• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

de allochtonen

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Nou je hebt nogal een lijst met dingen die je niet bereid bent aan te passen voor je omgeving, terwijl je wel vraagt dat allochtonen dat soort dingen aanpassen aan ons. Muziek is daarin maar een simpel voorbeeld, maar blijkbaar ben jij van mening dat mensen hun muzieksmaak aan moeten passen naar het land waar ze in wonen ofzo.

maar ik had daar over in het openbaar in de tram? Vind je dat normaal dan, je woont in Denhaag zeg je, dus je maakt het vast mee.
Heb ik het ook over Nederlandse muziek hoor, of hardcore muziek in de tram.
Maar Arabische muziek gebruikte ik als voorbeeld wat ik al zei, omdat het toch over de allochtonen gaat, waarbij ik minder poolse muziek in de tram hoor of chineze muziek.

Maar hoezo moeten mensen het hier altijd anders opvatten, en dan weer erom heen draaien net als wat je nu doet? Nu lijkt het net of ik een hekel aan muziek heb:O, zit nu ook muziek te luisteren hoor, het is alleen Hardcore/Hardstyle . Zal toch wel niks uit maken;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Kijk als je zegt "Ik heb een probleem met allochtonen die Arabische muziek luisteren" terwijl je eigenlijk bedoelt "Ik heb een probleem met mensen die heel hard muziek opzetten" dan is het niet echt onze schuld als wij je niet begrijpen, of wel?

Ik heb ook een probleem met mensen die heel hard muziek opzetten, maar het maakt mij echt niet uit of het een allochtoon is die arabische muziek luistert of een nederlander die hardcore luistert. Het probleem is dat ik verplicht ben mee te luisteren omdat het zo hard staat.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Kijk als je zegt "Ik heb een probleem met allochtonen die Arabische muziek luisteren" terwijl je eigenlijk bedoelt "Ik heb een probleem met mensen die heel hard muziek opzetten" dan is het niet echt onze schuld als wij je niet begrijpen, of wel?

Ik heb ook een probleem met mensen die heel hard muziek opzetten, maar het maakt mij echt niet uit of het een allochtoon is die arabische muziek luistert of een nederlander die hardcore luistert. Het probleem is dat ik verplicht ben mee te luisteren omdat het zo hard staat.

oke dan zei ik het verkeerd, maar leek me nog wel duidelijk om dat als voorbeeld te geven. Omdat het over Allochtonen ging. en toch als je arabische muziek hoord, dit je het meeste bij blijft. Omdat je zelf deze muziek niet vaak hoord. Het is niet zo van ja, kom we gaan naar een Discotheek, waar ze Arabische muziek draaien. Die er tevens volgens mij ook niet zijn, of misschien nu wel:O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ja maar dat is dus het grote probleem. Dit gaat niet over Allochtonen. Dit gaat over asociale personen, en het is heel belangrijk om dat goed in je achterhoofd te houden, anders ga je allerlei groepen eigenschappen toekennen die helemaal niet kloppen.

Er is niks aan "allochtoon" waar je een probleem mee hoeft te hebben. Het probleem zit hem in "asociaal tuig". Dat er (veel) mensen zijn die in beide categoriën vallen maakt helemaal niks uit als het op allochtonen aankomen, want die zijn het probleem niet.

Je zou nog net kunnen stellen dat er een probleem is met "asociale allochtonen", behalve dat je dan weer zit met het discriminerende feit dat je blijkbaar geen problemen hebt met asociale autochtonen, terwijl die net zo'n groot probleem zijn.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Dit blad geeft aan dat er meer autochtone dan allochtoon in aanraking is geweest met de politie, maar deze leren er waarschijnlijk van, volgens de statestieken. Waarbij de allochtoon niet, deze komen gemiddeld van alle allochtonen heb ik het over 25x meer in aanraking met de politie per persoon dan de autochtoon. Hierbij heb ik het gemiddelde van elke allochtoon genomen bij elkaar gerekent, antilianen scoren tegen de 40x.

Hierbij is ook bewezen dat de allochtoon het altijd tegen de autochtoon heeft. Hieruit kunnen we opvatten dat je wel is verkeerd uit de hoek komt als autochtoon. Waarbij vele malen meer zulke misdrijven worden gepleegt bij grotendeels van de bevolking, de Nederlander. De autochtoon.
Maarja lees het zelf maar effe snel door, als je wild. Misschien begrijp je dan een beetje wat ik bedoeld. De allochtoon pleegt ten opsichte van de hoeveelheid autochtonen meer geweld.

http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Bij dat soort berichten vraag ik me altijd ook af hoe de verhoudingen liggen als je vergelijkt op opleidingsniveau en welvaartsniveau. En als je compenseert voor de volgensmij best wel zware vergrijzing onder nederlanders en het feit dat buitenlanders veel meer kinderen krijgen, wat het risico verhoogt dat als de ouders hun kinderen slecht opvoeden of het zelf slecht hebben er direct een aantal personen de criminaliteit ingaan (of elkaar zelfs aansteken)


Feit blijft natuurlijk wel dat het probleem niet is dat iemand allochtoon is, maar dat iemand crimineel is. En criminelen van alle afkomsten mogen van bij best eens even véél harder aangepakt worden.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

maar dat iemand crimineel is. En criminelen van alle afkomsten mogen van bij best eens even véél harder aangepakt worden.

1.Mee eens, maakt niet uit welke afkomst je hebt.
Daar zijn we het dan over eens. Zijn we het dan ook eens over dat je meerendeels meestal op straat alleen
de allochtonen crime delicten tegenkomt en deze de meest voorkomende zijn. Om het simpel te zeggen, hier doelde ik op. Om voorbeelden te
geven, met hun muziek ect. Misschien fout voorbeeld dan als begin van overlast. Tevens alles gaat meestal van kwaad tot erger.

2.Maar dan nog over als ze strafbaar zijn dat ze terug worden gestuurd naar hun land waar van hun oorsprong
vandaan komen. Of moet dit in het Wilders topic?
Ik ben het hier mee eens, alleen de nederlandse afkomstige, word lastig om terug te sturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Wat mij betreft mag iedereen die er zelf voor gekozen heeft hier te komen en zich dan misdraagt weer terug, maar meer ook niet. Als je door je ouders meegesleept bent, dan is het niet jouw schuld dat je in nederland bent en mag je ook gewoon als nederlander behandeld worden.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Wat mij betreft mag iedereen die er zelf voor gekozen heeft hier te komen en zich dan misdraagt weer terug, maar meer ook niet. Als je door je ouders meegesleept bent, dan is het niet jouw schuld dat je in nederland bent en mag je ook gewoon als nederlander behandeld worden.

Ben ik het ook mee eens, alleen de moslim die hier woont vanwege zijn ouders en het echt te bond maakt(Wat je ook in die link kan terug vinden, wat het geval is) keer na keer, keiharde maatregelen tegen nemen. Waar Wilders ook voor staat heropvoedings kampen, en als dit niet werkt als nog het land uit. Blijkt dat ze zo graag weg willen, want ze verpesten het zo danig. Dat ze het misschien in hun ogen in hun land wel mag waar ze van oorsprong zijn. Wat ze onder ogen mogen zien.

Al moet je het land uit, geldt dit alleen voor 18+ (Volwassenen) Weten donders goed wat de concequenties kunnen zijn en mogen hier dan zelf ook maar de verandwoording voor nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ik zie nog steeds niet in waarom er specifiek vermeld moet worden dat dit voor moslims moet gelden.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Mijn fout dan:) de Allochtonen bedoel ik, de autochtonen kunnen we simpelweg niet verbannen naar Rusland ofsow, ja dat deden ze bij napoleon, maar dat was naar Elba in Italie (en we hebben het niet over napoleon/hitler praktijken dacht ik zo):( en de moslims is omdat dit de hoofzakelijke (Grotere)groep is wat je ook in dat linkje kan terug vinden. Is niet zozeer alleen op de moslim gericht, als het de Pool was, dan was het de Pool geworden. Als hoofdzakelijke groep.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ben ik het ook mee eens, alleen de moslim die hier woont vanwege zijn ouders en het echt te bond maakt(Wat je ook in die link kan terug vinden, wat het geval is) keer na keer, keiharde maatregelen tegen nemen. Waar Wilders ook voor staat heropvoedings kampen, en als dit niet werkt als nog het land uit. Blijkt dat ze zo graag weg willen, want ze verpesten het zo danig. Dat ze het misschien in hun ogen in hun land wel mag waar ze van oorsprong zijn. Wat ze onder ogen mogen zien.

Al moet je het land uit, geldt dit alleen voor 18+ (Volwassenen) Weten donders goed wat de concequenties kunnen zijn en mogen hier dan zelf ook maar de verandwoording voor nemen.

Dat van die kampen hebben ze al eens geprobeerd, in de jaren 30 en 40 in Duitsland en daarna in Siberie. Is volgens mij niet echt goed bevallen.
Ik kan je ook wel vertellen waarom Wilders dit soort voorbeelden naar voren brengt: Hij weet van tevoren dat dit er nooit van gaat komen, maar het klinkt lekker in het gehoor van mensen die anderen voor zich laten nadenken ipv dit zelf te doen.
Wat dat aangaat kan bijna de helft van de Tweede Kamer fractie van de PVV en zijn aanhangers zelf naar zo'n kamp, daar loopt meer gevangenisstraf rond dan in de gemiddelde andere politieke partij.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Dat van die kampen hebben ze al eens geprobeerd, in de jaren 30 en 40 in Duitsland en daarna in Siberie. Is volgens mij niet echt goed bevallen.
Ik kan je ook wel vertellen waarom Wilders dit soort voorbeelden naar voren brengt: Hij weet van tevoren dat dit er nooit van gaat komen, maar het klinkt lekker in het gehoor van mensen die anderen voor zich laten nadenken ipv dit zelf te doen.
Wat dat aangaat kan bijna de helft van de Tweede Kamer fractie van de PVV en zijn aanhangers zelf naar zo'n kamp, daar loopt meer gevangenisstraf rond dan in de gemiddelde andere politieke partij.

Duidelijk, PVV crimineel:O. Dit zijn verwijten die jij naar ze gooid. Dat heette concentratie kampen geen heropvoeding kampen, dood heeft niks met heropvoedings kampen te maken.(Maar nu ga jij Wilders dus met zijn ideen over heropvoedings kampen dus vergelijken met de ideen van hitler wat hij heeft waar gemaakt? Lekkere jongen ben jij dan en dat terwijl Wilders de Koran boeken met Mein Kampf vergelijkt.
en nee als ze gedoogd zijn gaat het er niet van komen.

Maar als ze niet meer gedoogd zijn, maar daadwerkelijk aan de macht komen, ja dan wel. Eerste kamer word afgeschaft. Wat ik persoonlijk vind, dat we moeten overstappen naar een President (net als Obama Amerika) maar dat ter zijde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Uhm... "concentratie kamp" betekent ook niet meer dan "plaats al die personen bij elkaar in een kamp". Dat het tegenwoordig een bijbetekenis heeft als "vernietigings kamp" komt omdat ze dat er later van gemaakt hebben. Maar zo hebben ze het nooit genoemd en dat heeft veel van de buitenwereld nooit geweten.

Wat dat betreft is het niet zo'n vreemde vergelijking. De concentratie kampen zijn op dezelfde manier begonnen als die heropvoedingskampen die jij voorstelt.

En het zijn alleen verwijten als ze niet bewezen zijn, misschien heeft Peter Gunn wel ergens de statistieken :p
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Uhm... "concentratie kamp" betekent ook niet meer dan "plaats al die personen bij elkaar in een kamp". Dat het tegenwoordig een bijbetekenis heeft als "vernietigings kamp" komt omdat ze dat er later van gemaakt hebben. Maar zo hebben ze het nooit genoemd en dat heeft veel van de buitenwereld nooit geweten.

Wat dat betreft is het niet zo'n vreemde vergelijking. De concentratie kampen zijn op dezelfde manier begonnen als die heropvoedingskampen die jij voorstelt.

En het zijn alleen verwijten als ze niet bewezen zijn, misschien heeft Peter Gunn wel ergens de statistieken :p

Weet niet hoe jij hier bij komt:p Maar in dat boek wat mijn ouders hadden liggen, van een Duitser die de Joden hielp onderduiken. Staat heel wat anders, Dagboek net zoals iets wat anne frank heeft geschreven :)
Het is in het Nederlands, (Eerdere Bewoner van dat huis, voor me ouders erin kwamen wonen). Wat ook niet openlijk bekend is gemaakt dat Rees een Concetratie kamp had, Net over de grens van Nederland;) Aan de rein, is ook niet openlijk bekend gemaakt, dat de Nederlanders hier hebben gevochten in de tweede wereld oorlog.

De oude duitse taal lijkt heel veel op het Nederlands, ze gebruiken ook Nederlandse woorden. Tenminste bij mijn ouders(Rees) en omstreke. Duitsland wou het Ubervolk staat er letterlijk in. Dus zou wel niet bedoeld zijn als heropvoedings kamp, is best lastig om een Jood blond haar te geven en blauwe ogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Het was niet voor heropvoeding, het was om ze te scheiden van de rest van de bevolking. Als je eenmaal op het punt bent waar je een groep beschouwt als minderwaardig duurt het niet lang meer voor je de meest gruwelijke dingen weg kunt beredeneren.

Daarom is het zo gevaarlijk om een grote groep mensen over een kam te scheren. En daarom is dus meneer Wilders zo gevaarlijk.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Het was niet voor heropvoeding, het was om ze te scheiden van de rest van de bevolking. Als je eenmaal op het punt bent waar je een groep beschouwt als minderwaardig duurt het niet lang meer voor je de meest gruwelijke dingen weg kunt beredeneren.

Daarom is het zo gevaarlijk om een grote groep mensen over een kam te scheren. En daarom is dus meneer Wilders zo gevaarlijk.

Het was idd, om ze te scheiden, hier werden alle mensen in gegooid, hoofdzakelijk joden. Omdat ze daar een haat tegen hadden. Heel simpel omdat ze hun gierig vonden en de meeste Joden rijk waren. Volgens hem lijdde duitsland ook armoede door alle joden. Zigeuners en homo's zaten er ook. Simpelweg wat niet volgens hem het uber volk was, zat er. Criminelen werden nog steeds gewoon in normale gevangenissen gestopt. hoe we ze nu kennen. S

Maar hij wou ook het uber volk over houden, wat volgens hem blauwe ogen en blond haar had (Germaanse ras),(is diet niet al jaren in israel aan de orde) Trouwens het uber volk, word dat niet beschreven in de Koran als alle ongelovigen en degene die niet in het islamitiche geloof geloven, dus de moslims die in de heilig in de islaam geloven zijn het uber volk Daarbij de Duitser facisten waren en in het boek de koraan het islamitiche geloof ook Facistisch is. Dat mensen het niet onder ogen willen zien, om zo eventuele gevolgen uit de weg te gaan is een ander verhaal .

Wat bij Wilders niet het geval is en het scheiden ook niet, want hij heeft het over de hoofdzakelijke groep moslims, waar hij de radicale moslims weer onder noemt. Wat hij tuig vind, Deze wild hij ook niet wegstoppen, ja ze moeten een overtreding begaan om het hem te overtuigen en dan vervolgens de tweede keer van een criminele activiteit. De keiharde maatregelen te laten treffen. Namelijk eruit. Dan de heropvoedings kampen voor de criminelen die echt niet te hanteren zijn, dit is ook voor het Nederlandse Volk, dus ook de derde generatie, waar nog eventuele andere maatregelen voor kunnen worden getroffen namelijk ook eruit;).

Joden werden ook bestempelt met een jodenster, Volgens mij word geen een moslim bestempelt met een ster of wat dan ook .Hoogstens de criminelen worden gescheiden, maar dat hebben we dan toch al, door de gevangenissen?

Buiten dat als we het over scheiden hebben doen we dat nu? Door apparte scholen voor moslims, apparte moskeen voor moslims ect, dus dan zouden we nu gevaarlijk bezig zijn.

en ja je mag niet iedereen over een kam scheren. Wilders heeft het ook over de Radicale moslim die echt heilig overtuigd zijn van de Koraan. Dit zijn dus de palesteinen in de arabische landen, (dat soort moslims) dat dat wel duidelijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Het was idd, om ze te scheiden, hier werden alle mensen in gegooid, hoofdzakelijk joden. Omdat ze daar een haat tegen hadden. Heel simpel omdat ze hun gierig vonden en de meeste Joden rijk waren. Volgens hem lijdde duitsland ook armoede door alle joden. Zigeuners en homo's zaten er ook. Simpelweg wat niet volgens hem het uber volk was, zat er. Criminelen werden nog steeds gewoon in normale gevangenissen gestopt. hoe we ze nu kennen. S

Maar hij wou ook het uber volk over houden, wat volgens hem blauwe ogen en blond haar had (Germaanse ras),(is diet niet al jaren in israel aan de orde) Trouwens het uber volk, word dat niet beschreven in de Koran als alle ongelovigen en degene die niet in het islamitiche geloof geloven, dus de moslims die in de heilig in de islaam geloven zijn het uber volk Daarbij de Duitser facisten waren en in het boek de koraan het islamitiche geloof ook Facistisch is. Dat mensen het niet onder ogen willen zien, om zo eventuele gevolgen uit de weg te gaan is een ander verhaal .

Wat bij Wilders niet het geval is en het scheiden ook niet, want hij heeft het over de hoofdzakelijke groep moslims, waar hij de radicale moslims weer onder noemt. Wat hij tuig vind, Deze wild hij ook niet wegstoppen, ja ze moeten een overtreding begaan om het hem te overtuigen en dan vervolgens de tweede keer van een criminele activiteit. De keiharde maatregelen te laten treffen. Namelijk eruit. Dan de heropvoedings kampen voor de criminelen die echt niet te hanteren zijn, dit is ook voor het Nederlandse Volk, dus ook de derde generatie, waar nog eventuele andere maatregelen voor kunnen worden getroffen namelijk ook eruit;).

Joden werden ook bestempelt met een jodenster, Volgens mij word geen een moslim bestempelt met een ster of wat dan ook .Hoogstens de criminelen worden gescheiden, maar dat hebben we dan toch al, door de gevangenissen?

Buiten dat als we het over scheiden hebben doen we dat nu? Door apparte scholen voor moslims, apparte moskeen voor moslims ect, dus dan zouden we nu gevaarlijk bezig zijn.

en ja je mag niet iedereen over een kam scheren. Wilders heeft het ook over de Radicale moslim die echt heilig overtuigd zijn van de Koraan. Dit zijn dus de palesteinen in de arabische landen, (dat soort moslims) dat dat wel duidelijk is.

Ik ben blij dat je Mein Kampf aanhaalt, weer een voorbeeld hoe Wilders dingen roept omdat ze goed in het gehoor liggen. Wilders kan dat namelijk niet weten omdat dat boek in de meeste westerse landen verboden is. Als hij Mein Kampf wel gelezen heeft, spreekt dat meer in zijn nadeel dan in zijn voordeel.

Verder mag je wel beter je huiswerk doen. Er zijn veel meer kampen geweest die vrij onbekend zijn gebleven na WO II. In de grensstreek zijn er een stuk of tien geweest, en ik vermoed dat jij bijvoorbeeld nog nooit van Kamp Schoorl gehoord hebt.
Het begin van de kampen was ook niet om joden op te sluiten. De concentratiekampen van de nazi's zijn namelijk begonnen als strafkampen voor misdadigers. Alleen had Hitler nogal een ruime kijk op het begrip misdadigers (net als Stalin overigens).

Niet lang geleden is er onderzoek gedaan naar de manier van werken en optreden van rechts-populisten, waaronder Wilders. Wat hier opviel is dat er een belangrijke overeenkomst met hoe Hitler aan de macht is gekomen en de opkomst van Wilders en de PVV.
Speerpunten in de jaren 30:
-Economische vooruitgang na een recessie.
-Een sterk gevoel voor saamhorigheid onder de bevolking.
-Het creëren van een gezamelijke vijand.

Zie je de overeenkomsten?

BTW alle moslims geloven heilig in de koran, net zoals alle christenen heilig in de bijbel geloven. Dat is namelijk de basis van hun geloof. En Palestijnen zijn niet een extreme moslims, maar inwoners van Palestina, wat tegenwoordig Israël heet.
Nogmaals eerst even weten waar je het over hebt, voordat je anderen klakkeloos napraat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Feitelijk gaat de islam niet uit van bekering, maar terugkering tot de islam. Toen God de zielen schiep in de tijd die Balaa genoemd wordt, vroeg Hij: Ben ik niet jullie Heer? Hierop zouden alle zielen hebben geantwoord: Balaa! (jazeker, dat bent u!). Sinds die tijd is iedere ziel moslim.
Iemand is moslim als hij gelooft dat God de enige godheid is en dat Mohammed Zijn boodschapper is. Een persoon wordt moslim door in het bijzijn van twee getuigen bovengenoemde getuigenis (shahada) uit te spreken. Sommige stromingen accepteren echter ook een getuigenis voor God alleen, andere willen een getuigenis voor een hele moslimgemeenschap. Daarna is de ghoesl verplicht. De islam kent geen doop of iets vergelijkbaars; ook de besnijdenis is geen verplichting, maar is aanbevolen.
Met het afleggen van de getuigenis begint de 'nieuwe' moslim (moe`allaf) met een schone lei; zijn voorafgaande zonden zijn hem vergeven. Het houdt niet op bij het geven van een getuigenis of belijdenis. De nieuwe gelovige moet zich in een persoonlijk proces vertrouwd maken met de leerstellingen en de rituelen. Meestal neemt de bekeerling ook een nieuwe voornaam aan, omdat deze te maken heeft met de nieuwe religieuze identiteit, en bijvoorbeeld verwijst naar God, een van de profeten, of een andere islamitische kwaliteit.
Hoewel de meeste Europese bekeerlingen autodidact zijn, gebeurt het prediken van de islam om niet-moslims te bekeren wel en is eveneens goedgekeurd. In de islam wordt dit da'wah genoemd. Dit missionarissenwerk is in het verleden wel gebruikt als verontschuldiging voor godsdienstige oorlogen en gedwongen bekeringen. Het traditionele standpunt van islamitische juristen is echter dat gedwongen bekeringen géén geldigheid hebben. Stellig staat in de Koran:
In de godsdienst is geen dwang. (soera De Koe 256).
In de meeste gevallen waarbij moslims gebied veroverden werden christenen en joden onderworpen aan de dhimmi-status: in ruil voor een verplichte belasting (djizya) verkregen ze zekere mogelijkheden om hun godsdienst te blijven belijden.

In Nederland en België wordt sinds 2007 een speciale bekeerlingendag gehouden voor bekeerlingen tot de islam.
In 2006 is ongeveer 5 procent van de Nederlandse bevolking moslim. Dat komt overeen met ruim 850 duizend personen. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. In Duitsland zijn nu circa 15.000 autochtone Duitsers moslim geworden. Naar schatting bekeren zich jaarlijks 500 Nederlanders tot de islam. Momenteel zijn er nog weinig mogelijkheden voor deze nieuwe moslims. In de moskee verstaat men vaak niet waar het over gaat aangezien de preek vaak in het Arabisch of het Turks is. Er is wel een forum waarop deze nieuwe moslims hulp kunnen vragen aan andere nieuwe moslims. Naast de problemen in de moskee weet men vaak niet hoe het rituele gebed verricht moet worden en ondervindt men vaak problemen in eigen omgeving; familie en vrienden snappen niet altijd de keuze om te bekeren.

Over het algemeen wordt de bekering tot een geloof binnen dit geloof met blijdschap ontvangen. Het tegenovergestelde van bekering, dus uittreden uit dit geloof, is geloofsafval en dit wordt door gelovigen over het algemeen als negatief bezien.
Volgens het merendeel van de islamitische fiqhgeleerden en theologen verdient een mannelijke moslim die van het geloof afvalt (ridda), en zich zodoende buiten de islam plaatst, de doodstraf, maar men verschilt van mening of dit gepleegde feit wel voldoende is om een oordeel te vellen en uit te voeren.




Ook kan ik tal van voorbeelden geven waar moslimas verstoten worden door hun familie en gemeenschap indien zij met een niet moslim een relatie aangaan. Wat in mijn ogen nog steeds op neer komt dat dit dus een verplichting is ! Ook wanneer men van kleins af enkel dit aanleert :

- het overdag vasten in de maand ramadan
- het verrichten van de vijfmaal daagse verplichte gebeden (de salat)
- het maken van een bedevaart naar Mekka (de hadj)
- Voedsel kan halal (toegestaan) of haram (niet toegestaan) zijn
- Zo is het eten van vlees afkomstig van varkenachtigen (bijvoorbeeld varkensvlees) verboden
- Ook wordt volgens de meeste tafsir in de Koran het drinken van alcoholische dranken verboden

Als je deze zaken aanleert aan je kinderen van kleins af aan, hebben zij dit in hun gewone dagelijkse levenswijze geïntegreerd en hebben zij geen keuze meer om voor een ander geloof te opteren zonder men verstoten word van de familie en gemeenschap.
Meestal is er dus geen keuze maar een verplichting aanwezig.


Zo zo, jij bent up to date! Al is de informatie wel een beetje minder up to date. Zo zijn er veel lezingen in het Nederlands en kunnen ze lessen nemen in het Nederlands! Het vrijdagsgebed wordt vertaald in het Nederlands, gelijk na het gebed. Er zijn honderden boeken in het Nederlands vertaald. Koraan in het Nederlans. Waar een wil is, is een weg.

Ik ben ook geweest naar de bekeerlingendag van 2010! Volgens mij hadden toen 12 mensen de islam geaccepteerd. Zonder dwang en zonder pistool op hun hoofd :p Het grappige is: Het werd totaal door Nederlandse moslims georganiseerd! De sprekers waren: 2 Britten, Amerikaan: Napoleon (rapte met Tupac Outlawz), een Turk en 2 Marokanen!

In Duitsland en Groot Britannie keren ongeveer 4000-5000 mensen terug tot de islam. Waarom? Omdat ze open minded zijn en ze niet zomaar vooroordelen klakkeloos overnemen. Alle lof zij Allah.

Bezoek ook een keer bekeerlingen dag :) Allemaal Nederlanders met baarden enz haha

Maar komt het woord "opvoeding" wel voor in jou woordenboek?
- Een Christen voed zijn kinderen op als Christenen!
- Een Jood voed zijn kinderen op als Jood
- Een Hindu voed zijn kinderen op als Hindu
- Een Moslim voed zijn kinderen op als moslim
- En ja, een Atheist voed zijn kinderen op als Atheist!

Dit is normaal. Een Christen vraagt zijn zoon niet op zijn 5de verjaardag: "Zoon je bent 5 jaar geworden, welke religie wil je volgen?"
Elke persoon gelooft wel in iets. En je gelooft er niet echt in als jij niet zou denken dat dat het beste is voor je kinderen. Dus zo ga je ze ook opvoeden.

Christenen vieren pasen en leren hun kinderen hoe ze eieren moeten verstoppen en waar het feest over gaat en hoe het bij de Christelijke traditie hoort. Christenen vieren Christelijke feesten als Sinterklaas en Kerst. Dus je leert de kinderen wat voor goede heilige man sinterklaas was en hoe de kerstman je cadeaus geeft als je braaf bent. Is dit dwang? Nee, zo voed je hen op!
Wij moslims hebben andere tradities! Zoals je zei: We vasten! Dus een moslim leert zijn kinderen vanaf hun 8ste en 9de leeftijd mee te vasten, een paar daagjes maar in plaats van een hele maand. Om alvast te wennen. En aan het einde van de vasten maand hebben we 3 dagen feest. Is dit dwang? Nee, zo voeden wij onze kinderen op! En uit studies blijkt het zelfs gezond te zijn zo af en toe te vasten.
Of hebben we nu scheiding van staat en kerk en scheiding van opvoeding en kerk?
Christenen voeden vanuit hun Christelijke normen en waarden op, en die normen en waarden bezit jij nog en ook jij zal daar wat van doorgeven aan jou kinderen. Zo gaan Christenen 1 keer per week op zondag naar de kerk!
Moslims voeden vanuit hun islamitische normen en waarden op! Wij moslims bidden 5 keer per dag!

Dus opvoeding is heel wat anders dan dwingen! Niemand gooit zijn 5 jarige kind op straat en zegt: "zoek het maar uit!" Nee, je voed je kind op, op een manier die jij het beste vind voor je kind!

Even ter verduidelijking:
- Zo is het eten van vlees afkomstig van varkenachtigen (bijvoorbeeld varkensvlees) verboden
- Ook wordt volgens de meeste tafsir in de Koran het drinken van alcoholische dranken verboden
Alcohol en Varkensvlees zijn ook voor de Joden en Christenen verboden! Christenen houden teveel van de varkensvlees en de drank! Maar ook zij mogen geen varkensvlees eten en geen alcohol drinken:

Alcohol in de bijbel:
In het Oude testament, in Spreuken, Hoofdstuk 20, vers 1 staat:
Van wijn word je een spotter, van drank een braller,
wie zich bedrinkt, verliest zijn verstand.


In het Nieuwe testament, in Efeziers, Hoofdstuk 5, vers 18 staat:
Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen

Varkensvlees in de bijbel:
In het Oude testament, in Leviticus, Hoofdstuk 11, vers 7-8:
7. Zwijnen hebben wel volledig gespleten hoeven maar herkauwen niet en gelden daarom voor jullie als onrein.
8. Eet geen vlees dat van zulke dieren afkomstig is en raak hun kadavers niet aan. Ze gelden voor jullie als onrein.


In het Oude testament, in Deuteronomium, Hoofdstuk 14, vers 8 staat:
En zwijnen hebben wel gespleten hoeven, maar herkauwen niet; daarom moet u ook die als onrein beschouwen. Eet geen vlees dat van zulke dieren afkomstig is en raak hun kadavers niet aan.

Veel Christenen hebben nog nooit gehoord van deze bijbelverzen. Dit omdat varkensvlees nu eenmaal zo geintegreerd is in hun systeem dat het moeilijk te verwijderen is.
Nederland telt 400.000 alcoholisten! In totaal 1 miljoen probleemdrinkers. Elke dag vind er wel alcoholgeweld plaats. Per jaar sterven er 2300 mensen in het verkeer door alcohol! Dat zijn er gemiddeld 6 personen per dag! 50% van huishoudelijk geweld gebeurt onder invloed van alcohol! Alcohol valt niet meer goed te praten...
Wij moslims hebben hier een oplossing voor, namelijk:

In Soerah Al Ma’idah, Hoofdstuk 5, vers 90 staat:
O, jullie die geloven! Voorwaar, de wijn en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn slechts onreinheden die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken) dus. Hopelijk zullen jullie welslagen!


Dus ik sluit af met de vers uit de koran die jij boven noemde:
In de godsdienst is geen dwang. (soera De Koe 2:256).

Peace be on to you...
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

· In islamitische landen zijn joden lange tijd verplicht zich met gele kleding te kleden, of een geel herkenningsteken in de vorm van een lapje te gebruiken.

· De moslimgemeenschappen besluiten hiertoe uit de behoefte joden van moslims te onderscheiden.

· De maatregel maakt deel uit van de wetten waar dhimmi, niet-moslims, onder moeten leven in Arabische landen.

· Deze wetten worden samengevat onder de naam dhimma.

· De kledingcodes zijn een vorm van kleinering en discriminatie.

· Ook christenen onderscheiden zich met een kleur: in hun geval is dat blauw.

· Gedurende de gouden eeuw (de negende eeuw) van het kalifaat van de Abbasiden wordt deze maatregel strikt genomen.

· In eerste instantie is de kleur voor zowel christenen als joden geel. De beide groepen moeten een geel herkenningsteken dragen.

· Later wordt onderscheid aangebracht tussen joden en christenen Voor christenen verandert de kleur dan in blauw.

· Gedurende sommige perioden is de kleur voor joden niet geel maar bruin en voor christenen niet blauw maar grijs.



===
“De dhimmi mag de naam van Allah en Zijn Apostel niet noemen...Joden, christenen en Majiërs moeten de djizja [hoofdelijke belasting voor niet-moslims] betalen....bij het aanbieden van de djizja moet de dhimmi zijn hoofd laten hangen, terwijl de beambte hem bij zijn baard pakt en hem op het uitstekende been onder zijn oor slaat [d.w.z. Zijn onderkaak] ...Zij mogen niet op een opzichtige manier hun wijn of kerkklokken laten zien...hun huizen mogen niet uitsteken boven die van de moslim, hoe laag dat ook is. De dhimmi mag niet op een sierlijk paard of muildier rijden; hij mag alleen op een ezel rijden indien het zadel[werk] van hout is. Hij mag niet op het goede gedeelte van de weg lopen. Zij [de dhimmi's] moeten een lapje [ter identificatie] dragen [op hun kleding], zelfs vrouwen en zelfs in de openbare badinrichtingen...moeten [dhimmi's] hun mond houden.” Zo schreef:

Al-Ghazali, Kitabal-Wagizfi fiqh madhab al-imam al-Safi'i (Beirut, 1979). Al-Ghazali was een sufi theoloog en jurist, hij stierf in 1111.
===

“Tijdens het kalifaat van de Abbasieden van Harun al-Rashid (786-809) en dat van al-Mutawwakil (847-861) waren Joden en christenen verplicht om geel te dragen (als lappen bevestigd aan hun kleding of hoed). Later, om ook het verschil te laten zien tussen christenen en Joden, moesten de christenen blauw dragen. In 850, overeenkomstig de Koranverzen die hen in verband brengt met Satan en de hel, verordende al-Mutawwakil dat Joden en christenen houten beelden van duivels aan de deuren van hun huizen moesten bevestigen om ze te onderscheiden van de moslims. Bat Ye'or in haar boek “The Decline of Eastern Christianity under Islam” vat de onderdrukking van de dhimmi's door heel het Abbasidische rijk onder al-Mutawwakil samen als “een golf van godsdienstige vervolging, gedwongen bekeringen en de eliminering van kerken en synagoges.”
===


Geloof maakt meer kapot dan je lief is !!
 
Bovenaan