• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Doodstraf

DeletedUser

Gast
Jodude zei:
Het ligt er aan wat voor marteling hé, in sommige gevallen is marteling goed, in andere gevallen is het onzin. Marteling heeft een negatief effect in sommige gevallen. Zelf ben ik ook een tijd voor marteling geweest, maar dit heeft alleen nut als er bijvoorbeeld informatie uit het betreffende persoon los moet worden gewerkt. Voor de rest niet, het enige wat je er mee krijgt is frustratie en het bevredigt helemaal niemand.

Ook blijk jij niet helemaal te beseffen dat zodra je iemand straft dat totaal geen voldoening geeft. Ik heb zelf een broer, en vroeger was ik nogal irritant maar zodra hij mij iets deed kon ik wel eens pissig worden, maar als ik dan iets terug deed, heeft dat totaal geen zin. Snap je wat ik bedoel?

Marteling hoeft geen nut te hebben, bijvoorbeeld met informatie losweken. Marteling kan ook gewoon als straf er zijn. Waarom zou een doodstraf niet pijnlijk mogen zijn? Je bent daarna tenslotte dood, dus zo erg is het nou ook weer niet om even heel veel (onmenselijke) pijn te hebben. Ik doel dus op Iraanse manieren van de doodstraf. Maak de strop maar zo, dat iemand stikt en erg veel lijd. Doe iemand maar in een zak en laat hem van een berg afrollen/vallen. Stenig iemand maar. Ik ben tegen de Sharia, maar als we even kijken naar Saudi-Arabië, daar steelt geen hond! Omdat ze simpel weg hun hand zouden verliezen, als ze gepakt worden. Mensen kunnen hun bezittingen daar op straat laten liggen. Als je deze straffen op een goede manier toepast en zeker niet misbruikt, geloof ik zeker in verbetering.

Daarbij, waar heb ik gezegd dat straffen voldoening geeft? Ik kan dat nergens uit afleiden in mijn tekst. Daarnaast, het geeft zo nu en dan wel degelijk voldoening. Massamoordenaars, et cetera. Mark Dutroux, noem het maar op. Mensen zouden die het liefst zien leiden, vermoorden en zijn ogen eruit pulken. En te recht? Naar mijn mening wel.

Nou, om het volk niet geheel te laten beslissen. Joran van de Sloot zou dan ook dood gemarteld worden, ondertussen is zijn daad een stuk minder erg. Eén iemand vermoorden kan bijvoorbeeld bestraft worden met marteling, maar niet met de doodstraf.

Marteling om informatie los te krijgen, is trouwens niet altijd zo goed idee. Je krijgt vaak niet correcte informatie en op die manier krijg je onschuldige mensen die ter dood worden veroordeeld.

De situatie met jou en jouw broer is niet te vergelijken met de dood. De dood is voor veel mensen de grote angst, daarnaast als er nog is pijn bij komt al helemaal. Als jij de doodstraf zou krijgen, als jij irritant deed tegen je broer- honderd procent zeker dat jij niks meer zou doen. Zelfs jouw broer ontwijken om toch niet iets te doen.

Dat boos worden op jouw broer je geen voldoening gaf en je geen, hoe zullen we het noemen-voordelen gaf, kan je niet vergelijken met de doodstraf. De doodstraf is een psychologisch middel naar mijn mening, die je heel goed kan gebruiken en het zelfde als martelen. Behalve, behalve als mensen ook gelijk hebben(!!!!), bijvoorbeeld als ze in niet menselijke omstandigheden leven, et cetera.
 

DeletedUser

Gast
Ik vindt dat doodstraf afgelopen moet zijn alleen bij mensen die een gevaar zijn ( Dus serie mooderenaar ofseuw ) die niet op het juiste pad gaan en gevaarlijk blijven mogen van mij de doodstraf krijgen
 

DeletedUser

Gast
Ik vindt dat doodstraf afgelopen moet zijn alleen bij mensen die een gevaar zijn ( Dus serie mooderenaar ofseuw ) die niet op het juiste pad gaan en gevaarlijk blijven mogen van mij de doodstraf krijgen

Ik dacht het niet,denk je dat er daardoor minder mensen delicten gaan plegen?
Ik denk dat mensen banger zijn van levenslange isolatie van alles wat hun lief is dan een simpele dood.
 

DeletedUser

Gast
Ik dacht het niet,denk je dat er daardoor minder mensen delicten gaan plegen?
Ik denk dat mensen banger zijn van levenslange isolatie van alles wat hun lief is dan een simpele dood.

Ik denk dat jij liever de rest van je leven in een gevangenis zit, dan dat je doodgaat. De mens heeft namelijk het instinct om te overleven. Er was ooit is een filmpje, waar een man een zak over zijn hoofd kreeg. Om zich zelf te laten 'stikken'. Tenminste, dat was het idee van het filmpje, om de kijker te laten geloven dat hij zich zelf liet stikken. Wat bleek nou, het was wel moord-want de persoon ging niet op het laatste naar adem snakken en met handen bewegen en zwaaien, om het van zich af te krijgen. Elk, maar dan ook elk mens heeft dat instinct.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat jij liever de rest van je leven in een gevangenis zit, dan dat je doodgaat. De mens heeft namelijk het instinct om te overleven. Er was ooit is een filmpje, waar een man een zak over zijn hoofd kreeg. Om zich zelf te laten 'stikken'. Tenminste, dat was het idee van het filmpje, om de kijker te laten geloven dat hij zich zelf liet stikken. Wat bleek nou, het was wel moord-want de persoon ging niet op het laatste naar adem snakken en met handen bewegen en zwaaien, om het van zich af te krijgen. Elk, maar dan ook elk mens heeft dat instinct.

Ieder mens krijgt die onbedwingbare drang pas als er directe en aanhoudende bedreiging is. Ik ga zelf inderdaad nog liever dood dan dat ik levenslang daar terecht kom. Liefst ook nog vóórdat ik daar terecht kom. Een schot door het hoofd is niet bedreigend, het is zo gebeurd en men hoeft en kan geen doodsstrijd meer leveren. Daarom zou ikzelf ook nooit voor de strop of een messteek kiezen - dan weet je zeker dat je je laatste minuten spijt én last hebt.
 

DeletedUser

Gast
Ieder mens krijgt die onbedwingbare drang pas als er directe en aanhoudende bedreiging is. Ik ga zelf inderdaad nog liever dood dan dat ik levenslang daar terecht kom. Liefst ook nog vóórdat ik daar terecht kom. Een schot door het hoofd is niet bedreigend, het is zo gebeurd en men hoeft en kan geen doodsstrijd meer leveren. Daarom zou ikzelf ook nooit voor de strop of een messteek kiezen - dan weet je zeker dat je je laatste minuten spijt én last hebt.

Denk dat je het doodvonnis krijgt, toch denkt;"***, liever levenslang".

mwah ligt eraan met wie ik levenslang wordt opgesloten :D

Sowieso, wat is er überhaupt slecht aan levenslang? Zie het probleem eigenlijk niet. Je krijgt gratis eten, gratis onderdak, et cetera. Ik zie daar eigenlijk helemaal geen probleem in. Je zal wel wat dingen missen, maar ja...boeiend.:O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
ik denk dat als jij levenslang met mij opgesloten wordt in een ruimte van een paar vierkante meter, doodstraf ineens best aanlokkelijk klinkt hoor ;)
 

DeletedUser

Gast
Denk dat je het doodvonnis krijgt, toch denkt;"***, liever levenslang".



Sowieso, wat is er überhaupt slecht aan levenslang? Zie het probleem eigenlijk niet. Je krijgt gratis eten, gratis onderdak, et cetera. Ik zie daar eigenlijk helemaal geen probleem in. Je zal wel wat dingen missen, maar ja...boeiend.:O
Natuurlijk baal ik ervan als ik het doodvonnis krijg, natuurlijk bedenk ik dat ik alles liever zou hebben dan de dood. Maar als je me aan levenslang herinnert, zal ik beslist kiezen voor de dood. Levenslang is leven zonder te leven - ik heb liever 100% van mijn leven geleefd, in plaats van 70%. Van levenslang krijg ik beslist spijt en uiteindelijk zal ik om de dood vragen. Na de dood zal ik geen spijt hebben en een leven hebben gehad.

Het nare van opsluiting zit'm echt niet in de fysieke zaken om je heen. Inderdaad krijg je er zat om van te leven, maar vrijheid zal altijd aan je blijven knagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
eigenlijk vind ik het een best goed idee de doodstraf,nee ik ben niet gek.
maar ik vind om een doodstraf te krijgen moet je net zoveel kwaad doen als sadam en of een terrorist. want hun hebben als doel om leventjes van andere mensen te verpesten die helemaaaal niks mee te maken hebben.

HENOS
 

DeletedUser

Gast
Ik ben tegen gedwongen doodstraf. Als je het zelf wilt dan moet het wel kunnen. En de omstandigheden in de gevangenis mogen ook wel eens verslechteren. Een beetje luieren en niet hoeven te doen. Laat ze maar eens hard werken daar. Dan leren ze het wel af.
 

DeletedUser

Gast
Meteen invoeren in Nederland.
Iemand die een ander met opzet dood verdient het niet te leven.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben tegen gedwongen doodstraf. Als je het zelf wilt dan moet het wel kunnen. En de omstandigheden in de gevangenis mogen ook wel eens verslechteren. Een beetje luieren en niet hoeven te doen. Laat ze maar eens hard werken daar. Dan leren ze het wel af.
Denk niet dat jaren niets doen in een cel niets met je doet. Werken is veel aangenamer voor de gevangenen, omdat ze dan een doel hebben. Probeer jij maar eens een hele dag niets te doen. Lekker een hele dag - 24 uur lang - op het toilet te zitten. Lukt dat goed? Probeer het dan een week, zonder eruit te komen. Nog steeds niet doorgedraaid? Een maand, daarna een jaar, daarna twee jaar.

Succes met je verdere leven, in dat geval. Niets doen is zwaarder dan hard werken.
 

DeletedUser

Gast
man ik vind het onzin. In NL als iemand je huis komt (om te stelen) en hij heeft een wapen en jij ook, en je schiet hem dood (voor je veiligheid, kinderen ect.)krijg jij de straf wat stom..... moeten ze iets aan doen, kijk in Amerika daar gaat bijna alles goed.
 

DeletedUser

Gast
man ik vind het onzin. In NL als iemand je huis komt (om te stelen) en hij heeft een wapen en jij ook, en je schiet hem dood (voor je veiligheid, kinderen ect.)krijg jij de straf wat stom..... moeten ze iets aan doen, kijk in Amerika daar gaat bijna alles goed.

In amerika gaat het juist niet goed want er zijn veel bendes in Amerika die elkaar overhoop schieten en daarbij raken ook onschulddige mensen gewond of zelf dood dus ik blijf liever hier in het veilige nederland dan naar Amerika
 

DeletedUser

Gast
maar wel wereld macht 1. en ik heb het over mensen die zich zelf verdedigen.+die bendes worden toch gepakt.
 

DeletedUser

Gast
maar wel wereld macht 1. en ik heb het over mensen die zich zelf verdedigen.+die bendes worden toch gepakt.

Dat ze wereldmacht nummer 1 zijn heeft niets van doen met het strafrecht. Als je dat denkt, heb je echt een héél verkeerd beeld van de wereld...

Neem Rusland even als voorbeeld. Dat was vroeger echt niet óók een Top-2 wereldmacht om het strafrecht. De oorzaak lag heel ergens anders - ontken dat maar eens.
 

DeletedUser

Gast
maar wel wereld macht 1. en ik heb het over mensen die zich zelf verdedigen.+die bendes worden toch gepakt.

Ben het niet met je eens. Wereld macht één, duurt niet lang meer. Ik gok dat Amerika redelijk snel aftakelt tot een derde werelds land. Een te grote kloof tussen arm en rijk en meer mensen aan de 'arme' kant, dan aan de rijke kant. Geen midden mode meer. Nu storten er al bruggen in of zijn er gaten in de wegen(in Amerika hoef je geen belasting te betalen voor je auto, particulieren onderhouden de weg als ik me niet vergis).

De bendes, ze worden niet opgepakt, maar zijn gewoon in 'arme' gebieden bezig. Waar veel mensen geen hoop hebben. Alhoewel de bendes al flink worden terug gedwongen. De Amerikaanse politie is al een stuk beter uitgerust dan voorheen. Ik denk niet dat er taferelen komen, zoals in Mexico. Tenminste, dat mogen we hopen.:O

In Nederland mogen mensen inderdaad niet voor eigen rechter spelen, gelukkig maar. Dan waren er al heel wat koppen afgehakt. Ik ga hier even later verder op in.
 

DeletedUser

Gast
de doodstraf blijkt erg duur en dat is zo (heb ik even gegoogled)
maar waarom gooi je die mensen niet net zo in de gevangenis als in Afrika dicht op elkaar en bijna geen voedsel geven zodat ze zwaar lijden en spijt krijgen.
een doel van een straf is dat je er van leert maar als je een seriemoordenaar zo door het hoofd schiet is hij weg als je hem in een kleine ruimte gooit zonder bed zonder water en met een emmer waar je je behoeftes in moet doen en een beetje water geeft en dit 10 jaar volhoud bedenkt hij zich wel en dit is ook nog eens heel goedkoop:p
 

DeletedUser

Gast
de doodstraf blijkt erg duur en dat is zo (heb ik even gegoogled)
maar waarom gooi je die mensen niet net zo in de gevangenis als in Afrika dicht op elkaar en bijna geen voedsel geven zodat ze zwaar lijden en spijt krijgen.
een doel van een straf is dat je er van leert maar als je een seriemoordenaar zo door het hoofd schiet is hij weg als je hem in een kleine ruimte gooit zonder bed zonder water en met een emmer waar je je behoeftes in moet doen en een beetje water geeft en dit 10 jaar volhoud bedenkt hij zich wel en dit is ook nog eens heel goedkoop:p

Maar dan moet je uit de Europese unie stappen en je krijgt honderden mensen recht activisten op je dak. Is trouwens ook met mijn martel methode, maar agh.:O

Daarbij, waarom willen we überhaupt mensen die op het foute pat zijn gegaan, ze nog het goede leren? Waarom zouden we in deze mensen überhaupt energie steken? Really.:O Een doodstraf duur, dat is het inderdaad met een spuitje en hem/haar eerst 10-15 jaar in de gevangenis zetten. Just shoot those bastards!
 
Bovenaan