• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser

Gast
Ik vroeg er inderdaad om welke versie van dief jullie bedoelden. Het is dus gewoon een wisselaar. Bedankt, Gekko.

Het nadeel van wisselaar is inderdaad dat als een wolf wisselaar wordt en vervolgens goedje, die alle andere wolven kan verraden - dit is ook de reden dat ik de rol niet gebruikt heb. Maar misschien valt er wat op te verzinnen.
Klopt, bij ons spelletje in de Konijnenspelen was Imrahil (Ik denk toch Imrahil... kan ook Fireas geweest zijn) wolf en al meteen op dag 2 heeft iemand hem bestolen. Hij kende dus alle wolven behalve de oude dief. Dit heeft er toch tot geleid dat we op het einde wisten dat er nog een wolf uit hun toren kwam, ook al had ik dat niet verwacht.
Als de wisselaar dan in de juiste handen terechtkomt kun je er daarbij ook nog eens 'loops' mee maken. Dat hebben we toen ook gedaan met de heksen. Die herbruikbare drankjes waren verdomde handig. Dus er kunnen nog wel eens leuke dingen uitkomen, maar dat van die wolven verpest het dan allemaal zo een beetje.
 

DeletedUser

Gast
Gekkootje, dit is niet hoe de dief orgineel bedoeld was, daarom is Genade nogal verward

Genade, het is een wisselaar idd. Eigenlijk zou een dief heel leuk kunnen zijn, als je doet met redelijk wat wolven, en wolven elkaar indentiteit niet kennen.

Ik vroeg er inderdaad om welke versie van dief jullie bedoelden. Het is dus gewoon een wisselaar. Bedankt, Gekko.

Het nadeel van wisselaar is inderdaad dat als een wolf wisselaar wordt en vervolgens goedje, die alle andere wolven kan verraden - dit is ook de reden dat ik de rol niet gebruikt heb. Maar misschien valt er wat op te verzinnen.

Niks te zeggen.
 

DeletedUser

Gast
Met wolfjes die elkaar niet kennen wordt het wel moeilijk.

Dan stop je er gewoon meer in.

@Genade, Rabbid heeft het ook al gedaan @Konijnenspelen. Wat er toen wel mis ging, was het hoge aantal zienende spelers en speciaaltjes. Als je er maar genoeg wolven in propt, is het best te doen. Ook geef je de wolven nog een Target. Ze moeten elkaar vinden, dus in tegenstelling van overleven laat je hen ook meer denken: Wie moet ik nu niet lunchen?
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
-Wat vinden jullie van de rol dief?
Er moet wat snoeiwerk gebeuren bij deze rol. Maar momenteel zie ik die rol liever niet in een spel zitten.

-Wat vinden jullie van de rol cupido?
GO! Cupido!
Zeer fijne rol die een leuke toevoeging is aan het spel.

-Wat vinden jullie van de zienende rollen?
Zieners zijn niet mijn favorieten. Als je zelf ziener bent, des te leuker natuurlijk, maar voor de wolven is het echt een hel denk ik. Een ziener mag voor mij zien, maar moet beperkt worden in zijn mogelijkheden. Muizenval vind ik een uitstekend alternatief.

-Wat vinden jullie van een hoop neutraaltjes in het potje?
Een hoop neutraaltjes liever niet, maar een paar neutraaltjes die niet perse rekening moeten houden met wie goed en slecht is vind ik zeer leuk. Mooi voorbeeld dat al is genoemd is premiejager.

-Wat vinden jullie de perfecte verhouding burgers - speciaaltjes - wolfjes
Een hoop burgers vind ik niet goed, maar een hoop speciaaltjes ook niet. Tenzij je veel speciaaltjes met slechts een snuifje mogelijkheden erin stopt vind ik het oke.
Wolven zie ik ook graag bezig in 2 verschillende groepen.

-Wat vinden jullie van claimen/netwerken?
Ik zie heel veel netwerken de laatste tijd. Soms vind ik het zelfs een beetje té.
Ook claims vind ik soms zeer irritant. Het voordeel is al gegeven. 1 iemand is door een of andere actie bewezen goedje. Iedereen claimt bij dat goedje en de personen die niet hebben geclaimd of een verdachte claim hebben, worden als eerste gelyncht en dan is het spel nogal snel voorbij. Het probleem is dan dat heel veel goedjes zich kunnen organiseren zoals de groep wolven. Een kleine groep wolven tegen een grote groep goedjes gaat niet op.
Indien de spelleiding op een bepaalde manier het claimen en netwerken weet af te zwakken, heb ik er al minder problemen mee.
Een potje zonder claimen OF zonder netwerken moet wel es kunnen denk ik.

-Wat zouden jullie de perfecte deadline vinden?
20:00

-Hoeveel spelers zou jouw ideale potje tellen?
20. Iets meer misschien, maar 25-30 is te veel. Het duurt veel te lang. Een voorbeeld van een spel dat me eigenlijk wat tegenviel was bij de konijnenspelen. Daar zaten we met super veel spelers opgezadeld. Veel nieuwelingen die je niet kent en dan valt het spel tegen. Niet omdat de rollen niet goed zijn ofzo, maar gewoon omdat het veel te lang duurde eer de groep eindelijk eens serieus was verminderd.

-Stemmen opsturen of posten?
Posten, maar in het huidige potje zat er ook een rol in waardoor de lynch 1-malig moest worden opgestuurd. Dit vond ik ook wel leuk omdat het dan veel spannender afwachten is op het resultaat van de dag.

-Welke spelleider heeft de beste verhaaltjes/ leidt het beste / whatever?

De spelleiding van het huidige potje vind ik super (imrahil en rabbidrobin). Ook Dutchgirl heb ik zeer graag als spelleider.

-Welke speler speelt het beste?

Gendade. En kyraco blijft me verbazen hoe ze me toch elke keer weer meesleurt. Misschien lag het de laatste keer aan de doelstelling van haar rol zelf, maar toch lukt het haar toch maar altijd ;)

-Hoe vinden jullie het niveau van tegenwoordig?

Ga ik niet veel meer over zeggen dan al is gezegd geweest. Misschien dat ik na het huidige spel wat dieper ga hierin.

-Heb jij een thema dat jij eens in een WvW-potje wilt zien?
Eens toepassen op grepolis. De mythes erin steken. De godenwereld, de helden... Ja, daar kan je wel leuke rollen op zetten denk ik.
 

DeletedUser18003

Gast
Aangezien dit topic ook is voor inspiratie m.b.t. potjes, heb ik besloten een conceptpotje van mij te posten. Graag jullie feedback :) Bijkomstige info: Van alle goedjesrollen is het dus onbekend hoe veel er in zitten. Verder heb ik geprobeerd om een gigantisch claimfestijn wat moeilijker te maken, en er voor de wolven een beloning aan te verbinden als ze hun hoofd boven water weten te houden binnen een netwerk, maar niet te drastische veranderingen aan te brengen.
Ik zou het graag leiden, maar zou dat pas weer kunnen in de herfstvakantie.

DutchGirl329 - met hulp van de nog altijd gebande Tristiano - presenteert:
Relax’ Coupe d’État
Of voor de Frans-haters onder ons: Relax’s staatsgreep

Het was een rustige dag op het algemene forum van Grepolis. Er werd wat gespamd, nieuwerds gepest, en sommige mensen die ook nog werkelijk Grepolis speelden, discussieerden over de aankomende patch of welk kolonisatiesysteem nou echt beter was. (Oud!)
Er was echter geen enkel teken van noch de moderators, noch de CMs: Kroenuh en Relax. Het was namelijk tijd voor de jaarlijkse Modmeeting. Deze keer was Kroenuh hoogstpersoonlijk de gastheer, en al snel stroomde zijn kleine huisje vol. Er werd gelachen, flink gegeten, en toen iedereen zijn buikje rond had gegeten, riep Nikitirana luid dat het nu wel tijd was om de jacuzzi in te gaan.
Er viel een ijzige stilte in de kamer. Kroenuh begon ongemakkelijk de borden op te ruimen. Rabbid keek angstig om zich heen; Nikitirana overdacht of het haar schuld was dat het nu zo stil was, Imrahil staarde doods voor zich uit, en Relax’ wenkbrauw begon raar te trekken. Plotseling sloeg Relax met zijn vuist op tafel. ‘Dat was de druppel! Imrahil, Fireas, pak hem!’
Kroenuh draaide zich geschrokken om en wilde het op een rennen zetten, maar de twee woeste mods vlogen al op hem af. Schreeuwend haalde Kroenuh een grote rode knop uit zijn broekzak, die hij nog net in wist te drukken, voordat hij het bewustzijn verloor. Relax stak zijn duim - nog bonkend van de klap op de tafel - naar hen op. Ontspannen ging hij achter Kroenuhs laptop zitten, waarop het Grepolis Forum automatisch verscheen als hij opgestart werd.
Toen verstarde Relax’ duivelse glimlach. Nikitirana stond op en liep om de tafel heen, naar Relax. ‘Wat is er, DD?’ vroeg ze, terwijl ze de laptop naar zich toedraaide. Ook zij verstijfde. Op het forum was nog maar één topic te zien. Slikkend klikte Nikitirana het topic aan.

Relax’ Coupe d’État
Kroenuh zei:
Beste forumgebruikers,

Ik ben het, Kroenuh, jullie trouwe CM. Het feit dat het forum er zo uitziet, betekent dat mijn grootste angst werkelijkheid is geworden; Relax, mijn voormalig Co-CM, heeft een Staatsgreep gepleegd. Dit betekent dat ik er niet meer ben, of niet meer in staat terug te komen.
Echter wil ik dit niet zomaar laten gebeuren. Daarom is de noodtoestand geactiveerd. Jullie houden toch zo van het spelletje WvW (ookal hebben jullie al lang geen sub-forum meer daarvoor, muahahaha)? Gefeliciteerd! Jullie mogen het zelf uitvechten, op de WvW-manier:

- Alle accounts zijn geswitched; iedereen die inlogt op zijn eigen account, zal het beheer over een ander account krijgen.
- De mods hebben echter wel hun mod-krachten behouden, die kon ik ze niet meer afpakken, en kunnen eens per dag iemand iemand bannen
- Jullie kunnen daarop per dag 1 account permanent van het forum verwijderen - wel in de juiste BBs, anders wordt hij niet geteld.
- Afhankelijk van jullie reputatie op het forum - aan de hand van de Ultieme Forum Gids, dankjewel, JaP - hebben jullie speciale gaven, om het jullie iets makkelijker te maken.

Veel succes!

Kroenuh

De forummods keken elkaar aan. Dit ging nog niet zo makkelijk worden als ze gehoopt hadden. Maar winnen zouden ze.

Basis info:
Aantal dorpen: 1
Aantal spelers: Max. 25
Hints: Nee
Klaagmuur: Ja
Afscheidsbrief: Gecensureerd
Claimen: Ja, op eigen risico
Netwerken: Ja, op eigen risico

Rollen:
Jager: Ja
Heks: Ja, doodsdrankje in PM naar spelleiding
Dorpsoudste: Ja
Beschermengel: Ja
Cherubijntje: Ja
Bijziende Dorpsgek: Ja
Beul: Ja, vanaf 20 spelers. Actie vetgedrukt in topic, desbetreffende speler vanaf dat moment dood.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja
Opvolging Burgemeester: Oude BM kiest nieuwe
Heks heeft: 1 levens- en 1 doodsdrankje

Forummods (Wolven): 1 op de 5, inclusief welp
RabbidRobin (Welp): 1
Relax (Lieveling- & opperwolf): 1

Dag-/nacht-volgorde:
Overdag:
- Doodsdrankjes/Koppeling/Beulacties/Jagerschoten

‘s Nachts:
- Lynch
- Bengel/Cherubijntje-bescherming
- Lunch
- Welpactie
- Levensdrankje Heks
- Bijziende Dorpsgek krijgt antwoord
- Lieveling
- Welp groeit op
- Cherubijntje groeit op

Stemmen:
Eindtijd stemmen: 21.00
Tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk daarna

Speciale Rollen naar: DutchGirl329
Lynch: DutchGirl329
Burgemeester: DutchGirl329

Slechtjes

Relax (Lieveling- & opperwolf) - De nieuwe, enige Community Manager. Hij is de baas van de wolven - zijn ingestuurde lunch gaat voor alle anderen. Daarbij kan hij op nacht 3, in plaats van de ban, een forumgebruiker die hem erg bevalt mod-krachten geven. Hij behoudt daarbij wel zijn oorspronkelijke krachten.

Forummods: Imrahil/Nikitirana/ Fireas (Wolven) - De gewone forummods. Ze hebben ieder een naam, maar worden gezien door de muizenval als gewone Forummod. Afhankelijk van het aantal spelers, zullen ze ook niet allemaal in het spel zitten.

RabbidRobin (Welp) - De jongste mod uit het team, die door stomme Duitse wetgevingen zijn modkrachten kwijt is. Hij kan iedere nacht de werkelijke naam van een forumgebruiker opsturen - als hij het goed heeft, zal deze per direct geband worden. Dit kan niet bij burgers en door de spelleider bewezen spelers. Als hij fout welpt, mag hij de volgende dag niet welpen. Tijdens nacht 3 wordt hij echter oud genoeg, en krijgt hij zijn modkrachten terug. Hij behoudt echter zijn welpkrachten, en de mods kunnen ervoor kiezen om te welpen in plaats van te lunchen.

Goedjes

De Allemansvriend (Beschermengel) - Een indirecte beschermheer van de forumgebruiker, en dan vooral van de nieuwerd. Iedere nacht kan hij een speler beschermen voor de toorn van de mods, deze zal dan niet geband kunnen worden.

De Betoger (Cherubijntje) - Houdt ervan om een zinvolle discussie aan te gaan, en komt zodoende ook vaak tot goede conclusies en krijgt zicht op de rollen van spelers. Iedere nacht stuurt hij de naam van een speler + zijn rol op, en de namen van twee spelers die hij wil beschermen. De opgestuurde rol mag niet een burger, een speler die bewezen is door de spelleiding of zijn eigen rol zijn. Het cherubijntje mag niet 2 dagen achter elkaar precies dezelfde 2 spelers beschermen, en niet 3 dagen achter elkaar dezelfde speler.
Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Als hij op dat moment 2 of 3 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt hij beschermengel. Als hij op dat moment slechts 0 of 1 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij burger.

De Dorpsgek (Bijziende Dorpsgek) - Deze forumgebruiker is prettig gestoord, maar heeft af en toe een sprankje helderheid - voor zover je het helder kan noemen. HIj kan iedere dag de namen van 3 personen opsturen (niet de lynch van die dag) en krijgt ‘s nachts te horen hoe veel van hen goed zijn.

De Held (Dorpsoudste) - Deze forumgebruiker geniet veel aanzien bij de andere forumgebruikers. Hij zal dus ook pas bij de tweede poging geband kunnen worden.

De Vreemde (Heks) - Niemand weet eigenlijk iets van deze forumgebruiker, maar hij heeft zo zijn geheime krachten: 1 levens-, en 1 doods”drankje”. Met het doodsdrankje kan hij per direct een account verwijderen, terwijl hij met het levensdrankje een persoon kan beschermen tegen de ban. Daarnaast stuurt hij iedere dag de namen op van de personen die hij met zijn levens”drankje” zou willen redden, mocht deze geband worden.

De Klager (Beul) - Deze forumgebruiker loopt altijd over alles en iedereen te klagen, en is het nu zo zat, dat hij plotsklaps besluit iemand te bannen, om voor eens en voor altijd van zijn onuitstaanbare gedrag af te zijn.

De Idioot (Jager) - Deze forumgebruiker is gewoonweg een idioot. Maar, waar idioten zijn, zijn meelopers. Zodoende zal een Idioot na zijn dood één andere speler kunnen aanwijzen die met zijn voorbeeld mee de dood in gaat.

Nachtwaker-poster (Burger) - De allerdaagse forumspammer. Deze heeft verder geen bijzondere krachten.

Neutraaltjes

De Permagebande: Tristiano (Premiejager) - Deze speler hield het forum, ondanks zijn ban, nog in de gaten en heeft door een rare bug weer de kracht om te posten. Het hele gedoe kan hem echter niks meer schelen - het is ver na zijn tijd. Maar hij wil echter wel wraak op een aantal mensen die hij nooit de les heeft kunnen lezen. Zijn al deze personen dood, wint hij het spel.

Bijrollen

Ultieme Meeloper (Zichzelf koppelende Cupido) - Eén forumgebruiker staat bekend als de Ultieme Meeloper. Hij kan niet in zijn eentje zijn op het forum, en heeft een voorbeeld nodig, dat hij op de eerste dag uitkiest. Dan komen ze er echter achter dat hun lot aan elkaar verbonden is - gaan ze samen dood, of blijven ze samen leven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Aangezien dit topic ook is voor inspiratie m.b.t. potjes, heb ik besloten een conceptpotje van mij te posten. Graag jullie feedback :) Bijkomstige info: Van alle goedjesrollen is het dus onbekend hoe veel er in zitten. Verder heb ik geprobeerd om een gigantisch claimfestijn wat moeilijker te maken, en er voor de wolven een beloning aan te verbinden als ze hun hoofd boven water weten te houden binnen een netwerk, maar niet te drastische veranderingen aan te brengen.
Ik zou het graag leiden, maar zou dat pas weer kunnen in de herfstvakantie.

DutchGirl329 - met hulp van de nog altijd gebande Tristiano - presenteert:
Relax’ Coupe d’État
Of voor de Frans-haters onder ons: Relax’s staatsgreep

Het was een rustige dag op het algemene forum van Grepolis. Er werd wat gespamd, nieuwerds gepest, en sommige mensen die ook nog werkelijk Grepolis speelden, discussieerden over de aankomende patch of welk kolonisatiesysteem nou echt beter was. (Oud!)
Er was echter geen enkel teken van noch de moderators, noch de CMs: Kroenuh en Relax. Het was namelijk tijd voor de jaarlijkse Modmeeting. Deze keer was Kroenuh hoogstpersoonlijk de gastheer, en al snel stroomde zijn kleine huisje vol. Er werd gelachen, flink gegeten, en toen iedereen zijn buikje rond had gegeten, riep Nikitirana luid dat het nu wel tijd was om de yakuzi in te gaan.
Er viel een ijzige stilte in de kamer. Kroenuh begon ongemakkelijk de borden op te ruimen. Rabbid keek angstig om zich heen; Nikitirana overdacht of het haar schuld was dat het nu zo stil was, Imrahil staarde doods voor zich uit, en Relax’ wenkbrauw begon raar te trekken. Plotseling sloeg Relax met zijn vuist op tafel. ‘Dat was de druppel! Imrahil, Fireas, pak hem!’
Kroenuh draaide zich geschrokken om en wilde het op een rennen zetten, maar de twee woeste mods vlogen al op hem af. Schreeuwend haalde Kroenuh een grote rode knop uit zijn broekzak, die hij nog net in wist te drukken, voordat hij het bewustzijn verloor. Relax stak zijn duim - nog bonkend van de klap op de tafel - naar hen op. Ontspannen ging hij achter Kroenuhs laptop zitten, waarop het Grepolis Forum automatisch verscheen als hij opgestart werd.
Toen verstarde Relax’ duivelse glimlach. Nikitirana stond op en liep om de tafel heen, naar Relax. ‘Wat is er, DD?’ vroeg ze, terwijl ze de laptop naar zich toedraaide. Ook zij verstijfde. Op het forum was nog maar één topic te zien. Slikkend klikte Nikitirana het topic aan.

Relax’ Coupe d’État


De forummods keken elkaar aan. Dit ging nog niet zo makkelijk worden als ze gehoopt hadden. Maar winnen zouden ze.

Basis info:
Aantal dorpen: 1
Aantal spelers: Max. 25
Hints: Nee
Klaagmuur: Ja
Afscheidsbrief: Gecensureerd
Claimen: Ja, op eigen risico
Netwerken: Ja, op eigen risico

Rollen:
Jager: Ja
Heks: Ja, doodsdrankje in PM naar spelleiding
Dorpsoudste: Ja
Beschermengel: Ja
Cherubijntje: Ja
Bijziende Dorpsgek: Ja
Beul: Ja, vanaf 20 spelers. Actie vetgedrukt in topic, desbetreffende speler vanaf dat moment dood.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja
Opvolging Burgemeester: Oude BM kiest nieuwe
Heks heeft: 1 levens- en 1 doodsdrankje

Forummods (Wolven): 1 op de 5, inclusief welp
RabbidRobin (Welp): 1
Relax (Lieveling- & opperwolf): 1

Dag-/nacht-volgorde:
Overdag:
- Doodsdrankjes/Koppeling/Beulacties/Jagerschoten

‘s Nachts:
- Lynch
- Bengel/Cherubijntje-bescherming
- Lunch
- Welpactie
- Levensdrankje Heks
- Bijziende Dorpsgek krijgt antwoord
- Lieveling
- Welp groeit op
- Cherubijntje groeit op

Stemmen:
Eindtijd stemmen: 21.00
Tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk daarna

Speciale Rollen naar: DutchGirl329
Lynch: DutchGirl329
Burgemeester: DutchGirl329

Slechtjes

Relax (Lieveling- & opperwolf) - De nieuwe, enige Community Manager. Hij is de baas van de wolven - zijn ingestuurde lunch gaat voor alle anderen. Daarbij kan hij op nacht 3, in plaats van de ban, een forumgebruiker die hem erg bevalt mod-krachten geven. Hij behoudt daarbij wel zijn oorspronkelijke krachten.

Forummods: Imrahil/Nikitirana/ Fireas (Wolven) - De gewone forummods. Ze hebben ieder een naam, maar worden gezien door de muizenval als gewone Forummod. Afhankelijk van het aantal spelers, zullen ze ook niet allemaal in het spel zitten.

RabbidRobin (Welp) - De jongste mod uit het team, die door stomme Duitse wetgevingen zijn modkrachten kwijt is. Hij kan iedere nacht de werkelijke naam van een forumgebruiker opsturen - als hij het goed heeft, zal deze per direct geband worden. Dit kan niet bij burgers en door de spelleider bewezen spelers. Als hij fout welpt, mag hij de volgende dag niet welpen. Tijdens nacht 3 wordt hij echter oud genoeg, en krijgt hij zijn modkrachten terug. Hij behoudt echter zijn welpkrachten, en de mods kunnen ervoor kiezen om te welpen in plaats van te lunchen.

Goedjes

De Allemansvriend (Beschermengel) - Een indirecte beschermheer van de forumgebruiker, en dan vooral van de nieuwerd. Iedere nacht kan hij een speler beschermen voor de toorn van de mods, deze zal dan niet geband kunnen worden.

De Betoger (Cherubijntje) - Houdt ervan om een zinvolle discussie aan te gaan, en komt zodoende ook vaak tot goede conclusies en krijgt zicht op de rollen van spelers. Iedere nacht stuurt hij de naam van een speler + zijn rol op, en de namen van twee spelers die hij wil beschermen. De opgestuurde rol mag niet een burger, een speler die bewezen is door de spelleiding of zijn eigen rol zijn. Het cherubijntje mag niet 2 dagen achter elkaar precies dezelfde 2 spelers beschermen, en niet 3 dagen achter elkaar dezelfde speler.
Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Als hij op dat moment 2 of 3 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt hij beschermengel. Als hij op dat moment slechts 0 of 1 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij burger.

De Dorpsgek (Bijziende Dorpsgek) - Deze forumgebruiker is prettig gestoord, maar heeft af en toe een sprankje helderheid - voor zover je het helder kan noemen. HIj kan iedere dag de namen van 3 personen opsturen (niet de lynch van die dag) en krijgt ‘s nachts te horen hoe veel van hen goed zijn.

De Held (Dorpsoudste) - Deze forumgebruiker geniet veel aanzien bij de andere forumgebruikers. Hij zal dus ook pas bij de tweede poging geband kunnen worden.

De Vreemde (Heks) - Niemand weet eigenlijk iets van deze forumgebruiker, maar hij heeft zo zijn geheime krachten: 1 levens-, en 1 doods”drankje”. Met het doodsdrankje kan hij per direct een account verwijderen, terwijl hij met het levensdrankje een persoon kan beschermen tegen de ban. Daarnaast stuurt hij iedere dag de namen op van de personen die hij met zijn levens”drankje” zou willen redden, mocht deze geband worden.

De Klager (Beul) - Deze forumgebruiker loopt altijd over alles en iedereen te klagen, en is het nu zo zat, dat hij plotsklaps besluit iemand te bannen, om voor eens en voor altijd van zijn onuitstaanbare gedrag af te zijn.

De Idioot (Jager) - Deze forumgebruiker is gewoonweg een idioot. Maar, waar idioten zijn, zijn meelopers. Zodoende zal een Idioot na zijn dood één andere speler kunnen aanwijzen die met zijn voorbeeld mee de dood in gaat.

Nachtwaker-poster (Burger) - De allerdaagse forumspammer. Deze heeft verder geen bijzondere krachten.

Neutraaltjes

De Permagebande: Tristiano (Premiejager) - Deze speler hield het forum, ondanks zijn ban, nog in de gaten en heeft door een rare bug weer de kracht om te posten. Het hele gedoe kan hem echter niks meer schelen - het is ver na zijn tijd. Maar hij wil echter wel wraak op een aantal mensen die hij nooit de les heeft kunnen lezen. Zijn al deze personen dood, wint hij het spel.

Bijrollen

Ultieme Meeloper (Zichzelf koppelende Cupido) - Eén forumgebruiker staat bekend als de Ultieme Meeloper. Hij kan niet in zijn eentje zijn op het forum, en heeft een voorbeeld nodig, dat hij op de eerste dag uitkiest. Dan komen ze er echter achter dat hun lot aan elkaar verbonden is - gaan ze samen dood, of blijven ze samen leven?

:O Geweldig bedacht hoe kom je erop?:O
 

DeletedUser

Gast
Aangezien dit topic ook is voor inspiratie m.b.t. potjes, heb ik besloten een conceptpotje van mij te posten. Graag jullie feedback :) Bijkomstige info: Van alle goedjesrollen is het dus onbekend hoe veel er in zitten. Verder heb ik geprobeerd om een gigantisch claimfestijn wat moeilijker te maken, en er voor de wolven een beloning aan te verbinden als ze hun hoofd boven water weten te houden binnen een netwerk, maar niet te drastische veranderingen aan te brengen.
Ik zou het graag leiden, maar zou dat pas weer kunnen in de herfstvakantie.

DutchGirl329 - met hulp van de nog altijd gebande Tristiano - presenteert:
Relax’ Coupe d’État
Of voor de Frans-haters onder ons: Relax’s staatsgreep

Het was een rustige dag op het algemene forum van Grepolis. Er werd wat gespamd, nieuwerds gepest, en sommige mensen die ook nog werkelijk Grepolis speelden, discussieerden over de aankomende patch of welk kolonisatiesysteem nou echt beter was. (Oud!)
Er was echter geen enkel teken van noch de moderators, noch de CMs: Kroenuh en Relax. Het was namelijk tijd voor de jaarlijkse Modmeeting. Deze keer was Kroenuh hoogstpersoonlijk de gastheer, en al snel stroomde zijn kleine huisje vol. Er werd gelachen, flink gegeten, en toen iedereen zijn buikje rond had gegeten, riep Nikitirana luid dat het nu wel tijd was om de yakuzi in te gaan.
Er viel een ijzige stilte in de kamer. Kroenuh begon ongemakkelijk de borden op te ruimen. Rabbid keek angstig om zich heen; Nikitirana overdacht of het haar schuld was dat het nu zo stil was, Imrahil staarde doods voor zich uit, en Relax’ wenkbrauw begon raar te trekken. Plotseling sloeg Relax met zijn vuist op tafel. ‘Dat was de druppel! Imrahil, Fireas, pak hem!’
Kroenuh draaide zich geschrokken om en wilde het op een rennen zetten, maar de twee woeste mods vlogen al op hem af. Schreeuwend haalde Kroenuh een grote rode knop uit zijn broekzak, die hij nog net in wist te drukken, voordat hij het bewustzijn verloor. Relax stak zijn duim - nog bonkend van de klap op de tafel - naar hen op. Ontspannen ging hij achter Kroenuhs laptop zitten, waarop het Grepolis Forum automatisch verscheen als hij opgestart werd.
Toen verstarde Relax’ duivelse glimlach. Nikitirana stond op en liep om de tafel heen, naar Relax. ‘Wat is er, DD?’ vroeg ze, terwijl ze de laptop naar zich toedraaide. Ook zij verstijfde. Op het forum was nog maar één topic te zien. Slikkend klikte Nikitirana het topic aan.

Relax’ Coupe d’État


De forummods keken elkaar aan. Dit ging nog niet zo makkelijk worden als ze gehoopt hadden. Maar winnen zouden ze.

Basis info:
Aantal dorpen: 1
Aantal spelers: Max. 25
Hints: Nee
Klaagmuur: Ja
Afscheidsbrief: Gecensureerd
Claimen: Ja, op eigen risico
Netwerken: Ja, op eigen risico

Rollen:
Jager: Ja
Heks: Ja, doodsdrankje in PM naar spelleiding
Dorpsoudste: Ja
Beschermengel: Ja
Cherubijntje: Ja
Bijziende Dorpsgek: Ja
Beul: Ja, vanaf 20 spelers. Actie vetgedrukt in topic, desbetreffende speler vanaf dat moment dood.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja
Opvolging Burgemeester: Oude BM kiest nieuwe
Heks heeft: 1 levens- en 1 doodsdrankje

Forummods (Wolven): 1 op de 5, inclusief welp
RabbidRobin (Welp): 1
Relax (Lieveling- & opperwolf): 1

Dag-/nacht-volgorde:
Overdag:
- Doodsdrankjes/Koppeling/Beulacties/Jagerschoten

‘s Nachts:
- Lynch
- Bengel/Cherubijntje-bescherming
- Lunch
- Welpactie
- Levensdrankje Heks
- Bijziende Dorpsgek krijgt antwoord
- Lieveling
- Welp groeit op
- Cherubijntje groeit op

Stemmen:
Eindtijd stemmen: 21.00
Tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk daarna

Speciale Rollen naar: DutchGirl329
Lynch: DutchGirl329
Burgemeester: DutchGirl329

Slechtjes

Relax (Lieveling- & opperwolf) - De nieuwe, enige Community Manager. Hij is de baas van de wolven - zijn ingestuurde lunch gaat voor alle anderen. Daarbij kan hij op nacht 3, in plaats van de ban, een forumgebruiker die hem erg bevalt mod-krachten geven. Hij behoudt daarbij wel zijn oorspronkelijke krachten.

Forummods: Imrahil/Nikitirana/ Fireas (Wolven) - De gewone forummods. Ze hebben ieder een naam, maar worden gezien door de muizenval als gewone Forummod. Afhankelijk van het aantal spelers, zullen ze ook niet allemaal in het spel zitten.

RabbidRobin (Welp) - De jongste mod uit het team, die door stomme Duitse wetgevingen zijn modkrachten kwijt is. Hij kan iedere nacht de werkelijke naam van een forumgebruiker opsturen - als hij het goed heeft, zal deze per direct geband worden. Dit kan niet bij burgers en door de spelleider bewezen spelers. Als hij fout welpt, mag hij de volgende dag niet welpen. Tijdens nacht 3 wordt hij echter oud genoeg, en krijgt hij zijn modkrachten terug. Hij behoudt echter zijn welpkrachten, en de mods kunnen ervoor kiezen om te welpen in plaats van te lunchen.

Goedjes

De Allemansvriend (Beschermengel) - Een indirecte beschermheer van de forumgebruiker, en dan vooral van de nieuwerd. Iedere nacht kan hij een speler beschermen voor de toorn van de mods, deze zal dan niet geband kunnen worden.

De Betoger (Cherubijntje) - Houdt ervan om een zinvolle discussie aan te gaan, en komt zodoende ook vaak tot goede conclusies en krijgt zicht op de rollen van spelers. Iedere nacht stuurt hij de naam van een speler + zijn rol op, en de namen van twee spelers die hij wil beschermen. De opgestuurde rol mag niet een burger, een speler die bewezen is door de spelleiding of zijn eigen rol zijn. Het cherubijntje mag niet 2 dagen achter elkaar precies dezelfde 2 spelers beschermen, en niet 3 dagen achter elkaar dezelfde speler.
Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Als hij op dat moment 2 of 3 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt hij beschermengel. Als hij op dat moment slechts 0 of 1 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij burger.

De Dorpsgek (Bijziende Dorpsgek) - Deze forumgebruiker is prettig gestoord, maar heeft af en toe een sprankje helderheid - voor zover je het helder kan noemen. HIj kan iedere dag de namen van 3 personen opsturen (niet de lynch van die dag) en krijgt ‘s nachts te horen hoe veel van hen goed zijn.

De Held (Dorpsoudste) - Deze forumgebruiker geniet veel aanzien bij de andere forumgebruikers. Hij zal dus ook pas bij de tweede poging geband kunnen worden.

De Vreemde (Heks) - Niemand weet eigenlijk iets van deze forumgebruiker, maar hij heeft zo zijn geheime krachten: 1 levens-, en 1 doods”drankje”. Met het doodsdrankje kan hij per direct een account verwijderen, terwijl hij met het levensdrankje een persoon kan beschermen tegen de ban. Daarnaast stuurt hij iedere dag de namen op van de personen die hij met zijn levens”drankje” zou willen redden, mocht deze geband worden.

De Klager (Beul) - Deze forumgebruiker loopt altijd over alles en iedereen te klagen, en is het nu zo zat, dat hij plotsklaps besluit iemand te bannen, om voor eens en voor altijd van zijn onuitstaanbare gedrag af te zijn.

De Idioot (Jager) - Deze forumgebruiker is gewoonweg een idioot. Maar, waar idioten zijn, zijn meelopers. Zodoende zal een Idioot na zijn dood één andere speler kunnen aanwijzen die met zijn voorbeeld mee de dood in gaat.

Nachtwaker-poster (Burger) - De allerdaagse forumspammer. Deze heeft verder geen bijzondere krachten.

Neutraaltjes

De Permagebande: Tristiano (Premiejager) - Deze speler hield het forum, ondanks zijn ban, nog in de gaten en heeft door een rare bug weer de kracht om te posten. Het hele gedoe kan hem echter niks meer schelen - het is ver na zijn tijd. Maar hij wil echter wel wraak op een aantal mensen die hij nooit de les heeft kunnen lezen. Zijn al deze personen dood, wint hij het spel.

Bijrollen

Ultieme Meeloper (Zichzelf koppelende Cupido) - Eén forumgebruiker staat bekend als de Ultieme Meeloper. Hij kan niet in zijn eentje zijn op het forum, en heeft een voorbeeld nodig, dat hij op de eerste dag uitkiest. Dan komen ze er echter achter dat hun lot aan elkaar verbonden is - gaan ze samen dood, of blijven ze samen leven?

uiteraard is er hier maar 1 winnaar mogelijk :)
 

DeletedUser20686

Gast
Aangezien dit topic ook is voor inspiratie m.b.t. potjes, heb ik besloten een conceptpotje van mij te posten. Graag jullie feedback :) Bijkomstige info: Van alle goedjesrollen is het dus onbekend hoe veel er in zitten. Verder heb ik geprobeerd om een gigantisch claimfestijn wat moeilijker te maken, en er voor de wolven een beloning aan te verbinden als ze hun hoofd boven water weten te houden binnen een netwerk, maar niet te drastische veranderingen aan te brengen.
Ik zou het graag leiden, maar zou dat pas weer kunnen in de herfstvakantie.

DutchGirl329 - met hulp van de nog altijd gebande Tristiano - presenteert:
Relax’ Coupe d’État
Of voor de Frans-haters onder ons: Relax’s staatsgreep

Het was een rustige dag op het algemene forum van Grepolis. Er werd wat gespamd, nieuwerds gepest, en sommige mensen die ook nog werkelijk Grepolis speelden, discussieerden over de aankomende patch of welk kolonisatiesysteem nou echt beter was. (Oud!)
Er was echter geen enkel teken van noch de moderators, noch de CMs: Kroenuh en Relax. Het was namelijk tijd voor de jaarlijkse Modmeeting. Deze keer was Kroenuh hoogstpersoonlijk de gastheer, en al snel stroomde zijn kleine huisje vol. Er werd gelachen, flink gegeten, en toen iedereen zijn buikje rond had gegeten, riep Nikitirana luid dat het nu wel tijd was om de jacuzzi in te gaan.
Er viel een ijzige stilte in de kamer. Kroenuh begon ongemakkelijk de borden op te ruimen. Rabbid keek angstig om zich heen; Nikitirana overdacht of het haar schuld was dat het nu zo stil was, Imrahil staarde doods voor zich uit, en Relax’ wenkbrauw begon raar te trekken. Plotseling sloeg Relax met zijn vuist op tafel. ‘Dat was de druppel! Imrahil, Fireas, pak hem!’
Kroenuh draaide zich geschrokken om en wilde het op een rennen zetten, maar de twee woeste mods vlogen al op hem af. Schreeuwend haalde Kroenuh een grote rode knop uit zijn broekzak, die hij nog net in wist te drukken, voordat hij het bewustzijn verloor. Relax stak zijn duim - nog bonkend van de klap op de tafel - naar hen op. Ontspannen ging hij achter Kroenuhs laptop zitten, waarop het Grepolis Forum automatisch verscheen als hij opgestart werd.
Toen verstarde Relax’ duivelse glimlach. Nikitirana stond op en liep om de tafel heen, naar Relax. ‘Wat is er, DD?’ vroeg ze, terwijl ze de laptop naar zich toedraaide. Ook zij verstijfde. Op het forum was nog maar één topic te zien. Slikkend klikte Nikitirana het topic aan.

Relax’ Coupe d’État


De forummods keken elkaar aan. Dit ging nog niet zo makkelijk worden als ze gehoopt hadden. Maar winnen zouden ze.

Basis info:
Aantal dorpen: 1
Aantal spelers: Max. 25
Hints: Nee
Klaagmuur: Ja
Afscheidsbrief: Gecensureerd
Claimen: Ja, op eigen risico
Netwerken: Ja, op eigen risico

Rollen:
Jager: Ja
Heks: Ja, doodsdrankje in PM naar spelleiding
Dorpsoudste: Ja
Beschermengel: Ja
Cherubijntje: Ja
Bijziende Dorpsgek: Ja
Beul: Ja, vanaf 20 spelers. Actie vetgedrukt in topic, desbetreffende speler vanaf dat moment dood.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja
Opvolging Burgemeester: Oude BM kiest nieuwe
Heks heeft: 1 levens- en 1 doodsdrankje

Forummods (Wolven): 1 op de 5, inclusief welp
RabbidRobin (Welp): 1
Relax (Lieveling- & opperwolf): 1

Dag-/nacht-volgorde:
Overdag:
- Doodsdrankjes/Koppeling/Beulacties/Jagerschoten

‘s Nachts:
- Lynch
- Bengel/Cherubijntje-bescherming
- Lunch
- Welpactie
- Levensdrankje Heks
- Bijziende Dorpsgek krijgt antwoord
- Lieveling
- Welp groeit op
- Cherubijntje groeit op

Stemmen:
Eindtijd stemmen: 21.00
Tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk daarna

Speciale Rollen naar: DutchGirl329
Lynch: DutchGirl329
Burgemeester: DutchGirl329

Slechtjes

Relax (Lieveling- & opperwolf) - De nieuwe, enige Community Manager. Hij is de baas van de wolven - zijn ingestuurde lunch gaat voor alle anderen. Daarbij kan hij op nacht 3, in plaats van de ban, een forumgebruiker die hem erg bevalt mod-krachten geven. Hij behoudt daarbij wel zijn oorspronkelijke krachten.

Forummods: Imrahil/Nikitirana/ Fireas (Wolven) - De gewone forummods. Ze hebben ieder een naam, maar worden gezien door de muizenval als gewone Forummod. Afhankelijk van het aantal spelers, zullen ze ook niet allemaal in het spel zitten.

RabbidRobin (Welp) - De jongste mod uit het team, die door stomme Duitse wetgevingen zijn modkrachten kwijt is. Hij kan iedere nacht de werkelijke naam van een forumgebruiker opsturen - als hij het goed heeft, zal deze per direct geband worden. Dit kan niet bij burgers en door de spelleider bewezen spelers. Als hij fout welpt, mag hij de volgende dag niet welpen. Tijdens nacht 3 wordt hij echter oud genoeg, en krijgt hij zijn modkrachten terug. Hij behoudt echter zijn welpkrachten, en de mods kunnen ervoor kiezen om te welpen in plaats van te lunchen.

Goedjes

De Allemansvriend (Beschermengel) - Een indirecte beschermheer van de forumgebruiker, en dan vooral van de nieuwerd. Iedere nacht kan hij een speler beschermen voor de toorn van de mods, deze zal dan niet geband kunnen worden.

De Betoger (Cherubijntje) - Houdt ervan om een zinvolle discussie aan te gaan, en komt zodoende ook vaak tot goede conclusies en krijgt zicht op de rollen van spelers. Iedere nacht stuurt hij de naam van een speler + zijn rol op, en de namen van twee spelers die hij wil beschermen. De opgestuurde rol mag niet een burger, een speler die bewezen is door de spelleiding of zijn eigen rol zijn. Het cherubijntje mag niet 2 dagen achter elkaar precies dezelfde 2 spelers beschermen, en niet 3 dagen achter elkaar dezelfde speler.
Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Als hij op dat moment 2 of 3 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt hij beschermengel. Als hij op dat moment slechts 0 of 1 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij burger.

De Dorpsgek (Bijziende Dorpsgek) - Deze forumgebruiker is prettig gestoord, maar heeft af en toe een sprankje helderheid - voor zover je het helder kan noemen. HIj kan iedere dag de namen van 3 personen opsturen (niet de lynch van die dag) en krijgt ‘s nachts te horen hoe veel van hen goed zijn.

De Held (Dorpsoudste) - Deze forumgebruiker geniet veel aanzien bij de andere forumgebruikers. Hij zal dus ook pas bij de tweede poging geband kunnen worden.

De Vreemde (Heks) - Niemand weet eigenlijk iets van deze forumgebruiker, maar hij heeft zo zijn geheime krachten: 1 levens-, en 1 doods”drankje”. Met het doodsdrankje kan hij per direct een account verwijderen, terwijl hij met het levensdrankje een persoon kan beschermen tegen de ban. Daarnaast stuurt hij iedere dag de namen op van de personen die hij met zijn levens”drankje” zou willen redden, mocht deze geband worden.

De Klager (Beul) - Deze forumgebruiker loopt altijd over alles en iedereen te klagen, en is het nu zo zat, dat hij plotsklaps besluit iemand te bannen, om voor eens en voor altijd van zijn onuitstaanbare gedrag af te zijn.

De Idioot (Jager) - Deze forumgebruiker is gewoonweg een idioot. Maar, waar idioten zijn, zijn meelopers. Zodoende zal een Idioot na zijn dood één andere speler kunnen aanwijzen die met zijn voorbeeld mee de dood in gaat.

Nachtwaker-poster (Burger) - De allerdaagse forumspammer. Deze heeft verder geen bijzondere krachten.

Neutraaltjes

De Permagebande: Tristiano (Premiejager) - Deze speler hield het forum, ondanks zijn ban, nog in de gaten en heeft door een rare bug weer de kracht om te posten. Het hele gedoe kan hem echter niks meer schelen - het is ver na zijn tijd. Maar hij wil echter wel wraak op een aantal mensen die hij nooit de les heeft kunnen lezen. Zijn al deze personen dood, wint hij het spel.

Bijrollen

Ultieme Meeloper (Zichzelf koppelende Cupido) - Eén forumgebruiker staat bekend als de Ultieme Meeloper. Hij kan niet in zijn eentje zijn op het forum, en heeft een voorbeeld nodig, dat hij op de eerste dag uitkiest. Dan komen ze er echter achter dat hun lot aan elkaar verbonden is - gaan ze samen dood, of blijven ze samen leven?

Mooi om te zien dat mijn plannen bij voorbaat al vertaald zijn naar epische proporties!
Voor de authenticiteit zou je Kroenuh's kleine huisje nog kunnen veranderen in boerderij :p
 

DeletedUser

Gast
Geweldig potje DutchGirl! Je hebt een combinatie van de leukste rollen gemaakt! En wat een leuk concept ook. :D

Over de premiejager in het algemeen heb ik nog wel wat op te merken.

Ik vrees namelijk dat aan de rol het volgende nadeel zit: sommige spelers worden sneller geluncht dan anderen, waardoor sommige spelers die normaliter het spel goed spelen, juist minder kans hebben om als premiejager te winnen. Het is minder erg dan bij de fluitspeler, omdat de premiejager zelf actiever moet werken, maar toch zou ik voorstellen om de premiejager een lunch te laten overleven. Dat zou er dan zo uitzien:

Premiejager V1
De premiejager heeft als doel om 6 bepaalde spelers te vermoorden. 3 Van deze spelers krijgt hij aangewezen door de spelleiding, en 3 mag hij op dag 1 kiezen (de lynch van dag 1 mag niet gekozen worden). Als deze 6 spelers dood zijn, heeft de premiejager direct gewonnen.
De premiejager is erg alert en kan daarom éénmalig een lunch overleven.
Als de premiejager zijn geliefde moet vermoorden, wordt er een willekeurig andere speler uitgekozen. Als hij wint, wint zijn geliefde ook.

Een ander nadeel dat aan de premiejager kleeft, is dat het nogal een anticlimax kan zijn als hij wint. Het is immers lastig om hem op te sporen, en als hij geluk heeft en zijn slachtoffers zijn snel dood, heeft hij een gemakkelijke en vroege overwinning zonder dat iemand er echt iets aan kan doen. Een oplossing kan zijn, om niet met één, maar met twee samenwerkende premiejagers te werken, die ook weer samen meer spelers moeten doden. Zo kunnen ze niet te snel winnen, kunnen ze worden herkend aan het feit dat ze samenwerken ( = beter op te sporen) en kunnen spelers na de dood van één van beide proberen te bedenken welke spelers hij/zij dood wilde hebben, en wie er dus op het lijstje staan. Zo wordt het dus een stuk tactischer. Het zou er zo uitzien:

Premiejager V2
De premiejagers zijn twee spelers die als doel hebben om 8 bepaalde spelers te vermoorden. 4 Van deze spelers krijgen ze aangewezen door de spelleiding, en 4 mogen ze op dag 1 kiezen (de lynch van dag 1 mag niet gekozen worden). Als deze 8 spelers dood zijn, hebben de beide premiejagers direct gewonnen.
Premiejagers kunnen een jagersschot zetten, maar dat zal alleen afgaan als:
- zij sterven aan de lunch;
- hun mede-premiejager nog in leven is.
Twee premiejagers kunnen ’s nachts ook een speler eigenhandig omleggen, maar hier zal één van de premiejagers (willekeurig gekozen) zelf ook het leven bij inschieten.
Als een premiejager geliefde is, winnen zij nadat de 8 slachtoffers plus de andere premiejager uit de weg geruimd zijn. Als zijn geliefde één van de 8 spelers is die hij moet doden, moet hij deze juist in leven proberen te houden.
 

DeletedUser

Gast
Geweldig potje DutchGirl! Je hebt een combinatie van de leukste rollen gemaakt! En wat een leuk concept ook. :D

Over de premiejager in het algemeen heb ik nog wel wat op te merken.

Ik vrees namelijk dat aan de rol het volgende nadeel zit: sommige spelers worden sneller geluncht dan anderen, waardoor sommige spelers die normaliter het spel goed spelen, juist minder kans hebben om als premiejager te winnen. Het is minder erg dan bij de fluitspeler, omdat de premiejager zelf actiever moet werken, maar toch zou ik voorstellen om de premiejager een lunch te laten overleven. Dat zou er dan zo uitzien:

Premiejager V1
De premiejager heeft als doel om 6 bepaalde spelers te vermoorden. 3 Van deze spelers krijgt hij aangewezen door de spelleiding, en 3 mag hij op dag 1 kiezen (de lynch van dag 1 mag niet gekozen worden). Als deze 6 spelers dood zijn, heeft de premiejager direct gewonnen.
De premiejager is erg alert en kan daarom éénmalig een lunch overleven.
Als de premiejager zijn geliefde moet vermoorden, wordt er een willekeurig andere speler uitgekozen. Als hij wint, wint zijn geliefde ook.

Een ander nadeel dat aan de premiejager kleeft, is dat het nogal een anticlimax kan zijn als hij wint. Het is immers lastig om hem op te sporen, en als hij geluk heeft en zijn slachtoffers zijn snel dood, heeft hij een gemakkelijke en vroege overwinning zonder dat iemand er echt iets aan kan doen. Een oplossing kan zijn, om niet met één, maar met twee samenwerkende premiejagers te werken, die ook weer samen meer spelers moeten doden. Zo kunnen ze niet te snel winnen, kunnen ze worden herkend aan het feit dat ze samenwerken ( = beter op te sporen) en kunnen spelers na de dood van één van beide proberen te bedenken welke spelers hij/zij dood wilde hebben, en wie er dus op het lijstje staan. Zo wordt het dus een stuk tactischer. Het zou er zo uitzien:

Premiejager V2
De premiejagers zijn twee spelers die als doel hebben om 8 bepaalde spelers te vermoorden. 4 Van deze spelers krijgen ze aangewezen door de spelleiding, en 4 mogen ze op dag 1 kiezen (de lynch van dag 1 mag niet gekozen worden). Als deze 8 spelers dood zijn, hebben de beide premiejagers direct gewonnen.
Premiejagers kunnen een jagersschot zetten, maar dat zal alleen afgaan als:
- zij sterven aan de lunch;
- hun mede-premiejager nog in leven is.
Twee premiejagers kunnen ’s nachts ook een speler eigenhandig omleggen, maar hier zal één van de premiejagers (willekeurig gekozen) zelf ook het leven bij inschieten.
Als een premiejager geliefde is, winnen zij nadat de 8 slachtoffers plus de andere premiejager uit de weg geruimd zijn. Als zijn geliefde één van de 8 spelers is die hij moet doden, moet hij deze juist in leven proberen te houden.

ik ben nog steeds tegen dat argument
Je klaagt dat betere spelers sneller geluncht worden, maar nu klinkt t alsof je dan als "goede" speler het spel beter gewoon niet meer kan gaan spelen. Als wolven idd altijd zo zouden spelen zouden de enige "goede" spelers die overblijven altijd wolven moeten zijn en dat is lang niet altijd zo. En als een minder bekende speler dan die rol krijgt kan hij makkelijker winnen als hij een lunch kan overleven, dus ik ben tegen dat deel.

Het idee dat er 2 samenwerken kan een leuke toevoeging zijn, maar is niet verplicht. Je kan een premiejager in zijn eentje misschien ook wel herkennen doordat hij veel probeert te sturen...
 

DeletedUser

Gast
Als wolven idd altijd zo zouden spelen zouden de enige "goede" spelers die overblijven altijd wolven moeten zijn en dat is lang niet altijd zo.

Nou, ik ben wel eens beschuldigd met het argument dat ik nog niet geluncht was heuwr. :p

Het is inderdaad erg verdacht dat genade nog leeft terwijl het burgemeester is. Wanneer hij goedje was zouden de wolven hem al lang hebben geluncht om er voor te zorgen dat er een wolf op zijn post kwam te zitten. Of misschien hebben ze van hem de lieveling gemaakt om dit te bereiken.
Verder beweer ik niet dat 'goede' spelers altijd doodgaan, maar de kans dat ze geluncht worden, is wel groter. Dat is van invloed op de manier waarop bepaalde rollen moeten worden ingevuld.

Je klaagt dat betere spelers sneller geluncht worden, maar nu klinkt t alsof je dan als "goede" speler het spel beter gewoon niet meer kan gaan spelen.
En nee, want dode spelers winnen ook mee. Alleen geldt dat niet voor neutraaltjes. Dáárom moet daar iets anders voor worden bedacht. ;)

En als een minder bekende speler dan die rol krijgt kan hij makkelijker winnen als hij een lunch kan overleven, dus ik ben tegen dat deel.
Dat kun je compenseren door het aantal spelers dat-ie moet doden te verhogen. Al worden minder bekende spelers waarvan niet bekend is dat ze speciaaltje zijn, veel minder vaak geluncht, dus of dat nou überhaupt zo veel invloed heeft...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Nou, ik ben wel eens beschuldigd met het argument dat ik nog niet geluncht was heuwr. :p

Verder beweer ik niet dat 'goede' spelers altijd doodgaan, maar de kans dat ze geluncht worden, is wel groter. Dat is van invloed op de manier waarop bepaalde rollen moeten worden ingevuld.

En nee, want dode spelers winnen ook mee. Alleen geldt dat niet voor neutraaltjes. Dáárom moet daar iets anders op worden bedacht. ;)

Dat kun je compenseren door het aantal spelers dat-ie moet doden te verhogen. Al worden minder bekende spelers ook minder snel geluncht.

heb je nog steeds dezelfde conclusie: bekende spelers hebben gewoon minder kans als neutraaltje, kan je niet verhinderen...
Sowieso speel ik dit spel zoals veel anderen om te overleven met de goedjes. Ik vind t toch beduidend minder leuk als je iedere keer binnen de eerste 2 dagen zou worden afgemaakt, of de goedjes dan later winnen maakt mij dan niet heel veel meer uit...
 

DeletedUser

Gast
heb je nog steeds dezelfde conclusie: bekende spelers hebben gewoon minder kans als neutraaltje, kan je niet verhinderen...
Sowieso speel ik dit spel zoals veel anderen om te overleven met de goedjes. Ik vind t toch beduidend minder leuk als je iedere keer binnen de eerste 2 dagen zou worden afgemaakt, of de goedjes dan later winnen maakt mij dan niet heel veel meer uit...
Dat is inderdaad hét nadeel van WvW. Dat hoeft echter niet te betekenen, dat we dat nadeel nog moeten vergroten. Het gedeelte dat bekende spelers minder snel zullen winnen, is namelijk wél op te lossen.
Mij maakt het overigens wel uit wat er na mijn dood gebeurt; vaak probeer ik het spel zodanig te sturen dat het spel ook na mijn dood goed zal gaan voor de goedjes, door bijvoorbeeld vlak voor de lunch twee speciaaltjes aan elkaar voor te stellen zodat er een netwerk intact blijft.
 

DeletedUser

Gast
Dat is inderdaad hét nadeel van WvW. Dat hoeft echter niet te betekenen, dat we dat nadeel nog moeten vergroten. Het gedeelte dat bekende spelers minder snel zullen winnen, is namelijk wél op te lossen.
Mij maakt het overigens wel uit wat er na mijn dood gebeurt; vaak probeer ik het spel zodanig te sturen dat het spel ook na mijn dood goed zal gaan voor de goedjes, door bijvoorbeeld vlak voor de lunch twee speciaaltjes aan elkaar voor te stellen zodat er een netwerk intact blijft.

Niet per se...
Als vier minder bekende mensen wolf zouden worden, is de kans best wel aanwezig dat ervaren spelers elkaar weer uitgebreid gaan ondervragen en afmaken. Het komt best wel vaak voor dat er in het begin 2 ervaren spelers zijn die elkaar in een hoek proberen te drijven en dan gaat vrij vaak 1 van de 2 dood. Het belangrijkste is dus dat ervaren spelers elkaar niet meteen dood moeten jagen :p
Overigens bedoelde ik niet dat ik altijd alleen maar wil overleven, ik probeer altijd voor ik dood ga mensen te helpen, maar als ik in de eerste 2 rondes als burger doodga kan ik er veel makkelijker mee leven dat de wolven leven dan wanneer je echt in het spel zit...
 

DeletedUser21204

Gast
Ik ben helemaal vóór Genade's premiejager-idee.
Dan die versie waarbij er 2 zijn.

Overigens geweldig concept DG
 

DeletedUser

Gast
Dat is inderdaad hét nadeel van WvW. Dat hoeft echter niet te betekenen, dat we dat nadeel nog moeten vergroten. Het gedeelte dat bekende spelers minder snel zullen winnen, is namelijk wél op te lossen.
Mij maakt het overigens wel uit wat er na mijn dood gebeurt; vaak probeer ik het spel zodanig te sturen dat het spel ook na mijn dood goed zal gaan voor de goedjes, door bijvoorbeeld vlak voor de lunch twee speciaaltjes aan elkaar voor te stellen zodat er een netwerk intact blijft.

Grmpf, controle freak, nu weet ik waar Kyra der gedrag vandaan komt.
 
Bovenaan