• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gevoelig onderwerp "Hitler"

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Eigenlijk is de mens ook een dier... :D

Jep maar we zijn wel de enige die ervan bewust zijn dat we bestaan en dat maakt ons dus superieur, wetenschappelijk gezien zijn we ook dieren maar wanneer je er anders tegenaan kijkt, tja.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Jep maar we zijn wel de enige die ervan bewust zijn dat we bestaan en dat maakt ons dus superieur, wetenschappelijk gezien zijn we ook dieren maar wanneer je er anders tegenaan kijkt, tja.

Ja klopt. Al moet ik je corrigeren: apen hebben ook een redelijk bewustzijn. In die zin dat ze zichzelf herkennen in een spiegel. Evenals dolfijnen als ik me niet vergis :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Het blijven een overdreven vergelijking. Hitler vergastte allen die volgens hem niet tot het perfecte beeld 'Blond haar en blauwe ogen' behoorden. Wilders is niet van plan hetzelfde te doen met strenggelovige leden van de Islam.

Lees onderstaande stukje even, Hitler zij in het begin ook niet dat alle Joden vergast moesten worden. In Nederland wordt vaak gekeken naar Hitler als de man van 40-45 maar begin jaren dertig begon hij met schijnbaar onschuldige populistische propaganda. Hetzelfde als Wilders nu doet. En als mensen aan het idee wennen langzamerhand steeds een stukje verder gaan.

Wilders heeft nu zelfs een reclamespotje over de Islam in Nederland en in principe zegt hij dat ze niet goed genoeg zijn om in ons land te wonen, onze cultuur is beter dan de rest.

Hitler begon ook met kleine dingen, hopelijk zal het Nederlandse volk over een aantal jaar wel wat langer nadenken over hun stem en de 'vrijheid' die Wilders aan hen biedt.


My point exactly
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Opvallend dat een Wilders aanhanger zulke discussies start


Misschien komt dat wel door dat ik in Duitsland heb gewoond :s En Wilders vergelijken met Hitler is wel heel erg fout van jou Peter Gun. Maarja dit is een beetje offtopic:p Dus dit ter zijde,

Hitler stond voor veel meer, maar niet voor Wilders. In een later stadium kunnen we het hebben over. hoe hij zijn macht gebruikten, wat hij deed ect. Laten we even alles netjes 1 voor 1 op een rijtje houden, zodat het overzichtelijk blijft.

Wil het over zijn hond hebben :) Vond het wel een vaag onderwerp om als eerst aan de orde te brengen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Uit onderzoek is gebleken dat bepaalde apen soorten ongeveer hetzelfde bewustzijn niveau hebben als een kind van een jaar of 5.

Dus wat dat betreft zijn we niet alleen.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Kan best, weet wel dat een aap een IQ van 80 heeft. Dus dan zou die ook wel een bewustzijn hebben.

Waar andere Diersoorten niet tot behoren. Die rennen simpelweg de kudde achter na door een plas water, waar vele krokodillen dan in zitten. Wachtend tot er een gepakt word en dan met de rest van de kudde gewoon door blijven rennen :D

Bijv. De zebra
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Kan best, weet wel dat een aap een IQ van 80 heeft. Dus dan zou die ook wel een bewustzijn hebben.

Waar andere Diersoorten niet tot behoren. Die rennen simpelweg de kudde achter na door een plas water, waar vele krokodillen dan in zitten. Wachtend tot er een gepakt word en dan met de rest van de kudde gewoon door blijven rennen :D

Bijv. De zebra

Die zebra is ook zo dom nog niet, die rekent namelijk op de massa. Als je een voor een door die plas gaat zijn er meer slachtoffers dan wanneer je met zijn alle tegelijk gaat. Heeft overigens niets met IQ te maken, maar met instinct en evolutie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Ik vind de hele discussie of de mens nu wel of niet een dier is onzinnig.
Maar goed.... hé dat is ook mijn mening

Hoe ik er tegen kijk, is dat een mens we degelijk een dier is. Het verschil tussen ons en de rest is dat onze cognitieve (hersen) functies beter zijn. Door god of door evolutie (streep door wat niet van toepassing is) zijn wij instaat om op een hoger niveau te plannen, associëren, etc. in vergelijk met een hond.

Ja maar ik maakte een connectie omdat een aap ook een dier is en geen enkel dier kan praten, alleen de pappegaai ;d

Hoezo? Communiceren hoeft toch niet per sé met woorden. Taal is slechts 1 manier.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Tis een beetje afhankelijk waar je naar kijkt. Papegaaien kunnen praten, maar ze kunnen geen zinvol gesprek voeren. Apen kunnen een zinvol gesprek voeren, maar ze kunnen niet praten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Tis een beetje afhankelijk waar je naar kijkt. Papegaaien kunnen praten, maar ze kunnen geen zinvol gesprek voeren. Apen kunnen een zinvol gesprek voeren, maar ze kunnen niet praten.

Wat moet volgens jouw een zinvol gesprek voorstellen. Ik denk dat papegaaien via fluiten en geluiden ook een zinvolle boodschap over kan brengen. Misschien niet met dezelfde complexiteit, maar het resultaat is hetzelfde.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Ik denk niet dat een papegaai veel verder komt dan "honger". Apen zijn nog in staat enigsinds woorden te combineren en een eenvoudige boodschap over te brengen aan mensen en elkaar.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Dat is gestoord! Normaal zou ik nu een :p plaatsen maar ik vindt dat je niet mag lachen met Hitler hij was een vreselijk man!

Hou je commentaar voor je als je niks zinnigs te vertellen heb.
Zie je iemand lachen, het is een serieus onderwerp.

Voordat je nutteloze post plaatst, lees dan andere eerst reacties in het topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Het blijven een overdreven vergelijking. Hitler vergastte allen die volgens hem niet tot het perfecte beeld 'Blond haar en blauwe ogen' behoorden. Wilders is niet van plan hetzelfde te doen met strenggelovige leden van de Islam.

Nee klopt niet helemaal, Hitler viel zelf niet eens onder het perfect beeld (blond haar en blauwe ogen).
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Nee klopt niet helemaal, Hitler viel zelf niet eens onder het perfect beeld (blond haar en blauwe ogen).

Dat is juist het vreemde van het verhaal. Er word zelfs beweerd dat hij zelf een half Jood was. Waarom dan 18 miljoen Joden vergassen? Dat is meer dan de bevolking in heel Nederland....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Ik denk niet dat een papegaai veel verder komt dan "honger". Apen zijn nog in staat enigsinds woorden te combineren en een eenvoudige boodschap over te brengen aan mensen en elkaar.

Misschien zeggen apen en papegaaien hele slimme dingen. Wie weet. Alleen omdat wij ze niet verstaan hoeft niet te betekenen dat ze niet zoveel slimme dingen zeggen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Hitler was een gevaarlijke man, maar wel een briljante man als je ziet hoe die het voor elkaar heb gekregen dat het overgrote deel van 1 land helemaal in zijn onzin praatjes geloofde.denk dat er geen politicus is die zijn overtuiging en overredings kracht zou willen hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Dat is juist het vreemde van het verhaal. Er word zelfs beweerd dat hij zelf een half Jood was. Waarom dan 18 miljoen Joden vergassen? Dat is meer dan de bevolking in heel Nederland....

18 miljoen joden? hmmm kun je even bron vermelden, want volgens mij waren het er 6 miljoen. (nog steeds achterlijk veel btw)

Hitler was een gevaarlijke man, maar wel een briljante man als je ziet hoe die het voor elkaar heb gekregen dat het overgrote deel van 1 land helemaal in zijn onzin praatjes geloofde.denk dat er geen politicus is die zijn overtuiging en overredings kracht zou willen hebben.

Een beetje waar Wilders mee bezig is dus?
Ik zou het trouwens niet echt briljant noemen, eerder ziek in het hoofd.
 

DeletedUser11507

Gast
hij was zeker briljant, maar ook ziekelijk tegelijkertijd. Kijk maar is de film de "der untergang von hitler", één van de betere films ooit gemaakt, vind ik zelf.
Daar zie je hoe hij ook aan de macht is gekomen, en hoe de generaals zich op ten duur meeren deels tegen hem keerde.

Hij was begonnen als liberaal links. Hitler stond voor volkgezondheid ect, uiteindelijk zwaar rechts geworden.

http://www.youtube.com/watch?v=TZcN66SUO84
Kan de Engelse versie niet vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan