• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Dyslexie

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

er zijn een aantal mensen die echt zeggen dat hij lui is...nee dat is hij niet..hij kan wel al zijn spelfouten gaan verbeteren, maar waarschijnlijk gaat dat voor hem niet zo makkelijk.
vandaar
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Kijk daar hebben we wat aan. Zoals al aangegeven, hij hoeft het niet zelf te verbeteren op een forum, daar heeft ie zijn browser voor :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Kijk daar hebben we wat aan. Zoals al aangegeven, hij hoeft het niet zelf te verbeteren op een forum, daar heeft ie zijn browser voor :)

Je vergeet alleen 1 probleem met die fijn spellingscontrole. Omdat die niet kijkt naar zinsopbouw of context, haalt hij er een aantal fouten niet uit. Bijv. Jantje gooide houd op het vuur. Houd moet natuurlijk hout zijn, maar zal door een spellingscontrole er niet uitgepikt worden.
Daar komt bij dat ik me heel goed kan voorstellen dat als je feel tiepfauten maakd in een sin, je bei elke berigt een kartier besich bend med faute controlleren. Op die manier zou ik geeneens zin meer hebben om te posten.
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn zijn berichten ondanks de fouten goed te begrijpen.

Nog even een aardigheidje aangaande het begrijpen van teksten:

Can you raed tihs?
Olny 55% of plepoe can.

I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg.
The phaonmneal pweor of the hmuan mnid,
aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy,
it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are,
the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae.
The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm.
Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef,
but the wrod as a wlohe.
Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!
fi yuo cna raed tihs, palce it in yuor piroefl
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Kijk daar hebben we wat aan. Zoals al aangegeven, hij hoeft het niet zelf te verbeteren op een forum, daar heeft ie zijn browser voor :)

ook met een browser moet je wel weten hoe het dan gespeld moet worden en soms staat daar ook niet het goede wordt bij. en waarom iemand post wat precies dyslexie in hout om het misschien uit teleggen wat het pressies is en als je leest zal je zelf ook tot de conclusie komen dat het iets is waar ik niks aan kan doen. tik jij eens een hele hoop fouten in een bericht en ga dan eens kijken hoe vaak er niet het juiste wordt bij staat. en lees en leer eerst wat dyslexie pressies is en wat het inhout voordat je voortaan ergens commentaar over geeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

weet je wat het is henkie jij weet wat je mankeert en je moet er eigenlijk niet meer op reageren.sommige mensen kunnen of willen het niet snappen.
er heeft een meisje in mijn klas gezeten die dit ook hd en wij snapte er natuurlijk niets van.maar er kwam een arts van de ggd die ons dit uitlegde..ik vind het al knap dat je op een forum komt. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Nah zolang ik mensen ken die ook dyslexie hebben en zonder problemen foutloos schrijven op een forum omdat ze de moeite nemen om zichzelf te verbeteren en ervan willen leren ga ik mensen erop wijzen dat luiheid hun probleem is en niet dyslexie.

En je mag best schrijven met spelfouten, maar dan krijg je al vrij snel dat mensen (iig ik, en met mij nog wel meer) je post simpelweg negeren wat voor jezelf alleen maar nadelig is.
 

DeletedUser

Gast
Nah zolang ik mensen ken die ook dyslexie hebben en zonder problemen foutloos schrijven op een forum omdat ze de moeite nemen om zichzelf te verbeteren en ervan willen leren ga ik mensen erop wijzen dat luiheid hun probleem is en niet dyslexie.

En je mag best schrijven met spelfouten, maar dan krijg je al vrij snel dat mensen (iig ik, en met mij nog wel meer) je post simpelweg negeren wat voor jezelf alleen maar nadelig is.

het is je nog niet gelukt om mij te negeren. maar dat mag best heb ik geen last van. het is alleen jammer dat je een aantal dingen niet wil inzien en toch zonder enig ervaring of kennis een oordeel klaar heb over een onderwerp waar je niks van af weet.

weet je wat het is henkie jij weet wat je mankeert en je moet er eigenlijk niet meer op reageren.sommige mensen kunnen of willen het niet snappen.
er heeft een meisje in mijn klas gezeten die dit ook hd en wij snapte er natuurlijk niets van.maar er kwam een arts van de ggd die ons dit uitlegde..ik vind het al knap dat je op een forum komt. ;)

je heb eigenlijk gelijk maar juist omdat er een hoop mensen zijn met dislekxie die niet op een forum zitten of willen schijven neem ik de moeite om het zommige mensen uit te leggen. ook al helpt het soms niet maarja als er 1 al door begipvoller wordt is het al een voor uitgang :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Ik haak af zodra het onleesbaar wordt, op dit moment doe je het nog beter dan veel andere mensen die geen dyslexie hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

ik ben wie ik ben en schaam mij nergens voor dus ik ga me niet lopen verbergen achter een progamma waar door ik nog minder hoeft op teletten met hoe ik spel daar wordt je juist lui van wand dan maakt het helemaal niet meer uit hoe je spelt als je er echt verstand van had dan had je geweten dat het een ziekte is waar de gene wie er last van heb er niks aan kan doen en dat het geneties is bepaalt ( komt hier op neer ik heb iets met me gromensomen waardoor ik dislexie heb ) en ik verberg mij nergens achter ik legde je alleen uit waardoor ik spelfouten maak

het is je nog niet gelukt om mij te negeren. maar dat mag best heb ik geen last van. het is alleen jammer dat je een aantal dingen niet wil inzien en toch zonder enig ervaring of kennis een oordeel klaar heb over een onderwerp waar je niks van af weet.
Toch is dit al veel leesbaarder dan vorige teksten (zie vorige quote). Hier gebruik je interpunctie, heb je moeite gedaan. In vorige post was het gewoon een stuk tekst (met bovendien veel meer fouten) dat je soms 2 of 3 keer moest lezen om te zien of je nergens overlas.
Ik heb geen probleem met fouten door dyslexie (ik maak zelf nog fouten zonder dyslexie dus ja), maar een aantal is er met een klein beetje moeite toch wel uit te halen.

Can you raed tihs?
Olny 55% of plepoe can.

I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg.
The phaonmneal pweor of the hmuan mnid,
aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy,
it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are,
the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae.
The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm.
Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef,
but the wrod as a wlohe.
Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!
fi yuo cna raed tihs, palce it in yuor piroefl
Brilliant, ik kon het zonder veel problemen lezen, toch wel vrij bizar :)

Je vergeet alleen 1 probleem met die fijn spellingscontrole. Omdat die niet kijkt naar zinsopbouw of context, haalt hij er een aantal fouten niet uit. Bijv. Jantje gooide houd op het vuur. Houd moet natuurlijk hout zijn, maar zal door een spellingscontrole er niet uitgepikt worden.
Uiteraard niet, spellingsverbetering op de pc is nog niet wat het zou moeten zijn, maar het kan ook geen kwaad om in je browser even op een rood lijntje te klikken en de eerste verbetering te selecteren. Het kost bijna geen moeite en er zijn (een schatting mijnerzijds) toch 50% van de fouten uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Dat geintje van -mlm-mlm- werkt alleen bij talen waar je heel erg goed in bent, iemand die matig engels spreekt zou er echt niet uitkomen, maar het is wel een interessante blik in het menselijk brein.

Zijn naam is er trouwens ook eentje want ik ben vast niet de enige die een obsceen gebaar ziet in een paar letters en streepjes.

En idd het verschil tussen de bovenste en onderste gequote post is enorm, en die onderste heb ik niet echt een probleem mee als ik die lees; maar die eerste zou ik in de meeste topics echt op afgehaakt zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

dat geintje met de engelze taal die kan ik ook lezen. en ik ben niet heel erg goed met welke taal dan ook. ik zeg ook het klopt dat ik meer alle punten en komma's kan gebruiken maar het zal ook echt zo ik heb alle teksten zonder welke hulp dan ook getikt en de ene keer zitten er dan minder fouten dan de andere keer 8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Dat geintje van -mlm-mlm- werkt alleen bij talen waar je heel erg goed in bent, iemand die matig engels spreekt zou er echt niet uitkomen, maar het is wel een interessante blik in het menselijk brein.
Ik denk dat matig engels toch wel genoeg moet zijn, want zo goed is mijn engels nu ook weer niet en toch leest het bijna even vlot als een gewone tekst. Ik denk bovendien dat het veel moeilijker wordt, als men academisch engels zal beginnen gebruiken in plaats van bijna-spreektaal.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Ja het voornaamste punt is dat je bekend moet zijn met de woorden en dat ze niet al teveel letters bevatten, dan kan je brein het wel vrij snel uitpluizen. Goede context helpt ook heel erg, omdat het dan sneller duidelijk is wel woord het moet zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Met spellingscontrole haal je ook niet alle woorden er uit doordat de spellingscontrole niet alle woorden kent.
Het blijft altijd knokken om een fatsoenlijk bericht zonder fouten te schrijven en ik wil iedereen die Dyslexie heeft sterkte wensen want ik weet als geen ander hoe moeilijk het soms is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Ik verwacht ook niet dat mensen foutloos schrijven, dat doe ik ook niet :) Ik verwacht alleen dat ze hun best doen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

Als je niet in leesbaar Nederlands kan posten doe jezelf en ons dan een plezier en post niet. Het is een openbaar forum geen klas voor mensen met een leerachterstand. Dit is niet lullig of beledigend bedoeld maar als je niet kan posten op het niveau dat het goed leesbaar is of in MSN taal, dan moet je of schrijfvaardigheid verbeteren of accepteren dat posten of openbare fora misschien niet voor je weggelegd is.

Een post in zwaar gebrekkig Nederlands valt gewoonweg niet serieus te nemen dan is het alsof een kind van 8 de tekst getypt heeft.

Mensen die hun post na het schrijven niet controleren op schrijffouten en niet de tijd nemen om deze te verbeteren kunnen beter helemaal niet posten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Dyslexie

lees eerst het hele thema door voor je ergens antwoord op geeft. en dan had je kunnen concluderen dat er meer nadelen dan voordelen aanzitten aan de spelling controle systemen. en jij zegt dus als iemand stottert moet ie maar niet praten, vin je dat niet heel erg dom om zulke uitspraken te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan