• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Doodstraf

DeletedUser10508

Gast
Geen doodstraf, niemand heeft het recht om te doden!

Waarom zou justitie zich moeten verlagen tot het niveau van de crimineel? We moeten problemen bij de wortel aanpakken: de opvoeding. Dit soort mensen krijgen niet geleerd dat moorden slecht is, dat moet veranderen.

En daarbij, wat als het toch de verkeerde blijkt te zijn? Probleem!

Helemaal niet eens, buiten dan het laatste stukje.

Echter, niet alles heeft altijd bij de opvoeding te maken. Er zijn genoeg mensen die ze niet allemaal op een rijtje hebben in hun hoofd, en de oorzaak hoeft niet per se altijd bij ouders te zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat een goede straf is om die personen z'n kinderen (als hij ze heeft) af te pakken en een verbod op kinderen maken bij hem te leggen. Zo komen er in ieder geval geen kinderen opgevoed met dezelfde denkwijze.
Daarbij betreffende mensen gratis psychische hulp geven en ze een kans geven om weer een goed bestaan te houden. Ook al kost dat veel, ieder mens heeft recht op een veilig en 'normaal' bestaan.
 

DeletedUser12440

Gast
voor dat soort dingen zullen ze wel redenen hebben.

Maar mensen hebben vaak ook een reden om iemand te vermoorden gebeurt ook niet zomaar.

@ il corvo ze kinderen worden sowieso afgepakt die worden in gast gezinnen gestopt die vaak niet al te best zijn of worden in gesloten jeugdzorg gestopt waardoor ze vaak 2-4 jaar vast zitten echt een goede oplossing joh !
 

DeletedUser10508

Gast
Daarbij betreffende mensen gratis psychische hulp geven en ze een kans geven om weer een goed bestaan te houden. Ook al kost dat veel, ieder mens heeft recht op een veilig en 'normaal' bestaan.


Gratis psychische hulp? Dus deze mensen moeten gratis hulp geven? Ik zie niet mensen dat zomaar doen hoor ...
 

DeletedUser

Gast
Laat de familie van de vermoorde persoon beslissen wat er met de dader gebeurd.
Is beter voor de nabestaanden én misschien ook beter voor de moordenaar, nabestaanden kunnen bijv geld eisen van de dader.
 

DeletedUser22154

Gast
Laat de familie van de vermoorde persoon beslissen wat er met de dader gebeurd.
Is beter voor de nabestaanden én misschien ook beter voor de moordenaar, nabestaanden kunnen bijv geld eisen van de dader.

Dus nu zeg je dat rijke mensen meer recht hebben in t vermoorden van mensen?
 

DeletedUser16774

Gast
Laat de familie van de vermoorde persoon beslissen wat er met de dader gebeurd.
Is beter voor de nabestaanden én misschien ook beter voor de moordenaar, nabestaanden kunnen bijv geld eisen van de dader.

Je moet die keuze niet in handen van de familie leggen. De familie van de dader is nooit onpartijdig.
 

DeletedUser

Gast
Dus nu zeg je dat rijke mensen meer recht hebben in t vermoorden van mensen?

Dat zegt hij niet.
Overigens ben ik het wel oneens met zijn standpunt. Een straf voor een misdrijf moet altijd hetzelfde zijn.

Over de doodstraf: in principe ben ik voor de doodstraf, maar ik vind niet dat we het in kunnen voeren zolang er nog fouten door Justitie gemaakt worden. Vanuit moreel oogpunt zie ik geen bezwaar verder.
 

Araluen

Manticore
Dat zegt hij niet.
Overigens ben ik het wel oneens met zijn standpunt. Een straf voor een misdrijf moet altijd hetzelfde zijn.

Over de doodstraf: in principe ben ik voor de doodstraf, maar ik vind niet dat we het in kunnen voeren zolang er nog fouten door Justitie gemaakt worden. Vanuit moreel oogpunt zie ik geen bezwaar verder.

Waarom niet, dan?
Want zoals ik al zei, de doodstraf is geen straf. Bij een straf wordt in principe door conditionering aangeleerd dat iets niet goed is. Dat kun je bij doodstraf niet zeggen.
 

DeletedUser

Gast
Waarom niet, dan?
Want zoals ik al zei, de doodstraf is geen straf. Bij een straf wordt in principe door conditionering aangeleerd dat iets niet goed is. Dat kun je bij doodstraf niet zeggen.

De doodstraf is wel een straf. Een straf, in de letterlijke betekenis van het woord, heeft niks te maken met iemand iets aanleren.

1straf (de; v(m); meervoud: straffen)1maatregel tegen iem. als vergelding voor een onrechtmatige daad, een verzuim of overtreding

 

DeletedUser

Gast
Waarom niet, dan?
Want zoals ik al zei, de doodstraf is geen straf. Bij een straf wordt in principe door conditionering aangeleerd dat iets niet goed is. Dat kun je bij doodstraf niet zeggen.

Een straf hoeft niet per se het doel van heropvoeden te hebben, zoals je zegt. Sommige misdaden zijn ook te groot (denk aan een Obama met zijn drones) om misdadigers nog te heropvoeden. Dan moet er gewoon genoegdoening door vergelding komen. De doodstraf is dan de ultieme sanctie.


Onderstaand bericht is wat mij betreft reden genoeg om tegen de doodstraf te zijn. Uitzondering zijn voor mij de echte oorlogsmisdadigers, ofwel de mensen die bewust oorlogen en armoede creëren. Maar aangezien die mensen altijd het justitiële apparaat controleren zal het lastig worden om die mensen voor het vuurpeloton te krijgen.

http://www.scientias.nl/meer-dan-vier-procent-van-gevangenen-amerikaanse-dodencel-onschuldig/100451
 

DeletedUser20956

Gast
Doodsstraf ik ben opzich voor.. Als de dader iemand om het leven heeft gebracht (100% zeker dat hij/zij het is) mag die van mij de doodstraf krijgen..
 

DeletedUser

Gast
Ik vind zelf dat je iemand zijn leven niet moet afpakken.
Je doet er andere mensen mee pijn en je bent zelf een moordenaar.
Ook bij zware criminelen hoeven ook NIET de dood straf te krijgen.
Dit is mijn mening.
 

DeletedUser22575

Gast
Ik vind zelf dat je iemand zijn leven niet moet afpakken.
Je doet er andere mensen mee pijn en je bent zelf een moordenaar.
Ook bij zware criminelen hoeven ook NIET de dood straf te krijgen.
Dit is mijn mening.

En waarom 'zware' criminelen niet?!

E: Slepz ben het met je eens.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou er wel voor zijn. Alleen is het niet veel beter om mensen die echt erge dingen gedaan heb te laten lijden. Ik zou er dan voor zijn om ze bijvoorbeeld te laten uithongeren in een donkere kelder of zoals ze bij de Game of Thrones deden een emmer met een rat tegen de buik en vervolgens opwarmen (dat laatste is wel erg heftig xD) ^^ Is wel een heel makkelijke straf namelijk gewoon in 1 x gedood te worden en vooral als je bijv. kinderen of grote aantallen mensen hebt gedood.

En Hive je zegt dat je er ook andere mensen mee pijn doet, maar wanneer iemand de doodstraf zou krijgen heeft hij of zij dat verdiend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik zou er wel voor zijn. Alleen is het niet veel beter om mensen die echt erge dingen gedaan heb te laten lijden. Ik zou er dan voor zijn om ze bijvoorbeeld te laten uithongeren in een donkere kelder of zoals ze bij de Game of Thrones deden een emmer met een rat tegen de buik en vervolgens opwarmen (dat laatste is wel erg heftig xD) ^^ Is wel een heel makkelijke straf namelijk gewoon in 1 x gedood te worden en vooral als je bijv. kinderen of grote aantallen mensen hebt gedood.

En Hive je zegt dat je er ook andere mensen mee pijn doet, maar wanneer iemand de doodstraf zou krijgen heeft hij of zij dat verdiend.


De VS past dan wel bij jou. Daar spuiten ze de ter dood veroordeelden met allerlei smerige goedjes in. Gruwelijke sterfprocessen met ondraaglijke pijnen die uren duren. Dik verdiend dus, volgens jou.
 

DeletedUser

Gast
Euhm. Stel ik ben dus niet helemaal goed en ga dus een school/winkelcentrum of wat dan naar binnen met de intentie om mensen te doden en dit slaagt ook. Dan kan geen enkele celstraf jou daden goed maken of het verdriet van de familie oplossen. Ook de doodstraf zal het verdriet niet verdwijnen, maar geeft je echt wel een beter gevoel. En wanneer je dan een doodstraf krijgt vind ik niet dat je een simpele pijnloze manier verdient.
 

DeletedUser

Gast
Ik snap je niet helemaal hoor? Je hebt lichamelijke pijn, emotionele pijn? Het kan aan mij liggen, maar ik snap je bericht echt niet xD
 
Bovenaan