• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Extremisme

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Logica; een varken eet zijn stront op en daarna eet jij deze varken op, als je het hoort moet je al kotsen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Logica; een varken eet zijn stront op en daarna eet jij deze varken op, als je het hoort moet je al kotsen.


Lol, jij zegt dus (in een van je eerdere posts) dat varken ongezond is? En dat alles wat verboden is in de islam, ongezond is?

Laat me niet lachen, er zijn miljarden mensen op aard, die varkensvlees eten. Ik eet ook vaak varkensvlees, ben kerngezond, nooit in het ziekenhuis opgenomen voor een ziekte etc.

Konijnen eten ook hun eigen keutels. Mag je van de islam geen konijn eten? Of is konijnenpoep niet ongezond:rolleyes:

Als jij in de islam geloofd, vind ik dat prima. Zelf geloof in helemaal in geen een god, ook niet in de islam. Echter, het is niet zo dat alles wat in de islam staat, klakkeloos aangenomen moet worden..
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Logica; een varken eet zijn stront op en daarna eet jij deze varken op, als je het hoort moet je al kotsen.

Zoals ik al zei; varkensstront eet je niet, want varkensstront gaat weer uit het varken nadat deze dat opgegeten heeft. Jij hebt duidelijk geen biologie gehad op school, of je grijpt naar strohalmen in de hoop een argument te hebben.

Dit argument is al ontkracht, dus het kan best een reden zijn voor jou om geen varkens te eten maar iedereen die een beetje nadenkt doet het af als onzin. En terecht ook.

Ik denk dat de helft van alle producten die nu op de markt zijn gemaakt worden van dingen waar jij van zou moeten kotsen als je dit al erg vindt.

EDIT Laten we eens even een voorbeeld nemen om het te demonstreren. Eet je weleens kippeneieren of producten met kippenei er in? Weet waar een kippenei zich vormt? In de darmen van een kip. Tussen de stront. En als het ei gelegt wordt, zit het soms zelfs nog onder de stront. En soms leggen ze eieren in hun eigen stront.
En dat eet jij dan op. Om te kotsen, niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

wat is extremisme? en wanneer is het goed als je zo gek ben op een voetbal club dat je iemand die voor een andere club is niet aardig vind of wanneer je een autobom af laat gaan in een groep onschuldige mensen enz enz. en daar komt bij dat wat jij extremisme noemt voor een ander heel normaal is, dus is die gene dan een extremist. :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

een kip heeeft haar ei in het begin in zich, maar niet tussen de stront,
en als ik iets koop lees ik het eerst goed.

Als en ei na de bevalling in de stront beland, heeft het toch een omhulsel rond zich.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

een kip heeeft haar ei in het begin in zich, maar niet tussen de stront,
en als ik iets koop lees ik het eerst goed.

Als en ei na de bevalling in de stront beland, heeft het toch een omhulsel rond zich.

en die tik jij met een lepeltje kapot waardoor er soms toch nog een stukje schil in het ei komt..

Je moet niet alles geloven wat in een eeuwenoud boek staat.. Veel is al lang achterhaalt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

een kip heeeft haar ei in het begin in zich, maar niet tussen de stront,

Jij hebt zeker nooit thuis kippen gehad? Ze gooien die gewoon in de stront hoor.

En dat "omhulsel" wat het ei heeft, dat zit ook om het vlees van een varken heen, dat heet "de darmen", die zorgen dat er geen stront in de spieren en het vet komt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Een simpele maar duidelijke stuk van een Islamitische geleerde, sheich Muhammad S al-Munajjid, waarin hij een belangrijke hadith aanhaalt:

De Hadith (overleverig) waarin extremisme wordt veroordeeld, is verhaald door 'Abd-Allaah Ibn Mas'ood (moge Allaah tevreden met hem zijn) die zei: "De boodschapper van Allaah (vrede zij met hem) zei: "Degene die in het extreme gaan, zijn vervloekt." Hij zei dit drie keer."

Als de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) al heeft gezegd dat extremisme een daad is die vervloekt is, hoe kan een moslim, of nog erger, een buitenstaander dan zeggen dat Islam extremisme predikt?

Dat hebben de (meeste) Moslims niet, dus hopelijk bestaat je klas uit Nederlanders.

Het feit dat je spreekt over de (meeste) moslims kan twee dingen betekenen. 1. je hebt (bijna) alle moslims (ruim 1 miljard op deze wereld) gesproken en ermee gedebatteerd. 2. je hebt een select groepje moslims gesproken en ermee gedebatteerd wat jij niet als positief hebt ervaren. Dit beeld plak jij nu op alle moslims.

Wat ik me afvraag, is of deze moslims die jij gesproken hebt, ook daadwerkelijk alle facetten van de Islaam kennen. Ook jij kunt dat niet weten, want als ik het zo lees, weet jij het ook niet.

Christenen zullen misschien voet bij stuk houden(of hoe die uitspraak ook mocht luiden), maar Moslims gebruiken (direct) geweld of beginnen te dreigen. Christelijke jongeren hebben ook de zelfde normen en waarden als de meeste mensen in Nederland. De meeste Allochtone jongeren, totaal niet.
Heb je het nu over allochtonen of over moslims? En waar haal je het feit vandaan dat alle moslims direct geweld gebruiken?

Bij hun normen en waarden is geweld meestal wel de oplossing en niet enkel in hun hoofd, ook in de werkelijkheid. De geweldsdelicten worden meestal niet aangegeven bij de politie, zo wel worden ze 'vriendelijk gestraft' of de zaak wordt geseponeerd en deze allochtone jongeren gaan dus vrolijk door met hun gewelddadige praktijken. Aangezien er toch geen erge consequenties aanhangen en hun goal uiteindelijk wel bereikt wordt. Als wij als maatschappij laten merken dat wij dit niet tolereren, komt er misschien verandering in. Als we zachtaardig blijven en denken het op een lieve manier op te lossen, vergeet het. Zo werkt het niet.

Of ik een trauma heb opgelopen? Ik heb dagelijkse confrontaties met Moslim jongeren bij mij op school. Het is voor mij gewoon een feit, dat het tuig is. Als je onder de Nederlanders bij ons op school een onderzoek zou doen wie allochtone jongeren mogen(dan doel je met die vraag wel op Moslim jongeren uit Marokko, et cetera), dan zou ruim negentig procent(weet ik negenennegentig procent zeker) ze eruit willen. Bij ons in de klas was er maar één Nederlander die ze verdedigden, de rest wou ze allemaal weg. Dan zou je denken;"Oh, die jongens voelen zich nu beledigd" In tegen stelling tot, ze zijn er meer trots op. Maar één van de allochtone voelde zich serieus geraakt en had het er echt moeilijk mee.
Je hebt zeker een trauma opgelopen. Jammer, en ik schaam mij ook voor mijn moslimbroeders die dit veroorzaakt hebben. Toch leg ik ook een bepaalde verantwoordelijkheid bij jou door te zeggen dat het ook niet eerlijk en rechtvaardig is, om iedereen die moslim is te bestempelen als gewelddadig of om alle moslims af te schilderen als mensen die geen normen en waarde hebben. Vergeet niet dat het de Islaam was die als eerst opkwam voor slaven. Lang voordat het Westen slavernij afschafte, had de Islaam de slaven al gelijke rechten gegeven. Ik noem maar een voorbeeld.

Lol, jij zegt dus (in een van je eerdere posts) dat varken ongezond is? En dat alles wat verboden is in de islam, ongezond is?

Laat me niet lachen, er zijn miljarden mensen op aard, die varkensvlees eten. Ik eet ook vaak varkensvlees, ben kerngezond, nooit in het ziekenhuis opgenomen voor een ziekte etc.

Konijnen eten ook hun eigen keutels. Mag je van de islam geen konijn eten? Of is konijnenpoep niet ongezond:rolleyes:

Als jij in de islam geloofd, vind ik dat prima. Zelf geloof in helemaal in geen een god, ook niet in de islam. Echter, het is niet zo dat alles wat in de islam staat, klakkeloos aangenomen moet worden..
Er is niet zoiets als een geschreven islaam, als in een boek vorm. Daarnaast zijn er vele dingen geschreven, ook door niet-moslims, over de Islaam en wat in Islaam al dan niet zou gelden. De basis voor een moslim is Qor'aan. En die dient een moslim te volgen zonder aanpassingen van anderen. Daarnaast is de Qor'aan verduidelijkt door ahadith (meervoud van hadith, overleveringen). Vele van deze overleveringen zijn authentiek overgeleverd en bestaan dus nog in de originele staat. Ook die dient een moslim ter hande te nemen.

Wat ik jammer vind is dat, ook op wikipedia, Islaam, of Islamisme (wat dat ook mag inhouden), wordt afgeschilderd als extreem. Het is anders, dat geef ik toe. Maar iets wat anders is, of totaal anders is, hoeft nog niet extreem te zijn. Kijk goed naar de maat waarmee je meet. Islaam heeft extremisme vervloekt. Hoe kan iemand Islaam dan als extreem zien?
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

het probleem is dat er mensen zijn die zeggen dat ze de islaam volgen en in naam van allah en door wat volgens hun in de koran staat het gerechtvaardigd vinden om met een vliegtuig een gebouw in te vliegen. of een aanslag doen op onschuldige mensen door een autobom af te laten gaan of zichzelf opblazen. dus is het niet heel erg vreemd dat als je niets/weinig af weet van de islam/moslim dat je gaat denken dat het een ideologie is en geen geloof. en dat het meer en deel een terrorist is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

het probleem is dat er mensen zijn die zeggen dat ze de islaam volgen en in naam van allah en door wat volgens hun in de koran staat het gerechtvaardigd vinden om met een vliegtuig een gebouw in te vliegen. of een aanslag doen op onschuldige mensen door een autobom af te laten gaan of zichzelf opblazen. dus is het niet heel erg vreemd dat als je niets/weinig af weet van de islam/moslim dat je gaat denken dat het een ideologie is en geen geloof. en dat het meer en deel een terrorist is.
Israel zegt ook dat zij handelt uit de Thora. Dit zou volgens hen het 'Beloofde Land' zijn. Maar noemt iemand de oorlog in Palestina joods terrorisme? Nee, sterker nog, het zijn de Palestijnen die terroristen zouden zijn. Maar waarom noemt iedereen Israel geen terroristische organisatie? Dat is dan weer de vraag.

Met bovenstaand voorbeeld, blijkt dus wel dat mensen niet denken dat iets een terroristische organisaties is, puur omdat ze claimen te handelen uit naam van God. Ik ben ervan overtuigd dat het de media, aangestuurd door de overheid, is die dit soort labeltjes plakt op groepen.

Een prachtig voorbeeld is die van Ronald Reagan. Hij sprak over de Taliban. Zolang zij tegen de gemeenschappelijke vijand het communistisch Rusland vochten waren de Taliban voor het regime in de Verenigde Staten vrijheidsstrijders, de morele equivalenten van Amerika's eigen "founding fathers" volgens Ronald Reagan. En nu? Nu zijn het in een keer terroristen.

Dus aan de ene kant kant ligt het vooral aan de media de overheid dat de Islaam wordt afgeschilderd als een terroristische ideologie.

Aan de andere kant is het de domheid van de mensen zelf. Er zijn 1 miljard moslims. Denken die mensen nou werkelijk dat alle 1 miljard, allemaal terroristisch zijn? Dan zou dit generalisatie in zijn zuiverst definitie zijn.

Islaam streeft niet alleen de verheffing van de geest of de vergroting de deugdzaamheid na, maar is een harmonieus geheel met een rechtvaardig economisch systeem, een goed gebalanceerde maatschappelijke organisatie, wetboeken voor strafrecht, familierecht, civielrecht en internationaal recht, een filosofische levensvisie en instructies op het gebied van de lichamelijke opvoeding. Dat is Islaam.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Israel zegt ook dat zij handelt uit de Thora. Dit zou volgens hen het 'Beloofde Land' zijn. Maar noemt iemand de oorlog in Palestina joods terrorisme? Nee, sterker nog, het zijn de Palestijnen die terroristen zouden zijn. Maar waarom noemt iedereen Israel geen terroristische organisatie? Dat is dan weer de vraag.

Met bovenstaand voorbeeld, blijkt dus wel dat mensen niet denken dat iets een terroristische organisaties is, puur omdat ze claimen te handelen uit naam van God. Ik ben ervan overtuigd dat het de media, aangestuurd door de overheid, is die dit soort labeltjes plakt op groepen.

Een prachtig voorbeeld is die van Ronald Reagan. Hij sprak over de Taliban. Zolang zij tegen de gemeenschappelijke vijand het communistisch Rusland vochten waren de Taliban voor het regime in de Verenigde Staten vrijheidsstrijders, de morele equivalenten van Amerika's eigen "founding fathers" volgens Ronald Reagan. En nu? Nu zijn het in een keer terroristen.

Dus aan de ene kant kant ligt het vooral aan de media de overheid dat de Islaam wordt afgeschilderd als een terroristische ideologie.

Aan de andere kant is het de domheid van de mensen zelf. Er zijn 1 miljard moslims. Denken die mensen nou werkelijk dat alle 1 miljard, allemaal terroristisch zijn? Dan zou dit generalisatie in zijn zuiverst definitie zijn.

Islaam streeft niet alleen de verheffing van de geest of de vergroting de deugdzaamheid na, maar is een harmonieus geheel met een rechtvaardig economisch systeem, een goed gebalanceerde maatschappelijke organisatie, wetboeken voor strafrecht, familierecht, civielrecht en internationaal recht, een filosofische levensvisie en instructies op het gebied van de lichamelijke opvoeding. Dat is Islaam.

er is niemand wie denkt dat alle moslims terroristen zijn. het probleem is dat de gene wie het wel zijn verschrikkelijke manieren hebben om tegen deongelovige te vechten.

De vijand van mijn vijand is mijn vriend. dus dat de amerikanen samen met de taliban hebben gevochten tegen de russen komt alleen maar omdat ze ze goed konden gebruiken. en het wil niet zeggen omdat ze vroeger samen hebben gevochten dat ze daarom ook nu maar zij aan zij moeten staan, en daar komt bij dat Amerika de taliban als ergste vijand is pas na dat ze met een vliegtuig het WTC zijn in gevlogen. daarvoor deden ze niet extreem veel tegen ze.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

"De vijand van mijn vijand is mijn vriend" is een spreekwoord dat in de praktijk niet toepasbaar is. Als je tussen een wilde leeuw en een moordenaar staat, doe je er goed aan om niet de leeuw te knuffelen nadat deze de moordenaar opgegeten heeft.

het probleem is dat er mensen zijn die zeggen dat ze de islaam volgen en in naam van allah en door wat volgens hun in de koran staat het gerechtvaardigd vinden om met een vliegtuig een gebouw in te vliegen.

Het echte probleem is dat er mensen zijn die niet nadenken en die mensen die in gebouwen vlogen geloven als ze zeggen dat ze handelden uit naam van de Islam.

Als je simpelweg onderscheid maakt tussen "mafketels die in gebouwen vliegen met gekaapte vliegtuigen" en "moslims" dan heb je ineens 1 miljard tegenstanders minder en dat maakt je probleem een stuk overzichtelijker.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Het echte probleem is dat er mensen zijn die niet nadenken en die mensen die in gebouwen vlogen geloven als ze zeggen dat ze handelden uit naam van de Islam.

Als je simpelweg onderscheid maakt tussen "mafketels die in gebouwen vliegen met gekaapte vliegtuigen" en "moslims" dan heb je ineens 1 miljard tegenstanders minder en dat maakt je probleem een stuk overzichtelijker.

Zou waarschijnlijk ook een hoop werk en antidepressiva schelen ;)

Ik vind het mooi verwoord.

De vraag is alleen, waarom doen (en willen) mensen dat onderscheid niet maken?
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

"De vijand van mijn vijand is mijn vriend" is een spreekwoord dat in de praktijk niet toepasbaar is. Als je tussen een wilde leeuw en een moordenaar staat, doe je er goed aan om niet de leeuw te knuffelen nadat deze de moordenaar opgegeten heeft.



Het echte probleem is dat er mensen zijn die niet nadenken en die mensen die in gebouwen vlogen geloven als ze zeggen dat ze handelden uit naam van de Islam.

Als je simpelweg onderscheid maakt tussen "mafketels die in gebouwen vliegen met gekaapte vliegtuigen" en "moslims" dan heb je ineens 1 miljard tegenstanders minder en dat maakt je probleem een stuk overzichtelijker.

ik zeg niet dat ze uit de naam van islam handelen ik zeg dat hun zeggen dat ze dat in gebouwen vliegen omdat hun de wereld moeten redden van de ongelovigen. en hun zeggen dat ze het doen uit naam van de islam. dus het het een logies gevolg dat er een hele hoop mensen zijn wie een moslim zien als terrorist.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

ik zeg niet dat ze uit de naam van islam handelen ik zeg dat hun zeggen dat ze dat in gebouwen vliegen omdat hun de wereld moeten redden van de ongelovigen. en hun zeggen dat ze het doen uit naam van de islam. dus het het een logies gevolg dat er een hele hoop mensen zijn wie een moslim zien als terrorist.

Maar dan blijft de vraag staan, waarom dat niet consequent gedaan wordt met Joden en Christenen. Is elke Katholiek nu een kindermisbruiker?
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

De vraag is alleen, waarom doen (en willen) mensen dat onderscheid niet maken?

Dan moeten ze harder nadenken.

ik zeg niet dat ze uit de naam van islam handelen ik zeg dat hun zeggen dat ze dat in gebouwen vliegen omdat hun de wereld moeten redden van de ongelovigen. en hun zeggen dat ze het doen uit naam van de islam. dus het het een logies gevolg dat er een hele hoop mensen zijn wie een moslim zien als terrorist.

Een logisch gevolg zou zijn dat mensen na zouden denken en zouden beseffen dat die mensen dan dus dingen roepen die niet kloppen en dat ze niet goed bij hun hoofd zijn. Mensen geloven die zo gek in hun bol zijn dat ze met een vliegtuig in een gebouw vliegen is niet logisch, dat is zo irrationeel als het wordt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Die manier van denken wordt gebruikt tegen elke groep van mensen waar de gebruiker zelf niet toehoort; dus er zullen meer dan genoeg niet-katholieken zijn die zo denken, maar zo goed als geen katholieken.

Heeft te maken met de monkeysphere. Bijzonder interessant leesvoer ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunbar's_number
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

JA!
Zeker weten

Je kunt niet zeggen dat een doorsnee katholiek, die gewoon werkt, elke zondag naar de katholieke kerk gaat, een kindermisbruiker is, puur omdat een priester het celibatair leven niet aankan.

Net zo min als je een moslim, die gewoon de leer van Mohammed probeert te volgens, een terrorist is omdat er enkele claimen moslim te zijn en wandaden plegen.

Een Jood is ook niet meteen een bezetter, omdat Israel ruimschoots de VN resoluties overtreedt.

Generaliseren is het probleem van deze maatschappij, niet het geloof.
 

DeletedUser

Gast
AW: Extremisme

Je kunt niet zeggen dat een doorsnee katholiek, die gewoon werkt, elke zondag naar de katholieke kerk gaat, een kindermisbruiker is, puur omdat een priester het celibatair leven niet aankan.

Net zo min als je een moslim, die gewoon de leer van Mohammed probeert te volgens, een terrorist is omdat er enkele claimen moslim te zijn en wandaden plegen.

Een Jood is ook niet meteen een bezetter, omdat Israel ruimschoots de VN resoluties overtreedt.

Generaliseren is het probleem van deze maatschappij, niet het geloof.

Tegendeel wordt toch steeds meer bewezen ..
en geloof is HET probleem van de Maatschappij......
 
Bovenaan