• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Doodstraf

Araluen

Manticore
Euhm. Stel ik ben dus niet helemaal goed en ga dus een school/winkelcentrum of wat dan naar binnen met de intentie om mensen te doden en dit slaagt ook. Dan kan geen enkele celstraf jou daden goed maken of het verdriet van de familie oplossen. Ook de doodstraf zal het verdriet niet verdwijnen, maar geeft je echt wel een beter gevoel. En wanneer je dan een doodstraf krijgt vind ik niet dat je een simpele pijnloze manier verdient.

Ok, dus als iemand je pen uit uit het raam gooit, dan vind jij het rechtvaardig om zijn hele etui grondig te verbranden?
Je moet kwaad niet met kwaad oplossen. Stel dat de moordenaar ernstige problemen heeft gehad en radeloos was?
Misschien helpt een therapie wel? Mensen doen rare dingen in het heetst van de strijd.

Maar volgens jou moeten ze gewoon sterven en daarbij nog pijn lijden ook.
 

DeletedUser

Gast
Ok, dus als iemand je pen uit uit het raam gooit, dan vind jij het rechtvaardig om zijn hele etui grondig te verbranden?

Haha, dat vind ik wel een mooie tactiek ja. :p

Maar goed, om nou moordenaar meteen dood te martelen gaat me wel wat te ver, zeker als de moordenaar berouw toont tijdens zijn proces.
 

DeletedUser

Gast
Ok, dus als iemand je pen uit uit het raam gooit, dan vind jij het rechtvaardig om zijn hele etui grondig te verbranden?
Je moet kwaad niet met kwaad oplossen. Stel dat de moordenaar ernstige problemen heeft gehad en radeloos was?
Misschien helpt een therapie wel? Mensen doen rare dingen in het heetst van de strijd.

Maar volgens jou moeten ze gewoon sterven en daarbij nog pijn lijden ook.

Een hele rare vergelijking. Daar ga ik niet eens op in, maar met de rest heb je wel een punt. Alleen vind ik niet dat er een excuus voor moorden is vooral in Nederland liggen de geweren niet bij Kruidvat in de schappen dus waar haal je zo'n geweer vandaan? Je zal het ergens moeten kopen dus je bent aan het plannen. En radeloos is geen excuus evenals problemen gehad in het leven, want zijn er toevallig niet meer mensen die met dezelfde problemen zitten of wel erger? Ja die zijn er en die zitten op dat moment misschien wel bij een therapeut. Ze zijn dus niet opzoek naar een geweer, maar zijn al met hun problemen bezig. Ik blijf er bij dat de doodstraf niet verboden hoeft te worden, maar lijden gaat misschien wel te ver. Daar geef ik je gelijk in.
 

DeletedUser

Gast
Ik snap je niet helemaal hoor? Je hebt lichamelijke pijn, emotionele pijn? Het kan aan mij liggen, maar ik snap je bericht echt niet xD

10 jaar in de gevangenis zitten en je elke dag opnieuw afvragen of je de volgende dag niet je spuitje zal krijgen is volgens mij ook een vorm van psychologisch leed ;)
 

DeletedUser21806

Gast
Euhm. Stel ik ben dus niet helemaal goed en ga dus een school/winkelcentrum of wat dan naar binnen met de intentie om mensen te doden en dit slaagt ook. Dan kan geen enkele celstraf jou daden goed maken of het verdriet van de familie oplossen. Ook de doodstraf zal het verdriet niet verdwijnen, maar geeft je echt wel een beter gevoel. En wanneer je dan een doodstraf krijgt vind ik niet dat je een simpele pijnloze manier verdient.

Je zegt het al, die mensen zijn niet goed? Klaar. Ze zijn allemaal psychisch gestoord en dan vind ik het niet rechtvaardig om iemand daarvoor te doden? Iemand dood echt niet omdat hij/zij het wilt hoor? Daar zit gewoon een verhaal achter. Die mensen zijn niet goed en die kan je daarom niet ombrengen. En jou geeft het dus een beter gevoel als degene die jou moeder bijvoorbeeld heeft vermoord ook dood is? Daar heb je je moeder toch niet mee terug?

Ik ben gewoon vol tegen de doodstraf. Het is onmenselijk? Stop ze gewoon in een cel, je kan wel zeggen dat het daar een pretje is maar dat is het gewoon niet? Ondanks de voetbaltafels enzo die daar ook van mijn part niet thuis horen. (Of je moet laten zien dat je verbeterd bent, dat je je altijd gedraagt en aan de regels houd)
 

DeletedUser

Gast
Je zegt het al, die mensen zijn niet goed? Klaar. Ze zijn allemaal psychisch gestoord en dan vind ik het niet rechtvaardig om iemand daarvoor te doden? Iemand dood echt niet omdat hij/zij het wilt hoor? Daar zit gewoon een verhaal achter. Die mensen zijn niet goed en die kan je daarom niet ombrengen. En jou geeft het dus een beter gevoel als degene die jou moeder bijvoorbeeld heeft vermoord ook dood is? Daar heb je je moeder toch niet mee terug?

Ik ben gewoon vol tegen de doodstraf. Het is onmenselijk? Stop ze gewoon in een cel, je kan wel zeggen dat het daar een pretje is maar dat is het gewoon niet? Ondanks de voetbaltafels enzo die daar ook van mijn part niet thuis horen. (Of je moet laten zien dat je verbeterd bent, dat je je altijd gedraagt en aan de regels houd)

Ben 't met EduBeat eens, gewoon geen doodstraf maar de cel in gooien.
(Laat ze ook iets doen voor de maatschappij, straten schoonmaken noem maar op.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ben 't met EduBeat eens, gewoon geen doodstraf maar de cel in gooien.
(Laat ze ook iets doen voor de maatschappij, straten schoonmaken noem maar op.)

Ja, laten we seriemoordenaars en psychopaten straten laten schoonmaken, lijkt me een goed idee dat ze vrij rondlopen :/
 

DeletedUser21806

Gast
Maar je zou ze wel op het plaatselijke terrein aan het werk kunnen zetten. Maar dat gebeurd nu al
 

Araluen

Manticore
Onder begeleiding natuurlijk....

natuurlijk.

is het niet alleen maar positief dat de nederlandse gemeenschap ervan uit gaat dat mensen niet finaal gestoord kunnen zijn, dat er altijd een manier is om ze weer 'beter' te maken?
ik vind dit (en natuurlijk psychologische hulp) veel beter dan gewoon botte doodstraf.
 

DeletedUser

Gast
Onder begeleiding natuurlijk....

Het lijkt me erg naïef om te denken dat psychopaten zich iets aantrekken van een begeleider.
Of gaan we de begeleiders allemaal automatische wapens geven?

natuurlijk.

is het niet alleen maar positief dat de nederlandse gemeenschap ervan uit gaat dat mensen niet finaal gestoord kunnen zijn, dat er altijd een manier is om ze weer 'beter' te maken?
ik vind dit (en natuurlijk psychologische hulp) veel beter dan gewoon botte doodstraf.

Sommige mensen zijn niet beter te maken. Echt niet.
Kijk naar de hoeveelheid TBS-ers die weer de fout in gaan.
 

Araluen

Manticore
Het lijkt me erg naïef om te denken dat psychopaten zich iets aantrekken van een begeleider.
Of gaan we de begeleiders allemaal automatische wapens geven?



Sommige mensen zijn niet beter te maken. Echt niet.
Kijk naar de hoeveelheid TBS-ers die weer de fout in gaan.

zo veel zijn dat er niet, volgens mij en je zegt 'sommige', dat betekent toch dat jij ook denkt dat het voor de anderen wel zin heeft?
echte psychopaten zijn zeldzaam, ik denk dat het in veel gevallen wel gewoon gaat lukken.
 

Araluen

Manticore
Wat vinden jullie van dictators die de doodstraf krijgen?

das ook triest.
ik weet dat mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar ook deze mensen moeten blijven leven. natuurlijk waarschijnlijk niet op vrije voeten, maar ook voor hen zou het in principe nodig moeten zijn om te blijven leven en hulp voor het vervolgen van een normaal leven.
 

DeletedUser

Gast
das ook triest.
ik weet dat mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar ook deze mensen moeten blijven leven. natuurlijk waarschijnlijk niet op vrije voeten, maar ook voor hen zou het in principe nodig moeten zijn om te blijven leven en hulp voor het vervolgen van een normaal leven.

Mhm, één geplande aanval en de dictator is weer vrij uit de gevangenis. En uitleveren aan de Verenigde Staten moet je al helemaal niet doen. Buitenlandse dictator + dictatuur gaat niet samen namelijk. ^.^
 

Araluen

Manticore
Mhm, één geplande aanval en de dictator is weer vrij uit de gevangenis. En uitleveren aan de Verenigde Staten moet je al helemaal niet doen. Buitenlandse dictator + dictatuur gaat niet samen namelijk. ^.^

dan stop je hem toch in zo'n supergeheime basis? ga niet specifiek door op dingen die er niet toe doen :p
 

DeletedUser

Gast
zo veel zijn dat er niet, volgens mij en je zegt 'sommige', dat betekent toch dat jij ook denkt dat het voor de anderen wel zin heeft?
echte psychopaten zijn zeldzaam, ik denk dat het in veel gevallen wel gewoon gaat lukken.

Jij beweerde dat iedereen weer 'beter' te maken is, in je post hiervoor.
Blijkbaar was je te lui om cijfertjes op te zoeken, meer dan 20% van de TBS-ers komt binnen 2 jaar weer in contact met Justitie.
Uit de praktijk blijkt dus dat het heel moeilijk is om mensen te genezen van bepaalde psychologische tekortkomingen.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat er een doodstraf moet komen, de psychopaten en seriemoordenaars terzijde,

Pedofielen en verkrachters, die geven blijvende psychische schade die mensen hun hele leven bij blijft, in mijn ogen nog erger als moord, je hele leven in angst moeten leven.
 

Araluen

Manticore
Jij beweerde dat iedereen weer 'beter' te maken is, in je post hiervoor.
Blijkbaar was je te lui om cijfertjes op te zoeken, meer dan 20% van de TBS-ers komt binnen 2 jaar weer in contact met Justitie.
Uit de praktijk blijkt dus dat het heel moeilijk is om mensen te genezen van bepaalde psychologische tekortkomingen.

Dat betekent dus dat het bij iets minder dan 80 % wel goed komt?
 

DeletedUser

Gast
Dat betekent dus dat het bij iets minder dan 80 % wel goed komt?

Nah, dit zijn de cijfers voor binnen 2 jaar. Ongeveer 30% komt in de rest van hun leven in contact met Justitie.
Die overige 70% hoeven niet eens echt genezen te zijn trouwens ;)

Maar goed, feit is dus:
-Van de TBS-ers is een vrij groot deel niet te genezen, of, het lukt in ieder geval niet.
-Het is blijkbaar niet in te schatten, of slecht in te schatten, of iemand genezen is. Als blijkt dat iemand niet genezen is zou hij namelijk niet terug de maatschappij in worden gestuurd.
 
Bovenaan