• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik ben wel geïnteresseerd in een zekere ... orde. Als je mij in contact kunt brengen hoor ik dat graag.
Voordat je meer kunt zeggen, word je van achteren vastgegrepen en wordt het zwart voor je ogen. Het volgende moment dat je je ogen opent, sta je recht voor een enorme troon. Je volgt met je ogen de ijzeren trollen tot het zitgedeelte, waar waarschijnlijk de leidster van de bende zit, "Welkom in mijn nederige vertrek, Nissassa. Er werd in mijn oor gefluisterd dat jij een capabele Troll bent. Je snapt natuurlijk dat ik je niet zomaar de route naar de Trollengrot kan geven, maar ik ben bereid om je vragen te beantwoorden. Ik heb zelfs een test voor je klaarliggen, als je ervoor kiest om een van ons te worden."

@AriChibi 'ja ik doe ook graag mee. alles tegen de mots'
Hoewel je je opgeeft als vrijwilliger, is Nissassa de enige die plotseling uit de herberg verdwenen is. Misschien hadden ze liever geen grote, stevige gozer in hun gluiperige bende.
@AriChibi Ik hoor het gesprek tussen Nissassa en Sammy en geef aan dat ik hier niet aan mee zal doen. Wij zijn naar het forum gekomen om de mensen te redden van de mods, niet om de mods te vervangen voor een nieuw kwaad.
Je ziet voor een fractie van een seconde iemand langs je heen gluipen, die Nissassa beetpakt en hem buiten westen brengt met een potion en doekje. Voor je het weet, verdwijnen de twee weer. Sammy95 kijkt je lachend aan, "Get rekt, noob."
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa begrijpt dat dit niet het moment is om vragen te stellen. Hij gaat voorlopig er in mee om te zien wat er uit komt.

"Ik ben klaar voor elke test die je mij kan geven" zegt hij met een grijns.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa begrijpt dat dit niet het moment is om vragen te stellen. Hij gaat voorlopig er in mee om te zien wat er uit komt.

"Ik ben klaar voor elke test die je mij kan geven" zegt hij met een grijns.
"Er is hier op het Wereldforum een gebruiker genaamd @robbest. Mijn boy, Sammy95, wilt graag dat hij doodgaat. Hij woont achter Edessa, je zult hem vaak zien in het steegje achter de smid. Probeer hem ongezien te vermoorden, dan zien we wel of je het in je hebt om een echte Troll te worden."
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa kijkt de trollenleidster aan. "één target? Dat is te simpel. Ik heb een beter idee. Laten we het een win-win noemen. Jij geeft mij direct 2 targets, en jullie betalen me het 3-dubbele. Dan help ik jullie in een keer van beide problemen af, en bewijs ik mijzelf meteen als een duidelijke aanwinst voor jullie orde."
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa kijkt de trollenleidster aan. "één target? Dat is te simpel. Ik heb een beter idee. Laten we het een win-win noemen. Jij geeft mij direct 2 targets, en jullie betalen me het 3-dubbele. Dan help ik jullie in een keer van beide problemen af, en bewijs ik mijzelf meteen als een duidelijke aanwinst voor jullie orde."
"Meteen een tweede target? Een grotere beloning? Lief, maar je vergeet dat je nog geen lid van ons bent. Je bent in geen positie om mij om gunsten te vragen, momenteel kun jij ook nog het zoveelste slachtoffer van onze Orde zijn. Alsnog, we hebben genoeg targets op de lijst staan en sluipmoordenaars krijgen we ook niet echt op wegwerpbasis. Goed, je tweede target is Svenboy9, welke achter Edessa woont. Zorg ervoor dat je niet gesnapt wordt en je beloning zal passend zijn."
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Nu ik bijgekomen ben van de schrik van de ontvoering, besluit ik om rond te vragen of iemand weet waar Sammy en de onbekende ontvoerder vandaan komen. Dit in de hoop om een basis te vinden. Ook gebruik ik Sense Motive.
Charisma
dus.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nu ik bijgekomen ben van de schrik van de ontvoering, besluit ik om rond te vragen of iemand weet waar Sammy en de onbekende ontvoerder vandaan komen. Dit in de hoop om een basis te vinden. Ook gebruik ik Sense Motive.
Charisma
dus.
Het is onwaarschijnlijk dat iemand je nu gaat zeggen waar de locatie van de Orde is. Niemand wilt een hoop sluipmoordenaren achter zich aan en de kans is groot dat er nu nog wat rondhangen in de schaduwen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Ik ga de herberg uit om te kijken of ik verder iets kan vinden over de ontvoerders. Ook controleer ik eerst via wisdom/intelligence of ik iets van magie kan vinden in de plekken waar ik langs kom, dit omdat de ontvoerders te snel waren om geen magie te gebruiken.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik ga de herberg uit om te kijken of ik verder iets kan vinden over de ontvoerders. Ook controleer ik eerst via wisdom/intelligence of ik iets van magie kan vinden in de plekken waar ik langs kom, dit omdat de ontvoerders te snel waren om geen magie te gebruiken.
Intelligence check: 88+16=104

Je merkt een spoor van illusiemagie op dat tot buiten de muren van de stad te volgen is. Echter eindigt het spoor daar, alsof de ontvoerder niet de moeite nam om zich de hele reis te verhullen. In ieder geval weet je dat het hoofdkwartier niet binnen de stad ligt, of in ieder geval is de ingang elders.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi "Prima, ik weet wat ik moet doen. Streep die twee maar van je lijst. "

Nissassa had een plan, een geducht plan, een gewaagd plan, maar alleszins een prachtig plan.

Het ontvouwde zich als volgt: Nissassa slenterde onopgemerkt door de straten achter Edessa, op zoek naar zijn doelwitten. Het duurde niet lang voordat hij er een vond. Het was Svenboy9. Een pienter blond mannetje, hij had een bepaalde air om zich heen. Hij liep statig. Alsof hij enig aanzien kreeg in deze buurt. Nissassa observeerde hem. Geduldig. Zijn gedrag, zijn maniertjes, alles ongemerkt. Alles vanuit de schaduw. Toen hij helemaal tevreden was over zijn kennis m.b.t. het gaan en staan van Sven ging hij verder. Hij liep door een steegje, en nog een. Na een tijdje kwam hij uit bij een groezelig huisje. De deur zwaaide open en de een verbaasde grote man deed de deur open. "Ik heb een zakelijk voorstel voor je." De man deed een stap achteruit en gebaarde dat hij binnen moest komen. Een kwartiertje later was Nissassa weer op weg naar zijn laatste doelwit. Alles was geregeld. Nu alleen nog maar afwachten.


Robbest liep door de straten naar huis. Hij had een lange dag gehad. z'n maag knorde. Etenstijd, dacht hij bij zichzelf. Het is dinsdag, kreeftdag. Rob stond bekend om zijn vaste routine. Iets waar je met wat onderzoek makkelijk achter kon komen. Na zijn bestelling ging Rob aan een tafel staan. Het was druk in de Red Lobster. Maar niemand lette echt op de man die via de zij-ingang naar binnen kwam. Het was geen grote man. Maar zijn blonde haren glinsterden opvallend in het licht. Statig liep de man door het restaurant. Zonder op te letten liep hij met zijn schouder tegen een ober aan. Kreeften vlogen over de grond. Meerdere ogen gericht op die kant van het restaurant. Behalve die van Rob. Rob keek vooruit. Dromend over zijn heerlijke eten. Warme kreeft, romige saus.. Koud staal.. Koud staal? Rob keek naar beneden. Een stalen dolk stak uit zijn borstkas. In zijn oor hoorde hij fluisterend de woorden: "De groeten van de trollen". Rob viel neer op zijn knieen. Niet zo, niet nu. En klapte voorover. Het wapen stak nog in zijn rug. De blonde man snelde zich door de zaak. Via de zijdeur weer terug naar buiten.

Het restaurant zat vol getuigen. Het duurde dan ook niet lang voordat het gerucht rond ging. Svenboy9 heeft Robbest vermoordt! Het ging de hele stad door. Het duurde dan ook niet lang alvorens Svenboy werd opgepakt. Ze keken verrast. Wat deed die achterlijke gladiool in zijn eigen huis? Dat was wel de eerste plek waar ze hem zouden zoeken. "Wacht, wat is dit?! Ik heb niets gedaan! " Riep Svenboy. Een grote man liep op hem af. Jij gaat voor een lange tijd achter de tralies vriend. Een knuppel vloog richting Sven's ogen, toen werd het zwart.

Sven werd wakker. Het was koud, vochtig. Waar was hij? Wat was er gebeurd? Hij zat alleen in iets wat leek op een cel. De grote man stond aan de deur. Sven Sven Sven. "Wat jij gedaan hebt met Robbest was geen slimme move. Zijn vrienden willen graag een woordje met je babbelen. Ohh ja, de groeten van de trollen." En met die woorden stapte hij de gang in. Waarna 2 gevangen de cel in liepen. Er volgde geschreeuw. En toen. Een doodse stilte.


Nissassa was tevreden. Zijn plan was geslaagd. Niemand zou weten wie hiervoor verantwoordelijk was. Niemand in het wereldforum. Zelfs zijn metgezellen zullen nooit weten wat hier vandaag gebeurde.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Teleurgesteld loop ik terug naar de herberg om daar met Maxwell te praten over wat ik heb geleerd. Hopelijk kunnen wij met z'n tweeën Nissassa helpen.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa geeft 100g uit aan het omkopen van de gevangenisbewaker.
Huid van de huidenverwisselaar (vermommen als een ander, met 3 dagen cooldown) > cooldown start.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi "Prima, ik weet wat ik moet doen. Streep die twee maar van je lijst. "

Nissassa had een plan, een geducht plan, een gewaagd plan, maar alleszins een prachtig plan.

Het ontvouwde zich als volgt: Nissassa slenterde onopgemerkt door de straten achter Edessa, op zoek naar zijn doelwitten. Het duurde niet lang voordat hij er een vond. Het was Svenboy9. Een pienter blond mannetje, hij had een bepaalde air om zich heen. Hij liep statig. Alsof hij enig aanzien kreeg in deze buurt. Nissassa observeerde hem. Geduldig. Zijn gedrag, zijn maniertjes, alles ongemerkt. Alles vanuit de schaduw. Toen hij helemaal tevreden was over zijn kennis m.b.t. het gaan en staan van Sven ging hij verder. Hij liep door een steegje, en nog een. Na een tijdje kwam hij uit bij een groezelig huisje. De deur zwaaide open en de een verbaasde grote man deed de deur open. "Ik heb een zakelijk voorstel voor je." De man deed een stap achteruit en gebaarde dat hij binnen moest komen. Een kwartiertje later was Nissassa weer op weg naar zijn laatste doelwit. Alles was geregeld. Nu alleen nog maar afwachten.


Robbest liep door de straten naar huis. Hij had een lange dag gehad. z'n maag knorde. Etenstijd, dacht hij bij zichzelf. Het is dinsdag, kreeftdag. Rob stond bekend om zijn vaste routine. Iets waar je met wat onderzoek makkelijk achter kon komen. Na zijn bestelling ging Rob aan een tafel staan. Het was druk in de Red Lobster. Maar niemand lette echt op de man die via de zij-ingang naar binnen kwam. Het was geen grote man. Maar zijn blonde haren glinsterden opvallend in het licht. Statig liep de man door het restaurant. Zonder op te letten liep hij met zijn schouder tegen een ober aan. Kreeften vlogen over de grond. Meerdere ogen gericht op die kant van het restaurant. Behalve die van Rob. Rob keek vooruit. Dromend over zijn heerlijke eten. Warme kreeft, romige saus.. Koud staal.. Koud staal? Rob keek naar beneden. Een stalen dolk stak uit zijn borstkas. In zijn oor hoorde hij fluisterend de woorden: "De groeten van de trollen". Rob viel neer op zijn knieen. Niet zo, niet nu. En klapte voorover. Het wapen stak nog in zijn rug. De blonde man snelde zich door de zaak. Via de zijdeur weer terug naar buiten.

Het restaurant zat vol getuigen. Het duurde dan ook niet lang voordat het gerucht rond ging. Svenboy9 heeft Robbest vermoordt! Het ging de hele stad door. Het duurde dan ook niet lang alvorens Svenboy werd opgepakt. Ze keken verrast. Wat deed die achterlijke gladiool in zijn eigen huis? Dat was wel de eerste plek waar ze hem zouden zoeken. "Wacht, wat is dit?! Ik heb niets gedaan! " Riep Svenboy. Een grote man liep op hem af. Jij gaat voor een lange tijd achter de tralies vriend. Een knuppel vloog richting Sven's ogen, toen werd het zwart.

Sven werd wakker. Het was koud, vochtig. Waar was hij? Wat was er gebeurd? Hij zat alleen in iets wat leek op een cel. De grote man stond aan de deur. Sven Sven Sven. "Wat jij gedaan hebt met Robbest was geen slimme move. Zijn vrienden willen graag een woordje met je babbelen. Ohh ja, de groeten van de trollen." En met die woorden stapte hij de gang in. Waarna 2 gevangen de cel in liepen. Er volgde geschreeuw. En toen. Een doodse stilte.


Nissassa was tevreden. Zijn plan was geslaagd. Niemand zou weten wie hiervoor verantwoordelijk was. Niemand in het wereldforum. Zelfs zijn metgezellen zullen nooit weten wat hier vandaag gebeurde.
Het duurt niet lang voor de verhalen van Svenboy9 en Robbest door de gangen van de Trollengrot klinken. Je glimlacht dan ook als een nieuwe man met een trollenmasker naar je wenkt en je richting een grotingang niet ver van de stad leidt, onder de grote stenen brug van een grote rivier.
Je ziet nu dat het gangenstelsel van de grot heel ver doorloopt, waarschijnlijk langs bijna alle fora. Het is echter vrij stil, maar de man laat je zien hoe je de geheime deur ondergronds opent. Drukken op de knop, trekken aan het touw en duwen tegen de wand. Direct kom je in de Trollengrot die je je herinnerde.
De man leidt je naar de troon, waar de leidster je al met een grijns aankijkt, "Creatief, dat kan ik wel appreciëren. Zoals beloofd, zal ik je belonen voor je werk."
Nissassa ontvangt 600G.
"Ze noemen mij AriChibi, welkom bij de club."
Nissassa is nu een ware troll.
Sneak attack wordt Death attack (Je kan 1x per gevecht een death attack uitvoeren op een vijand, waardoor je 2x zoveel damage doet met een kans dat je een niet-boss of een boss met minder dan 200HP instakilled ([RNG]+LCK>=100)

Je kunt altijd terugkomen voor nieuwe baantjes.
 

DeletedUser21575

Gast
Sneak attack wordt Death attack (Je kan 1x per gevecht een death attack uitvoeren op een vijand, waardoor je 2x zoveel damage doet met een kans dat je een niet-boss of een boss met minder dan 200HP instakilled ([RNG]+LCK>=100)
820.jpeg
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa vraagt Arichibi naar de geschiedenis van de orde, wat hun intenties zijn en bovenal, hoe hij hun kan helpen.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa vraagt Arichibi naar de geschiedenis van de orde, wat hun intenties zijn en bovenal, hoe hij hun kan helpen.
"Wij zijn er om rechtvaardigheid te bieden, zonder dat we er al te veel mee lopen te pronken natuurlijk. Zie ons niet alleen als een luisterend oor, maar als een onzichtbare helpende hand.

Vaak worden er reports naar de mods gestuurd die gewoonweg genegeerd worden. Wij helpen die mensen die niet door de mods te woord worden gestaan. Natuurlijk heb je zelf gezien dat we deze probleemgebruikers zo discreet mogelijk uitschakelen. Naast deze klusjes lossen we ook simpelere problemen op, zoals het terughalen van gestolen items of het ontbannen van onschuldige gebruikers. Natuurlijk liggen de taken aan wat onze anonieme berichtgevers ons vragen, maar dat zal 80% van de keren een van die genoemde dingen zijn.

Er is iedere dag wel een nieuw klusje om geklaard te worden, dus kom gerust langs om te zien waar je die dag mee kunt helpen."
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi "Ik ben klaar voor de eerste klus. " zegt Nissassa. "Maar ik vraag me af, wat voor handige extra's levert dit lidmaatschap aan de orde mij nu op? Welke perks staan er in de CAO? Is er een geheime shop voor orde-only items?

Is er een manier waarop ik de carrière ladder kan beklimmen? En ook belangrijk.. kunnen jullie me helpen om vrij langs de muur te komen? "
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Helaas heb ik in de tussentijd nog steeds Nissassa niet gevonden. Hierdoor besluit ik om te kijken of iemand met meer macht hier meer over weet. Ik ga dan ook naar het kasteel toe en vraag aan @Jaspenia wat hij weet over deze ontvoering en wat hierbij hoort.
 
Bovenaan