AW: de allochtonen
Haha @ Gozzila: Ik ben geen rabbijn en geen priester! Wel grappig, waarom eigenlijk?
Gozilla zei:
Jezus is iemand die het geloof in de wereld bracht. Vandaar dat het Christendom hoofdzakelijk om het nieuwe testament gaat, waar ze altijd mij vertelde over op de basisschool en het oude testament eigelijk meerendeels achterwege lieten. Oude testament verteld het verhaal hoe het christendom tot stand kwam, door de verschillende zaken die er gebeurde. Nieuwe testament hoe het daadwerkelijk tot zijn kracht is gekomen. Het nieuwe testament is een vervolg op! Oude testament kan je opvatten als een eerdere proces.
Dus in de heilige bijbel staan geschriften (oude testament) die we beter achterwege horen te laten? Volgens veel Christenen is de bijbel God's woord en als de HELE bijbel God's woord is, dan kunnen we zelfs geen punt achterwege laten. Of zeggen we nu dat God bepaalde woorden van hem achterwege had kunnen laten. Dat betekend dat wij dan beter weten wat God wel en niet had moeten doen... De vraag luid dan, waarom vertellen ze je dat je het oude testament achterwege dient te laten? Zit er iets achter?
Gozilla zei:
Die hem ook heeft veraden aan de romeinen en wat ik eerder opmaakte judas was een moslim volgens jou(Zou dit de jaloezie van hem tegen jezus verklaren?Wat in de bijbel word beschreven)
Simpelweg de christendom was krachtiger dan de Islaam? Door de wonderen die Jezus verichtten? Denk hierbij, hij kon ook mensen genezen volgens de bijbel en nog veel meer.
Ik heb nooit gezegt dat Judas een moslim was. Noch was hij een profeet. Hij was volgens de Christenen een Apostel.
Wij moslims geloven:
In soerah Ma'idah, Hoofstuk 5, vers 110:
(Gedenk) toen Allah zei: "O 'Isa (Jezus), zoon van Maryam (Maria), gedenk Mijn gunst aan jou en aan jouw moeder toen ik jou versterkte met de Heilige Geest (Djibril) zodat jij met de mensen sprak toen jij in de wieg lag en toen jij volwassen was. En toen ik jou de Schrift en de Wijsheid en de Taurat en de Indjil onderwees. En toen jij uit klei de gelijkenis van een vogel schiep, met Mijn verlof, en jij blies erin en het werd een vogel, met Mijn verlof; en jij genas de blinden en de leprozen, met Mijn verlof. En toen Ik de Kinderen van Israel van jou afhield toen jij met duidelijke bewijzen tot hen kwam." En degenen onder hen die ongelovig waren, zeiden: "Dat is niets dan duidelijke tovernij?"
Zoals je boven ziet geloven wij in de vele wonderen van Jezus.
Gozilla zei:
Jezus moet daadwerkelijk de zoon van god zijn, want daar draaid het hele christendom om. Als dit niet het geval zou zijn? Zou er geen christendom zijn en als het geen geen zoon van god is. Waar baseer jij dit op dan? graag concreet uitgelegd
Dat heb je dus goed gezien. Het Christendom vandaag de dag draait om:
- Jezus zoon van God.
- Drie-eenheid
- Kruisiging van Jezus. Zo is iedereen verlost van hun "aangeboren" zonden.
Maar geen Christen kan mij aantonen dat Jezus heeft gezegd: "IK ben de zoon van God, geloof in mij".
De joden zeiden over iemand dat hij de zoon van God is. Wat in hun taal gewoon betekend dat diegene een rechtvaardige persoon is. Dus moet je hebreeuwse taal begrijpen wil je begrijpen waarom zo vaak het woord "zoon" voorkomt in de bijbel!
Boek van Genesis Hoofdstuk 6, vers 2:
De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden.
ZONEN zelfs! Betekend dit dat God zonen had? Nee! Het is de manier waarop men rechtvaardige personen benoemde. Mensen die gelovig waren dus.
Boek van Exodus, Hoofdstuk 4, vers 22:
En dan moet jij tegen de farao zeggen: “Dit zegt de HEER: Israël is mijn zoon, mijn eerstgeboren zoon.
Volgens de bijbel zegt God hier dat Jacob (Israel) dus zijn zoon is, zijn eerstgeboren zoon.
Oké, je zei dat je het oude testament achterwege kon laten volgens jou leraren, dan kijken we gewoon naar de nieuwe testament:
Boek van Lucas, Hoofdstuk 3, vers 38:
de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God
Boek van Romeinen, Hoofdstuk 8, ver 14:
Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God.
Weetje hoeveel Christenen tegenwoordig beweren geleid te worden door de geest van God? Duizenden! Dus zijn ze allemaal volgens de bijbel kinderen van God!
Dus we hebben hier zoveel zonen van God. Wat maakt Jezus anders dan deze zonen van God?
Gozilla zei:
Jezus werd god genoemt, omdat hij simpel weg de zoon van god was. Dus kan je hem ook beschouwen als een god als hij de zoon is van god(Goddelijk bestaan), is er maar 1 god. Want neem aan dat hij geen 3 vaders had, ja dan zou je het over 3 goden hebben.
Hahalachertje zei:
#1 Als je geen verstand van de bijbel hebt moet je er ook niks overzeggen. God, de heilige geest en zijn 1 god. Ook staat Samuel in het oude testament. Toen was er ook nog niet verkondigd dat Jezus kwam, dat werd pas later verkondigd. Maar nogmaals, God, Jezus en de heilige geest zijn 1 god. Lees de bijbel maar is door en je zal het exact lezen.
Ik begrijp dat de Christenen Jezus God noemen omdat Hij de zoon van God is!
Maar dan heb je dus God (Jezus) + God (vader) = 2 Goden!
Als Jezus 3 Vaders had dan was het dus:
Jezus (Zoon van God) + God (vader) + God (vader) + God (vader) = 4 Goden!
Dit is een grote struikelblok voor Christenen. Christenen hebben het zich extreem moeilijk gemaakt door te beweren dat God 3 is, maar tegelijker tijd ook 1 is. Geen enkele Christen kan het normaal uitleggen. Veel Christenen verlaten dan ook het Christendom om deze vage punt. En ook komt de drie-eenheid niet voor in de bijbel.
Dus de volgende 2 dingen die eigenlijk extreem belangrijk zijn voor een Christen komen niet voor in de bijbel:
- Jezus is God
- Drie-eenheid
Je zou zeggen als dit zo belangrijk is, waarom staat het niet in de bijbel?
Daarintegen zegt Jezus steeds dat God 1 is!
In 2 Samuel (oude testament), Hoofdstuk 7, vers 22:
Daarom bent u groot, HEER, mijn God. Het is zoals ons altijd is voorgehouden: zoals u is er geen, er bestaat geen andere god dan u.
In Johannes (
nieuwe testament) Hoofdstuk 17, vers 3:
Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God, en hem die u gezonden hebt, Jezus Christus.
Dit staat in het nieuwe testament.
Gozilla zei:
Tevens in de islaam staat dat Jezus ook de zoon van god is. Beetje tegenstrijdig dus.
Waar??? Dat is expleciet hetgene wat we juist NIET zeggen!
In de koraan staat: In Soerah Maryam, Hoofdstuk 19, verzen 88-92:
88. En zij zeiden: “De Barmhartige heeft Zich een zoon genomen.”
89. Voorzeker, jullie zijn met iets verwerpelijks gekomen.
90. De hemelen staan daardoor op het punt om open te barsten en de aarde om open te splijten en de bergen om uiteen te vallen!
91. Omdat zij een zoon toeschrijven aan de Barmhartige.
92. Het is niet passend voor de Barmhartige om Zich een zoon te nemen.
Hahalachertje zei:
Tevens is het islam een regeltjes geloof. Een regeltjes geloof is daarom ook geen echt geloof. Waarom? Dit geloof baseer je op regels.
Nu ben je gewoon dingen aan het uitkramen die nergens op slaan! Wil jij een paar voorbeelden van regels uit het Christendom?
In het Nieuwe testament, in Efeziers, Hoofdstuk 5, vers 18 staat:
Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen
In het Oude testament, in Leviticus, Hoofdstuk 11, vers 7-8:
7. Zwijnen hebben wel volledig gespleten hoeven maar herkauwen niet en gelden daarom voor jullie als onrein.
8. Eet geen vlees dat van zulke dieren afkomstig is en raak hun kadavers niet aan. Ze gelden voor jullie als onrein.
Elke boodschapper en profeet kwam met wetten.