• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De nederlandse Regering is gevallen

DeletedUser

Gast
Om 16:15 is een persconferentie van Wilders (apart) en verhagen & Rutte, Wilders zou geen enkel plan meer van het kabinet steunen nadat het catshuisberaad was mislukt.

Dit houd in dat Rutte zijn ontslag mag indienen, doet hij dit niet, dient de tweede kamer d.m.v een motie van wantrouwen het ontslag van het kabinet-rutte 1 in.

Ik ben er van overtuigd dat dit is gekomen door dat het college van Limburg gisteren is gevallen.

Na verkiezingen krijgen we of ultra-links of paars Plus, ik ga voor ultra-links.

Dat is dus ultra-links en wordt ook helemaal niks. Zoals ik al zei 99% belasting voor de gewone burger en alle rijkdom naar grote kameraad Roemer. Doe mij dan maar Paars, paars heeft ons dusver altijd goed geholpen in de crisis.

Daarnaast vind ik het wel rot dat dit weer net een half jaar voordat ik dan mag stemmen moet zijn, ze hadden moeten wachten :p.

Je spreekt jezelf toch wel behoorlijk tegen, Tirion. :O
 

DeletedUser

Gast
Zojuist is de regering gevallen, Wilders heeft de stekker uit het kabinet getrokken.

Hoe denken jullie erover?
Heel serieus?
Dit krijg je als je gedoogsteun krijgt van iemand die een grote bek heeft, maar te zielig om zelf in de regering te gaan zitten.
Waarschijnlijk weet die zielepoot hier zelfs nog stemmen uit te halen met zijn gebakken lucht.

Persoonlijk boeit het mij niet wie er gaat winnen bij de volgende verkiezingen. Het is toch allemaal 1 pot nat.
Het zou alleen fijn zijn als Wilders eens echt flink op z'n bek zou gaan, misschien dat de mensen die op hem stemmen dan realiseren dat die zielepoot bakken vol met ONS belasting geld gaat kosten om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.
 

Araluen

Manticore
Ha , nu kunnen wij Belgen is met jullie lachen.

jullie record staat nog steeds ;)
en als je denkt dat wij het ons aantrekken. . .

ik vind het trouwens heel jammer dat het kabinet gevallen is. . . :(
het was net lekker rustig, ik had geen last van ze en de leukste 2e kamer gesprekken zijn van de laatste tijd :p
 

DeletedUser

Gast
Valt me wel op dat veel mensen hier paars willen maar heeft niemand het boek van pim gelezen en dat paars alles behalve goed was voor nederland.Als je geen crisis hebt en het geld komt wel binnen valt het niet op maar moet er toch niet aan denken dat we meer geld gaan besteden aan vluchtelingen en het planten van bomen.
 

DeletedUser

Gast
na de crisis moeten we ook weer meer naar rechts gaan hoor maar tijdens de crisis paars
 

DeletedUser

Gast
Je spreekt jezelf toch wel behoorlijk tegen, Tirion. :O

Lees goed; bij quote 1 zeg ik dat we na dit kabinet een ultra-linkse regering krijgen, bij quote 2 zeg ik dat ik zelf hoop voor paars.

Er is overigens meer verteld (aldus Stef Blok) over waarom het catshuisberaad niet is door gegaan, als Wilders het akkoord had geaccepteerd heeft de fractie hem verteld dat hij kon vertrekken uit de kamer, hij werd dus onder druk gezet, er zou een grote breuk van minstens 5 man in de pvv zijn ontstaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Lees goed; bij quote 1 zeg ik dat we na dit kabinet een ultra-linkse regering krijgen, bij quote 2 zeg ik dat ik zelf hoop voor paars.

Hmm, ergens 'voor gaan' duidt op ergens je best voor doen, dus als jij zegt dat je 'gaat voor ultralinks' snap ik dat batbeetje dat als jezelf tegenspreken beschouwt.

Dus eerder 'formuleer goed' dan 'lees goed' ;)
 

DeletedUser

Gast
Lees goed; bij quote 1 zeg ik dat we na dit kabinet een ultra-linkse regering krijgen, bij quote 2 zeg ik dat ik zelf hoop voor paars.

Er is overigens meer verteld (aldus Stef Blok) over waarom het catshuisberaad niet is door gegaan, als Wilders het akkoord had geaccepteerd heeft de fractie hem verteld dat hij kon vertrekken uit de kamer, hij werd dus onder druk gezet, er zou een grote breuk van minstens 5 man in de pvv zijn ontstaan.

En Stef Blok heeft totaal ongelijk. Iig volgens Dominique van de Heijde, en die kon dat min of meer bewijzen ;)
Wilders heeft namelijk niet met de fractie overlegd, maar met een klein groepje...
 

DeletedUser

Gast
Het kleine groepje dissidenten ja, daar denkt niemand over na, dat dat juist de mensen waren die tegen hem zeiden dat ie kon vertrekken.
 

DeletedUser

Gast
Vandaag of morgen treed er een tijdelijk nieuw kabinet aan die de bezuinigingen gaat doorvoeren. Dit wordt het kunduz-kabinet bestaande uit VVD CU CDA D66 en GL met gedoogsteun van de PVDA & de SP. De bezuinigingen zijn zo goed als rond, vanmiddag begonnen de besprekingen.
 

DeletedUser

Gast
Bezuinigingen zijn zo goed als rond :

*Per jaar 3 maanden langer doorwerken, AOW leeftijd gaat naar 67
*Hoogste BTW tarrief gaat naar 21%
*Reiskostenvergoeding worden afgeschaft
*Nullijn voor alle ambtenaren
*Ww-duur gaat omlaag
*Bouwmarkt krijgt wat meer steunen, geen bezuinigingen wel hervormingen en investeringen
*Hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft
*ontslagrecht versoepelen
 

DeletedUser12493

Gast
Dat ze waarschijnlijk in de vrije verlofdagen zullen snijden van iedereen, buiten zelfstandigen.

Hier in België zal het nog allemaal komen..

Thank you Greece und Switzerland !
 

DeletedUser

Gast
Dat ze waarschijnlijk in de vrije verlofdagen zullen snijden van iedereen, buiten zelfstandigen.

Hier in België zal het nog allemaal komen..

Thank you Greece und Switzerland !

Wat heeft Zwitserland ermee te maken?
 
Bovenaan