• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

gaat de wereld echt onder in 2012?

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

het zal wel niet
volgens de maya's zou de wereld in de jaren 1900 al ten onder zijn gegaan, dus waarom nu wel ?
ik geloof wel dat er aardbevingen enzovoorts kunnen komen, maar echt vergaan ...
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Ooit gaat de wereld helemaal kapot, niets in heel het heelal blijft eeuwig bestaan. En de mensheid zorgt ervoor dat het natuurlijk in een sneltempo gaat!
Ik denk niet dat het in 2012 gaat gebeuren, maar in 2030-2050 ofzo. Tenzij dat de mensheid veranderd, kan het nog wat uitgesteld worden. Maar mensen die nu ong. 15 jaar zijn gaan het nog meemaken denk ik.

Misschien door een te grote meteoriet, die de aarde uit zijn baan trekt, dat betekent dat we ofwel hard worden aangetrokken door de zon, zodat de aarde helemaal verbrand, of verder weg van de zon trekt, dus dat we bevriezen van de kou, want zonder warmte is leven niet mogelijk.

Het probleem met metorieten is dat ze niet altijd opbranden voor ze de aarde raken. Met kernraketten erop vuren kan vaak nog slechter worden, omdat de meteoriet dan in verschillende blokken springt.

Het kan ook door overstromingen, die kunnen veroorzaakt worden door de opwarming van de aarde. Het poolijs smelt, dus eerst sterven de pinguins en de ijsberen uit, en dan kunnen de oceanen te hoog staan, zodat er te weinig land over is.

Of door de dampkring van de aarde, de ozonlaag die te dun word. Geen bescherming meer, dus de zon kan gevaarlijk zijn dan.

Of een tekort aan zuurstof, omdat de lucht te vervuilt is, en de zuurstof die overschiet giftig is, of een teveel aan CO².

Ik weet niet wat er gaat gebeuren, wie weet ?????
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Ooit gaat de wereld helemaal kapot, niets in heel het heelal blijft eeuwig bestaan. En de mensheid zorgt ervoor dat het natuurlijk in een sneltempo gaat!
Ik denk niet dat het in 2012 gaat gebeuren, maar in 2030-2050 ofzo. Tenzij dat de mensheid veranderd, kan het nog wat uitgesteld worden. Maar mensen die nu ong. 15 jaar zijn gaan het nog meemaken denk ik.

Misschien door een te grote meteoriet, die de aarde uit zijn baan trekt, dat betekent dat we ofwel hard worden aangetrokken door de zon, zodat de aarde helemaal verbrand, of verder weg van de zon trekt, dus dat we bevriezen van de kou, want zonder warmte is leven niet mogelijk.

Het probleem met metorieten is dat ze niet altijd opbranden voor ze de aarde raken. Met kernraketten erop vuren kan vaak nog slechter worden, omdat de meteoriet dan in verschillende blokken springt.

Het kan ook door overstromingen, die kunnen veroorzaakt worden door de opwarming van de aarde. Het poolijs smelt, dus eerst sterven de pinguins en de ijsberen uit, en dan kunnen de oceanen te hoog staan, zodat er te weinig land over is.

Of door de dampkring van de aarde, de ozonlaag die te dun word. Geen bescherming meer, dus de zon kan gevaarlijk zijn dan.

Of een tekort aan zuurstof, omdat de lucht te vervuilt is, en de zuurstof die overschiet giftig is, of een teveel aan CO².

Ik weet niet wat er gaat gebeuren, wie weet ?????

Je vergeet er nog een paar. Althans kosmische dan.

De ozonlaag van de aarde wordt weggevaagd door gammastralen.

Onze zon begint later te sterven en wordt enorme keren groter. Hierdoor wordt eerst de aarde langzaam onleefbaar en droog vooraleer deze wordt opgeslokt en vernietigd door onze stervende zon.

De aarde kan worden aangetrokken door een zwart gat.

We kunnen geraakt worden door de explosie van een supernova.

Enzo kunnen we nog lang doorgaan.

Of de mensheid echt vergaat kunnen we niet zeker zeggen. Men beschikt nu al over de mogelijkheid leven genetisch te manipuleren, dus waarom zou men dat niet gebruiken voor het overleven van onze soort? Als het erop aankomt zullen we zien of de mensheid slim genoeg is om te overleven of dom genoeg is om te sterven.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

JAAAA DE WERELD VERGAAT! Ik sta paf hoe goedgelovig mensen zijn. Er zijn zowat elk jaar wel een soiort van doemvoorspelling geweest die als iik ff naar buiten kijk, net zo echt waren als een sprookjesfiguur. Waarom word in godsnaam aangenomen dat we eraan gaan omdat de en of andere kalender afloopt. Misschieen vonden ze het wel welletjes dat ze een paar honderd jaar vooruit werkten of weet ik veel wat. En nee echt serieus ben ik hier niet.

Lachwekkend hoeveel mensen gewoon elke keer maar weer met open ogen in al die doemdenkerij geloven.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

JAAAA DE WERELD VERGAAT! Ik sta paf hoe goedgelovig mensen zijn. Er zijn zowat elk jaar wel een soiort van doemvoorspelling geweest die als iik ff naar buiten kijk, net zo echt waren als een sprookjesfiguur. Waarom word in godsnaam aangenomen dat we eraan gaan omdat de en of andere kalender afloopt. Misschieen vonden ze het wel welletjes dat ze een paar honderd jaar vooruit werkten of weet ik veel wat. En nee echt serieus ben ik hier niet.

Lachwekkend hoeveel mensen gewoon elke keer maar weer met open ogen in al die doemdenkerij geloven.

En zelfs dat verhaaltje klopt niet helemaal. Hun kalender stopt niet echt. Het is de laatste die ze maakt/gebruikte. De maya's vermelde zelfs gebeurtenissen van na deze datum dus is dit gewoon zever zonder enige onderbouwing. Men gaat er vanuit dat deze kalender even lang duurt als de vorige maar dat is niet zeker.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

dat wist ik niet eens. Prachtig wat een halve zolen. Zo heilig geloven in een niet-onderbouwde voorspelling. Als iemand trouwens een voorspelling tegenkomt die onderbouwt is vertel het me.

Anders ga ik ff een weekendje cryptische onzin in een boekje schrijven die op 20 verschillende manier kunnen worden gelezen. Heb een paar van die dingen over voorspellingen op dicovery gezien. Een boek vol vage toespelingen en dan gaan ze die ene zin opzoeken die toevallig een beetje lijkt op wat er is gebeurd. echt zielig
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

hoop het niet dan is namelijk precies mijn vader jarig :O
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

dat is dus de ramp die de wereld vernietigd haha:p
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

JAAAA DE WERELD VERGAAT! Ik sta paf hoe goedgelovig mensen zijn. Er zijn zowat elk jaar wel een soiort van doemvoorspelling geweest die als iik ff naar buiten kijk, net zo echt waren als een sprookjesfiguur. Waarom word in godsnaam aangenomen dat we eraan gaan omdat de en of andere kalender afloopt. Misschieen vonden ze het wel welletjes dat ze een paar honderd jaar vooruit werkten of weet ik veel wat. En nee echt serieus ben ik hier niet.

Lachwekkend hoeveel mensen gewoon elke keer maar weer met open ogen in al die doemdenkerij geloven.

Nou leuke ervan is wel: Als er elke dag een halve zool zo de vernietiging van de wereld voorspeld, ooit eentje het wel goed zal hebben hahahahaha.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Je vergeet er nog een paar. Althans kosmische dan.

De ozonlaag van de aarde wordt weggevaagd door gammastralen.

Onze zon begint later te sterven en wordt enorme keren groter. Hierdoor wordt eerst de aarde langzaam onleefbaar en droog vooraleer deze wordt opgeslokt en vernietigd door onze stervende zon.

De aarde kan worden aangetrokken door een zwart gat.

We kunnen geraakt worden door de explosie van een supernova.

Enzo kunnen we nog lang doorgaan.

Of de mensheid echt vergaat kunnen we niet zeker zeggen. Men beschikt nu al over de mogelijkheid leven genetisch te manipuleren, dus waarom zou men dat niet gebruiken voor het overleven van onze soort? Als het erop aankomt zullen we zien of de mensheid slim genoeg is om te overleven of dom genoeg is om te sterven.

Er is voor de mens maar één manier om te overleven, en dat kan door zich te richten op de ruimtevaart. Want er zal ooit een dag komen dat we niet meer kunnen leven op Aarde, daar is geen ontkomen aan. Daarnaast is het arrogant om te verwachten dat de mensheid over 1 miljoen jaar nog steeds op de Aarde rondloopt. Zo oud is ons ras niet eens, daarnaast is de mensheid al een aantal keer met uitsterven bedreigt geweest. Pas sinds 10.000 jaar geleden begon de populatie echt te groeien.
 

DeletedUser9830

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Er is voor de mens maar één manier om te overleven, en dat kan door zich te richten op de ruimtevaart. Want er zal ooit een dag komen dat we niet meer kunnen leven op Aarde, daar is geen ontkomen aan. Daarnaast is het arrogant om te verwachten dat de mensheid over 1 miljoen jaar nog steeds op de Aarde rondloopt. Zo oud is ons ras niet eens, daarnaast is de mensheid al een aantal keer met uitsterven bedreigt geweest. Pas sinds 10.000 jaar geleden begon de populatie echt te groeien.

Tegen de tijd dat de "Max populatie" is gehaald is er vast wel weer een meteoriet ingeslagen.

Hopelijk is dat in China.... :O
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Tegen de tijd dat de "Max populatie" is gehaald is er vast wel weer een meteoriet ingeslagen.

Hopelijk is dat in China.... :O

Waarom China? Tegen die tijd is de bevolking in Indië groter.;)

En men kan zich toch niet focussen op de ruimtevaart. Hoe kan de mens nu de ruimte in trekken als we op onze eigen planeet nog te verdeeld zijn. Wat wordt dat dan? Dezelfde zever als toen men Amerika ondekte? Nog meer planeten omzeep helpen?
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Ik denk niet dat de wereld zal vergaan. maar wel een natuurramp ofzo waar miljoenen mensen omkomen.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

een natuurramp waarbij zoveel mensen sterven dat we weer met uitsterven worden bedreigd '' en we weer van voren af aan moeten beginnen.
:rolleyes:

de daad om het doorbrengen van de soort en geen genot
 

DeletedUser14702

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

ik vind dit pure onzin.
de maya was een slim volk maar onderschat niet dat zij ver achterstonden tegenover ons nu maar veel verder dan mensen in hun tijd.
 

DeletedUser6667

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Het is wetenschappelijk bewezen dat de maya- kalender fout geinterpreteerd is. Echter komt er in december 2012 wel een zonnestorm die alle elektronische apparaten zou ontregelen. Dit wil dus zeggen dat wanneer de zonnestorm komt, alle vliegtuigen die in de lucht zijn simpelweg neerstorten.
Ga dus niet in een vliegtuigje zitten in december volgend jaar.

Dit is geen grap!
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Het is wetenschappelijk bewezen dat de maya- kalender fout geinterpreteerd is. Echter komt er in december 2012 wel een zonnestorm die alle elektronische apparaten zou ontregelen. Dit wil dus zeggen dat wanneer de zonnestorm komt, alle vliegtuigen die in de lucht zijn simpelweg neerstorten.
Ga dus niet in een vliegtuigje zitten in december volgend jaar.

Dit is geen grap!

Het is wel waar dat die kalender fout geinterpreteerd wordt. Heel dat verhaaltje is zever. Maar toch maakt het ontelbare mensen bang.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Het is wel waar dat die kalender fout geinterpreteerd wordt. Heel dat verhaaltje is zever. Maar toch maakt het ontelbare mensen bang.

Dat verhaal van die zonnestorm heb ik anders ook wel eens gelezen. In een serieus wetenschappelijk blad, dus dat zal wel waar zijn denk ik.
 
Bovenaan