• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa port Maxwell, Rattenval en Bram. Boys, nu jullie toch hier zitten te niksen, zin in een Prison Break? ;)

[ik neem rattenval / Bram automatisch mee vanwege de lagere activiteit, mochten ze daar bezwaar tegen hebben dan zal ik daar mee stoppen. ]
Eenmaal bij de gevangenis aangekomen, zie je dat deze streng bewaakt wordt. Het zijn gelukkig geen mods, maar de bewakers zien er ook niet al te vriendelijk uit.

Bewaker A:
HP: 500
STR: 55
DEF: 30


Bewaker B:
HP: 500
STR: 55
DEF: 30
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Deze gasten zien er wel erg breed uit voor maar 1 dps.. Hmm. Misschien moeten we eens rondkijken of we een andere ingang kunnen vinden. knowledge architecture
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Deze gasten zien er wel erg breed uit voor maar 1 dps.. Hmm. Misschien moeten we eens rondkijken of we een andere ingang kunnen vinden. knowledge architecture
Knowledge check:
upload_2017-4-25_13-55-42.png
+10=53

Aan de zijkant van de gevangenis zie je een paar losse stenen zitten, als je deze ongezien open weet te breken, kun je vast makkelijk naar binnen glippen.
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi Ik koop in de winkel van RulerOfOlympia:
* Vlammend zwaard (500 goud).
Qua wapens heb ik nu in mijn ene hand de Uberblok en in de andere hand een vlammend zwaard equipped.

Verder laat ik mijn borststuk enchanten zodat deze mij nu een extra +5 Strength geeft (500 goud).

@AriChibi Ik zeg tegen Nissassa:
'ja deze arme mensen meoten wel bevrijt worden denkk ik. ik wil wel helpen'
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Hoezee! In we go..
De gevangenis zit vol met obscure types. Als je door de gangen loopt, zie je de verschillende verbannen forumleden wegkwijnen in hun hokjes. Ze lijken echter allemaal niet om jullie hulp te vragen. Sterker nog, de oproerkraaiers vinden jullie waarschijnlijk erg zwak, omdat jullie nog niet verbannen zijn en nu hier de white knights proberen uit te hangen.

Aan het einde van de hal is het contrasterend stil, de kans is groot dat hier de onterecht verbannen leden zitten. Al snel vind je de man van de vrouw uit de herberg. Het is mogelijk om het slot van de deur open te breken (>=80).
@AriChibi Ik koop in de winkel van RulerOfOlympia:
* Vlammend zwaard (500 goud).
Qua wapens heb ik nu in mijn ene hand de Uberblok en in de andere hand een vlammend zwaard equipped.

Verder laat ik mijn borststuk enchanten zodat deze mij nu een extra +5 Strength geeft (500 goud).

@AriChibi Ik zeg tegen Nissassa:
'ja deze arme mensen meoten wel bevrijt worden denkk ik. ik wil wel helpen'
Bram verkrijgt een Vlammend zwaard [1h] (+5 str, kans om vijand in brand te zetten (-15HP) voor 3t als [RNG]>=80)
1090G -> 590G

Bram heeft alleen geen rode edelsteen om zijn borststuk met strength te enchanten :(

@AriChibi Omdat dit niet schijnt te kunnen, worden het zilveren schouderplaten (380 goud) die ik er bij koop.
Bram verkrijgt Zilveren schouderplaten (+3 def, +2 cha)
590G -> 210G
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Ik kijk of ik enkele verbannen figuren herken. Ook proberen we de cel open te krijgen [lockpicking] kan ik hier nog iets interessants vinden? [knowledge architecture] Misschien een armory, een opslag, nog meer verborgen gangen?
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik kijk of ik enkele verbannen figuren herken. Ook proberen we de cel open te krijgen [lockpicking] kan ik hier nog iets interessants vinden? [knowledge architecture] Misschien een armory, een opslag, nog meer verborgen gangen?
Lockpick check: 77+44=121 -> het slot gaat open en de man komt uit de gevangenis.

Knowledge check: 33+10=43 -> de gevangenis moet wel veel groter zijn dan dit, maar hier lijken alleen de gevangenen met een tijdelijke ban te zitten.
Veel tijd om te beslissen heb je ook niet, want er klinken alweer voetstappen op de gang.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Ik stel voor om met z'n allen weer snel terug te gaan naar buiten. We kunnen altijd nog later terugkomen.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik stel voor om met z'n allen weer snel terug te gaan naar buiten. We kunnen altijd nog later terugkomen.

Jullie rennen terug naar de herberg. Daar staat de vrouw jullie al op te wachten. Zoals beloofd, geeft ze jullie de 300G. Daarbij krijgt de hele party 7% exp.

Aan de tafel staat een van de jongens, Sammy95, op. Hij klapt en fluit, al dan niet een tikkeltje sarcastisch, waarna hij richting jullie loopt, "Dus jij hebt iemand uit z'n ban kunnen halen? Knap stealthwerk. Knap inbreekwerk ook. Zeg, wat is jouw naam?"
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
In Pella, de herberg, zitten twee jongens vriendelijk te bekvechten. Zodra je dichterbij komt en naar een quest vraagt, draaien ze zich een tikkeltje verwaand om. De twee stellen zich voor als Demesside en Sammy95. Hun akkefietje ging over ene RulerOfOlympia, welke de twee jongens en nog meer anderen dwarszit op dit forum. Ze zien dat jij niet van het Wereldforum bent en vragen daarom om jouw hulp.
"Het zou fijn zijn als hij verbannen zou worden. Dat moet lukken met een paar reports, maar zorg er niet voor dat je er teveel zelf stuurt, dan merken de mods je op. Als je je report aan ons geeft, sturen we hem op. Een totale score van tussen de 600 en 800 met twee reports per persoon zou prima moeten zijn. Hoe je de reports invult, ligt helemaal aan jouzelf natuurlijk. Zorg er gewoon voor dat de score niet buiten die grenzen valt, want dan zou je nog in problemen kunnen komen."
Je hebt een quest ontvangen om RulerOfOlympia te verbannen. Je mag maximaal 2 reports per persoon opsturen, deze kun je op iedere manier schrijven (score=[RNG]+gekozen attribuut).

Ik bedank Sammy voor zijn aanbod, maar geef aan dat ik niet de persoon die hierover gaat. Als RulerOfOlympia echt verkeerde dingen doet, zal hij uiteindelijk wel geband worden. Ik loop dan ook weg naar de rest van de groep, daar staat Nissassa namelijk met een vrouw te praten.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa steekt de 300g in zijn zak, thanks! We doen het graag. Wat waren jullie namen ook alweer?
Na dat afgerond te hebben hoor Nissassa een jongen op hun afkomen. [zie bovenstaande] "Ze noemen mij de witte wolf. Wie wilt dat weten? En waarom? " gromt Nissassa half.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa steekt de 300g in zijn zak, thanks! We doen het graag. Wat waren jullie namen ook alweer?
Na dat afgerond te hebben hoor Nissassa een jongen op hun afkomen. [zie bovenstaande] "Ze noemen mij de witte wolf. Wie wilt dat weten? En waarom? " gromt Nissassa half.
"Sammy95, meester der vermommingen, dubbeltjesverslinder, trotseerder der permabans. Enfin, ik zag dat jullie niet van hier waren, aangenaam dus. Mijn goeie vriend, Jaspenia hier, heeft mij ingelicht over jullie reisje vanuit het spellenforum. Ik ben bekend met een zekere... Orde, welke zich bezighoudt met ondergrondse zaken. Iemand die zo behendig is als jij zou daar vast verwelkomd worden. Zij voeren opdrachten uit over het hele forum, dus zij weten vast een manier om jullie groepje op specifieke locaties te krijgen."
 

DeletedUser18003

Gast
@AriChibi Ik koop in Actium de vuurstaf en in Baris de Zijden jurk. Tevens probeer ik in beide winkels het volgende te verkopen:
  • Nerderige bril (+5 wis, -2 cha)
  • Simpele spreuk [2h] (+5 int)
  • Tinkielove's knuppel [2h] (+5 str)
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik koop in Actium de vuurstaf en in Baris de Zijden jurk. Tevens probeer ik in beide winkels het volgende te verkopen:
  • Nerderige bril (+5 wis, -2 cha)
  • Simpele spreuk [2h] (+5 int)
  • Tinkielove's knuppel [2h] (+5 str)
Simpele spreuk=50g
Nerderige bril=90g
Tinkielove's knuppel=50g

Totaal: 1130-190=940g
Cynthia's goud:
1195-940= 255g
 

DeletedUser21575

Gast
"Sammy95, meester der vermommingen, dubbeltjesverslinder, trotseerder der permabans. Enfin, ik zag dat jullie niet van hier waren, aangenaam dus. Mijn goeie vriend, Jaspenia hier, heeft mij ingelicht over jullie reisje vanuit het spellenforum. Ik ben bekend met een zekere... Orde, welke zich bezighoudt met ondergrondse zaken. Iemand die zo behendig is als jij zou daar vast verwelkomd worden. Zij voeren opdrachten uit over het hele forum, dus zij weten vast een manier om jullie groepje op specifieke locaties te krijgen."

@AriChibi ik ben wel geïnteresseerd in een zekere ... orde. Als je mij in contact kunt brengen hoor ik dat graag.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Ik hoor het gesprek tussen Nissassa en Sammy en geef aan dat ik hier niet aan mee zal doen. Wij zijn naar het forum gekomen om de mensen te redden van de mods, niet om de mods te vervangen voor een nieuw kwaad.
 
Bovenaan