• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

gaat de wereld echt onder in 2012?

DeletedUser14702

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

dat van die zonnestorm zou ik dan nog geloven maar de aarde vergaan? ze bestaat al miljarde jaren die gaat niet van dag tot dag kapot hoor :)
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

dan gaat dan weer tientallen jaren duren als de zon daadwerkeijk begonnen is met uitzetten hoor.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Onze zon is in de fleur van zen leven. Vooraleer die stervende is heeft de mens ofwel zichzelf al uitgemoord en de aarde onleefbaar gemaakt of een kolonie op een andere planeet.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Volgens mij was het niet dat de aarde opeens verging ofzo, gewoon een grote zonne-uitbarsting die wat stroomstoringen kon veroorzaken.
 

DeletedUser6667

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Volgens mij was het niet dat de aarde opeens verging ofzo, gewoon een grote zonne-uitbarsting die wat stroomstoringen kon veroorzaken.

Precies, en dat is al eerder gebeurd in 1900, maar toen hadden ze nog bijna geen elektriciteit en dus minder problemen. Nu, is dat echter wel een ander probleem.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Precies, en dat is al eerder gebeurd in 1900, maar toen hadden ze nog bijna geen elektriciteit en dus minder problemen. Nu, is dat echter wel een ander probleem.

Zeker. Moet je je niet afvragen wat er gebeurd als de machines van een kerncentrale tilt slagen. Ook al duurt dit maar 5 min.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

een grote ramp, net als in japan ,in maart dit jaar dacht ik.
nu zal dat ook veel mee impact hebben, omdat bijna alles op elektriciteit loopt.

het zal wel een zonuitzetting worden, gok ik zo, dat lijkt mij het meest logisch
 

DeletedUser10567

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Gaat de wereld onder in 2012? Als je de film mag geloven wel, maar waarschijnlijk niet of je moet goed gelovig zijn (Zoals de familie in Amerika die al hun geld uitgaf aan campagnes voor het 'einde' van de wereld)

Dat het op een gegeven moment gaat dagen komt zeker, wanneer dit is, is de vraag. Ook weten we nog niet wat de straling op de mensen inbrengt, want dit bestaat nog niet zo lang.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

als de straling langzamer en in kleinere porties verspreid over miljoenen jaren zou komen, zouden mensen veranderen, evolutie, dat mensen er beter tegen kunnen.

als we dan niet al dood zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: gaat de wereld echt onder in 2012?

Wees gerust er gaat niks gebeuren.

Het jaar 2012 klopt eigenlijk niet, want de mayakalender stopt pas in eind 2220.
Het bleek een simpele rekenfoutje te zijn.

En de berekening van de mayas is gebaseerd op de geboorten van christus die 4 jaar verkeerd is berent het einde zou dus gevalen zijn in 2008 :)
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

We hebben vorig jaar voor school een artikel moeten lezen hierover, er waren een paar (pseudo)wetenschappers, die allemaal iets anders zeiden waarom de wereld zou vergaan, dit maakt het voor mij erg ongeloofwaardig.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

de wereld zal uiteindelijk, over miljoenen jaren wel vergaan, maar nu is daar de tijd nog niet, in geen van ons alle leven.
 

DeletedUser11313

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Bij discovery channel zeiden ze dat dan de maya kalender ophoudt en dan weer opnieuw begint van o.Hij eindigt om de 5200 nog wat.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Natuurlijk gaat de wereld niet ten onder.... de Maya's hebben dat wel voorspeld, maar ik denk niet dat ze dat kunnen, aangezien ze ook 50 % kindersterfte hadden...
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Natuurlijk gaat de wereld niet ten onder.... de Maya's hebben dat wel voorspeld, maar ik denk niet dat ze dat kunnen, aangezien ze ook 50 % kindersterfte hadden...

En wat heeft dat precies met elkaar te maken?
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Als 50 % van de kinderen sterft bij hun, zijn ze vast niet slim genoeg om het einde van de wereld te voorspellen...

EDIT: Dat is gwn meer kindersterfte dan in Oeganda ofzo... en denk je dat Oegandanezen het einde kunnen voorspellen?!
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

de wereld vergaat echt niet in 2012, tenzij we nu zoveel Co2 gaan aanmaken dat de ozonlaag weggaat
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Waarom staat dit eigenlijk onder serieuze praat? :)
 
Bovenaan