• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Extremisme

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

1) En als ik jouw zeg, dat het originele bron nog altijd bestaat?

2)Niet direct op jouw gericht, maar waarom zou men de Islamwetten willen veranderen, net zoals bij dat van de Christenen.

3)Waarom zou God zich zelf in een menselijke gedaante laten neerdalen, hij kan hiervoor engelen gebruiken en engelen zijn ook geen deel van God.

Heilige Geest, wat is dat, ik heb er nog onlangs op school een vraag van gekregen.

Je originele bron is 2000 jaar oud. Leuk dat ie nog bestaat, maar het is (zoals ik al de hele tijd zeg) vrijwel onmogelijk om hem te interpreteren zoals ze dat toen deden. Probeer voor de grap eens een fluisterketting te doen (jij fluistert iets aan je buurman, die aan zijn buurman, enz, een man of 15, en de laatste fluistert et terug aan jou)
Dan zul je merken dat er heel wat anders terugkomt dan wat jij oorspronkelijk zei, en dat is in een bestek van 5 minuten tussen 15 mensen uit hetzelfde tijdperk.

Stel je nu voor dat mensen dat 2000 jaar lang doen, en dat iedereen van het begin der Islamitische tijden tot het nu, met alle technologische ontwikkelingen en taal-veranderingen en manieren van denken etc er tussen, datzelfde geprobeerd hebben. Denk je nou echt dat het nu nog steeds hetzelfde geïnterpreteerd wordt?

Zoals ik al zei over punt 2), ik denk niet dat het moedwillig veranderd wordt. Het lijkt me alleen vrij onmogelijk dat het niet toch veranderd is, al is het maar omdat men nu totaal anders denkt dan 2000 jaar geleden.

Wat 3) betreft, geen idee. Ik ben niet Christenlijk en zoveel weet ik er nou ook niet van.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Om die originele bronnen te begrijpen zijn er van een geleerde zoveel geschriften neergezet, rond de tijd van onze Profeet Mohammed SAW. En er zijn genoeg gebeurtenissen van onze Profeet, om de Shariah bijvoorbeeld correct uit te voeren, en de Koran--> Daarvoor hoef je niet perse de tijd terug in te gaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Ik weet niet of je het niet begrijpt, of dat je het gewoon niet wíl begrijpen... 2000 jaar is lang en als je een boek neemt dat 2000 jaar oud is en je verplaatst dat naar nu, dan ga je dat niet op dezelfde manier interpreteren als het 2000 jaar geleden gebeurde, want mensen van nu denken anders. Je kunt het best proberen, en je kunt best de juiste bedoelingen hebben, maar tenzij je zo achtergesteld bent dat je nog praktisch denkt als een holbewoner, zijn jouw gedachtenpatronen zo anders dan die van mensen uit de tijd van je profeet dat je precies dezelfde tekst met de beste wil van de wereld niet op dezelfde manier kunt interpreteren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Waarom waren zij dan holbewoners, in die tijden heeft men veel ontdekt, dus achterstallig waren ze niet, maar ze waren juist de meest moderne in die tijd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Echt he -_- Je leest 1 woord en je negeert de rest van de tekst. "Relatief denkt als een holbewoner", dan. Dat komt in elk geval het dichtst in de buurt, ongeacht of ze "de slimste waren in hun tijd", het was 2000 jaar geleden en de hele maatschappij was anders.
 
Bovenaan