. Als er een incident voorkwam is het 7 van de 10 keer wel met een allochtoon.
Heb je het bijgehouden, of is dat wat je onthouden hebt? Want het menselijk geheugen is extreem bevooroordeeld wat dat betreft.

Denk dat dit bij jou vroeger in je jeugd ook zo het geval was, (bij mij nu nog steeds trouwens)? Weet niet hoe oud je bent, maar ik ben pas 22 dus ben er mee opgegroeid (scheveningen tot en met me 20ste).

Ik kom oorspronkelijk een klein dorpje uit Brabant en alle buitenlanders die ik kende daar waren hele aardige mensen, net als alle Nederlanders.
Daarna woonde ik in Den Haag en daar waren alle buitenlanders tuig, net als alle Nederlanders.

Waar ze vandaan kwamen had er weinig mee te maken. Waar ze op dat moment woonden des te meer.

Buiten dat mijn ouders zijn scheveningen uit gegaan vanwege het was niet meer zoals vroeger.

Weet je zeker dat jij wel Nederlands spreekt?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Dit vind ik een mooi schoolvoorbeeld hoe mensen denken dat het beeld dat ze hebben overeen komt met de werkelijkheid.
Allochtonen zweten niet meer dan een autochtoon, alleen ben jij waarschijnlijk opgevoed met het idee dat allochtonen viezeriken zijn, en dus denk je ze te ruiken.
Ten tweede kan ik je aanraden eens naar de Nederlandse gemeenschappen in het buitenland te gaan. Spruitjes, hagelslag en stroopwafels vieren hoogtij, en onder elkaar spreken ze Nederlands terwijl ze heel goed de taal spreken van het land waar ze wonen.
Stel je nou eens voor dat jij een Nederlander was die in het buitenland zou wonen, en er wordt op die manier over jou gedacht....
Zelfs voor jou dichterbij huis, je woont nu in het oosten van het land vertel je. Betekent dan dat je nu niet meer met een Schevenings accent praat, maar Twents?

Ik praat idd, misschien nog met een Schevenings accent, maar dat is geen taal buiten nederlands? en het is ABN en ja ik heb me wel zeker aangepast, al het tuig komt van de kust toch? Nouja, ik hoef me niet meer te verdedigen, op te wassen tegen de allochtonen. Ik hoef niet meer op me uitspraken te letten. Dus ik kan minder associaal zijn.. Ik hoef niet meer voor te dringen anders doen andere het wel en kom ik nooit aan de beurt!

en ja als ik plat Schevenings ga praten, versta jij dat niet. Krijg je een soort van Jokertje effect van oh oh cherso. Dus ik praat nu gewoon ABN. Dat iedereen verstaat.

Maarja ik hou er wel over op, dit gaat nergens heen, jullie zijn niet groot gebracht met deze mensen. Het zal wel anders worden als ze massaal naar dat dorp van jou komen, maarja dan is het misschien al te laat en wat ik al zei een echt groot beeld kan je er niet bij voorstellen, behalve dat iedereen nu in denhaag opeens tuig is. zo tegen de 500 000 inwoners(dan hebben we het nog niet over de randgemeentes. Wat tevens scheveningen ook is, Wassenaar, Nootdorp, Delft, Zoeteermeer, Leidchendam ect. wat ook allemaal een onderdeel van denhaag is, Dan ga je het wellicht over een miljoen in woners praten of meer. )
Nederlands: 53.4%
Westers[10] 14.5%
Turks: 6.8%
Marrokaans: 5.8%
Surinaams: 9.2%
Antilliaans en Aruba: 2.2%
Overig niet-westers: 8.6%.

Dit zijn statestieken uit 2010. De allochtonen zouden nu wel over de 50% heengaan:)

Hebben we het al over 47,1% allochtonen. Bijna de helft, dus dat zou zijn rond de 250.000 Alleen al in denhaag,(even groot als de aantal inwoners in Nijmegen ongeveer) randgemeentes niet meegeteld en assielzoekers ook niet, waar we er ook zat van hebben of de aantal illigalen. Zoals je ziet zijn de Marokanen,antliianen en Turken(Rond de 13%) in de minderheid vergeleken met de surinamers, westers en niet westerse landen. Terwijl ze toch het meest opvallend zijn, en de islaam. Er zijn meer moskeen dan kerken in Denhaag, heilig van overtuigd. Hoezo zijn er meer moskeen waar is dit voor nodig, hebben ze in Turkijen zo veel kerken dan?
Surinamers zijn de meeste hoedisten, sommige ook moslim. Heb zelf op een surinaamse school stage gelopen in Schilderswijk. (Allochtone buurt dus, Wat mensen ook wel zeggen Marokko 2)
Waar ze ook klagen over de Marokanen. Wat ik op die school hoorde, dit was in 2008 al aan te pas.

en dan hebben we het hier over de criminaliteit, kan ik niet in het kort samenvatten.
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
Jullie willen bewijzen zien ^^

en ik kan geen Nederlands? Ik ben Dislecties dat is een ander verhaal, als ik iets schijf lees ik het ook eerst door. Moet is weten hoeveel spelfouten erin zitten of grammar foutjes als ik het niet doe en soms typ ik te snel dat woorden door elkaar heen worden gegooid of woorden vergeet:)

en ja in het Westen (Denhaag), zit ook tuig, maar dit lijkt veel, omdat het allemaal op zon kleinschalig gebied is. Terwijl in het oosten is het meer verspreid, en ja ik heb nu ook minder last van ze. Hier zijn gewoon de meeste zoals jij en ik en hebben zich aangepast aan de maatschappij, wat voor mij iets was om aan te wennen. In Denhaag had je ze ook wel maar minder. Minder zichtbaar was tussen de vele die wel gewoon marokaans gaan praten op straat, omdat het zo kleinschalig gebied is, waar veel mensen wonen. Dan krijg je het verhaaltje van de allochtonen die zich hebben aangepast aan onze maatschappij , de andere allochtonen verpesten het voor ons.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6887

Gast
AW: de allochtonen

Feitelijk gaat de islam niet uit van bekering, maar terugkering tot de islam. Toen God de zielen schiep in de tijd die Balaa genoemd wordt, vroeg Hij: Ben ik niet jullie Heer? Hierop zouden alle zielen hebben geantwoord: Balaa! (jazeker, dat bent u!). Sinds die tijd is iedere ziel moslim.
Iemand is moslim als hij gelooft dat God de enige godheid is en dat Mohammed Zijn boodschapper is. Een persoon wordt moslim door in het bijzijn van twee getuigen bovengenoemde getuigenis (shahada) uit te spreken. Sommige stromingen accepteren echter ook een getuigenis voor God alleen, andere willen een getuigenis voor een hele moslimgemeenschap. Daarna is de ghoesl verplicht. De islam kent geen doop of iets vergelijkbaars; ook de besnijdenis is geen verplichting, maar is aanbevolen.
Met het afleggen van de getuigenis begint de 'nieuwe' moslim (moe`allaf) met een schone lei; zijn voorafgaande zonden zijn hem vergeven. Het houdt niet op bij het geven van een getuigenis of belijdenis. De nieuwe gelovige moet zich in een persoonlijk proces vertrouwd maken met de leerstellingen en de rituelen. Meestal neemt de bekeerling ook een nieuwe voornaam aan, omdat deze te maken heeft met de nieuwe religieuze identiteit, en bijvoorbeeld verwijst naar God, een van de profeten, of een andere islamitische kwaliteit.
Hoewel de meeste Europese bekeerlingen autodidact zijn, gebeurt het prediken van de islam om niet-moslims te bekeren wel en is eveneens goedgekeurd. In de islam wordt dit da'wah genoemd. Dit missionarissenwerk is in het verleden wel gebruikt als verontschuldiging voor godsdienstige oorlogen en gedwongen bekeringen. Het traditionele standpunt van islamitische juristen is echter dat gedwongen bekeringen géén geldigheid hebben. Stellig staat in de Koran:
In de godsdienst is geen dwang. (soera De Koe 256).
In de meeste gevallen waarbij moslims gebied veroverden werden christenen en joden onderworpen aan de dhimmi-status: in ruil voor een verplichte belasting (djizya) verkregen ze zekere mogelijkheden om hun godsdienst te blijven belijden.

In Nederland en België wordt sinds 2007 een speciale bekeerlingendag gehouden voor bekeerlingen tot de islam.
In 2006 is ongeveer 5 procent van de Nederlandse bevolking moslim. Dat komt overeen met ruim 850 duizend personen. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. In Duitsland zijn nu circa 15.000 autochtone Duitsers moslim geworden. Naar schatting bekeren zich jaarlijks 500 Nederlanders tot de islam. Momenteel zijn er nog weinig mogelijkheden voor deze nieuwe moslims. In de moskee verstaat men vaak niet waar het over gaat aangezien de preek vaak in het Arabisch of het Turks is. Er is wel een forum waarop deze nieuwe moslims hulp kunnen vragen aan andere nieuwe moslims. Naast de problemen in de moskee weet men vaak niet hoe het rituele gebed verricht moet worden en ondervindt men vaak problemen in eigen omgeving; familie en vrienden snappen niet altijd de keuze om te bekeren.

Over het algemeen wordt de bekering tot een geloof binnen dit geloof met blijdschap ontvangen. Het tegenovergestelde van bekering, dus uittreden uit dit geloof, is geloofsafval en dit wordt door gelovigen over het algemeen als negatief bezien.
Volgens het merendeel van de islamitische fiqhgeleerden en theologen verdient een mannelijke moslim die van het geloof afvalt (ridda), en zich zodoende buiten de islam plaatst, de doodstraf, maar men verschilt van mening of dit gepleegde feit wel voldoende is om een oordeel te vellen en uit te voeren.




Ook kan ik tal van voorbeelden geven waar moslimas verstoten worden door hun familie en gemeenschap indien zij met een niet moslim een relatie aangaan. Wat in mijn ogen nog steeds op neer komt dat dit dus een verplichting is ! Ook wanneer men van kleins af enkel dit aanleert :

- het overdag vasten in de maand ramadan
- het verrichten van de vijfmaal daagse verplichte gebeden (de salat)
- het maken van een bedevaart naar Mekka (de hadj)
- Voedsel kan halal (toegestaan) of haram (niet toegestaan) zijn
- Zo is het eten van vlees afkomstig van varkenachtigen (bijvoorbeeld varkensvlees) verboden
- Ook wordt volgens de meeste tafsir in de Koran het drinken van alcoholische dranken verboden

Als je deze zaken aanleert aan je kinderen van kleins af aan, hebben zij dit in hun gewone dagelijkse levenswijze geïntegreerd en hebben zij geen keuze meer om voor een ander geloof te opteren zonder men verstoten word van de familie en gemeenschap.
Meestal is er dus geen keuze maar een verplichting aanwezig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ik praat idd, misschien nog met een Schevenings accent, maar dat is geen taal buiten nederlands? en het is ABN en ja ik heb me wel zeker aangepast, al het tuig komt van de kust toch? Nouja, ik hoef me niet meer te verdedigen, op te wassen tegen de allochtonen. Ik hoef niet meer op me uitspraken te letten. Dus ik kan minder associaal zijn.. Ik hoef niet meer voor te dringen anders doen andere het wel en kom ik nooit aan de beurt!

en ja als ik plat Schevenings ga praten, versta jij dat niet. Krijg je een soort van Jokertje effect van oh oh cherso. Dus ik praat nu gewoon ABN. Dat iedereen verstaat.

Maarja ik hou er wel over op, dit gaat nergens heen, jullie zijn niet groot gebracht met deze mensen. Het zal wel anders worden als ze massaal naar dat dorp van jou komen, maarja dan is het misschien al te laat en wat ik al zei een echt groot beeld kan je er niet bij voorstellen, behalve dat iedereen nu in denhaag opeens tuig is. zo tegen de 500 000 inwoners(dan hebben we het nog niet over de randgemeentes. Wat tevens scheveningen ook is, Wassenaar, Nootdorp, Delft, Zoeteermeer, Leidchendam ect. wat ook allemaal een onderdeel van denhaag is, Dan ga je het wellicht over een miljoen in woners praten of meer. )
Nederlands: 53.4%
Westers[10] 14.5%
Turks: 6.8%
Marrokaans: 5.8%
Surinaams: 9.2%
Antilliaans en Aruba: 2.2%
Overig niet-westers: 8.6%.

Dit zijn statestieken uit 2010. De allochtonen zouden nu wel over de 50% heengaan:)

Hebben we het al over 47,1% allochtonen. Bijna de helft, dus dat zou zijn rond de 250.000 Alleen al in denhaag,(even groot als de aantal inwoners in Nijmegen ongeveer) randgemeentes niet meegeteld en assielzoekers ook niet, waar we er ook zat van hebben of de aantal illigalen. Zoals je ziet zijn de Marokanen,antliianen en Turken(Rond de 11%) in de minderheid vergeleken met de surinamers, westers en niet westerse landen. Terwijl ze toch het meest opvallend zijn, en de islaam. Er zijn meer moskeen dan kerken in Denhaag, heilig van overtuigd. Hoezo zijn er meer moskeen waar is dit voor nodig, hebben ze in Turkijen zo veel kerken dan?
Surinamers zijn de meeste hoedisten, sommige ook moslim. Heb zelf op een surinaamse school stage gelopen in Schilderswijk.
Waar ze ook klagen over de Marokanen. Wat ik op die school hoorde, dit was in 2008 al aan te pas.

en dan hebben we het hier over de criminaliteit, kan ik niet in het kort samenvatten.
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
Jullie willen bewijzen zien ^^

en ik kan geen Nederlands? Ik ben Dislecties dat is een ander verhaal, als ik iets schijf lees ik het ook eerst door. Moet is weten hoeveel spelfouten erin zitten of grammar foutjes als ik het niet doe en soms typ ik te snel dat woorden door elkaar heen worden gegooid of woorden vergeet:)

en ja in het Westen (Denhaag), zit ook tuig, maar dit lijkt veel, omdat het allemaal op zon kleinschalig gebied is. Terwijl in het oosten is het meer verspreid, en ja ik heb nu ook minder last van ze. Hier zijn gewoon de meeste zoals jij en ik en hebben zich aangepast aan de maatschappij, wat voor mij iets was om aan te wennen. In Denhaag had je ze ook wel maar minder. Minder zichtbaar was tussen de vele die wel gewoon marokaans gaan praten op straat, omdat het zo kleinschalig gebied is, waar veel mensen wonen. Dan krijg je het verhaaltje van de allochtonen die zich hebben aangepast aan onze maatschappij , de andere allochtonen verpesten het voor ons.

Ik ben opgegroeid in Amsterdam-West, in een straat met aan beide zijdes portiekflats. In de hele straat woonden 2 blanke gezinnen verder alleen maar niet westerse allochtonen. Nog nooit enig probleem meegemaakt. Stuk voor stuk vriendelijke mensen. Natuurlijk heb je in iedere straat een buurman die je bal lek steekt als ie in zijn voortuin of op zijn balkonnetje belandt, ook daar in de straat. Het verschil is alleen dat door het populistische gezwam van Fortuin en Wilders de afgelopen tien jaar, mensen bang zijn gemaakt voor mensen die "anders" zijn. Als je dan een nieuwe buur krijgt die wat minder goed Nederlands praat wordt het al snel "eng" om daarmee contact te maken.
Het gaat erom of je er voor open staat of niet. Jij duidelijk dus niet.

Bedenk je nogmaals hoe jij je zou gedragen als jij als randstedeling in het oosten niet geaccepteerd wordt en mensen je met de nek aankijken omdat jij "anders" bent.

Btw. grappig is wel dat de grootste aanhang van Wilders niet in de grote steden zitten, maar juist in de gebieden waar weinig allochtonen wonen. Een en al bangmakerij. Zo is die Oostenrijkse meneer in Duitsland ook aan de macht gekomen.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Ik ben opgegroeid in Amsterdam-West, in een straat met aan beide zijdes portiekflats. In de hele straat woonden 2 blanke gezinnen verder alleen maar niet westerse allochtonen. Nog nooit enig probleem meegemaakt. Stuk voor stuk vriendelijke mensen. Natuurlijk heb je in iedere straat een buurman die je bal lek steekt als ie in zijn voortuin of op zijn balkonnetje belandt, ook daar in de straat. Het verschil is alleen dat door het populistische gezwam van Fortuin en Wilders de afgelopen tien jaar, mensen bang zijn gemaakt voor mensen die "anders" zijn. Als je dan een nieuwe buur krijgt die wat minder goed Nederlands praat wordt het al snel "eng" om daarmee contact te maken.
Het gaat erom of je er voor open staat of niet. Jij duidelijk dus niet.

Bedenk je nogmaals hoe jij je zou gedragen als jij als randstedeling in het oosten niet geaccepteerd wordt en mensen je met de nek aankijken omdat jij "anders" bent.

Btw. grappig is wel dat de grootste aanhang van Wilders niet in de grote steden zitten, maar juist in de gebieden waar weinig allochtonen wonen. Een en al bangmakerij. Zo is die Oostenrijkse meneer in Duitsland ook aan de macht gekomen.

Hoe ik me zou gedragen als ik niet geaccepteerd werd? Zodanig aan passen, dat dit wel het geval zou worden. Maar waar woon je nu dan? Niet meer Amsterdam kan ik opmaken uit het woord opgeroeid. Of zie ik dat verkeerd? Hoezo ben je dan verhuisd?

Wat ik dan had toen ik in Scheveningen woonde, we liepen naast elkaar heen, had bijna tot geen contact met mijn buren. Nu heb ik veel meer contact met mijn buren.(Het is hier socialer, niet iedereen die verwijten naar elkaar maakt) en ik denk dat dit ook zo is gekomen in het westen, door het stukje allochtonen wat er bij is gekomen. Maar buiten dat, ik wil ook niet zeggen dat alle allochtonen zo zijn. Maar ik werd er wel geirriteerd van als ik in de tram zat en ze gaan Arabische muziek hard aanzetten. Of keihard tegen de ruiten van de tram aanslaan.

Ik sta open voor ze, daar is geen twijfel aan mogelijk. Wat ik al eerder aangaf, merendeels van mijn vrienden zijn allochtoon. Maar deze gedragen zich gewoon normaal en zijn geen echte moslim aanhangers, Ken er ook wel een paar die Radicaal Moslim zijn, die geslagen worden door hun ouders. Dit vind ik gewoon zielig, maar hun kunnen er niks aan doen. Terwijl je ook echt ziet van dat ze het er eigenlijk helemaal niet mee eens zijn, die allochtoonse vrienden weten ook dat ik voor Wilders ben en zijn het ook eens met bepaalde punten van hem.

Hier hebben we het dan wel over geschoolde allochtonen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Hoe ik me zou gedragen als ik niet geaccepteerd werd? Zodanig aan passen, dat dit wel het geval zou worden. Maar waar woon je nu dan? Niet meer Amsterdam kan ik opmaken uit het woord opgeroeid. Of zie ik dat verkeerd? Hoezo ben je dan verhuisd?

Ook als het betekend dat je je baan op moeten zeggen om te gaan boer'n, alleen nog maar naar neerland's folk mag luister'n en elke zondag netjes in de kerk moet zitten?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Ook als het betekend dat je je baan op moeten zeggen om te gaan boer'n, alleen nog maar naar neerland's folk mag luister'n en elke zondag netjes in de kerk moet zitten?

Dat niet, maar dat doet de Nederlandse bevolking ook niet bij de allochtonen.

Ik blijf natuurlijk me baan in de ICT behouden, die ik tevens in het westen heb opgegeven en hier nu voor uitzendbureaus werk voor verschillende bedrijven en daarnaast nog school volg op het MBO+. Kan je vergelijken met de vroegere MTS en ja uiteindelijk als ik mijn school afgerond heb en een vaste baan heb, ga ik wonen waar me werk is. Wat voor meeste mensen zo het geval is, ik denk dat dit voor mij de regio Utrecht word later. Maar daar is het ook weer een iets andere levenstijl(andere gewoontes kwa doen en laten) dan in het oosten zou ik me weer moeten aanpassen.

Heb nog een tijd in Duitsland gewoont, waar ik me ook gewoon heb aangepast. Over de grens van Arnhem, Emmerich. Hier werd ik ook niet gedwongen tot boer terwijl het toch echt platteland is. Meer dan bij het oosten bij ons. Werd wel gedwongen om de taal te leren, maar dit lijkt me logisch en heb ik ook gedaan. Kan het niet vloeiend, maar wel mezelf verstaanbaar maken en begrijp bijna alles. en ja thuis sprak ik Nederlands en op straat meestal gewoon Duits. Om niet zo onbeschoft over te komen.

Als je naar Kranenburg kijkt, denken de Duitsers precies hetzelfde erover wat jij zegt over de nederlanders, Simpelweg zij passen zich daar niet aan. Zij beschouwen dit als dat stukje duitsland is overgenomen door nederlanders(Zo zeggen die Duitsers dat daar). Dit ligt dat ook precies op de grens waar de helft van de stad Duits grond gebied is en de andere kant Nederlands Grondgebied en hoe de nederlanders hier zijn is ook een schande voor woorden.
Je hoord je gewoon aan te passen. Tevens zijn de Nederlanders Alochtonen in dat stukje Duitsland :)

Mijn conclusies hieruit, de allochtonen passen zich niet aan, waar merendeels de Islamitische mensen onder vallen in Nederland. Wat vast ook het geval is in Duitsland, denk hierbij aan Berlijn, wonen bijna evenveel moslims daar als Ankara. Het is zelfs de 2de grootste stad van de turken op de wereld naast Ankara op nummer 1.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Dat niet, maar dat doet de Nederlandse bevolking ook niet bij de allochtonen.

Hmmm net zat je nog te vertellen dat je er een probleem mee hebt dat ze Arabische muziek op hebben staan.

Ennuhhh ik woon inderdaad niet meer in Amsterdam, maar in een klein dorpje in West-Friesland. Ik woon daar omdat het huis dat ik wilde kopen daar toevallig stond en ik niet regiogebonden ben verder.

Ik ga verder niet meer reageren in dit topic, tegen domheid en onwil valt niet te discussiëren namelijk.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Hmmm net zat je nog te vertellen dat je er een probleem mee hebt dat ze Arabische muziek op hebben staan.

Ennuhhh ik woon inderdaad niet meer in Amsterdam, maar in een klein dorpje in West-Friesland. Ik woon daar omdat het huis dat ik wilde kopen daar toevallig stond en ik niet regiogebonden ben verder.

Ik ga verder niet meer reageren in dit topic, tegen domheid en onwil valt niet te discussiëren namelijk.

Dat is jou keus, als jij het onwil noemt en domheid. Is jou mening, als jij dat zou vind. Het zijt zo, van mij mag je dat vinden. ;) Ik zei dat ik me eraan irriteerde, mag dat niet? Arabische muziek in het openbaar inderdaad, dat heeft niks te maken dat sommige van me vrienden allochtonen zijn, dus dit zou dan niet mogen. Want dan moet ik hun levensstijl erop nalaten? en ook Arabische muziek gaan luisteren, als ik bij hun in de auto zit.

Zeg ik ook van kan je geen House opzetten ofsow, meeste houden niet van Hardcore muziek :) Waarvan sommige van me allochtone vrienden ook wel en sommige van die allochtonen ook niet van Arabische muziek.

Deze zijn dan volgens mij dan ook ingeburgert, naast vele andere allochtonen niet willen.

misschien dat iemand anders dat zei, dat die Arabische muziek niet vervelend vond.
en om te gaan verhuizen alleen om een groter huis, vind ik persoonlijk een kwalijke zaak, er moeten meerde aspecten mee hebben gespeeld. Lijkt me niet logisch, dat je ergens weg gaat, waar je het echt naar je zin hebt en goed je geld verdiend. Hooguit, misschien als je meer van de wereld wild zien, en een nieuw leven wild opbouwen. Zelfs dan nog moeten er meerde aspecten hebben meegespeeld, neem aan dat jij niet zomaar alles opgeeft. is namelijk ook zoiets als er tijdelijk tussen uit.

valt me wel op dat je gelijk op je teentjes getrapt bent, toen ik die vraag stelde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

en om te gaan verhuizen alleen om een groter huis, vind ik persoonlijk een kwalijke zaak, er moeten meerde aspecten mee hebben gespeeld. Lijkt me niet logisch, dat je ergens weg gaat, waar je het echt naar je zin hebt en goed je geld verdiend. Hooguit, misschien als je meer van de wereld wild zien, en een nieuw leven wild opbouwen. Zelfs dan nog moeten er meerde aspecten hebben meegespeeld, neem aan dat jij niet zomaar alles opgeeft. is namelijk ook zoiets als er tijdelijk tussen uit.

vald me wel op dat je gelijk op je teentjes getrapt bent, toen ik die vraag stelde.

Dat je dat niet begrijpt mijn jeugdige vriend kan ik je niet kwalijk nemen. Maar er komt een moment dat je zelf een huis wilt kopen, en als je dan niet regiogebonden bent en je kunt een stolpboerderij kopen met 1500m2 grond voor de prijs waar je in Amsterdam net een knap 3-kamerappartement in het centrum voor hebt, wil ik je nog een keer spreken.
Er zijn inderdaad autochtonen die allochtonen niet als reden zien om te verhuizen. Dit zijn dan uiteraard wel de geschoolde autochtonen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ik ben ook puur verhuisd naar Den Haag omdat ik daar toevallig werk kon vinden, mijn oude buurt had daar verder helemaal niks mee te maken.

Verder lijk je een probleem te hebben met muziek opzetten in het algemeen. Waarom is het specifiek een probleem als het Arabische muziek is? Omdat jij dat niet leuk vindt? Omdat het niet Nederlands is? Dat is de meeste muziek niet namelijk. Als je de radio aanzet hoor je ook voornamelijk buitenlandse muziek.

Blijkbaar heb je heel specifiek een probleem met mensen die Arabische muziek aanzetten, dus blijkbaar is daar iets heel vreemds mee, met die muziek.

Dat niet, maar dat doet de Nederlandse bevolking ook niet bij de allochtonen.

Nou blijkbaar doe jij ook niet zo hard je best om je aan te passen aan je nieuwe omgeving dan.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Dat je dat niet begrijpt mijn jeugdige vriend kan ik je niet kwalijk nemen. Maar er komt een moment dat je zelf een huis wilt kopen, en als je dan niet regiogebonden bent en je kunt een stolpboerderij kopen met 1500m2 grond voor de prijs waar je in Amsterdam net een knap 3-kamerappartement in het centrum voor hebt, wil ik je nog een keer spreken.
Er zijn inderdaad autochtonen die allochtonen niet als reden zien om te verhuizen. Dit zijn dan uiteraard wel de geschoolde autochtonen ;)

Dit is een mening per persoon, mijn ouders hebben nu ook voor de prijs waar je normaal net een schuur voor hebt in het westen(beetje overdreven)

Een grote boederij(Niet middle of Nowhere) met 160 vierkante meter tuin en 2 Hectare land met stallen eraan en een leefruimte van 120 vierkante meter waar de zolder nog kan worden open gebroken voor het dubbele aantal leefruimte en dan 1 km van het centrum van Rees., voor 200.000 euro, dit is zeker zeer aantrekkelijk, maar ik persoonlijk zal het niet snel doen.

ja misschien later als je een beetje weg wild van de drukte. en de muziek dat is maar een voorbeeldje van de velen he, we zijn immers geen Arabisch land, en Amerika ook niet, Waar we luisteren naar de Amerikaanse Top Artiesten.

Hoezo zou ik me niet aanpassen dan? Heb het over de Nederlanders in Kranenburg en ik woon op kamers in Nijmegen. Mijn Ouders wonen nu in Rees bij Emmerich, en ik heb goed contact met verschillende Duitsers in Rees hoor :) Ook met me buurmeisje uit duitsland bij mijn ouders, die ook in kamers in Nijmegen zit. Wat tevens een Duitser is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Nou je hebt nogal een lijst met dingen die je niet bereid bent aan te passen voor je omgeving, terwijl je wel vraagt dat allochtonen dat soort dingen aanpassen aan ons. Muziek is daarin maar een simpel voorbeeld, maar blijkbaar ben jij van mening dat mensen hun muzieksmaak aan moeten passen naar het land waar ze in wonen ofzo.
 
Bovenaan