Re: AW: de allochtonen
Ik neem aan dat jij een Christen bent. Helaas heb jij je huiswerk niet goed gedaan. Je beweert dat de Christendom maar 10 regels heeft, dus de 10 geboden. En daarna beweer je dat wij moslims regels hebben die belachelijk zijn. Hoe je aan deze informatie komt is me een raadsel. Lees mijn vriend, lees.
Ik heb alleen informatie gehaald uit de bijbel.
Even over de hoofddoek:
In alle 3 monotheistische religies worden vrouwen opgedragen hoofddoek te dragen! Het enige verschil is dat wij onze religie nog steeds beoefenen. Waar veel Christenen zelf bepalen wat ze nemen uit de bijbel en wat niet. Zoals het eten van varkensvlees en het drinken van Alcohol. Of betreffende de nieuwe testament en het oude testament.
Nou we gaan even een kijkje nemen in de bijbel, zal daar wat staan over hoofddoek? En ja hoor in het nieuwe testament staat in I Korintiërs, hoofdstuk 11:
11:5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw.
11:6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
Daarnaast, als we kijken naar Maria, hoe is zij altijd afgebeeld? Altijd met een hoofddoek!
Bezoek een keer de Vaticaan en kijk hoeveel vrouwen (nonnen) daar met een hoofddoek rondlopen!
In de Jodendom:
Volgens de Kethuboth, moet men van de vrouw scheiden en verliest de vrouw haar huwelijksdeel als zij buiten verschijnt met haar hoofd onbedekt.
De meeste van de 10 geboden komen ook voor in het islaam.
Je zei:
Je noemt 3 verschillende personages:
1. Vader = God
2. Zoon = God
3. Heilige geest = God
Dit zijn dus 3 goden. Hoe kun je 3 verschillende personages 1 God noemen? Zelfs in je gedachte kun je ze niet in 3 personages in 1 God stoppen!
Maar laten we weer terug gaan naar de bijbel:
In het nieuwe testament, Metteus, Hoofdstuk 5, vers 17:
17. Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.
18. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
19. Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
Jezus is er om de Wetten van de profeten te vervullen. Alle profeten kwamen dus met het zelfde boodschap en dezelfde wetten. Laten we kijken naar de 10 geboden dan:
1. Vereer naast mij geen andere goden.
Vereer naast God geen andere Goden. Elke profeet en boodschapper heeft die boodschap overgebracht. Mozes, David, Johannes, Abraham, Ishaaq, Ismail, Jacob, Job allemaal zeiden ze hetzelfde.
Als Jezus God zou zijn dan geeft hij de wetten dus geschaft! En zijn de wetten veranderd. Want was het eerst Vereer naast God geen goden! Nu hoort het dus: Vereer naast God de vader, Jezus de zoon en de heilige geest geen goden, te zijn.
En daarom zeggen we dus dat Jezus dit nooit zijn mensen heeft geleerd. Hij leerde ze dat God 1 is en dat er naast Hem geen goden aannbeden moeten worden! Ook heeft hij nooit gezegd aanbid mij. Sterker nog Jezus bad en smeekte God! Welke God smeekt en Bid naar God toe?
Jezus was één van de machtigste profeten en boodschappers ooit gestuurd naar de mensheid! Hij bracht de boodschap over net als elk andere profeet! Er is 1 God die aanbeden moet worden!
Mag ik ook met versies spelen, zijn niet zoveel regeltjes, maar je mag bijna niks meer en allah is alwetend. Denk dat hij boos is dan, dat hij die oorlogen veroorzaakt met zijn wil. Want niets kan zonder allah wil
God in de islam is één: uniek, almachtig, alomtegenwoordig. Deze ondeelbaarheid wordt doorgaans tot een van de zuilen van geloof gerekend en staat bekend onder de naam tawhid. Aanhangers van de islam gebruiken veelal Allah, Arabisch voor "de God", maar daartoe is geen verplichting. Omdat Allah geen eigennaam is, wordt eveneens de landstaal gebezigd.
Alle moslims over de gehele wereld geloven dat de ene God de hemel, de aarde en alles wat er tussen is geschapen heeft. De uitdrukking tot dit geloof is te vinden in de shahadah, zoals deze ook herhaald wordt tijdens het rituele, vijfmaaldaagse gebed, in de oproep tot gebed en het dagelijks leven. Het geloof in God staat centraal binnen de islam.
Het is moslims niet toegestaan zich enige voorstelling van God te maken, anders dan door recitatie en memoreren van Zijn eigenschappen of manifestaties, verwoord in de 99 Schone Namen van God die zijn afgeleid uit de Koran.
Door middel van deze 99 Namen kunnen een aantal zaken omtrent Gods wezen worden afgeleid:
1.wujud (bestaan), God bestaat noodzakelijkerwijs in Zichzelf;
2.qidam (goddelijke eeuwigheid), God is eeuwig, zonder begin of einde;
3.baqa (goddelijke voortdurendheid), alles in het universum kan verdwijnen, behalve God;
4.mukhalafa li'l-hawadith (goddelijke ongelijkheid tot het gecreëerde), God verschilt van Zijn schepping en is door niets of niemand voor te stellen;
6.qiyam bi nafsih (goddelijke zelfonderhouding), God onderhoudt Zichzelf.
Met betrekking tot Zijn handelingen kan het volgende worden gesteld:
1.qudra (goddelijke macht), God heeft alle macht over alles;
2.irada (goddelijke wil), niets kan zonder Gods wil;
3.'ilm (goddelijke kennis), God is alwetend;
4.hayat (goddelijk leven), al het leven ontvangt het leven vanuit het goddelijke leven;
5.kalam (goddelijke welbespraaktheid), God spreekt tot Zijn boodschappers van achter een gordijn, anders kan niemand het horen, zoals Mozes flauw viel toen hem dit overkwam;
6.sam (goddelijk gehoor), God hoort alles;
7.basar (goddelijk zicht), God ziet alles.
God wordt beschouwd alwetend te zijn (soera Jonas 61):
"In welke toestand gij u bevindt, of gij de Koran voordraagt, of iets anders doet; Wij zijn uw getuigen, terwijl gij u er in verdiept. Er is voor uw Heer zelfs geen gewicht van een atoom op aarde of in de hemel verborgen. En er is niets dat kleiner of groter is, of het staat in het duidelijke Boek vermeld."
God wordt beschouwd alles te horen (soera Vergever 60):
" En uw Heer zegt: "Aanbidt Mij; Ik zal uw gebed verhoren. Maar zij die te hoogmoedig zijn om Mij te aanbidden, zullen veracht de hel binnengaan.""
God kan niet als mannelijk of als vrouwelijk worden beschouwd, hoewel het Arabisch geen onzijdige woorden kent.
God in de islam en God in het christendom
In de islamitische theologie wordt God beschouwd dezelfde te zijn als de God van het jodendom en christendom (soera De Spin 46). Evenals in het jodendom en het christendom wordt Hij beschouwd als de Schepper van al wat leeft. Hij beschikt zowel over levengevende als vernietigende eigenschappen. Deze God wordt beschouwd dezelfde te zijn als de (monotheïstische) God van het jodendom en christendom, omdat moslims de God aanbidden van Adam, Noach, Abraham, Mozes, David en Jezus. De zienswijze en invulling van geloofsbeleving om deze God te bereiken verschilt bij de drie openbaringsgodsdiensten. Omdat men God binnen de islam als alomvattend ziet, komt zowel het goede als het slechte van Hem, maar niet zonder reden.
De stelling dat God in de islam dezelfde is als God in het christendom wordt in het christendom niet unaniem gedeeld.
Het belangrijkste verschilpunt met het godsbegrip in het christendom is de islamitische afwijzing van de goddelijkheid van Jezus, een kernpunt van het christendom. Ook wordt het christelijke concept van de Drie-eenheid door moslims beschouwd als strijdig met de ondeelbaarheid van God.(Hier val jij keer op keer ook op terug) Dit punt is de kern van het werk van de dominicaan Ricoldo da Monte di Croce (c.1243 - 1320), Confutatio Alcorani, dat door Maarten Luther in 1542 in het Duits vertaald werd. Eerder had de 9e eeuwse christelijke apologeet Abd al-Masih ibn Ishaq al-Kindi ook bestreden dat God in de islam en God in het christendom gelijk waren. In zijn visie was Allah (God) niet de voortzetting van de bijbelse God, maar van de maan-god van de Sabeërs. Zijn Arabische werk werd in 1142 vertaald in het Latijn en had grote invloed op het middeleeuwse denken over de islam.
De Nieuwe Katholieke Catechismus stelt (#841): De betrekkingen van de kerk met de moslims. ‘Het heilsplan strekt zich ook uit tot hen die de Schepper erkennen, onder wie vooral de moslims, die in hun belijdenis aan het geloof van Abraham vasthouden en samen met ons de ene en barmhartige God aanbidden die op de jongste dag de mensen zal oordelen.
We kunnen hier ook aan opmaken, waarom is de islaam verschillend met het christendom en het jodendom?
Volgens de islamitische theologie wordt God beschouwd dezelfde te zijn als de God van het jodendom en christendom. Maar volgens het christendom weer niet....
Dus volgens de islamitische theologie aanbidden alle godsdiensten 1 en dezelfde god?