• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Doodstraf

DeletedUser22575

Gast
Vanwaar dat "onschuldige mensen" erachter? Was het wel goed geweest als de mensen niet onschuldig waren geweest?

Maargoed, dan kan je alsnog de regel maken dat als deze persoon het nog een keer doet, het levenslang of de doodstraf wordt (zijn keuze). Deze maatregel in combinatie met de therapie zal er dan wellicht voor zorgen dat de persoon nog wel een tweede keer nadenkt voor hij het nog eens doet.

Gewoon om aan te geven dat zij er niet iets mee te maken hebben.

En ik snap je even niet? Je laat ze levenslang of de doodstraf kiezen maar dan toch een therapeut erbij?
 

DeletedUser21204

Gast
Gewoon om aan te geven dat zij er niet iets mee te maken hebben.

En ik snap je even niet? Je laat ze levenslang of de doodstraf kiezen maar dan toch een therapeut erbij?

Eerst iets van een therapeut, en als ze vrijgelaten worden krijgen ze de mededeling dat als het nog een keer gebeurt, er levenslang of doodstraf komt.
Hierdoor heb je dus 2 factoren die er als het goed is voor zorgen dat de persoon niet in herhaling valt; de therapie die hij gehad heeft, en de sanctie die op het herhalen van zijn daden zit.
 

DeletedUser10508

Gast
Ik vind dat men meer moet kijken naar hoe men ervoor kan zorgen dat de desbetreffende persoon de actie waardoor hij gestraft wordt niet meer gaat doen, dan wat de straf dan precies gaat worden etc.

Hiervoor kan je de persoon bijvoorbeeld "opsluiten" in een gebouw met mensen met hetzelfde probleem, en ze therapie geven.
Met als doel dat de persoon weer goed in de samenleving kan functioneren, en niet met als doel dat de persoon gestraft wordt voor zijn daden, al moet dit natuurlijk ook wel wat gebeuren.

(Sarcasme) Helemaal mee eens! Laten we lekker voor elke probleem NOG een gebouw maken, we hebben toch o-zo weinig gevangenissen die totaal niet overvol zijn! (Sarcasme)

Ik geef je gelijk, mensen hun fouten laten inzien is nog altijd beter dan de doodstraf, maar we kunnen ze niet blijven opproppen. Ik vind dat mensen die iets zeer ergs hebben gedaan, bijvoorbeeld een kind verkracht, gewoon de doodstraf moeten krijgen.
 

DeletedUser

Gast
Mijn mening.

Afschaffen. Waarom? Simpel. Geef ze dan levenslang. Dan denken ze tenminste over hun fout(en) na, en dan heb jij ruig gezegd gewoon een k*tleven. Met de doodstraf leer je er vrij weinig van.
 

DeletedUser20586

Gast
Eens. Doodstraf los je niets mee op, behalve dat hij het niet nog eens doet. Levenslang doet dit ook, maar zorgt er ook voor dat hij/zij over zijn daad nadenkt.
 

DeletedUser10508

Gast
Mijn mening.

Afschaffen. Waarom? Simpel. Geef ze dan levenslang. Dan denken ze tenminste over hun fout(en) na, en dan heb jij ruig gezegd gewoon een k*tleven. Met de doodstraf leer je er vrij weinig van.

Laat me niet lachen vriend. Wat heb je de dag van vandaag in een gevangenis? Een leuke magnetron, een tv en een lekker warm bed.

Je bent nog beter af in de gevangenis dan op straat.
 

DeletedUser12440

Gast
Een kogel kost 3 cent een gevangen 200 of 300€ per dag lijkt me makkelijke keuze als je daar op kan bezuinigen door zeer zware criminelen de doodstraf te geven (pedofielen/seriemoordernaars/serieverkrachters/kindermoordenaars)
 

Araluen

Manticore
Een kogel kost 3 cent een gevangen 200 of 300€ per dag lijkt me makkelijke keuze als je daar op kan bezuinigen door zeer zware criminelen de doodstraf te geven (pedofielen/seriemoordernaars/serieverkrachters/kindermoordenaars)

Zo werkt dat niet. Tegenwoordig gaat aan de doodstraf (in bijvoorbeeld Amerika) een lang en duur proces vooraf.

In Nederland gaat men ervan uit dat iedere pedofiel en iedere seriemoordenaar beter kan worden. Als zo iemand herstelt is, zou hij of zij theoretisch gezien weer op vrije voeten moeten kunnen. Helaas lijkt het dan juist de Nederlandse bevolking te zijn die er nog niet klaar voor is. Doodstraf is niet de goede oplossing, want straf is toch bedoeld zodat iemand leert van zijn fouten? En bij doodstraf kan je niet zeggen dat ze er ook iets van leren.
 

DeletedUser22575

Gast
Zo werkt dat niet. Tegenwoordig gaat aan de doodstraf (in bijvoorbeeld Amerika) een lang en duur proces vooraf.

In Nederland gaat men ervan uit dat iedere pedofiel en iedere seriemoordenaar beter kan worden. Als zo iemand herstelt is, zou hij of zij theoretisch gezien weer op vrije voeten moeten kunnen. Helaas lijkt het dan juist de Nederlandse bevolking te zijn die er nog niet klaar voor is. Doodstraf is niet de goede oplossing, want straf is toch bedoeld zodat iemand leert van zijn fouten? En bij doodstraf kan je niet zeggen dat ze er ook iets van leren.

Tja en dat vind ik onzin! Sommige mensen kunnen en willen gewoon niet beter worden/veranderen.
 

DeletedUser12440

Gast
Zo werkt dat niet. Tegenwoordig gaat aan de doodstraf (in bijvoorbeeld Amerika) een lang en duur proces vooraf.

In Nederland gaat men ervan uit dat iedere pedofiel en iedere seriemoordenaar beter kan worden. Als zo iemand herstelt is, zou hij of zij theoretisch gezien weer op vrije voeten moeten kunnen. Helaas lijkt het dan juist de Nederlandse bevolking te zijn die er nog niet klaar voor is. Doodstraf is niet de goede oplossing, want straf is toch bedoeld zodat iemand leert van zijn fouten? En bij doodstraf kan je niet zeggen dat ze er ook iets van leren.

Ja maar van een straf uitzitten als je levenslang hebt leer je ook niks is gewoon kosten besparing sluit de longstay tbs klinieken en begin een nieuwe schiettent hoef je ook niet het risico te nemen dat ze ooit ontsnappen of slachtoffers gaan opzoeken/contact maken.
In iran hebben ze ook een goede manier daar schopt de familie van het slachtoffer de stoel weg onder de galg maar kunnen de dader het ook nog vergeven.
 

DeletedUser22651

Gast
Geen doodstraf, niemand heeft het recht om te doden!

Waarom zou justitie zich moeten verlagen tot het niveau van de crimineel? We moeten problemen bij de wortel aanpakken: de opvoeding. Dit soort mensen krijgen niet geleerd dat moorden slecht is, dat moet veranderen.

En daarbij, wat als het toch de verkeerde blijkt te zijn? Probleem!
 

DeletedUser12440

Gast
Tuurlijk heb je wel het recht om te doden dat is onze natuur.

Agh als het de verkeerde is komen ze er meestal pas 20 jaar later achter dus geen probleem.
Als een politie agent een onschuldige jongen doodschiet( rishi HS) worden ze ook gewoon vrijgesproken dus justitie keurt moorden ook gewoon goed.
 

Araluen

Manticore
Tuurlijk heb je wel het recht om te doden dat is onze natuur.

Agh als het de verkeerde is komen ze er meestal pas 20 jaar later achter dus geen probleem.
Als een politie agent een onschuldige jongen doodschiet( rishi HS) worden ze ook gewoon vrijgesproken dus justitie keurt moorden ook gewoon goed.

als een agent zonder reden schiet, kan hij echt wel in de gevangenis komen en nog lang ook.
 

DeletedUser12440

Gast
Nou nee want ze worden keer op keer vrijgesproken.

Of de juwelier van laast schiet 2 jongens dood ook gelijk weer vrijgelaten ( waar ik het wel mee eens ben maar om het maar even als voorbeeld te gebruiken)
 

Araluen

Manticore
Nou nee want ze worden keer op keer vrijgesproken.

Of de juwelier van laast schiet 2 jongens dood ook gelijk weer vrijgelaten ( waar ik het wel mee eens ben maar om het maar even als voorbeeld te gebruiken)

voor dat soort dingen zullen ze wel redenen hebben.
 
Bovenaan