• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

de allochtonen

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Dat is niet het enige verschil. Er is nog een verschil. De westerse wereld is in 2000 jaar beschaving erachter dat god/jaweh/allah een seksistisch varken was en dat vrouwen net zoveel rechten hebben als een man.
Dat alcohol minder schadelijk is als nicotine (en toch drinken er een stapel moslims, dat mag enige naam hebben) en de meeste shoarmatenten door islamieten gerund worden en daar maar bar weinig schapenvlees in zit en vooral flink wat varkensvlees.

Zijn dat dan allemaal slechte moslims, of zijn moslims net zo hypocriet als alle joden en christenen.

Volgens jou is de definitie van een moslim, iemand die god aanbidt. Is dan een moslim die drjnkt, varkensvlees eet/verkoopt en/of geen hoofddoek draagt überhaupt wel een moslim zijn?
En als jij de keus had tussen sterven van de honger en dorst of overleven met een frikandel en een biertje. Zou je dan toch maar liever het loodje leggen?

Toevallig weet ik dat een moslims en joden varken mogen eten wanneer ander voedsel schaars is en zijzelf of anderen dreigen honger te leiden.

Wat betreft Tunisianstar en het niet kunnen begrijpen van 3 luik van het christendom. Nu kunnen we makkelijk de bal terugkaatsen. Want ik heb het idee dat je niet genoeg 'kennis' hebt over dit geloof. Dus ik zou het maar eens opzoeken op een christensite(?!)

Wat betreft de hoofddoekjes, ik heb geen idee hoe dat zit tussen de 3 godsdiensten. Wel vind ik dat de redenen die ervoor worden gegeven, niet meer in deze tijdsgeest passen.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: de allochtonen

Ik neem aan dat jij een Christen bent. Helaas heb jij je huiswerk niet goed gedaan. Je beweert dat de Christendom maar 10 regels heeft, dus de 10 geboden. En daarna beweer je dat wij moslims regels hebben die belachelijk zijn. Hoe je aan deze informatie komt is me een raadsel. Lees mijn vriend, lees.
Ik heb alleen informatie gehaald uit de bijbel.

Even over de hoofddoek:
In alle 3 monotheistische religies worden vrouwen opgedragen hoofddoek te dragen! Het enige verschil is dat wij onze religie nog steeds beoefenen. Waar veel Christenen zelf bepalen wat ze nemen uit de bijbel en wat niet. Zoals het eten van varkensvlees en het drinken van Alcohol. Of betreffende de nieuwe testament en het oude testament.

Nou we gaan even een kijkje nemen in de bijbel, zal daar wat staan over hoofddoek? En ja hoor in het nieuwe testament staat in I Korintiërs, hoofdstuk 11:
11:5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw.
11:6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.


Daarnaast, als we kijken naar Maria, hoe is zij altijd afgebeeld? Altijd met een hoofddoek!

Bezoek een keer de Vaticaan en kijk hoeveel vrouwen (nonnen) daar met een hoofddoek rondlopen!

In de Jodendom:
Volgens de Kethuboth, moet men van de vrouw scheiden en verliest de vrouw haar huwelijksdeel als zij buiten verschijnt met haar hoofd onbedekt.

De meeste van de 10 geboden komen ook voor in het islaam.

Je zei:


Je noemt 3 verschillende personages:
1. Vader = God
2. Zoon = God
3. Heilige geest = God

Dit zijn dus 3 goden. Hoe kun je 3 verschillende personages 1 God noemen? Zelfs in je gedachte kun je ze niet in 3 personages in 1 God stoppen!
Maar laten we weer terug gaan naar de bijbel:

In het nieuwe testament, Metteus, Hoofdstuk 5, vers 17:
17. Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.
18. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
19. Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.


Jezus is er om de Wetten van de profeten te vervullen. Alle profeten kwamen dus met het zelfde boodschap en dezelfde wetten. Laten we kijken naar de 10 geboden dan:
1. Vereer naast mij geen andere goden.
Vereer naast God geen andere Goden. Elke profeet en boodschapper heeft die boodschap overgebracht. Mozes, David, Johannes, Abraham, Ishaaq, Ismail, Jacob, Job allemaal zeiden ze hetzelfde.

Als Jezus God zou zijn dan geeft hij de wetten dus geschaft! En zijn de wetten veranderd. Want was het eerst Vereer naast God geen goden! Nu hoort het dus: Vereer naast God de vader, Jezus de zoon en de heilige geest geen goden, te zijn.

En daarom zeggen we dus dat Jezus dit nooit zijn mensen heeft geleerd. Hij leerde ze dat God 1 is en dat er naast Hem geen goden aannbeden moeten worden! Ook heeft hij nooit gezegd aanbid mij. Sterker nog Jezus bad en smeekte God! Welke God smeekt en Bid naar God toe?

Jezus was één van de machtigste profeten en boodschappers ooit gestuurd naar de mensheid! Hij bracht de boodschap over net als elk andere profeet! Er is 1 God die aanbeden moet worden!

Mag ik ook met versies spelen, zijn niet zoveel regeltjes, maar je mag bijna niks meer en allah is alwetend. Denk dat hij boos is dan, dat hij die oorlogen veroorzaakt met zijn wil. Want niets kan zonder allah wil

God in de islam is één: uniek, almachtig, alomtegenwoordig. Deze ondeelbaarheid wordt doorgaans tot een van de zuilen van geloof gerekend en staat bekend onder de naam tawhid. Aanhangers van de islam gebruiken veelal Allah, Arabisch voor "de God", maar daartoe is geen verplichting. Omdat Allah geen eigennaam is, wordt eveneens de landstaal gebezigd.
Alle moslims over de gehele wereld geloven dat de ene God de hemel, de aarde en alles wat er tussen is geschapen heeft. De uitdrukking tot dit geloof is te vinden in de shahadah, zoals deze ook herhaald wordt tijdens het rituele, vijfmaaldaagse gebed, in de oproep tot gebed en het dagelijks leven. Het geloof in God staat centraal binnen de islam.
Het is moslims niet toegestaan zich enige voorstelling van God te maken, anders dan door recitatie en memoreren van Zijn eigenschappen of manifestaties, verwoord in de 99 Schone Namen van God die zijn afgeleid uit de Koran.
Door middel van deze 99 Namen kunnen een aantal zaken omtrent Gods wezen worden afgeleid:

1.wujud (bestaan), God bestaat noodzakelijkerwijs in Zichzelf;
2.qidam (goddelijke eeuwigheid), God is eeuwig, zonder begin of einde;
3.baqa (goddelijke voortdurendheid), alles in het universum kan verdwijnen, behalve God;
4.mukhalafa li'l-hawadith (goddelijke ongelijkheid tot het gecreëerde), God verschilt van Zijn schepping en is door niets of niemand voor te stellen;
6.qiyam bi nafsih (goddelijke zelfonderhouding), God onderhoudt Zichzelf.

Met betrekking tot Zijn handelingen kan het volgende worden gesteld:

1.qudra (goddelijke macht), God heeft alle macht over alles;
2.irada (goddelijke wil), niets kan zonder Gods wil;
3.'ilm (goddelijke kennis), God is alwetend;
4.hayat (goddelijk leven), al het leven ontvangt het leven vanuit het goddelijke leven;
5.kalam (goddelijke welbespraaktheid), God spreekt tot Zijn boodschappers van achter een gordijn, anders kan niemand het horen, zoals Mozes flauw viel toen hem dit overkwam;
6.sam (goddelijk gehoor), God hoort alles;
7.basar (goddelijk zicht), God ziet alles.

God wordt beschouwd alwetend te zijn (soera Jonas 61):
"In welke toestand gij u bevindt, of gij de Koran voordraagt, of iets anders doet; Wij zijn uw getuigen, terwijl gij u er in verdiept. Er is voor uw Heer zelfs geen gewicht van een atoom op aarde of in de hemel verborgen. En er is niets dat kleiner of groter is, of het staat in het duidelijke Boek vermeld."
God wordt beschouwd alles te horen (soera Vergever 60):
" En uw Heer zegt: "Aanbidt Mij; Ik zal uw gebed verhoren. Maar zij die te hoogmoedig zijn om Mij te aanbidden, zullen veracht de hel binnengaan.""
God kan niet als mannelijk of als vrouwelijk worden beschouwd, hoewel het Arabisch geen onzijdige woorden kent.
God in de islam en God in het christendom

In de islamitische theologie wordt God beschouwd dezelfde te zijn als de God van het jodendom en christendom (soera De Spin 46). Evenals in het jodendom en het christendom wordt Hij beschouwd als de Schepper van al wat leeft. Hij beschikt zowel over levengevende als vernietigende eigenschappen. Deze God wordt beschouwd dezelfde te zijn als de (monotheïstische) God van het jodendom en christendom, omdat moslims de God aanbidden van Adam, Noach, Abraham, Mozes, David en Jezus. De zienswijze en invulling van geloofsbeleving om deze God te bereiken verschilt bij de drie openbaringsgodsdiensten. Omdat men God binnen de islam als alomvattend ziet, komt zowel het goede als het slechte van Hem, maar niet zonder reden.

De stelling dat God in de islam dezelfde is als God in het christendom wordt in het christendom niet unaniem gedeeld. Het belangrijkste verschilpunt met het godsbegrip in het christendom is de islamitische afwijzing van de goddelijkheid van Jezus, een kernpunt van het christendom. Ook wordt het christelijke concept van de Drie-eenheid door moslims beschouwd als strijdig met de ondeelbaarheid van God.(Hier val jij keer op keer ook op terug) Dit punt is de kern van het werk van de dominicaan Ricoldo da Monte di Croce (c.1243 - 1320), Confutatio Alcorani, dat door Maarten Luther in 1542 in het Duits vertaald werd. Eerder had de 9e eeuwse christelijke apologeet Abd al-Masih ibn Ishaq al-Kindi ook bestreden dat God in de islam en God in het christendom gelijk waren. In zijn visie was Allah (God) niet de voortzetting van de bijbelse God, maar van de maan-god van de Sabeërs. Zijn Arabische werk werd in 1142 vertaald in het Latijn en had grote invloed op het middeleeuwse denken over de islam.
De Nieuwe Katholieke Catechismus stelt (#841): De betrekkingen van de kerk met de moslims. ‘Het heilsplan strekt zich ook uit tot hen die de Schepper erkennen, onder wie vooral de moslims, die in hun belijdenis aan het geloof van Abraham vasthouden en samen met ons de ene en barmhartige God aanbidden die op de jongste dag de mensen zal oordelen.

We kunnen hier ook aan opmaken, waarom is de islaam verschillend met het christendom en het jodendom?
Volgens de islamitische theologie wordt God beschouwd dezelfde te zijn als de God van het jodendom en christendom. Maar volgens het christendom weer niet....

Dus volgens de islamitische theologie aanbidden alle godsdiensten 1 en dezelfde god?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: de allochtonen

Mag ik ook met versies spelen, zijn niet zoveel regeltjes, maar je mag bijna niks meer en allah is alwetend. Denk dat hij boos is dan, dat hij die oorlogen veroorzaakt met zijn wil. Want niets kan zonder allah wil

God in de islam is één: uniek, almachtig, alomtegenwoordig. Deze ondeelbaarheid wordt doorgaans tot een van de zuilen van geloof gerekend en staat bekend onder de naam tawhid. Aanhangers van de islam gebruiken veelal Allah, Arabisch voor "de God", maar daartoe is geen verplichting. Omdat Allah geen eigennaam is, wordt eveneens de landstaal gebezigd.
Alle moslims over de gehele wereld geloven dat de ene God de hemel, de aarde en alles wat er tussen is geschapen heeft. De uitdrukking tot dit geloof is te vinden in de shahadah, zoals deze ook herhaald wordt tijdens het rituele, vijfmaaldaagse gebed, in de oproep tot gebed en het dagelijks leven. Het geloof in God staat centraal binnen de islam.
Het is moslims niet toegestaan zich enige voorstelling van God te maken, anders dan door recitatie en memoreren van Zijn eigenschappen of manifestaties, verwoord in de 99 Schone Namen van God die zijn afgeleid uit de Koran.
Door middel van deze 99 Namen kunnen een aantal zaken omtrent Gods wezen worden afgeleid:

1.wujud (bestaan), God bestaat noodzakelijkerwijs in Zichzelf;
2.qidam (goddelijke eeuwigheid), God is eeuwig, zonder begin of einde;
3.baqa (goddelijke voortdurendheid), alles in het universum kan verdwijnen, behalve God;
4.mukhalafa li'l-hawadith (goddelijke ongelijkheid tot het gecreëerde), God verschilt van Zijn schepping en is door niets of niemand voor te stellen;
6.qiyam bi nafsih (goddelijke zelfonderhouding), God onderhoudt Zichzelf.

Met betrekking tot Zijn handelingen kan het volgende worden gesteld:

1.qudra (goddelijke macht), God heeft alle macht over alles;
2.irada (goddelijke wil), niets kan zonder Gods wil;
3.'ilm (goddelijke kennis), God is alwetend;
4.hayat (goddelijk leven), al het leven ontvangt het leven vanuit het goddelijke leven;
5.kalam (goddelijke welbespraaktheid), God spreekt tot Zijn boodschappers van achter een gordijn, anders kan niemand het horen, zoals Mozes flauw viel toen hem dit overkwam;
6.sam (goddelijk gehoor), God hoort alles;
7.basar (goddelijk zicht), God ziet alles.

God wordt beschouwd alwetend te zijn (soera Jonas 61):
"In welke toestand gij u bevindt, of gij de Koran voordraagt, of iets anders doet; Wij zijn uw getuigen, terwijl gij u er in verdiept. Er is voor uw Heer zelfs geen gewicht van een atoom op aarde of in de hemel verborgen. En er is niets dat kleiner of groter is, of het staat in het duidelijke Boek vermeld."
God wordt beschouwd alles te horen (soera Vergever 60):
" En uw Heer zegt: "Aanbidt Mij; Ik zal uw gebed verhoren. Maar zij die te hoogmoedig zijn om Mij te aanbidden, zullen veracht de hel binnengaan.""
God kan niet als mannelijk of als vrouwelijk worden beschouwd, hoewel het Arabisch geen onzijdige woorden kent.
God in de islam en God in het christendom

In de islamitische theologie wordt God beschouwd dezelfde te zijn als de God van het jodendom en christendom (soera De Spin 46). Evenals in het jodendom en het christendom wordt Hij beschouwd als de Schepper van al wat leeft. Hij beschikt zowel over levengevende als vernietigende eigenschappen. Deze God wordt beschouwd dezelfde te zijn als de (monotheïstische) God van het jodendom en christendom, omdat moslims de God aanbidden van Adam, Noach, Abraham, Mozes, David en Jezus. De zienswijze en invulling van geloofsbeleving om deze God te bereiken verschilt bij de drie openbaringsgodsdiensten. Omdat men God binnen de islam als alomvattend ziet, komt zowel het goede als het slechte van Hem, maar niet zonder reden.

De stelling dat God in de islam dezelfde is als God in het christendom wordt in het christendom niet unaniem gedeeld. Het belangrijkste verschilpunt met het godsbegrip in het christendom is de islamitische afwijzing van de goddelijkheid van Jezus, een kernpunt van het christendom. Ook wordt het christelijke concept van de Drie-eenheid door moslims beschouwd als strijdig met de ondeelbaarheid van God.(Hier val jij keer op keer ook op terug) Dit punt is de kern van het werk van de dominicaan Ricoldo da Monte di Croce (c.1243 - 1320), Confutatio Alcorani, dat door Maarten Luther in 1542 in het Duits vertaald werd. Eerder had de 9e eeuwse christelijke apologeet Abd al-Masih ibn Ishaq al-Kindi ook bestreden dat God in de islam en God in het christendom gelijk waren. In zijn visie was Allah (God) niet de voortzetting van de bijbelse God, maar van de maan-god van de Sabeërs. Zijn Arabische werk werd in 1142 vertaald in het Latijn en had grote invloed op het middeleeuwse denken over de islam.
De Nieuwe Katholieke Catechismus stelt (#841): De betrekkingen van de kerk met de moslims. ‘Het heilsplan strekt zich ook uit tot hen die de Schepper erkennen, onder wie vooral de moslims, die in hun belijdenis aan het geloof van Abraham vasthouden en samen met ons de ene en barmhartige God aanbidden die op de jongste dag de mensen zal oordelen.

We kunnen hier ook aan opmaken, waarom is de islaam verschillend met het christendom en het jodendom?
Volgens de islamitische theologie wordt God beschouwd dezelfde te zijn als de God van het jodendom en christendom. Maar volgens het christendom weer niet....

Dus volgens de islamitische theologie aanbidden alle godsdiensten 1 en dezelfde god?

Beste Gozilla,

De ware boodschap van Jezus:
Wat was, volgens de Qor'aan, nu de ware boodschap van Jezus? Het antwoord is, dat Jezus een schakel was in de lange ketting van profeten, die door God waren gezonden naar allerlei volkeren en gemeenschappen, die leiding behoeften. Jezus was door God gestuurd gestuurd naar de Joden, die waren afgedwaald van de leer van Mozes en andere profeten. Zoals hij op wonderbaarlijke wijze was geschapen door God en had gesproken als baby in de wieg, zo had God hem ook andere wonderen gegeven, om te laten zien dat hij een echte profeet was. De Qor'aan stelt, dat Jezus wonderen heeft verricht (met de kracht en toestemming van Allah), maar desondanks werd zijn boodschap verworpen door de meerderheid van de joden.

"En (hij is) als een boodschapper voor de kinderen van Israel, die zegt: "Voorwaar, ik ben tot jullie gekomen met een Teken van jullie Heer, en ik maak uit de klei, gelijkende op de vorm van een vogel en ik blaas erin en het zal met verlof van Allah een vogel zijn. En ik genees de blinden en de leprozen en ik doe de doden met het verlof van Allah tot leven komen. En ik vertel jullie wat jullie eten en wat jullie in jullie huizen bewaren. Voorwaar, daarin is een Teken voor jullie als jullie gelovigen zijn. En (ik ben er) als bevestiging van wat er voor mij is gekomen van de Torah, en opdat ik jullie een paar dingen wettig kan verklaren die voor jullie verboden waren, en ik ben tot jullie gekomen met een Teken van jullie Heer, vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij. Voorwaar, Allah is mijn Heer en jullie Heer, dient Hem dus, dit is een rechte pad."

Er is dus maar 1 God dat aanbeden dient te worden. Deze God heeft Adam geschapen, Noah, Abraham, Mozez, Jezus en Mohammed en de hele mensheid.
De God die Mozes heeft gestuurd en die Jezus heeft gestuurd en die Mohammed heeft gestuurd als boodschappers is dus dezelfde God.

De verschillen zijn ontstaan bij de drie-eenheid en toen Christenen begonnen te zeggen dat Jezus zoon van God is. Jezus heeft dit nooit beweerd en heeft nooit gezegd dat hij de zoon van God is of dat Hij God is. En drie is niet één!

Even over het woord God!
Ik neem aan dat jullie weten dat Jezus geen Engels sprak of Nederlands :)
Hij sprak dus Aramees. In Aramees bestaat het woord God niet.
De vraag is dan: Hoe noemde Jezus God dan in zijn moedertaal?
Jezus zei tegen zijn volgelingen Alāhā (Allah in het arabisch) wanneer hij over God had.
Allah is het Arabische woord voor God. Het woord komt voor in de Koran en is daarom het middelpunt en fundament van het islamitische geloof, maar wordt ook gebruikt door joodse en christelijke minderheden in Arabisch-sprekende landen.

Ik wou dit erbij vermelden omdat veel mensen denken dat Allah een andere God is dan de GOD voor de Christenen. Maar zoals je boven kunt zien, zei Jezus Alaha wat Allah is! Precies dezelfde betekenis dus. Zelfs bijna identieke uitspraak!

Dus er is geen God behalve Allah. Niet Jezus is een God en niet de heilige geest.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Je zou bijna denken dat je nu conclusies aan het trekken bent, maar dat kan helemaal niet want god staat buiten de logica, dus alle conclusies zijn automatisch onbetrouwbaar.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Re: AW: de allochtonen

Jezus was door God gestuurd gestuurd naar de Joden, die waren afgedwaald van de leer van Mozes en andere profeten.

Afgedwaald waarheen? :p 3de dimension....

BTW Jezus is een van jullie belangrijkste profeten. Dus hoe kan je dan afgedwaald zijn van Mozes ze leer, Dan zou Mozes toch eerder moeten afgedwaald zijn, lijkt mij het meest logisch dan hoor.

Want anders zou Jezus nooit een van de grotere profeten zijn, dat zou dan nu Mozes moeten zijn, omdat Jezus zogenaamd onder de indruk was van Mozes.

Of gebruiken we het woordje afgedwaald nou op een andere manier. Van de Joden waren het niet eens met de leer van Mozes(Islaam) eens dus begonnen ze het Jodendom:), maar jullie godsdienst komt overheen met het Jodendom? Word beschreven in de Islamitiche Theologie of hoe je het noemt.

Vind het best wel vaag eerlijk gezegd. of gaat dit gewoon helemaal nergens meer over?

Want dan zouden we weer terug kunnen over het onderwerp allochtonen. Inplaats over de Islaam, Of wil je het over het boedisme hebben? Is ook een geloof van de alochtonen :)

Als we het zien dat ten opzichte van Nederland dan he, Als we zien vanuit Israel ben jij waarschijnlijk de autochtoon en ik de allochtoon:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Mozes kwam eerder, maar men dwaalde af van de goede pad die Mozes aan de Joden toonde, dus kwam Jezus. Dat ze hetzelfde boodschap verkondigen kan ze niet laten degraderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: de allochtonen

Afgedwaald waarheen? :p 3de dimension....

BTW Jezus is een van jullie belangrijkste profeten. Dus hoe kan je dan afgedwaald zijn van Mozes ze leer, Dan zou Mozes toch eerder moeten afgedwaald zijn, lijkt mij het meest logisch dan hoor.

Want anders zou Jezus nooit een van de grotere profeten zijn, dat zou dan nu Mozes moeten zijn, omdat Jezus zogenaamd onder de indruk was van Mozes.

Of gebruiken we het woordje afgedwaald nou op een andere manier. Van de Joden waren het niet eens met de leer van Mozes(Islaam) eens dus begonnen ze het Jodendom:), maar jullie godsdienst komt overheen met het Jodendom? Word beschreven in de Islamitiche Theologie of hoe je het noemt.

Vind het best wel vaag eerlijk gezegd. of gaat dit gewoon helemaal nergens meer over?

Want dan zouden we weer terug kunnen over het onderwerp allochtonen. Inplaats over de Islaam, Of wil je het over het boedisme hebben? Is ook een geloof van de alochtonen :)

Als we het zien dat ten opzichte van Nederland dan he, Als we zien vanuit Israel ben jij waarschijnlijk de autochtoon en ik de allochtoon:p


Je hebt het denk ik verkeerd begrepen Gozilla. Het is niet Jezus die afdwaalde, het waren de joden die afdwaalden.

Kijk Mozes vrede zij met hem kwam en heeft toen de kinderen van Israel de wetten bijgebracht en heeft hen verteld wat verboden is en dat ze moeten geloven in 1 God enz. Zij (de joden) dwaalden daar van af. Dus kwam Jezus om hen weer op het rechte pad te leiden. Dus Jezus is zeker een grote profeet in de Islam.


Als je het weer over allochtonen wilt hebben ga je gang, maar ik moest duidelijk maken wat islam werkelijk inhoud en of het overeenkomsten en verschillen heeft mbt het Christendom. Want er worden rare uitspraken gedaan over de islam die niet eens in de islam voorkomen. Mensen praten over de islam zonder kennis.

Let's continue: Allochtonen....
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ik vraag me af wanneer de volgende profeet komt, want de mensheid is weer behoorlijk aan het afdwalen.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: de allochtonen

Dat is nu net het punt. :p

Nu, wanneer de meeste mensen afdwalen zie je geen profeet.

zou dit iets betekenen ?
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ik vraag me af wanneer de volgende profeet komt, want de mensheid is weer behoorlijk aan het afdwalen.

Mohammed vrede zij met hem is de laatste profeet. En de regels/wetten zijn niet veranderd! En dat kunnen we zien aan de koran die gedurende 1432 jaar nog steeds in zijn oorspronkelijke staat is. De islam leert ons onze ouders te respecteren, onze buren lief te hebben, onze mede mens te respecteren. Eerlijk te zijn. Af te blijven van de gif genaamd alcohol. Weg te blijven van ontucht.
Als alle mensen deze regels zouden volgen dan hadden we een betere wereld.

Maar het gaat tegenwoordig alleen maar om je lusten te bevredigen. Alles is te koop! Geluk is te koop! Voel je je depri, ga maar shoppen! Liefde is te koop! Vrouwen zijn te koop! Mensen hebben geen zelfbeheersing meer enz.

Maar ja, islam wordt alleen maar zwart gemaakt. Er zijn zoveel misvattingen over de islam, het is niet normaal meer! Iedereen heeft er een mening of vooroordeel over. Maar als mensen er zich in gaan verdiepen en kennis opdoen erover, komen ze erachter van: "Hey het valt allemaal mee".
Hey, als een moslim iemand vermoord, of het nou moslim is of geen moslim, dan is het alsof hij de hele wereld vermoord heeft! Dus extreem grote zonde.
Hey de term heilige oorlog bestaat in de islaam niet eens.

Maar men moet eens "outside the box" denken en met een positieve instelling
kennis opdoen over de islaam.

Profeet Mohammed is gestuurd naar heel de mensheid...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Eigenlijk heeft deze discussie helemaal gaan zin. De moslims willen aantonen dat zij gelijk hebben en de christenen dat zij gelijk hebben. We kunnen het later alleen maar merken wie er gelijk heeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Mohammed vrede zij met hem is de laatste profeet.

Vind je het dan heel gek dat mensen het een beetje opgeven? 1430 jaar sinds er voor het laatst iets van god gezien is, dan houden een hoop mensen het wel voor gezien. Voor hetzelfde geld is ie allang vertrokken. Je hebt wel heel veel vertrouwen nodig om in iets te geloven dat al 1430 jaar niets meer van zich heeft laten horen.

Vrouwen zijn te koop!

Was dat niet een van de selling points van de Islam? Toen ik in Egypte was ben ik een hoop Moslims tegengekomen die mijn vriendin wel van me wilden kopen.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Oke, volgens mij zijn jullie nu toch wel redelijk afgedwaald van het beginonderwerp. Dit topic is dan ook niet bedoelt om te gaan discussiëren over godsdienst, daar is al een ander topic voor. Dus vanaf nu graag weer ontopic ;)
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: de allochtonen

Was dat niet een van de selling points van de Islam? Toen ik in Egypte was ben ik een hoop Moslims tegengekomen die mijn vriendin wel van me wilden kopen.

Ik bied 9 kamelen!
Maar over de allochtonen. Ben ik zo welkom in Turkije dan of Marokko, ja alleen om me geld. Kijken Kijken niet kopen zeggen ze toch altijd tegen de Nederlanders.

Athans die verhalen die ik gehoord heb, en wat ik zelf ook heb meegemaakt in Marokko.

Zelfs daar staan we bekend als gieren. Dat is dan toch ook een vooroordeel over ons hebben?
Bedoel, zelfs wat de allochtoon hier(Marokaan of Turk, Antiliaan, Surinamer)*Moslim groep* Noemt ons ook "gierige kaaskop".

Geen problemen mee , als zij dat vinden. Ga je gang, als je daar gelukkig van word omdat te vinden. Maar kom dan niet met het verhaaltje vooroordelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Het grootse deel van Nederland is niet bewust van de allochtonen in nederland.
Want het grootste deels van de gastarbeiders en asielzoekers (rond 1970-1980 als ik het goed heb) zijn al helemaal vernederlands.

Dus
-Zijn allochtonen goed voor het nederlandse sociale leven
-Beseft Geert Wilders dit wel
Bij mij in de buurt wonen veel Bulgaren, Polen en andere allochtonen uit Oost-Europa. Ik denk niet dat dit goed is voor het Nederlandse sociale leven, omdat zij (net als veel Marokkanen en Turken trouwens) vooral met mensen uit hun eigen land omgaan. Ze spreken geen of zeer slecht Nederlands. Dus ik zie niet in waarom ze goed zijn voor het Nederlandse sociale leven.
Vraag is wel, moet dat dan? Ik snap dat je wilt dat immigranten iets toevoegen aan de samenleving, maar aan het sociale leven?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Hier wild Wilders ook een slotje op gooien;)
Moet je maar is kijken naar zijn verkiezings beleidt.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Sowieso moeten de grenzen dicht, en moet er een beter immigratiebeleid worden ingevoerd. Nederland kan beter een voorbeeld nemen aan Canada of Australië, daar kom je echt niet meer zo makkelijk in om te wonen.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Iedereen die niet van Brabant komt is voor mij een allochtoon.

Maar even serieus, is het niet deels het probleem dat mensen van niet Nederlandse afkomst zich meer identificeren met het land van herkomst dan Nederland. Als je iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk op straat tegen komt en je vraagt aan hem terwijl hij je fiets steelt waar hij vandaan komt dan zal hij zegen dat hij een Marokaan is, en niet dat hij uit Blaricum komt. Zo ook de jood die zal zeggen dat hij een jood is uit Israël Palestina.
Terwijl de Brabander zal zeggen; "Ik kom uit Brabant jonguh"
Het andere deel van het probleem is dat de meeste mensen tegenwoordig veel te individualistisch en bekrompen zijn geworden, dat ziet men maar weer uit de stijging van een of andere populistische praatjes maker uit Venlo
 
Bovenaan