• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

de allochtonen

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Statement gebaseerd op niks!

Ik heb veel bekeerlingen gezien die aan islam pas dachten toen ze alle andere religies langs waren geweest, nadat ze het Christendom de rug hadden gekeerd! Ik kan je ook voorbeelden geven hoor!

En waarom dachten ze pas aan het einde van: Hey, er is nog een religie over, namelijk de Islam!?

Omdat de media een grote rol speelt. Omdat islam dagelijks zwart wordt gemaakt! Islam staat voor terrorisme! Islam staat voor dwang! enz. Maar als ze zich erin verdiepen zeggen ze: Hey dit is zo slecht nog niet! Het is logisch en het is vreedzaam!

Dus de media zorgt ervoor dat wij slecht in de spotlight staan! Maar tegelijkertijd zorgt de media ervoor dat we veel nieuwe broeders en zusters hebben :) Omdat het veel mensen nieuwsgierig heeft gemaakt!

Je hebt gelijk, je hebt mij de ogen geopend. Ik denk dat ik me ook maar bekeer. Ow, ow, ow de islam is zo. Tis de beste religie van allemaal, en Mohammed is ook de goeiste. Al die andere geloven snappen het niet.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Statement gebaseerd op niks!

Ik heb veel bekeerlingen gezien die aan islam pas dachten toen ze alle andere religies langs waren geweest, nadat ze het Christendom de rug hadden gekeerd! Ik kan je ook voorbeelden geven hoor!

En waarom dachten ze pas aan het einde van: Hey, er is nog een religie over, namelijk de Islam!?

Omdat de media een grote rol speelt. Omdat islam dagelijks zwart wordt gemaakt! Islam staat voor terrorisme! Islam staat voor dwang! enz. Maar als ze zich erin verdiepen zeggen ze: Hey dit is zo slecht nog niet! Het is logisch en het is vreedzaam!

Dus de media zorgt ervoor dat wij slecht in de spotlight staan! Maar tegelijkertijd zorgt de media ervoor dat we veel nieuwe broeders en zusters hebben :) Omdat het veel mensen nieuwsgierig heeft gemaakt!

Probeer je nu de Islaam goed te praten? Om te zeggen dat al de media in de wereld de Islaam probeerd zwart te maken.

All of the World vs Islaam. Lijkt me sterk. Enigste wat ik een goede gedachte vind van de Islaam, waar het waarschijnlijk niet eens voor staat.

Is de Ramadam, om je zo te kunnen inleven hoe de arme leven in Afrika of waar els. Die geen te vreten hebben.

en dat zegt een Wilders aanhanger :O Weet niet of je het door heb, maar dit soort redeneringen wat jij uitkraamt, hier heeft Wilders het dus over met zijn Islaam is een ideologie.

PS. Niet persoonlijk opvatten. Ik heb niks tegen Moslims, alleen mensen die zo redeneren zoals jij net deed(Ben ik het niet echt mee eens) en de grotendeelse moslim groep doet dit hoor(Jij bent er een dit concludeer ik uit jou geschreven tekst "Maar tegelijkertijd zorgt de media ervoor dat we veel nieuwe broeders en zusters hebben"). Je bent niet de enigste :). Wat volgens mij vald onder geen respect hebben voor anderen.

Simpelweg geen respect voor ander mans meningen en dan zeggen van ja jullie zetten ons in een (Zogenaamd) kwaad daglicht. Dus dan moet ik maar een argument verzinnen dat de islaam een goed geloof is en hoe dit komt, omdat mensen zich bekeren naar de Islaam in jou omgeving. Zijn er misschien welgeteld 100 in jou omgeving.

Wat aardig overdreven veel zou zijn, want de kans dat iemand zich zomaar bekeerd is niet echt groot, en ik neem aan dat jij geen tientallen 1000den mensen kent. Wilders kent er ook geen tientallen 1000den terwijl 16 miljoen mensen hem wel kennen. Via tv dan:) OF ben jij stiekem een of andere beroemdheid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Je hebt gelijk, je hebt mij de ogen geopend. Ik denk dat ik me ook maar bekeer. Ow, ow, ow de islam is zo. Tis de beste religie van allemaal, en Mohammed is ook de goeiste. Al die andere geloven snappen het niet.

Eindelijk de erkenning die ik zooooo hard nodig had :) Mijn leven is nu volmaakt, nu Peter het eindelijk zijn ogen open heeft gedaan.

Maar genoeg sarcasme, ik wil een misvatting corrigeren.
De islam is helemaal geen nieuwe religie dat 1400 jaar geleden tot stand is gekomen. De Islam bestaat sinds het ontstaan van de mensheid. De moslims kunnen zeggen dat:
Adam = een moslim
Noah = een moslim
Abraham = een moslim
Ishaaq = een moslim
Ismael = een moslim
David = een moslim
Mozes = een moslim
Johannes = een moslim
Jezus = een moslim
Mohammed = een moslim
vrede zij met hen.

Om te begrijpen waarom alle profeten moslims waren, zelfs Mozes en Jezus moeten we 2 termen begrijpen: de termen "islam" en "moslim"!

Islam = Overgave aan de wil van God / Onderwerping aan de wil van God
Moslim = Degene die zich overgeeft aan de wil van God

Heeft Jezus zich overgegeven aan de wil van God? Ja, dus is hij een moslim!
Heeft Mozes zich overgegeven aan de wil van God? Ja, dus is hij een moslim!

Nou kunnen we zeggen dat Adam bijvoorbeeld een Christen is? Of dat Mozes een Christen is? Nee, omdat het woord Christen afstamt van Christus, wat Mesiah betekend. En Mesiah duid Jezus aan. Dus Christendom is vernoemd naar de profeet Jezus. Sterker nog het woord Christendom komt niet eens voor in de bijbel! Jezus heeft ook nooit gezegd dat hij met een nieuwe religie kwam, laat staan dat hij het Christendom zou noemen.

Kunnen we Adam een jood noemen? Nee, aangezien het jodendom afstamt van Juda de vierde zoon van David. Dus ook deze religie is vernoemd naar een persoon/ stam.

Hindoeisme is vernoemd naar een bevolking. Dus kan Mozes of Jezus Hindoes worden genoemd? Nee, aangezien ze niet tot die bevolkingsgroep behoren.

Boeddhisme is vernoemd naar een persoon genaamd Boeddha. Dus kan Adam, Jezus, Mozes een Boeddhist worden genoemd? Nee!


Adam is de eerste persoon op aarde, hij is de eerste profeet. Mohammed is de laatste profeet, en daarom wordt hij ook de zegel der profeten genoemd. Wij respecteren en eren alle profeten. Dat is zelfs een voorwaarde als moslim zijnde. Om alle profeten te erkennen, te respecteren en te eren.
Dus het is een voorwaarde voor ons om jezus te erkennen als profeet en hem te respecteren. En ook wij geloven dat Hij de blinde genas en dat hij de melaatse genas met de hulp van God.

Elke profeet, of het nou Adam, Noah, Abraham, Mozes, jezus of Mohammed was, kwam met 1 en dezelfde boodschap! Geloof in 1 God. En allen hadden ze 1 en dezelfde God. En ieder van hen onderwees dezelfde religie.

Ook Jezus onderwees hetzelfde, God is 1, geloof in Hem! in Deuteronomium, Hoofdstuk 6, vers 4-6:
4. Luister, Israël: de HEER, onze God, de HEER is de enige!
5. Heb daarom de HEER, uw God, lief met hart en ziel en met inzet van al uw krachten.
6. Houd de geboden die ik u vandaag opleg steeds in gedachten.


In Deuteronomium, Hoofdstuk 4, vers 35:
U bent er getuige van geweest opdat u zou beseffen dat de HEER de enige God is; er is geen ander naast hem.

In Deuteronomium, Hoofdstuk 32, vers 39:
Zie het toch in: ik ben de enige,
naast mij is er geen andere god.
Ik laat sterven, ik geef leven,
ik sla wonden en ik genees.
Wanneer ik mijn macht laat gelden
is er niemand die redding bieden kan.


In 2 Samuel, Hoofdstuk 7, vers 22:
Daarom bent u groot, HEER, mijn God. Het is zoals ons altijd is voorgehouden: zoals u is er geen, er bestaat geen andere god dan u.

In 1 Koningen, Hoofdstuk 8, vers 60:
Dan zullen alle volken op aarde beseffen dat de HEER God is, hij alleen.

In 1 Kronieken, Hoofdstuk 17, vers 20:
Het is zoals ons altijd is voorgehouden, HEER: zoals u is er geen, er bestaat geen andere god dan u.

Hier zien we in de bijbel dat God 1 is, er bestaat geen andere God dan Hij. En het komt nog tig keren voor in de bijbel. Dus ook Jezus is met de boodschap gekomen dat er 1 God is wat aanbeden dient te worden. Maar, en daar krijgen we de maar, de kerk leert ons anders. Daar krijgt men de drie-eenheid voorgeschoteld, die nergens in de bijbel voorkomt. Nergens in de bijbel staat dat Jezus God is, of dat er 3 goden zijn in 1. Nou dus hier hebben we een probleem. Jezus zegt dat God 1 is. In de bijbel staat dat God 1 is. In de kerk wordt geleerd dat God 3 is, en dat die 3 weer 1 zijn.

Dus de boodschap waarmee Jezus is gekomen, dat er 1 God is wat aanbeden dient te worden, is veranderd door de mensen.

De term Jood, is pas begonnen na profeet Mozes tijd. Dus wat was de naam van de profeet Mozes? Christendom is aan Jezus toegeschreven, maar het woord Christendom bestond toen niet eens. Wat was de religie van Jezus dan?

Dus alle profeten kwamen met 1 en zelfde boodschap: Er is 1 God wat aanbeden dient te worden. Hij is de schepper van alles in de hemel en op aarde.

Dus er was altijd maar 1 religie: Je zelf overgeven aan de wil van God.
Abraham deed dat, David deet dat, Job deet dat, Mozes deed dat, Jezus deed dat en Mohammed, vrede zij met hem, deed dat en alle profeten deden het.
Alle profeten onderwezen hetzelfde religie: Om te geloven in 1 God en om je over te geven aan zijn Wil. Vertaald in het arabisch: Islam.

Maar het waren de corrupte mensen die door middel van hun hebzicht, hoogmoed, trots, hun liefde voor de wereld, en het volgen van hun verlangens en het praten over God zonder kennis. Dit zijn de redenen hoe je op een dwaalspoor kunt belanden, En hoe men de lering kan bederven van de boodschappers. En zo geven ze zichzelf een eigen religie. En we zien dat deze religies toegeschreven worden aan God en aan de profeten van God, maar in realiteit pleiten de profeten zich vrij van zulke beweringen.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Dan vraag ik me toch af wat het idee was achter de vikingen, germanen, maya's, inca's, de jappaners, chinezen, mongolen, egyptenaren en vele andere volken die zich onderworpen aan de wil van een heleboel goden omdat er in hun gebied nooit "profeten" gevonden zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

De term Jood, is pas begonnen na profeet Mozes tijd. Dus wat was de naam van de profeet Mozes? Christendom is aan Jezus toegeschreven, maar het woord Christendom bestond toen niet eens. Wat was de religie van Jezus dan?

Het is algemeen bekend dat Jezus een jood was. Het christendom heeft zijn naam te danken aan hem Jezus Christus van Nazareth. Jezus heeft ook nooit verkondigd dat hij een nieuwe religie begon, alleen zijn volgelingen zien hem als de zoon van god en vereren hem (en de katholieken zijn moeder).
Dezelfde reden geldt voor islamieten. Die worden ook wel mohammedanen genoemd, omdat ze volgelingen zijn van de profeet Mohammed.
In feite zijn Joden, Christenen en Mohammedanen allemaal volgelingen van dezelfde God. Om dan te roepen dat alle profeten Islamieten te noemen, dan vind je jezelf wel erg belangrijk en kijk je naar een letterlijke vertaling en niet naar de betekenis van een woord. Een woord dat bovendien pas 1400 jaar in gebruik is.


Tjeempie en dat allemaal uit de mond van Atheïst, en dat allemaal uit de parate kennis.
Zou die Peter Gunn zich er dan toch in verdiept hebben en niet zomaar onzin uitkraamt? Je zou het bijna gaan denken:rolleyes::confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast
AW: de allochtonen

Het is algemeen bekend dat Jezus een jood was. Het christendom heeft zijn naam te danken aan hem Jezus Christus van Nazareth. Jezus heeft ook nooit verkondigd dat hij een nieuwe religie begon, alleen zijn volgelingen zien hem als de zoon van god en vereren hem (en de katholieken zijn moeder).
Dezelfde reden geldt voor islamieten. Die worden ook wel mohammedanen genoemd, omdat ze volgelingen zijn van de profeet Mohammed.
In feite zijn Joden, Christenen en Mohammedanen allemaal volgelingen van dezelfde God. Om dan te roepen dat alle profeten Islamieten te noemen, dan vind je jezelf wel erg belangrijk en kijk je naar een letterlijke vertaling en niet naar de betekenis van een woord. Een woord dat bovendien pas 1400 jaar in gebruik is.


Tjeempie en dat allemaal uit de mond van Atheïst, en dat allemaal uit de parate kennis.
Zou die Peter Gunn zich er dan toch in verdiept hebben en niet zomaar onzin uitkraamt? Je zou het bijna gaan denken:rolleyes::confused:

Jezus was inderdaad een Jood. Ben christelijk opgevoed en zat op een christelijke basisschool en ook middelbare school. Van half 9 tot 9 uur altijd voorgelezen krijgen uit de bijbel elke dag op de basisschool. Kerst in de kerk met school.

Terwijl ik toch echt niet in het christendom geloof. Kom op Iemand die door de zee kan lopen, denk het niet. Hoogswaarschijnlijk werd het net vloed. Ark van Noach, ja het zal wel. Kan wel meerdere voorbeelden noemen, maar ik geloof er simpelweg niet in. Ook appart dat dit alles rond het gebied palestina gebeurde(Tevens meeste verhalen in de bijbel, zowel oude testament als nieuwe), egypte rode zee? Gaat er een belletje rinkelen. Is de islaam dan niet afgeleid van het christendom?

En als hij jood is en in het islaam geloofde, waarom hebben de palesteinen zoon hekel aan Joden dan? Dat zou dan hun aard moeten zijn(Basis van geloof), Jezus is de zoon van god.

God heeft alles geschapen? Dus waarom dan een hekel aan zijn zoon hebben?

Buiten dat als er een haat is tussen jullie en de Joden, zouden jullie dat ook met het Christendom moeten hebben. Lijkt me logisch.
De grote "man" in de bijbel is een Jood. en in de bijbel word jezus niet betiteld als een profeet wat tevens in het joodse geloof wel word beschreven.

Wat onder andere wel een profeet was in de bijbel "Johannes de Doperi" Maar die ken je zeker weer niet. Dus niet gaan schreeuwen, voordat je dingen niet zodanig heb uitgezocht. Is de bekendste van het nieuwe testament.

Mijn conclussie hiervan is dat de de islaam zeer tegenstrijdig is met de rest van de godsdiensten. Jodendom komt deels overeen met het Christendom. Nu kan je gaan denken, hmm. Wilders heeft het nog niet zo slecht bedacht met ze "de islaam is een ideologie"
Of juist niet aan jou de keus? Vrijheids van meningsuiting. Hij wild alleen zijn mening proberen te delen, dit mag volgens mij? Maar dit is dan weer zogenaamd racistich?

Nee een Racist is iemand die zegt; Ik haat alle Joden. En dan hebben het over 1 kamp scheren, hij trekt een groep in betrekking tot, met zijn mening. De extremisten van de Islaam.

Godsdiensten is zoiezo niet echt mijn ding omdat de meeste verhalen gewoon niet geloofwaardig zijn. Je word inderdaad op een bepaalde manier gedwongen denk ik, als iemand aan mij vraagt waar geloof je in. Zou ik moeten zeggen ja een God of een iets(Dit is het geval), Waar ik in gedwongen word om ergens voor te kiezen anders staat het ook zo van geloof je in je eigen vizie. Dus zeg ik meestal Christendom tot een bepaalde hoogte(Wat ook niet kan, Heel simpel je hebt een ja of nee).

9 van de 10 keer zeg ik, ik ben niet gelovig om dit uit te weg te gaan. Buiten dat alle godsdiensten komen deels overeen met elkaar en kloppen ook, wat volgens mijn weten bij de islaam niet het geval is.

en als ik zeg ik ben gelovig dan is het ja ik ben het eens met sommige punten die in de bijbel staan. en ik ben christelijk opgevoed.

en ja ik ben misschien wat kort door de bocht :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Lol het is toch niet zo verwonderlijk dat Jezus een jood was? Zijn 'ouders' waren van Nazareth, gelegen in Israël, een land dat overwegend joods was.
Hij kon moeilijk christen zijn vanaf zijn geboorte, aangezien het christendom in se nog niet bestond toen.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Jezus was inderdaad een Jood. Ben christelijk opgevoed en zat op een christelijke basisschool en ook middelbare school. Van half 9 tot 9 uur altijd voorgelezen krijgen uit de bijbel elke dag op de basisschool. Kerst in de kerk met school.

En als hij jood is en in het islaam geloofde, waarom hebben de palesteinen zoon hekel aan Joden dan? Dat zou dan hun aard moeten zijn(Basis van geloof), Jezus is de zoon van god.

God heeft alles geschapen? Dus waarom dan een hekel aan zijn zoon hebben?

Wat onder andere wel een profeet was in de bijbel "Johannes de Doperi" Maar die ken je zeker weer niet. Dus niet gaan schreeuwen, voordat je dingen niet zodanig heb uitgezocht. Is de bekendste van het nieuwe testament.

Mijn conclussie hiervan is dat de de islaam zeer tegenstrijdig is met de rest van de godsdiensten. Jodendom komt deels overeen met het Christendom. Nu kan je gaan denken, hmm. Wilders heeft het nog niet zo slecht bedacht met ze "de islaam is een ideologie"
Of juist niet aan jou de keus? Vrijheids van meningsuiting. Hij wild alleen zijn mening proberen te delen, dit mag volgens mij? Maar dit is dan weer zogenaamd racistich?

Nee een Racist is iemand die zegt; Ik haat alle Joden. En dan hebben het over 1 kamp scheren, hij trekt een groep in betrekking tot, met zijn mening. De extremisten van de Islaam.


9 van de 10 keer zeg ik, ik ben niet gelovig om dit uit te weg te gaan. Buiten dat alle godsdiensten komen deels overeen met elkaar en kloppen ook, wat volgens mijn weten bij de islaam niet het geval is.

en als ik zeg ik ben gelovig dan is het ja ik ben het eens met sommige punten die in de bijbel staan. en ik ben christelijk opgevoed.

en ja ik ben misschien wat kort door de bocht :)



Het veel besproken probleem van Palestina. Dat is geen religieuze oorlog! Het wordt vaak zo geschetst. Maar zoals ik vaker eerder zei. In Marokko woonden er 1 miljoen joden met alle vrijheid van dien. Moslims hebben niks tegen Joden, Christenen, Hindoes enz.
Er is daar oorlog om een stuk land/ grond. In 1947 was het land van de palestijnen, en die leefden daar voor meer dan duizend jaar. En in 1948 zeggen de zionisten dat het hun land is. Is het dan niet meer dan logisch om boos te zijn?

Als ik nu naar scheveningen kom en ik neem jou huis in beslag en ik gun jou niks. Jij mag zelfs niet eens in je eigen voortuin staan. Zou jij mij lachend aankijken en zeggen alstu? Nee. Jij zou door het dolle gaan. "Hoe durft deze gast mijn huis in te pikken!" En het is werkelijk zo. De mensen in Palestina, sommigen leven in een zelfgemaakte tent voor hun eigen huis die is ingenomen door een zionist.

Ook zijn er andere joden die niet in Israel wonen, zij beweren dat de joodse volk geen recht heeft op dat stukje land. Dus het gaat echt niet om de religie.
Een jood die moet niks hebben van andere religies. Volgens hen kun je toch alleen de hemel in als je een joodse moeder hebt. Het gaat alleen om dat stukje grond, that's it.

Je zei:
God heeft alles geschapen? Dus waarom dan een hekel aan zijn zoon hebben?

God heeft géén zoon. Dat probeer ik je juist duidelijk te maken.
Elke profeet kwam met 1 en dezelfde boodschap: Er is 1 God, die aanbeden dient te worden. Dus niet 3 Goden of een zoon van God. En daarom had ik ook de verzen uit de bijbel gehaald die aanduiden dat je 1 God moet aanbidden.

In 2 Samuel, Hoofdstuk 7, vers 22:
Daarom bent u groot, HEER, mijn God. Het is zoals ons altijd is voorgehouden: zoals u is er geen, er bestaat geen andere god dan u.

Mijn vriend. De joden zijn de broeders van de arabieren. Wij haten joden niet!
Je moet denk ik een onderscheid gaan maken tussen joden en zionisten, zodat ik weet wat je bedoelt. Als een buurman van mij jood zou zijn, waarom zou ik hem haten?
Als moslim zijnde moeten we alle profeten respecteren. Allemaal! Dus ook Jezus, Mozes, Noah enz. En daarom wanneer we hun namen opnoemen zeggen we: Vrede zij met hen erbij!

Ook zeg je:
Wat onder andere wel een profeet was in de bijbel "Johannes de Doperi" Maar die ken je zeker weer niet. Dus niet gaan schreeuwen, voordat je dingen niet zodanig heb uitgezocht. Is de bekendste van het nieuwe testament.

Zie je hoe weinig men weet over de islam? Maar vooroordelen staan wel klaar!
Ik bedoel, als je even op wikipedia zou kijken, dan zou je erachter komen.
Johannes de Doper is wel zeker bekend bij de moslims.
Johannes de Doper is een profeet in de Islam, alleen noemen wij hen Yahya Vrede zij met hem.
In de koran staat,in Maria, Hoofdstuk 19, vers 7:
"(Allah zei:) "O Zakariyya (Zacharias), voorwaar, Wij brengen jou de verheugde tijding van een jongen, zijn naam is Yahya. Wij gaven niemand eerder deze naam."

In Ali Imran, Hoofdstuk 3, vers 39:
"Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mihrab) in gebed stond:"Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de gebeoorte van) Yahya, als een bevestiging van een woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een profeet, behorende tot de rechtschapenen."


Jij zegt:
Nee een Racist is iemand die zegt; Ik haat alle Joden. En dan hebben het over 1 kamp scheren, hij trekt een groep in betrekking tot, met zijn mening. De extremisten van de Islaam.

Wilders haat alle moslims en haat de Islam. Hij scheert alles over de moslims over 1 kam. Dus volgens jou beredenering is hij een rascist!??

citaten van Wilders:
"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw."

"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".

"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."

"Dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeerver-gunningen en een hondenbelasting, had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjes-belasting? Een kopvodden-tax. (..) Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt."

Als dit geen rascistische en discriminerende uitlatingen zijn, dan weet ik het niet meer hoor. Straks moeten moslims ook staan in de bus en mogen ze niet zitten. En moeten we een maan op onze jassen dragen?

Met haatzaaien kom je nergens.

Pluisjen zei:
Dan vraag ik me toch af wat het idee was achter de vikingen, germanen, maya's, inca's, de jappaners, chinezen, mongolen, egyptenaren en vele andere volken die zich onderworpen aan de wil van een heleboel goden omdat er in hun gebied nooit "profeten" gevonden zijn.

In de Koran staat in Soerah Nahl, Hoofdstuk 16, vers 36:
"En voorzeker, Wij hebben aan iedere gemeenschap een boodschapper gezonden."

In de Koran staat in Soerah Fathir, Hoofdstuk 35, vers 24:
"Voorwaar, Wij hebben jou met de Waarheid gezonden, als een verkondiger van verheugende tijdingen en als een waarschuwer. En er was geen volk, of er verkeerde onder hen een waarschuwer."

In de koran zijn er 25 profeten bij naam genoemd. Maar er zijn duizenden profeten over de hele wereld gestuurd! In Eypte bijv. Mozes en Josef vrede zij met hen.

Als we kijken naar de profeet Abraham, het is algemeen bekend dat hij van jongs af aan vocht tegen afgod aanbidding, van het aanbidden van afgodsbeelden dus.

Nou de Arabieren stammen af van Ishmail, de 1ste zoon van de profeet Abraham. De Arabieren voordat de profeet Mohammed zijn profetie kreeg aanbaden 360 goden. Was er geen profeet naar hun volk geweest? zij wisten dondersgoed dat Abraham samen met zijn zoon Ishmail de kaaba hadden gebouwd. En Ishmail verbleef ook in Arabie om die volk te leiden. De Arabieren verdienden in die tijd veel geld aan deze afgodsbeelden, veel mensen kwamen van andere landen om voor hen te bidden.

Zo zie je dat mensen zelf goden aanmaken om verschillende redenen. Profeet Ishmael praktiseerde monotheisme en in de loop der jaren waren dat er 360 geworden.

Dus het feit dat een volk vele goden hadden wil niet zeggen dat ze geen waarschuwer/ boodschapper/profeet hebben ontvangen!

Om een recente voorbeeld te geven:
Kijk naar het Christendom, Jezus kwam met dezelfde boodschap als Mozes en Abraham dat er dus maar 1 God is die aanbeden dient te worden. Honderden jaren na zijn dood werden het er 3 Goden. Jezus werd zelf een God genoemd daarna. En Constantijn begon invloed uit te oefenen in het Christendom. Dus in 2000 jaar zijn van het geloven in 1 God naar het geloven in 3 Goden die 1 zijn gegaan! Wie heeft dus de boodschap veranderd? En om welke doel? De mens zelf...
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Tsjah. Misschien hadden ze dan wat meer profeten moeten sturen, want op dit moment zijn in die culturen miljoenen mensen geboren en gestorven die die boodschap nooit gehoord hebben.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: de allochtonen

zo ben jij een priester ofsow of een rabbijn of is dat weer joods? Weet het naampje er niet voor. Nee ik heb de Koran niet uitgespit dat zeg ik eerlijk. De bijbel ook niet! Maar hier weet ik wel de grotendeelse belangrijke verhalen van.

Maar Jezus is geen profeet, maar wel een zoon van god, vandaar dat hij deze zogenaamde krachten had om door zee te kunnen lopen. Hij is ook gekruisigd om dat de Romeinen hem vreesden, waar hij bij de eerste keer weer uit de dood is opgestaan. Waarbij hij een enorme steen voor zijn graf wegschuifde. Je kan het als een tombe zien waar hij in lag. "Pasen"

Jezus is iemand die het geloof in de wereld bracht. Vandaar dat het Christendom hoofdzakelijk om het nieuwe testament gaat, waar ze altijd mij vertelde over op de basisschool en het oude testament eigelijk meerendeels achterwege lieten. Oude testament verteld het verhaal hoe het christendom tot stand kwam, door de verschillende zaken die er gebeurde. Nieuwe testament hoe het daadwerkelijk tot zijn kracht is gekomen. Het nieuwe testament is een vervolg op! Oude testament kan je opvatten als een eerdere proces.

een profeet is iemand als een Judas, die het geloof alleen maar verspreid. Die tevens achter jezus aanliepen.
Die hem ook heeft veraden aan de romeinen en wat ik eerder opmaakte judas was een moslim volgens jou(Zou dit de jaloezie van hem tegen jezus verklaren?Wat in de bijbel word beschreven)
Simpelweg de christendom was krachtiger dan de Islaam? Door de wonderen die Jezus verichtten? Denk hierbij, hij kon ook mensen genezen volgens de bijbel en nog veel meer.

. Of heb ik dit verkeerd gezien. Hier praten we wel over het nieuwe testament. Dit al gebeurde in het gebied wat we tegenwoordig egypte noemen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb een keer een discussie met een extreme moslim hier over gehad. Hier kwamen uit op dat God en Allah dezelfde zijn(Dus haddden we het over 1 god) De moslim was een extremist een vriend van mij, wat geen extremist meer was, maar wel nog in de islaam geloofden(Misschien door de dwang van de godsdiensten). Hij zei zelf ook de verschillende Godsdiensten is maar eig. bij geloof. Het zouden 1 moeten zijn.

en wat de christen als jezus beschouwden, hadden jullie mohammed voor.
en Mohammed word ook in het christendom beschreven, alleen dan als een profeet. en ik denk dat die radicale moslim die elke dag naar de moskee ging er wel wat van af wist. en dan hier over eenstemmen.

Hij had eerst ook weinig contact met christenen ect die radicale moslim waar ik het over had.
Dus er moet iets denk ik in de Islaam staan, dat er maar 1 god is en dat is allah en de rest is bulshit. en moet je uit de weg. Simpelweg gezegt. Wat tevens in de bijbel niet staan, laat iedereen in zijn waarde!

Jezus moet daadwerkelijk de zoon van god zijn, want daar draaid het hele christendom om. Als dit niet het geval zou zijn? Zou er geen christendom zijn en als het geen geen zoon van god is. Waar baseer jij dit op dan? graag concreet uitgelegd

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je hebt het al een beetje verklapt dat hij daadwerkelijk de zoon moet zijn. dat dit wel het geval zou moeten zijn dat hij de "zoon" van is.
Kijk naar het Christendom, Jezus kwam met dezelfde boodschap als Mozes en Abraham(Tevens dit zijn profeten en die verspreiden het geloof) dat er dus maar 1 God is die aanbeden dient te worden. Honderden jaren na zijn dood werden het er 3 Goden. Jezus werd zelf een God genoemd daarna. En Constantijn begon invloed uit te oefenen in het Christendom. Dus in 2000 jaar zijn van het geloven in 1 God naar het geloven in 3 Goden die 1 zijn gegaan!

Jezus werd god genoemt, omdat hij simpel weg de zoon van god was. Dus kan je hem ook beschouwen als een god als hij de zoon is van god(Goddelijk bestaan), is er maar 1 god. Want neem aan dat hij geen 3 vaders had, ja dan zou je het over 3 goden hebben.

Dus dan heb je het over zijn god, van het christendom wat hij tot stand bracht, of misschien had hij wel 3 vaders :p
Simpelweg, Met name van belang is het standpunt dat Jezus een incarnatie van God zelf was.

Wat dan weer in de bijbel word beschreven met de 3 vaders is het volgende;
1. God zelf.
2 De zoon van(Jezus).
3. De Heilige geest

Tevens in de islaam staat dat Jezus ook de zoon van god is. Beetje tegenstrijdig dus.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Belangrijk!
Lees dit linkje maar is door. Volgens mij ben jij zwaar gelovig, anders zou je al die versies enzo ook niet weten. dus dan zou je hier wel geintresseerd in zijn. Het is erg fascinerend, Gaat over de 3 eenheid, oftewel de 3 vaders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid
Gaat over de drie eenheid. Is daadwerkelijke link gelegt tussen Islaam, Christen en Jodendom, is alleen naar aanleiding geschreven van het christendom.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

met name Arianen hebben zich verzet zich tegen erkenning van de Drie-eenheid. Tegenwoordig zijn het met name de Jehova's getuigen die het leerstuk afwijzen. Dit zijn dus de Radicale christen, als je het vergelijkt met radicale moslims. Waar ik het ook niet mee eens bent. Heb er geen behoefte aan dat er een man met een bijbel aan me deur komt en het is simpelweg gewoon belachelijk. Je leven zo te wijden aan een geloof. (In mijn mening) Als jij het wild, hou ik je niet tegen.

ALs je het maar niet te maakt, alles wat te voorstaat is immers slecht he, Te veel werken, te veel drinken, te veel blowen en te veel geloven. Noem maar op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

#1 HIn 2 Samuel, Hoofdstuk 7, vers 22:
Daarom bent u groot, HEER, mijn God. Het is zoals ons altijd is voorgehouden: zoals u is er geen, er bestaat geen andere god dan u.

#2 Zie je hoe weinig men weet over de islam? Maar vooroordelen staan wel klaar!
Ik bedoel, als je even op wikipedia zou kijken, dan zou je erachter komen.
Johannes de Doper is wel zeker bekend bij de moslims.
Johannes de Doper is een profeet in de Islam, alleen noemen wij hen Yahya Vrede zij met hem.
In de koran staat,in Maria, Hoofdstuk 19, vers 7:
"(Allah zei:) "O Zakariyya (Zacharias), voorwaar, Wij brengen jou de verheugde tijding van een jongen, zijn naam is Yahya. Wij gaven niemand eerder deze naam."

#1 Als je geen verstand van de bijbel hebt moet je er ook niks overzeggen. God, de heilige geest en zijn 1 god. Ook staat Samuel in het oude testament. Toen was er ook nog niet verkondigd dat Jezus kwam, dat werd pas later verkondigd. Maar nogmaals, God, Jezus en de heilige geest zijn 1 god. Lees de bijbel maar is door en je zal het exact lezen.

#2 Mohammed kreeg is een droom, hij kreeg een droom dat hij een nieuw geloof moest verkondigen. Het geloof van Allah. Mohammed kreeg van Allah de taak om het verhaal opnieuw te verkondigen. Dat verhaal bestaat grotendeels uit verhalen uit de bijbel, Johannes, Jezus, Maria, Mozes, Ismaël etc. Mohammed heeft al die verhalen allemaal verdraaid zodat het tenminste nog een beetje geloofwaardig lijkt en mensen hem geloofden. Mohammed heeft dit verhaal in de wereld gebracht om zelf een nieuw geloof te stichten waar hij de opper profeet is en hij veel 'eer' en 'roem' krijgt.

Tevens is het islam een regeltjes geloof. Een regeltjes geloof is daarom ook geen echt geloof. Waarom? Dit geloof baseer je op regels.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

#2 Mohammed kreeg is een droom, hij kreeg een droom dat hij een nieuw geloof moest verkondigen. Het geloof van Allah. Mohammed kreeg van Allah de taak om het verhaal opnieuw te verkondigen.


Het was niet eens een droom, het was een hallucinatie als gevolg van epilepsie in de temporaalkwab.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

De belgen hebben er gisteren maatregels voor genomen.
Ze mogen pas op hun 20 jaar naar hier komen. Ze mogen pas nadat ze 4 jaar getrouwd zijn geld vragen aan het ocmw en nog een paar dingen.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: de allochtonen

De belgen hebben er gisteren maatregels voor genomen.
Ze mogen pas op hun 20 jaar naar hier komen. Ze mogen pas nadat ze 4 jaar getrouwd zijn geld vragen aan het ocmw en nog een paar dingen.

Dat is ook niet helemaal water dicht. Dan komen ze weer hierheen en geven ze valse namen op en zeggen ze dat ze ouder zijn.
Meerdere allochtone vrienden van mij hebben andere namen in hun eigen land en zijn jonger in Nederland.

Dit hebben zei zo gedaan dat pappa hun allimitatie kan ontvangen en waarschijnlijk nog andere redenen dat ze ontracebaar zijn. Dit is niet helemaal pluis vind ik zo, beetje gaan lopen vervalsen.

Vriend van mij heet Sweib in Afghanistan en Erik hier in Nederland. In Afghanistan is hij 25 en hier 20. Geef maar een voorbeeldje. Hij is hier sinds ze 15 ze nederlandse leeftijd terwijl hij eig 20 was.

Terwijl hij eerder ook afghanistan was uitgevlucht en 2 jaar in Rusland heeft gewoond wel gewoon onder ze eigen naam en ze echte leeftijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: de allochtonen

Dat is ook niet helemaal water dicht. Dan komen ze weer hierheen en geven ze valse namen op en zeggen ze dat ze ouder zijn.
Meerdere allochtone vrienden van mij hebben andere namen in hun eigen land en zijn jonger in Nederland.

Dit hebben zei zo gedaan dat pappa hun allimitatie kan ontvangen en waarschijnlijk nog andere redenen dat ze ontracebaar zijn. Dit is niet helemaal pluis vind ik zo, beetje gaan lopen vervalsen.

Vriend van mij heet Sweib in Afghanistan en Erik hier in Nederland. In Afghanistan is hij 25 en hier 20. Geef maar een voorbeeldje. Hij is hier sinds ze 15 ze nederlandse leeftijd terwijl hij eig 20 was.

Dat weet ik ook wel. Tuurlijk wordt daar mee gesjoefelt. Maar voor de Belgen is dit toch al een gehele prestatie dat ze iets beslist hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

#1 Als je geen verstand van de bijbel hebt moet je er ook niks overzeggen. God, de heilige geest en zijn 1 god. Ook staat Samuel in het oude testament. Toen was er ook nog niet verkondigd dat Jezus kwam, dat werd pas later verkondigd. Maar nogmaals, God, Jezus en de heilige geest zijn 1 god. Lees de bijbel maar is door en je zal het exact lezen.

#2 Mohammed kreeg is een droom, hij kreeg een droom dat hij een nieuw geloof moest verkondigen. Het geloof van Allah. Mohammed kreeg van Allah de taak om het verhaal opnieuw te verkondigen. Dat verhaal bestaat grotendeels uit verhalen uit de bijbel, Johannes, Jezus, Maria, Mozes, Ismaël etc. Mohammed heeft al die verhalen allemaal verdraaid zodat het tenminste nog een beetje geloofwaardig lijkt en mensen hem geloofden. Mohammed heeft dit verhaal in de wereld gebracht om zelf een nieuw geloof te stichten waar hij de opper profeet is en hij veel 'eer' en 'roem' krijgt.

Tevens is het islam een regeltjes geloof. Een regeltjes geloof is daarom ook geen echt geloof. Waarom? Dit geloof baseer je op regels.

Mohammed heeft inderdaad veel gejat van het Christendom, hij heeft zelfs verzonnen dat de Engel Gabriël (ook jatwerk) tot hem toesprak om de mensen in Mekka tot 1 geloof te doen bekeren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: de allochtonen

Dat is ook niet helemaal water dicht. Dan komen ze weer hierheen en geven ze valse namen op en zeggen ze dat ze ouder zijn.
Meerdere allochtone vrienden van mij hebben andere namen in hun eigen land en zijn jonger in Nederland.

Dit hebben zei zo gedaan dat pappa hun allimitatie kan ontvangen en waarschijnlijk nog andere redenen dat ze ontracebaar zijn. Dit is niet helemaal pluis vind ik zo, beetje gaan lopen vervalsen.

Vriend van mij heet Sweib in Afghanistan en Erik hier in Nederland. In Afghanistan is hij 25 en hier 20. Geef maar een voorbeeldje. Hij is hier sinds ze 15 ze nederlandse leeftijd terwijl hij eig 20 was.

Terwijl hij eerder ook afghanistan was uitgevlucht en 2 jaar in Rusland heeft gewoond wel gewoon onder ze eigen naam en ze echte leeftijd.

Je zegt dat het je vriend is toch ben je tegen de allochtonen?
 

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Wauw, je zou bijna denken dat hij niet zwart-wit denkt. Onvoorstelbaar.

/sarcasme.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: de allochtonen

Je zegt dat het je vriend is toch ben je tegen de allochtonen?

haha lol. Omdat ik voor wilders ben, moet ik tegen allochtonen zijn? Dan zou ik een racist zijn. en dat ben ik niet en Wilders ook niet. Zoals ik al eerder zei, ken ook meerdere allochtonen die voor Wilders zijn. en waar heb je gezien dat ik tegen allochtonen ben?

maar waarom je over andere dingen beginnen, Wat helemaal niet over het topic gaat?

Maak dan lekker een topic met meningen over personen dan ofsow.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: de allochtonen

Ken je de term sarcasme? Want volgensmij komt mijn bericht niet over. Het was een schop tegen actie46, niet tegen jou.
 
Bovenaan