• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De media

DeletedUser

Gast
AW: De media

Hoe is de aarde dan ontstaan volgens jou?
Uit het niets?

Ik kan geen onderzoeken aandragen waaruit 100% zeker kan worden opgemaakt "hoe" de aarde is ontstaan. Daarin tegen levert de Bijbel ook geen enkel bewijs hierover.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Dat klopt, de bijbel is ook geen wetenschapsboek. Dus degenen die zouden moeten bewijzen hoe de aarde is ontstaan (als dat al mogelijk is) zijn toch de wetenschappers met hun evolutietheorie. Maar hun lukt het ook niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Dat klopt, de bijbel is ook geen wetenschapsboek. Dus degenen die zouden moeten bewijzen hoe de aarde is ontstaan (als dat al mogelijk is) zijn toch de wetenschappers met hun evolutietheorie. Maar hun lukt het ook niet.

Het ontstaan van levende wezens is de evolutietheorie. Het ontstaan van de aarde is de zogeheten "big bang theorie". Daarnaast begin jij over het ontstaan van de aarde, ik begon het artikel over de media, wat leidde tot een discussie over Israel, vervolgens over de Bijbel en nu over het ontstaan van de aarde. Wel een beetje offtopic he?:p
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Okay, zullen we dan verder gaan over de media?
Daar zijn we het over eens toch:
De media heeft te veel macht en bekijkt alles van 1 kant
Ook gaat het de media alleen maar om geld
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Ik wil nog wel even reageren.
Volgens de wetenschapper bestond er niets voor de Big Boom.
Dat vind ik een beetje apart.
Volgens dezelfde wetenschap kan een explosie of een implosie niet spontaan ontstaan.
Dwz niet zonder dat er iets gebeurd en als er iets gebeurd moet er dus al iets geweest zijn.
Daarbij vergeten atheisten vaak dat de wetenschap die zij aanhangen nog vaker van standpunt veranderd dan de ergste politici.

Ja er staan een heleboel feiten in de Bijbel maar, omdat de Bijbel zo vaak is herschreven en aangepast wil ik wel aannemen dat situaties naar alle waarschijnlijkheid melodramatisch zijn herschreven waardoor er onzuiverheden in sommige verhalen hebben kunnen ontstaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

In principe had dat gekund Diablo, maar mensen hebben in de Renaissance de bijbel herschreven vanuit de oudste boekrollen die er gevonden zijn en nu vertalen ze vaak nog steeds vanuit de oudste boekrollen. Het zou dus kunnen, maar de grootste fouten zijn er toch wel uitgehaald.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

of alles nu ontstaan is door een BIG BANG of door GOD is een anderen discussie.maar de hele wereld draait om geld en macht. dus ook de media
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Dit topic ontspoort nogal maar toch voel ik me genoodzaakt te reageren.

@ Safur:

- Denken dat er een wereldwijd complot is van atheïstische wetenschappers om bewijs wat de evolutie theorie zou ontkrachten in de doofpot te stoppen is de grootste onzin die ik op dit forum gelezen heb. Echt waar haal je het vandaan............

- Het is helemaal niet wetenschappelijk aangetoond dat leven niet zomaar kan ontstaan, op dit moment zijn een hoop wetenschappers hiermee bezig. Maar zoals je je kan voorstellen is dit gigantisch complex en lastig te testen dus het zal nog wel even duren voordat dit antwoord gevonden is. Dat betekent uiteraard niet dat een sprookjes verhaal van 2000 jaar geleden waar geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is gelijk zou hebben.

- Hoe de big bang precies is ontstaan weten we nog niet, er zijn een hoop theorieën over maar zoals je je kan voorstellen is het nogal lastig te testen. Nogmaals omdat de wetenschap het antwoord nog niet heeft gevonden betekent dat nog niet dat een of ander aftands "heilig" boek gelijk heeft.

- Jij lijkt te denken dat indien de wetenschap ergens nog geen antwoord op heeft dat automatisch een of andere validiteit aan de onzin uit de bijbel verleend. Ook hier zit je er weer jammerlijk naast.

- Een boek van 2 á 3 centimeter is niet bijzonder dik hoor........... Ook ben ik benieuwd naar al deze wetenschappelijk geaccepteerde feiten uit de bijbel. Je begrijpt hopelijk dat iedereen een boek kan schrijven en daarin zeggen dat A, B en C allemaal wetenschappelijk geaccepteerd zijn, dat betekent nog niet dat het ook zo is. Er zijn een hoop pseudo "wetenschappers" die zogenaamde "wetenschappelijke" boeken schrijven met betrekking tot het geloof en dergelijke. Ik kijk uit naar je bronnen.

@ Diablo,

Jij bent slimmer dan je laatste reactie ik ga ervan uit dat je moe was of iets dergelijks.

- Inderdaad de wetenschap veranderd de hele tijd van standpunt, dat is het idee erachter. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het geloof corrigeert de wetenschap zijn bevindingen en conclusies gebaseerd op nieuw bewijs of wanneer oud bewijs ontkracht wordt. Dit zelf corrigerende vermogen is juist hetgeen de wetenschap tot het beste waarheid zoekende methode maakt.

De wetenschap doet dan ook niet aan absolute feiten alles is onderuit te halen (zelfs de evolutie theorie ;)) mits daar bewijs voor is.


Het geloof in een van de traditionele monotheïstische geloven (christendom, jodendom, islam) is absoluut achterlijk te noemen de hoeveelheid denkfouten die daarmee gepaard gaan zijn werkelijk verbluffend. Maar volgens mij hadden we hier al topics voor ik stel voor Safur dat je die eens doorleest dat zou je hopelijk een hoop helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: De media

Laat ons uit gaan van de big bang en laat ons de 2000 feiten die dit tegenspreken even opzij leggen (vb: Als een puntje zo snel begint te draaien tot het ontploft vliegen alle deeltjes daarna in de zelfde richting, jammer genoeg draaien niet alle planeten in de zelfde richting. Wetenschappelijk in ieder geval niet te verklaren) dan moet hier iemand mij even komen vertellen hoe realistisch het klinkt wat ik nu zeg: Ergens is er met heel veel toeval water ontstaan en dat water is helaas gewoon water. Er is nog niks levends want dit moet nog ontstaan MAAR we wachten en we wachten en de zon(laat de zon maar is 500j op je auto schijnen en kijken hoeveel mooi hij opgebouwd heeft :D) schijnt op het water en beetje bij beetje ontstaan er dieren. Vroeger las ik nog veel verhaaltjes die werkte op het principe van een land ver ver hier vandaag in een tijd lang lang geleden, helaas voel ik mij nu een beetje te oud voor dit soort verhaaltjes.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

- Het is helemaal niet wetenschappelijk aangetoond dat leven niet zomaar kan ontstaan, op dit moment zijn een hoop wetenschappers hiermee bezig. Maar zoals je je kan voorstellen is dit gigantisch complex en lastig te testen dus het zal nog wel even duren voordat dit antwoord gevonden is. Dat betekent uiteraard niet dat een sprookjes verhaal van 2000 jaar geleden waar geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is gelijk zou hebben.

- Jij lijkt te denken dat indien de wetenschap ergens nog geen antwoord op heeft dat automatisch een of andere validiteit aan de onzin uit de bijbel verleend. Ook hier zit je er weer jammerlijk naast.

Er is helaas helemaal niets echt wetenschappelijk te verantwoorden van de hele bigbang, in ieder geval niets meer als van de bijbel.. Los van het feit of je dan meteen de bijbel wilt/moet aannemen voor waarheid, vraag ik me af waar je het recht zou halen iemand anders zijn "geloof" onderuit te halen tot het niveau van onzin als je zelf GELOOFD in een theorie die tot op de dag van vandaag nog niet bijna bewezen is.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

@ Core: Het was een biologiestudent die dat boek heeft geschreven en je kunt het nagaan, ik zal je de titel nog een keer geven als ik thuis ben (zit nu op school en heb een tussenuur).
Eeen vraagje aan jou: Waar haal je het vandaan dat de big bang ook maar iets met wetenschap te maken heeft? De media noemt het misschien wetenschap, maar de big bang spreekt de algemeen geaccepteerde wetenschap tegen, een paar voorbeelden:
1. De big bang wordt genoemd als het begin van ons zonnestelsel, waar eerst niks was. Dit kan niet omdat niks niet kan ontploffen.
2. Waar moet een extreem hoge temperatuur die de big bang heeft veroorzaakt vandaan komen als er niks was?
3. Niet alles schiet dezelfde richting in bij een enorme snelheid.

Kortom: Wat klopt er wel aan de Big Bang theorie?
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Het is altijd makkelijk om onwaarschijnlijkheidstheorie toe te passen op dingen die al gebeurd zijn.

Wat is de kans dat de vorige winnaar van de grote loterij miljonair is? 100%. Want hij heeft al gewonnen.

Wat is de kans dat water "toevallig" ontstaan is en wij "toevallig" twee armen en twee benen hebben?

100%.

Als je stopt met "alles MOEST op deze manier uitkomen" als uitgangspunt te nemen, is het ineens niet zo onwaarschijnlijk meer. Het heelal is zo groot, daar kun je je geen voorstelling van maken. De kans dat er dan "toevallig" leven onstaat "ergens" is best wel groot. En gezien je moet leven om een bewustzijn te hebben is er dus een vrij grote kans dat als er een bewustzijn is, het zich bevindt op de planeet waar "toevallig" leven is ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Hoe wil het overleven van halfwezens dan verklaren, een voorbeeld:
Een vis die al aan het evolueren naar een salamander is, volgens de survival of the vitist is dat zo goed als onmogelijk.
Media vergroot echt alles uit, dus elk kleine beestje dat gedoemd is om direct te sterven wordt door de media gezien als een bewijs dat de 'hele' evolutietheorie klopt.
Over complottheorieen, hoe groot is de kans dat er in staatsgeheimen echt schokkende dingen staan?
Juist ja 100%. Waarom wijzen mensen dan alle mogelijke schokkende dingen die in de staatsgeheimen staan af als onmogelijk?
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Een vis die al aan het evolueren naar een salamander is, volgens de survival of the vitist is dat zo goed als onmogelijk.
Media vergroot echt alles uit, dus elk kleine beestje dat gedoemd is om direct te sterven wordt door de media gezien als een bewijs dat de 'hele' evolutietheorie klopt.

Ok, je hebt evolutietheorie duidelijk niet begrepen. Er bestaan nog steeds genoeg van die "halfwezens" van jou, die tussen de evolutie van vis en salamander inzitten.

Krokodillen bijvoorbeeld. En kikkers. En krabben. En nog 5000 andere diersoorten die zowel op het land als in het water leven.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Je bedoeld dat ik je mij niet hebt begrepen:p!
Ik bedoel geen kikker of krab, dat zijn diersoorten die bijna compleet verschillend zijn van vissen. Wat ik bedoelde was dat er iedere keer een kleine aanpassing is, dus er zit wat tussen een vis en een kikker, waarbij de vis geen vinnen meer heeft ofzo en zo'n wezen overleeft niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Laat ons uit gaan van de big bang en laat ons de 2000 feiten die dit tegenspreken even opzij leggen (vb: Als een puntje zo snel begint te draaien tot het ontploft vliegen alle deeltjes daarna in de zelfde richting, jammer genoeg draaien niet alle planeten in de zelfde richting. Wetenschappelijk in ieder geval niet te verklaren)

Dit zit zullen de natuurkundige dan wel gemist hebben want ik kan jou kritiek punt nergens terug vinden. Misschien moet je het eens aankaarten en verander je daarmee hoe de wetenschap over de oorsprong van het heelal denkt.

Bovenstaande is uiteraard sarcastisch bedoeld.

dan moet hier iemand mij even komen vertellen hoe realistisch het klinkt wat ik nu zeg: Ergens is er met heel veel toeval water ontstaan en dat water is helaas gewoon water. Er is nog niks levends want dit moet nog ontstaan MAAR we wachten en we wachten en de zon(laat de zon maar is 500j op je auto schijnen en kijken hoeveel mooi hij opgebouwd heeft :D) schijnt op het water en beetje bij beetje ontstaan er dieren. Vroeger las ik nog veel verhaaltjes die werkte op het principe van een land ver ver hier vandaag in een tijd lang lang geleden, helaas voel ik mij nu een beetje te oud voor dit soort verhaaltjes.

http://www.youtube.com/watch?v=wyuy6bxHFDI

Hopelijk snap je na het kijken van dit filmpje hoe belachelijk het is wat je net gezegd hebt.

Er is helaas helemaal niets echt wetenschappelijk te verantwoorden van de hele bigbang,

En toch is er een grote wetenschappelijke consensus dat de big theory de meest logische uitleg voor het ontstaan voor het universum is. Wie o wie zal ik geloven, de wetenschappelijk gemeenschap die keer op keer meer mysteries ontrafeld over de fysieke wereld om ons heen of een of andere religieuze groepering die iedere keer dat een wetenschappelijke bevinding niet overeenkomt met hun geloof roepen dat het maar een theorie is bla bla bla.

Hm….

in ieder geval niets meer als van de bijbel..

Dat lijkt me sterk, ik ben zeer benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing voor de bijbel ^^

Los van het feit of je dan meteen de bijbel wilt/moet aannemen voor waarheid, vraag ik me af waar je het recht zou halen iemand anders zijn "geloof" onderuit te halen tot het niveau van onzin als je zelf GELOOFD in een theorie die tot op de dag van vandaag nog niet bijna bewezen is.

Omdat “geloof” in de wetenschap rationeel is in tegenstelling to “geloof” in de zin van religie.

Geloof in de wetenschappelijke methode, betekent juist dat je kritisch bent en je bewering en feiten zo goed mogelijk probeert te toetsen. Het is rationeel en tot nu toe het beste systeem wat we bedacht hebben om de mysteries in de wereld om ons heen te ontrafelen.

Geloof in bijvoorbeeld het christendom betekent dat je, dingen klakkeloos voor waar aan neemt die niet te bewijzen zijn en ronduit belachelijk. Daarnaast zijn de claims die het Christendom maakt vaak zo ronduit lachwekkend dat het mij een wonder is dat er ook maar iemand is die daarin gelooft. Als de basis voor dit geloof dan een boek is van dubieuze afkomst over nog onwaarschijnlijkere figuren in een tijd zo lang geleden, dan zou elk rationeel persoon zich achter de oren krabben en sterke twijfels hebben.

Mijn vraag aan jou is, in 2000 jaar christendom wat is er “bewezen” uit de bijbel.

@ Core: Het was een biologiestudent die dat boek heeft geschreven en je kunt het nagaan, ik zal je de titel nog een keer geven als ik thuis ben (zit nu op school en heb een tussenuur).

Ik ben benieuwd een biologiestudent ik val nu al van mijn stoel van de hoeveelheid autoriteit dit impliceert ^^

Eeen vraagje aan jou: Waar haal je het vandaan dat de big bang ook maar iets met wetenschap te maken heeft? De media noemt het misschien wetenschap, maar de big bang spreekt de algemeen geaccepteerde wetenschap tegen, een paar voorbeelden:
1. De big bang wordt genoemd als het begin van ons zonnestelsel, waar eerst niks was. Dit kan niet omdat niks niet kan ontploffen.
2. Waar moet een extreem hoge temperatuur die de big bang heeft veroorzaakt vandaan komen als er niks was?
3. Niet alles schiet dezelfde richting in bij een enorme snelheid.

Kortom: Wat klopt er wel aan de Big Bang theorie?

http://www.youtube.com/watch?v=nFjwXe-pXvM.

Veel plezier de tekst van het college valt ook hier te lezen:

http://berkeley.edu/news/media/releases/2007/03/16_hawking_text.shtml

Hoe wil het overleven van halfwezens dan verklaren, een voorbeeld:
Een vis die al aan het evolueren naar een salamander is, volgens de survival of the vitist is dat zo goed als onmogelijk.

Het idee van “halfwezens” is een populaire misconceptie de verandering door evolutie is zo geleidelijk dat je nooit kan spreken van een “halfwezen”.

Media vergroot echt alles uit, dus elk kleine beestje dat gedoemd is om direct te sterven wordt door de media gezien als een bewijs dat de 'hele' evolutietheorie klopt.

Media heeft niks te maken met de evolutietheorie, de evolutie theorie is een van de sterkste wetenschappelijke theorieën door de overweldigende hoeveelheid bewijs die de theorie bevestigd. Net zoals elke andere wetenschappelijke theorie kan evolutie elk moment als vals bewezen worden als er bewijs tegen gevonden wordt. Tot nu toe blijft het bewijs zich maar opstapelen voor de evolutie theorie en het is onwaarschijnlijk dat de theorie er naast zit.

Over complottheorieen, hoe groot is de kans dat er in staatsgeheimen echt schokkende dingen staan?
Juist ja 100%. Waarom wijzen mensen dan alle mogelijke schokkende dingen die in de staatsgeheimen staan af als onmogelijk?

Ik neem aan dat dit met iets anders te maken heeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Je bedoeld dat ik je mij niet hebt begrepen:p!
Ik bedoel geen kikker of krab, dat zijn diersoorten die bijna compleet verschillend zijn van vissen. Wat ik bedoelde was dat er iedere keer een kleine aanpassing is, dus er zit wat tussen een vis en een kikker, waarbij de vis geen vinnen meer heeft ofzo en zo'n wezen overleeft niet.

Een wezen wat dus niet overleeft, gaat het dus ook niet redden en daarom zien we ze niet. Een tussenvorm die jij beschrijft die niet werkt overleeft dus niet. Andere "tussenvormen" die wel werken overleven wel en kunnen weer verder evolueren. Al is het begrip tussenvorm onjuist omdat deze veranderingen zo geleidelijk zijn kan je niet spreken van een "tussenvorm". Op dezelfde manier zouden wij mensen in de toekomst eventueel een "tussenvorm" zijn tussen apen en blauwe mannetjes of iets dergelijks.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Wow, wie geloof je eerder een verlamde psychopaat of een biologie student die algemeen geaccepteerde wetenschap uit de bijbel uitlegt?
Nou ik kies voor de bio student, helaas komt de psychopaat in de aandacht bij de media. 3 Mensen die de big bang theorie begrijpen. Dat kan ik zelfs verzinnen.
Ik heb trouwens het idee dat het niet zo zeer ligt aan de betrouwbaarheid van de bijbel, maar meer aan mensen die niet willen geloven.
Hoe komt het volgens jou dat er iets is als geweten dat je toch altijd zegt dat er op zijn minst iets is?
Niet?
Maakt ook niet uit.
(gewijzigd) boekje over wetenschap heet moderne wetenschap in de bijbel en is geschreven door Drs. Ben Hobbink. Als je geïnteresseerd bent kijk of hij in de bibliotheek ligt en lees hem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: De media

De discussie lijkt mij hier klaar, "The core" heeft in mijn ogen nog NIKS aangehaald wat iets van zijn stellingen bewijst. Het is namelijk heel makkelijk ALLES wat hier gezegt wordt onderuit te halen, kan ik ook zonder enig probleem. Het feit dat jou enige manier van een stelling te bewijzen is mij in de schoenen schuiven dat ik zeg dat de bijbel correct is(wat ik nergens gedaan heb) en dan verkondigen dat dat belachelijk is. Het is namelijk niet aan mij om te bewijzen dat de BigBang theorie niet klopt, het is de job van andere mensen te bewijzen dat hij wel klopt.


Uitgaande vanuit het standpunt dat je gelijk hebt, maar niks bewijst als een hele hoop onsamenhangende vaststellingen kan je toch niet verwachten dat ik nu iets meer van je mooie theorie geloof als hiervoor? Je noemt je zelf rationeel, ik noem je nog kleindenkender dan de mensen die je met bakken verwijten naar hun hoofd zwiert. Je geloofd namelijk letter elk woordje van wat ze je met de lepel binnen geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: De media

Wow, wie geloof je eerder een verlamde psychopaat of een biologie student die algemeen geaccepteerde wetenschap uit de bijbel uitlegt?

Stephen Hawking wereldwijd geroemd als een van de meeste briljante mensen uit onze tijd, met meerdere baanbrekende wetenschappelijke ontdekkingen een verlamde psychopaat noemen ? Ben jij niet goed snik ? Waar haal je deze ongelofelijk arrogantie vandaan ?

Zelf draag je dan een of andere aftandse bioloog aan wiens naam als een van de eerste links een artikel over plagiaat oplevert.

http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=133

Tjonge jonge jonge, wie zou je eerder geloven.

Nou ik kies voor de bio student, helaas komt de psychopaat in de aandacht bij de media.

Dat jij de persoon verkiest die je eigen vooringenomen arrogante debiele overtuiging bevestigd verbaasd me niets. Misschien moet je eens denken waarom die “psychopaat” wereldwijd in de media komt. Al zal je nu vast weer met een of andere complot theorie van de evolutionisten komen ^^.

3 Mensen die de big bang theorie begrijpen. Dat kan ik zelfs verzinnen.

Wat bedoel je ?

Ik heb trouwens het idee dat het niet zo zeer ligt aan de betrouwbaarheid van de bijbel, maar meer aan mensen die niet willen geloven.

Als je zou begrijpen waarom mensen de bijbel niet geloven zou je al zo’n stuk slimmer zijn.

Hoe komt het volgens jou dat er iets is als geweten dat je toch altijd zegt dat er op zijn minst iets is?
Niet?

Dat komt bij jou waarschijnlijk (ik heb dat niet ;)) omdat je religieus bent opgevoed, bang bent voor de dood, behoefte hebt aan een duidelijk/makkelijk antwoord op de vragen des levens en/of nog niet het intellectuele vermogen hebt ontwikkeld tot degelijke introspectie.

Maar wees gerust op 15 jarig leeftijd ben je cognitief gezien nog lang niet uit ontwikkeld, het is wel jammer dat je een ongelooflijk grote arrogantie laat zien hopelijk groei je daar nog een beetje overeen.

Maakt ook niet uit.
(gewijzigd) boekje over wetenschap heet moderne wetenschap in de bijbel en is geschreven door Drs. Ben Hobbink. Als je geïnteresseerd bent kijk of hij in de bibliotheek ligt en lees hem.

Door bovenstaande link was mijn interesse in dit boekje al tot een dieptepunt gedaald, maar toen ik net op youtube een stukje van een presentatie van hem zag was de deal gesloten. Hij beweerde dat het ark van Noach verhaal een realistisch verhaal is……………………..


De discussie lijkt mij hier klaar, "The core" heeft in mijn ogen nog NIKS aangehaald wat iets van zijn stellingen bewijst.

Ik daag je uit om mijn stellingen die volgens jou onjuist zijn duidelijk aan te duiden en aan te vallen.

Het is namelijk heel makkelijk ALLES wat hier gezegt wordt onderuit te halen,

Inderdaad er staat een hoop onzin (ook van jou kant) in dit topic die door iedereen met een beetje kennis en leesvaardigheid makkelijk onderuit te halen is ;)

kan ik ook zonder enig probleem.

Zoals ik hierboven zei, ga ervoor ik kan niet wachten.

Het feit dat jou enige manier van een stelling te bewijzen is mij in de schoenen schuiven dat ik zeg dat de bijbel correct is(wat ik nergens gedaan heb) en dan verkondigen dat dat belachelijk is.

Heb je dat filmpje dat ik bij jou argument dat de kans op leven op aarde (en op de aarde en dergelijke) gekeken / begrepen ? Indien ja waarom ga je er dan niet inhoudelijk op in ? Indien nee waarom ga je niet in op de argumenten van je tegenstander ?

Het is namelijk niet aan mij om te bewijzen dat de BigBang theorie niet klopt, het is de job van andere mensen te bewijzen dat hij wel klopt.

Dit geeft aan dat je geen flauw idee hebt hoe de wetenschappelijk methode werkt. Er is meer dan voldoende bewijs voor de BigBang theorie gevonden waardoor het nu zo’n bekende en algemeen geaccepteerde theorie is. Als je dit wil ontkrachten dien je met argumenten / bewijs tegen de theorie te komen niet alleen maar roepen dat er volgens jou nog te weinig bewijs voor de theorie is. Natuurlijk mag jij vinden dat er niet genoeg bewijs voor de theorie is maar de wetenschappelijke gemeenschap staat wel achter de theorie (zelfs de katholieke wetenschappers kan je nagaan).

Uitgaande vanuit het standpunt dat je gelijk hebt, maar niks bewijst als een hele hoop onsamenhangende vaststellingen kan je toch niet verwachten dat ik nu iets meer van je mooie theorie geloof als hiervoor?

Doch, ben jij nog niet inhoudelijk ingegaan om mijn argumenten en heb je een hele post geschreven waarin geen enkel argument naar voren komt en je niks meer doet dan het versturen van persoonlijke beledigingen. Zoals je, je hopelijk kan voorstellen ben ik niet onder de indruk.

Je noemt je zelf rationeel, ik noem je nog kleindenkender dan de mensen die je met bakken verwijten naar hun hoofd zwiert. Je geloofd namelijk letter elk woordje van wat ze je met de lepel binnen geven.

Beledigen is zo makkelijk hé, ik zal dit maar gewoon negeren in anticipatie van je overweldigende toekomstige argumenten ^^
 
Bovenaan