• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De nederlandse Regering is gevallen

DeletedUser

Gast
De 3 maanden slaat erop dat volgend jaar de AOW leeftijd wordt verhoogd naar 65 en een maand en daarna met 3 maanden steeds omhoog gaat tot het 67 is.
 

DeletedUser

Gast
Waarschijnlijk omdat veel mensen/bedrijven daar een geheime rekening hebben waardoor ze de belasting kunnen ontduiken ;)

Dat denk ik hoor, ik weet het niet zeker.
En door die belastingontduiking moeten wij vrije verlofdagen opgeven?
Dat lijkt me wel erg kort door de bocht van hem :p
 

DeletedUser

Gast
Wat de fack, sommige partijen dachten hun handen schoon te houden door niet mee te stemmen in het begrotingstekort.

PVDA 5 zetels kwijt, in 1 klap. Omdat ze niet mee deden. PVV 2 zetels kwijt voor het stoppen met de catshuisonderhandelingen, dit zou meer zijn geweest als ze instemde. SP 1 zetel erbij, Groenlinks 3, CDA 2, D66 2

Dat is bijzonder.

Kunduz-coalitie is 6 zetels gestegen t.o.v vorige week in de peilingen aldus maurice de hond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Mooiste vindt ik hoe ze gaan "bezuinigen" terwijl je op het nieuws ALLEEN maar lasten bezwaringen hoort.
AOW leeftijd, btw, stufi, hypotheek.
dit zijn geen bezuinigingen...
Zij hebben alles al mooi voormekaar maar de burger word hard genaaid, heb medelijden met mijzelf en nog meer met de generaties jonger dan mij want zij worden nog harder getroffen (ook al zijn ze te jong om het te snappen...sigh)
 

DeletedUser16669

Gast
mike1402 zei:
zou ik nu toch gaan voor links of paars omdat zij in het verleden hebben bewezen verstandig te zijn met de economie

bron?

Jelgan zei:
Dit is trouwens het eerst jaar waarin de Nederlandse economie slechter gaat, terwijl de Duitse economie gewoon beter gaat (NL - DU) eco hangen erg veel van elkaar af, dus we deden sowieso wat fout !
Nu de fouten er uit stemmen *Pvv weg :$*

bron?


Gozilla zei:
Kan me wel vinden in de volgende partijen:

- Groenlinks
- D66
- PVDA
- SP

hoezo dat dan?

Rvlion zei:
Heel serieus?
Dit krijg je als je gedoogsteun krijgt van iemand die een grote bek heeft, maar te zielig om zelf in de regering te gaan zitten.
Waarschijnlijk weet die zielepoot hier zelfs nog stemmen uit te halen met zijn gebakken lucht.

Persoonlijk boeit het mij niet wie er gaat winnen bij de volgende verkiezingen. Het is toch allemaal 1 pot nat.
Het zou alleen fijn zijn als Wilders eens echt flink op z'n bek zou gaan, misschien dat de mensen die op hem stemmen dan realiseren dat die zielepoot bakken vol met ONS belasting geld gaat kosten om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

Weer zo'n opmerking van een top-econoom.

enig idee hoe veel een verkiezing kost? vast niet. in vergelijking met de bezuiniging die worden besproken is het verwaarloosbaar.
allemaal 1 pot nat? ooit weleens één verkiezingsprogramma gelezen? nee.. niet? dacht ik al.


Ik zou de mensen op dit forum toch willen vragen geen niet onderbouwde beweringen te scanderen.


Naar mijn mening is de val van het kabinet geen goede zaak, wat Nederland nu nodig heeft is een stabiel kabinet en een duidelijke visie voor de middel-lange termijn. volgens mij had ik gelezen dat de verkiezingen pas 12 september zullen zijn, dat zijn dus een hele hoop maanden waarin de politiek niks voor elkaar gaat krijgen, wanneer ze toch iets voor elkaar krijgen is er een wezenlijk gevaar dat dit na de verkiezingen gewoon wordt terug gedraaid.

Qua stemmen ga ik persoonlijk toch voor Pechthold of Rutte ben er nog niet helemaal over uit.

Verder nog al het lof naar minister Jan-Kees hij heeft ons in in ieder geval een afgang in Brussel bespaart.
 

DeletedUser

Gast
Zag gister nog een programma over Pim Fortuin... Persoonlijk vind ik het erg zonde dat hij er niet meer is. Zijn ideeen waren correct en logisch.. Snap ook niet waarom ze zijn plannen niet gebruiken..
 

DeletedUser

Gast
Ach, de kans dat ze sowieso de gehele 4 jaar uit zouden zitten was toch al nihil.
Paars, want inderdaad beter voor de economie.
Dit is trouwens het eerst jaar waarin de Nederlandse economie slechter gaat, terwijl de Duitse economie gewoon beter gaat (NL - DU) eco hangen erg veel van elkaar af, dus we deden sowieso wat fout ;)!
Nu de fouten er uit stemmen *Pvv weg :$*


je bedoeld Pvda en Sp! als die aan de macht komen bye bye geld
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Zag gister nog een programma over Pim Fortuin... Persoonlijk vind ik het erg zonde dat hij er niet meer is. Zijn ideeen waren correct en logisch.. Snap ook niet waarom ze zijn plannen niet gebruiken..

Hier ben ik het niet mee eens.
Vijandbeelden ophangen is wat mij betreft not done.
 

DeletedUser6663

Gast
Zag gister nog een programma over Pim Fortuin... Persoonlijk vind ik het erg zonde dat hij er niet meer is. Zijn ideeen waren correct en logisch.. Snap ook niet waarom ze zijn plannen niet gebruiken..

Dus jij bent het eens over zijn ideeën over de Islam? Ik blijf het discriminatie vinden. Ik denk ook hetzelfde over Wilders. Kan je misschien iets meer onderbouwen waarom je zijn ideeën zo correct en logisch vind?
 

DeletedUser

Gast
Dus jij bent het eens over zijn ideeën over de Islam? Ik blijf het discriminatie vinden. Ik denk ook hetzelfde over Wilders. Kan je misschien iets meer onderbouwen waarom je zijn ideeën zo correct en logisch vind?

Persoonlijk denk ik dat Pim Fortuyn meer richting discriminatie zit/zat dan Geert Wilders momenteel. Ik vind dat Geert Wilders alles prima verteld en dat zelfs zijn meer verregaande uitspraken binnen de perken blijven.

Neemt niet weg dat ik nooit van z'n leven op PVV zou stemmen, ik zelf vind me toch meer in de linkse partijen.
 

DeletedUser

Gast
Sinds vandaag heb ik respect voor Tofik Dibi, ga zijn ideeën maar eens goed bij houden en bekijken wat ik daar van vind de komende tijd.
 

DeletedUser

Gast
Sinds vandaag heb ik respect voor Tofik Dibi, ga zijn ideeën maar eens goed bij houden en bekijken wat ik daar van vind de komende tijd.

Het is nu best wel zonde dat alle aandacht nu naar de partijverkiezingen gaan, terwijlk er eigenlijks plannen moeten worden gemaakt voor wat nu verder deze maaande,
Ze zullen toch wat moeten doen, anders moet alles worden opgelost met de nieuwe regering, dat is not done.
 

DeletedUser

Gast
Het is nu best wel zonde dat alle aandacht nu naar de partijverkiezingen gaan, terwijlk er eigenlijks plannen moeten worden gemaakt voor wat nu verder deze maaande,
Ze zullen toch wat moeten doen, anders moet alles worden opgelost met de nieuwe regering, dat is not done.
Dat is dus gebeurd met de Lente-akkoorden... Lang leve paars.
 

DeletedUser

Gast
Ik wil maar een paar dingen : geen PvdA of sp. Anders moeten we verhuizen van mijn pa xd
 

DeletedUser

Gast
Het is nu best wel zonde dat alle aandacht nu naar de partijverkiezingen gaan, terwijlk er eigenlijks plannen moeten worden gemaakt voor wat nu verder deze maaande,
Ze zullen toch wat moeten doen, anders moet alles worden opgelost met de nieuwe regering, dat is not done.

Hier ben ik het mee eens. Ik vind het sowieso schandelijk dat binnen de GroenLinks die partijverkiezingen nu binnen de media worden uitgevochten. Dan haal je dus eigenlijk gewoon de media erbij om tegen een collega en partijgenoot in te gaan om zo een interne verkiezing te winnen? Vind ik persoonlijk niet netjes. Maar zal aan mij liggen.
 

DeletedUser3865

Gast
Zolang er nu maar geen linkse regering komt vind ik het goed.
Ik ben niet echt rechts ofzo, maar we moeten nu gewoon eerst zorgen dat er goede bezuinigingen worden ingevoerd zodat Nederland niet achter Griekenland aan gaat.
Als de linkse partijen aan de macht komen zie ik dit nog niet gebeuren. Daarom zou ik nu liever zien dat er rechtse partijen in de regering komen en na de crisis mogen dan de linkse partijen er wel weer in.
 

DeletedUser

Gast
We hebben gezien hoe de rechtse liberale kabinetten het hebben gedaan vanaf Balkenende I.
Er is nog geen regering die de volle tijd heeft uitgezeten.
Onze status als kennisland verloren, haat zaaien tegen niet-westerse samenlevingen, De koningin buiten spel zetten tijdens formaties; zodat het lekker achterkamertjes handjeklap wordt, Schiphol verkocht(?), de Gulden zwaar goedkoop ingeleverd en op de een of andere manier doen we het een stuk slechter dan de Duitsers qua economie.
Waarom geen politiek centraal kabinet met links en rechts, zodat allebei moeten compeseren en we de gulle middenweg bewandelen
 

DeletedUser

Gast
sowieso tegen die 3% van europa maakt niet uit dat wij ermee kwamen daardoor bezuinig je je eigen economie kapot en komt ie heel moeilijk op gang en dat willen we al helemaal niet hebben
en links daar zou ik nu voor gaan ivm eerlijke verdeling van de lasten
 
Bovenaan