• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De media

DeletedUser

Gast
AW: De media

Ik ben het op 1 punt wel met je eens en op 1 punt met je oneens.

Eens: Media pakt steeds 1 partij.
Oneens: Israël is slecht.

Om maar eens te beginnen met de Media in Nederland.

Als jij de politieke opinie volgt en hoe de media reageert op 1 partij moet je wel zijn opgevallen dat het overgrote deel van de media in Nederland links tot zeer links is.
Zelfs onze eigen streek krant wordt links.
Geen stijl en Pownews zegt rechts te zijn maar in werkelijkheid zeikt het gewoon alles af.
Ik ben fel voorstander van Geert Wilders en stem ook zeker op hem.
En het zal de rechtse hier wel zijn opgevallen dat alle partijen die maar iets vertonen van rechts eruit worden gepakt.
Inderdaad, RTL deed een onderzoek, NOS nam het onderzoek bij de hand en zei daarbij dat een kamerlid van de PVV schuldig was aan... geen idee.
Ook de VVD werd aangepakt, er kwamen twee criminelen uit.
Misdrijven die jaren terug hebben plaats gevonden, ik heb zoiets van, waar lul je over maar okee.
Anders is de NOS niet meer interessant.
En voordat die hele linkse omroep geschrapt word moeten ze nog even hun goede gezicht laten zien.
De kans is namelijk groot dat Pownews binnekort weer van de tv gaat, en dat is maar goed ook, al die onzin die ze produceren.

Oneens: Israël is kwaad.

Ik ben het er niet mee eens omdat, Israël de muur is naar het westen.
Zij zijn nog het enige beetje bescherming tegen radicale moslim idioten.
En ja Israël is kwaad, maar het feit dat jij dat zegt en vindt geeft aan dat je er niet geweest bent en dat je verder niet geinformeerd bent over Israël.
Ooit gehoord van Iran? Jordanië? Egypte? Palestina? als ze de kans zouden krijgen zouden ze vandaag nog iedere Israeliet vermoorden.
Dan is het logisch dat ze zich verdedigen.
Hamas schiet constant raketten op Israël af, en Israël vuurt terug.

Als morgen Duitsland op ons gaat schieten, wat doe jij dan? wacht je af tot je getroffen wordt of vuur je terug?
Ik weet het wel, terroristen moeten gedood worden.
De Hamas is niet anders dan de ETA en de IRA en die worden ook bestreden.
Ik snap je bedoeling niet maar, ik zeg dat Israël niet kwaad is.
Ze verdedigen zich tegen tereur, net zoals ieder land dat zou doen.
Als je al enig iets over Israël's beleid wil zeggen moet je de VS er bij betrekken, dat doe je niet.
Waarom niet?
Omdat je weet dat de VS ons ten alle tijden helpt.
En Israël helpt de VS tegen terreur en krijgt daarvoor wapens, gevechtsvoertuigen en geld.
Geen foute deal als je het mij vraagt.

Ik zeg het nog eens.

Pak Israël zijn wapens af, zet Job Cohen in het parlement en Israël bestaat morgen niet meer.

Groet,
Levi.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Ooit gehoord van Iran? Jordanië? Egypte? Palestina?

De Hamas is niet anders dan de ETA en de IRA en die worden ook bestreden.

* deze landen zijn anti israël , dat klopt. Echter om te stellen dat deze gehele landen direkt elke israeliet zouden vermoorden is zeer zwart wit gestelt.


in iran leven bijvoorbeld ook joden en cristenen en die hebben zeer weinig tegen israël....



De hamas vergelijken met terreur is ook niet geheel correct. De hamas levert momenteel de palestijnse regering.
Die is niet gevormd uit een groep terroristen, maar dragen de groepsnaam hamas....
de teroristische tak van hamas is zeker fout, maar niet vergelijkbaar met de politieke tak.

Dit geldt trouwens ook voor de eta en de ira. ook deze groepen hebben een politieke tak die niet teroristisch is ingesteld.




Wat betreft media ben ik het wel met je eens. Lijkt erg op de hand van ' links' te zijn...

al moet gezegt dat de pvv enkele zeer linkse standpunten heeft.......
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Ik vind het een beetje krom om te zeggen dat Israel onze "bescherming" is.
Zonder de Zionisten had het buitenlandse (wan)beleid van US lang niet zoveel weerstand ondervonden.

Het probleem in Palestina is dat aan beide zijden kinderen worden vermoord!

Verder is het probleem Israel begonnen met het opeisen van land, door de Joden, dat niet van de Joden was.
Nu kun je zeggen dat het ook niet van de Palestijnen was op dat moment (namelijk GB) maar voor de Engelse overheersing was het land opgeeist door de Palestijnen.

Het is jammer om te zien dat mensen het eens zijn met de subjectieve media.
Wat erg is dat dezelfde mensen niet kunnen/willen zien dat de media hun ook redenatie heeft vertroebeld.

Ik wil het gelijk aan geen van beide kanten geven omdat beide kanten niet goed bezig zijn.

Ik heb wel meer begrip voor de Palestijnen omdat de Joden de Palestijnen behandelen, zoals ze indertijd behandeld zijn geweest door de nazi's.

Ik stel dat Zionisten niet anders zijn dan Extreem rechtse Joden met een napoleoncomplex!


edit: Zionisten bestaan alleen in de overtuiging dat de wereld tegen de Joden is.
Dat is precies dezelfde overtuiging die Islamitische extremisten hebben.

edit 2: Als Wilders dezelfde bewegingsruimte krijgt als Hitler, in het begin van zijn politieke carriere, dan zie ik ipv onderdrukking naar de Joden heel snel onderdrukking van de Joden.
Ze zijn nu alvast aan het oefenen.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

De hamas vergelijken met terreur is ook niet geheel correct. De hamas levert momenteel de palestijnse regering.
Die is niet gevormd uit een groep terroristen, maar dragen de groepsnaam hamas....
de teroristische tak van hamas is zeker fout, maar niet vergelijkbaar met de politieke tak.

Dit geldt trouwens ook voor de eta en de ira. ook deze groepen hebben een politieke tak die niet teroristisch is ingesteld.



Hitler heeft ooit het 2de meeste stemmen van heel duitsland gekregen dus in jou logica is wat hij gedaan heeft minder erg en minder mensonteerend als wanneer hij het onder de naam terreur deed? Of valt de hamas nu plots ook al niet meer aan maar is het enkel israel? Vind dat hier mensen soms toch maar een gekke kijk op de zaken hebben..
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Inderdaad, ik vind dat het een beetje raar bekeken is.
Ook politiek beschouw ik Hamas als terroristen.
Stel, het CDA zit in de regering, maar de gewapende tak van het CDA vermoord allemaal moslims.
Ja zeggen we dan, maar dat is de terroristische tak, de politieke tak kan gewoon regeren.

Wordt steeds leuker:p
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

De vraag op zo'n moment is dan vooral, "Is de politieke CDA het eens met de terroristische CDA?"

Als het antwoord namelijk "nee" is, dan is er wat het politieke gedeelte betreft niks aan de hand.

Anders zou het wel heel makkelijk worden, dan hoeft er alleen maar 1 persoon te zijn die een aanslag pleegt "uit naam van partij X" en dan wordt die uit de regering gezet, terwijl die persoon niks met de partij te maken heeft.

Dat ze dezelfde naam hebben is lastig, maar het hoeft niks te zeggen.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Anders zou het wel heel makkelijk worden, dan hoeft er alleen maar 1 persoon te zijn die een aanslag pleegt "uit naam van partij X" en dan wordt die uit de regering gezet, terwijl die persoon niks met de partij te maken heeft.


Is dat niet wat er deze topic de hele tijd al gebeurd?
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Dat is inderdaad iets wat heel vaak en regelmatig gebeurd, bijvoorbeeld door mensen die iets zeggen over "alle moslims", of "alle westerlingen" (ik kijk nu even naar Levi) en dat is best gevaarlijk ;)

Mocht ik het zelf ook doen, wijs me er dan even op, dat is meestal niet mijn bedoeling maar het is soms lastig om er rekening mee te houden. Das ook het gevaarlijke er aan ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Pluisjen, jij weet ook best wel dat ik het niet negatief bedoel.
Ik waarschuw alleen, maar als jij daar blind voor wil blijven moet je dat vooral doen, ik heb het in ieder geval geprobeerd.

Wat betreft de Hamas, vanuit mijn Israëlisch oogpunt vind ik het een terroristenclub.
Het heeft dan wel een politieke tak, maar die politieke tak word overal ter wereld aangeduid met radicaal islamitische politieke tak van hamas.
En overal waar het woord radicaal voor staat is het meestal niet best.
Zo ook bij Hamas niet, je kunt ze blijven verdedigen maar als Hamas de overhand krijgt liggen alle Joden binnekort in de Middelandse zee te spartellen.
En willen we dat? ik in ieder geval niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Als jij het niet negatief bedoelt moet je eens even een heleboel klassen over effectief communiceren volgen, want volgensmij bedoel jij een heleboel negatief over een heleboel mensen waar weinig negatiefs over te zeggen is.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

*
Hitler heeft ooit het 2de meeste stemmen van heel duitsland gekregen dus in jou logica is wat hij gedaan heeft minder erg en minder mensonteerend als wanneer hij het onder de naam terreur deed? Of valt de hamas nu plots ook al niet meer aan maar is het enkel israel? Vind dat hier mensen soms toch maar een gekke kijk op de zaken hebben..

Wat ik bedoelde te zeggen was, dat niet niet alles wat de naam Hamas draagt terreur is....
Ik geef volgens mij ook aan dat de terroristische tak naar mijn mening niet vergelijkbaar is met de politieke tak....
Dit vergelijken met Hitler, zoals jij doet, zou inhouden dat er naar jou mening geen verschil is tussen een politieke en een terroristische tak?
Hitler was 1 persoon en kan dus per defenitie niet 2 verschillende groeperingen vormen in zijn 1tje....


*
Inderdaad, ik vind dat het een beetje raar bekeken is.
Ook politiek beschouw ik Hamas als terroristen.
Stel, het CDA zit in de regering, maar de gewapende tak van het CDA vermoord allemaal moslims.
Ja zeggen we dan, maar dat is de terroristische tak, de politieke tak kan gewoon regeren.

Wordt steeds leuker:p

Als ik mezelf nu Levi1993 noem en ga roepen dat alle joden dood moeten, is dat dan ook jouw schuld? (puur theoretisch. wat mij betreft heeft iedereen recht op een goed leven....)



*
Ook politiek beschouw ik Hamas als terroristen.

iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening....

*
Als jij het niet negatief bedoelt moet je eens even een heleboel klassen over effectief communiceren volgen, want volgensmij bedoel jij een heleboel negatief over een heleboel mensen waar weinig negatiefs over te zeggen is.



is dat niet het grootste probleem op dit forum?
dat berichten anders opgevat worden dan dat ze bedoelt zijn?
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Dat is het grootste probleem, punt. Daarom is kunnen communiceren zo belangrijk ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

volgens mij is het probleem van heel internet dat berichten verkeerd worden opgevat, je kan namelijk niet een bepaalde intonatie aan je bericht geven, en je kan geen non-verbale boodschappen overbrengen.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Niet alleen op internet. Ook in de realiteit is het heel erg lastig om dingen over te brengen zoals je ze bedoelt.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

Wat ik bedoelde te zeggen was, dat niet niet alles wat de naam Hamas draagt terreur is....
Ik geef volgens mij ook aan dat de terroristische tak naar mijn mening niet vergelijkbaar is met de politieke tak....
Dit vergelijken met Hitler, zoals jij doet, zou inhouden dat er naar jou mening geen verschil is tussen een politieke en een terroristische tak?
Hitler was 1 persoon en kan dus per defenitie niet 2 verschillende groeperingen vormen in zijn 1tje....

De ss was een officiele staatspolitie, das politiek aanvaard, de naam "terrorisme" had hun daden erger gemaakt? Tis nogal veel hier dat mensen in mijn ogen nogal kort door de bocht gaan..
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

*

Wat ik bedoelde te zeggen was, dat niet niet alles wat de naam Hamas draagt terreur is....
Ik geef volgens mij ook aan dat de terroristische tak naar mijn mening niet vergelijkbaar is met de politieke tak....
Dit vergelijken met Hitler, zoals jij doet, zou inhouden dat er naar jou mening geen verschil is tussen een politieke en een terroristische tak?
Hitler was 1 persoon en kan dus per defenitie niet 2 verschillende groeperingen vormen in zijn 1tje....

hitler is 1 persoon, ik ook, jij ook, iedereen is 1 persoon.
Hitler had wel de SA onder zijn controle dus het was 1 persoon met duizenden persoontjes achter zich die moorden en doden voor zijn doel, dit versta ik eerlijk gezegd onder terreur.

jij niet??

kom wel met argumenten in je antwoord A.U.B. en in normaal nederlands.
doe ik dit niet wijs me er op een vriendelijke manier op en ik zal mijn bedoeling duidelijk maken, typfouten gebeuren maak er geen comotie over.
 

DeletedUser

Gast
AW: De media

De ss was een officiele staatspolitie, das politiek aanvaard, de naam "terrorisme" had hun daden erger gemaakt? Tis nogal veel hier dat mensen in mijn ogen nogal kort door de bocht gaan..

volgens mij staat er in mijn bericht niets over de door hitler aangestuurde groepen/ groeperingen.....
ss staat voor Schutzstaffel, een paramilitaire organisatie en dus niet voor hitler.....
wat de ss gedaan heeft is zeker zeer erg.... Alleen ging de discussie daar totaal niet over...
Vreemd dat er altijd meerdere zaken bij een discussie gehaald worden....

hitler was 1 man en in zijn 1tje kan hij niet vergeleken worden met de Hamas, die niet uit 1 persoon, maar uit meerdere personen bestaat...

De terroristen die zichzelf opblazen uit naam van Hamas zijn niet per defenitie representatief voor de gehele groepering die Hamas genoemd wordt....
Hamas met hitler vergelijken is dan ook hetzelfde als Obama vergelijken met het gehele leger van de vs.... (om ook maar eens wat nutteloze vergelijkingen te noemen...)
Een leider is misschien wel verantwoordelijk voor de daden van een groepering, maar is niet de groepering....


hitler is 1 persoon, ik ook, jij ook, iedereen is 1 persoon.
Hitler had wel de SA onder zijn controle dus het was 1 persoon met duizenden persoontjes achter zich die moorden en doden voor zijn doel, dit versta ik eerlijk gezegd onder terreur.

jij niet??

kom wel met argumenten in je antwoord A.U.B. en in normaal nederlands.
doe ik dit niet wijs me er op een vriendelijke manier op en ik zal mijn bedoeling duidelijk maken, typfouten gebeuren maak er geen comotie over.

mijn punt was juist dat de Hamas niet 1 persoon is......
Hitler had de leiding over meerdere groeperingen, maar was niet die groeperingen....
Je vraagt om argumenten, maar waar wil je dan argumenten van zien? van het feit dat hitler 1 persoon was? ik dacht dat dat toch wel duidelijk was.....
volgens mij typ ik ook echt in het nederlands, mocht dat niet zo zijn hoor ik graag welk deel geen normaal nederlands is.... altijd makkelijk om iemands teksten te bekritiseren, maar nuteloze opmerkingen zijn naar mijn mening sneller gemaakt dan punten....



Misshien dat ik daarin vreemd reageer, maar volgens mij kan hitler geen terroristische organisatie genoemd worden, omdat hij 1 persoon is en een organisatie per defenitie uit meer dan 1 persoon dient te bestaan????
Mocht je argumenten kunnen vinden dat 1 persoon een groepering kan zijn hoor ik dat graag, zo niet, dan denk ik dat we deze discussie kunnen voortzetten over een onderwerp zoals

(vreemd trouwens dat meer dan de helft van alle discussies altijd op israel, hamas of hitler uitkomt....)

Maar om weer terug te on-topic te komen;
Media en de manier waarop de media over politiek schrijven....

Wat wordt er gedacht over het plotselinge opstappen van Femke Halsema?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan