AW: de allochtonen
Jezus was inderdaad een Jood. Ben christelijk opgevoed en zat op een christelijke basisschool en ook middelbare school. Van half 9 tot 9 uur altijd voorgelezen krijgen uit de bijbel elke dag op de basisschool. Kerst in de kerk met school.
En als hij jood is en in het islaam geloofde, waarom hebben de palesteinen zoon hekel aan Joden dan? Dat zou dan hun aard moeten zijn(Basis van geloof), Jezus is de zoon van god.
God heeft alles geschapen? Dus waarom dan een hekel aan zijn zoon hebben?
Wat onder andere wel een profeet was in de bijbel "
Johannes de Doperi" Maar die ken je zeker weer niet. Dus niet gaan schreeuwen, voordat je dingen niet zodanig heb uitgezocht. Is de bekendste van het nieuwe testament.
Mijn conclussie hiervan is dat de de islaam zeer tegenstrijdig is met de rest van de godsdiensten. Jodendom komt deels overeen met het Christendom. Nu kan je gaan denken, hmm. Wilders heeft het nog niet zo slecht bedacht met ze
"de islaam is een ideologie"
Of juist niet aan jou de keus? Vrijheids van meningsuiting. Hij wild alleen zijn mening proberen te delen, dit mag volgens mij? Maar dit is dan weer zogenaamd racistich?
Nee een Racist is iemand die zegt; Ik haat alle Joden. En dan hebben het over 1 kamp scheren, hij trekt een groep in betrekking tot, met zijn mening. De extremisten van de Islaam.
9 van de 10 keer zeg ik, ik ben niet gelovig om dit uit te weg te gaan. Buiten dat alle godsdiensten komen deels overeen met elkaar en kloppen ook, wat volgens mijn weten bij de islaam niet het geval is.
en als ik zeg ik ben gelovig dan is het ja ik ben het eens met sommige punten die in de bijbel staan. en ik ben christelijk opgevoed.
en ja ik ben misschien wat kort door de bocht
Het veel besproken probleem van Palestina. Dat is geen religieuze oorlog! Het wordt vaak zo geschetst. Maar zoals ik vaker eerder zei. In Marokko woonden er 1 miljoen joden met alle vrijheid van dien. Moslims hebben niks tegen Joden, Christenen, Hindoes enz.
Er is daar oorlog om een stuk land/ grond. In 1947 was het land van de palestijnen, en die leefden daar voor meer dan duizend jaar. En in 1948 zeggen de zionisten dat het hun land is. Is het dan niet meer dan logisch om boos te zijn?
Als ik nu naar scheveningen kom en ik neem jou huis in beslag en ik gun jou niks. Jij mag zelfs niet eens in je eigen voortuin staan. Zou jij mij lachend aankijken en zeggen alstu? Nee. Jij zou door het dolle gaan. "Hoe durft deze gast mijn huis in te pikken!" En het is werkelijk zo. De mensen in Palestina, sommigen leven in een zelfgemaakte tent voor hun eigen huis die is ingenomen door een zionist.
Ook zijn er andere joden die niet in Israel wonen, zij beweren dat de joodse volk geen recht heeft op dat stukje land. Dus het gaat echt niet om de religie.
Een jood die moet niks hebben van andere religies. Volgens hen kun je toch alleen de hemel in als je een joodse moeder hebt. Het gaat alleen om dat stukje grond, that's it.
Je zei:
God heeft alles geschapen? Dus waarom dan een hekel aan zijn zoon hebben?
God heeft
géén zoon. Dat probeer ik je juist duidelijk te maken.
Elke profeet kwam met 1 en dezelfde boodschap: Er is 1 God, die aanbeden dient te worden. Dus niet 3 Goden of een zoon van God. En daarom had ik ook de verzen uit de bijbel gehaald die aanduiden dat je 1 God moet aanbidden.
In 2 Samuel, Hoofdstuk 7, vers 22:
Daarom bent u groot, HEER, mijn God. Het is zoals ons altijd is voorgehouden:
zoals u is er geen, er bestaat geen andere god dan u.
Mijn vriend. De joden zijn de broeders van de arabieren. Wij haten joden niet!
Je moet denk ik een onderscheid gaan maken tussen joden en zionisten, zodat ik weet wat je bedoelt. Als een buurman van mij jood zou zijn, waarom zou ik hem haten?
Als moslim zijnde moeten we alle profeten respecteren. Allemaal! Dus ook Jezus, Mozes, Noah enz. En daarom wanneer we hun namen opnoemen zeggen we: Vrede zij met hen erbij!
Ook zeg je:
Wat onder andere wel een profeet was in de bijbel "Johannes de Doperi" Maar die ken je zeker weer niet. Dus niet gaan schreeuwen, voordat je dingen niet zodanig heb uitgezocht. Is de bekendste van het nieuwe testament.
Zie je hoe weinig men weet over de islam? Maar vooroordelen staan wel klaar!
Ik bedoel, als je even op wikipedia zou kijken, dan zou je erachter komen.
Johannes de Doper is wel zeker bekend bij de moslims.
Johannes de Doper is een profeet in de Islam, alleen noemen wij hen Yahya Vrede zij met hem.
In de koran staat,in Maria, Hoofdstuk 19, vers 7:
"(Allah zei "O Zakariyya (Zacharias), voorwaar, Wij brengen jou de verheugde tijding van een jongen, zijn naam is Yahya. Wij gaven niemand eerder deze naam."
In Ali Imran, Hoofdstuk 3, vers 39:
"Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mihrab) in gebed stond:"Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de gebeoorte van) Yahya, als een bevestiging van een woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een profeet, behorende tot de rechtschapenen."
Jij zegt:
Nee een Racist is iemand die zegt; Ik haat alle Joden. En dan hebben het over 1 kamp scheren, hij trekt een groep in betrekking tot, met zijn mening. De extremisten van de Islaam.
Wilders haat alle moslims en haat de Islam. Hij scheert alles over de moslims over 1 kam. Dus volgens jou beredenering is hij een rascist!??
citaten van Wilders:
"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw."
"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan
de achterlijke islamitische cultuur."
"Dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeerver-gunningen en een hondenbelasting, had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjes-belasting? Een
kopvodden-tax. (..) Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt."
Als dit geen rascistische en discriminerende uitlatingen zijn, dan weet ik het niet meer hoor. Straks moeten moslims ook staan in de bus en mogen ze niet zitten. En moeten we een maan op onze jassen dragen?
Met haatzaaien kom je nergens.
Pluisjen zei:
Dan vraag ik me toch af wat het idee was achter de vikingen, germanen, maya's, inca's, de jappaners, chinezen, mongolen, egyptenaren en vele andere volken die zich onderworpen aan de wil van een heleboel goden omdat er in hun gebied nooit "profeten" gevonden zijn.
In de Koran staat in Soerah Nahl, Hoofdstuk 16, vers 36:
"En voorzeker, Wij hebben aan iedere gemeenschap een boodschapper gezonden."
In de Koran staat in Soerah Fathir, Hoofdstuk 35, vers 24:
"Voorwaar, Wij hebben jou met de Waarheid gezonden, als een verkondiger van verheugende tijdingen en als een waarschuwer. En er was geen volk, of er verkeerde onder hen een waarschuwer."
In de koran zijn er 25 profeten bij naam genoemd. Maar er zijn duizenden profeten over de hele wereld gestuurd! In Eypte bijv. Mozes en Josef vrede zij met hen.
Als we kijken naar de profeet Abraham, het is algemeen bekend dat hij van jongs af aan vocht tegen afgod aanbidding, van het aanbidden van afgodsbeelden dus.
Nou de Arabieren stammen af van Ishmail, de 1ste zoon van de profeet Abraham. De Arabieren voordat de profeet Mohammed zijn profetie kreeg aanbaden 360 goden. Was er geen profeet naar hun volk geweest? zij wisten dondersgoed dat Abraham samen met zijn zoon Ishmail de kaaba hadden gebouwd. En Ishmail verbleef ook in Arabie om die volk te leiden. De Arabieren verdienden in die tijd veel geld aan deze afgodsbeelden, veel mensen kwamen van andere landen om voor hen te bidden.
Zo zie je dat mensen zelf goden aanmaken om verschillende redenen. Profeet Ishmael praktiseerde monotheisme en in de loop der jaren waren dat er 360 geworden.
Dus het feit dat een volk vele goden hadden wil niet zeggen dat ze geen waarschuwer/ boodschapper/profeet hebben ontvangen!
Om een recente voorbeeld te geven:
Kijk naar het Christendom, Jezus kwam met dezelfde boodschap als Mozes en Abraham dat er dus maar 1 God is die aanbeden dient te worden. Honderden jaren na zijn dood werden het er 3 Goden. Jezus werd zelf een God genoemd daarna. En Constantijn begon invloed uit te oefenen in het Christendom. Dus in 2000 jaar zijn van het geloven in 1 God naar het geloven in 3 Goden die 1 zijn gegaan! Wie heeft dus de boodschap veranderd? En om welke doel? De mens zelf...