• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gevoelig onderwerp "Hitler"

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Een beetje waar Wilders mee bezig is dus?
Ik zou het trouwens niet echt briljant noemen, eerder ziek in het hoofd.

ik zou wilders niet gaan vergelijken met hitler.klopt hij was zeker een verschrikkelijke man maar als je ziet hoe ie het voor elkaar heeft gekregen dat ook echt iedereen geloofde wat hij zij kan je niet zeggen dat dat niet een briljante actie was.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

18 miljoen joden? hmmm kun je even bron vermelden, want volgens mij waren het er 6 miljoen. (nog steeds achterlijk veel btw)



Een beetje waar Wilders mee bezig is dus?
Ik zou het trouwens niet echt briljant noemen, eerder ziek in het hoofd.

Jij bent zeker zo linkse geiten wollen sok of niet? Wilders protesteert tegen de islam, en dat is zijn goed recht. Waarom moeten al die profiteurs die naar het beloofde land (o.a. Nederland) komen, zo worden betutteld. Hoe meer we als land zulk wanbeleid tolereren, hoe slechter het zal worden.

Het is toch te schandalig voor worden, dat zogenaamde ongelovigen niet in Mekka mogen komen voordat ze bekeerd zijn tot de islam. En dat ze hier wel van alles willen profiteren. Met ze wordt dan niet elke moslim bedoeld, maar het gros dat weigert te integreren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Jij bent zeker zo linkse geiten wollen sok of niet? Wilders protesteert tegen de islam, en dat is zijn goed recht. Waarom moeten al die profiteurs die naar het beloofde land (o.a. Nederland) komen, zo worden betutteld. Hoe meer we als land zulk wanbeleid tolereren, hoe slechter het zal worden.

Het is toch te schandalig voor worden, dat zogenaamde ongelovigen niet in Mekka mogen komen voordat ze bekeerd zijn tot de islam. En dat ze hier wel van alles willen profiteren. Met ze wordt dan niet elke moslim bedoeld, maar het gros dat weigert te integreren.

Hmmm nee, ik zou mezelf niet als linkse geitenwollen sok definiëren, eerder als weldenkend mens die van de geschiedenis heeft geleerd en niet blind achter de eerste de beste populist met mooie praatjes aanholt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Hmmm nee, ik zou mezelf niet als linkse geitenwollen sok definiëren, eerder als weldenkend mens die van de geschiedenis heeft geleerd en niet blind achter de eerste de beste populist met mooie praatjes aanholt.

Helaas zit onze overheid bomvol met populisten. De laatste fatsoenlijke politicus in Nederland werd om duistere redenen omgelegd.

Overigens als je hebt geleerd van het verleden, dan zou je moeten weten dat Wilders er niet heel veel naast zit betreft zijn kritische standpunt over de islam en het wanbeleid in Nederland.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

18 miljoen joden? hmmm kun je even bron vermelden, want volgens mij waren het er 6 miljoen. (nog steeds achterlijk veel btw)

Een beetje waar Wilders mee bezig is dus?
.

Las het verkeerd een beetje groffe fout maar. Was 18 miljoen joden die er in de wereld waren voor de oorlog.
Toch 1/3 uitgeroeid, goed bezig... uhum /sarcasme

hij was zeker briljant, maar ook ziekelijk tegelijkertijd.
Hij was begonnen als liberaal links. Hitler stond voor volkgezondheid ect, uiteindelijk zwaar rechts geworden.
Maarja VVD Was toch eerst ook liberaal links en krijgt steeds meer trekjes van de rechtse kant?
Beetje onzin dat je Wilders met hitler vergelijkt, ik vergelijk Rutten toch ook niet met Hitler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Helaas zit onze overheid bomvol met populisten. De laatste fatsoenlijke politicus in Nederland werd om duistere redenen omgelegd.

Overigens als je hebt geleerd van het verleden, dan zou je moeten weten dat Wilders er niet heel veel naast zit betreft zijn kritische standpunt over de islam en het wanbeleid in Nederland.

Hmmm Pim Fortuin was anders een populist pur sang.
De laatste fatsoenlijke politicus is vorig jaar overleden, te weten:
H.A.F.M.O. van Mierlo.
Een man die stond voor zijn principes en die het politieke landschap volledig veranderde door geen vooringenomen standpunten te hebben vanuit een religie of een ideologie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Hmmm Pim Fortuin was anders een populist pur sang.
De laatste fatsoenlijke politicus is vorig jaar overleden, te weten:
H.A.F.M.O. van Mierlo.
Een man die stond voor zijn principes en die het politieke landschap volledig veranderde door geen vooringenomen standpunten te hebben vanuit een religie of een ideologie.

Nee Pim Fortuin werd enkel een populist genoemd door de linkse rakkers zoals Melkert (over een populist gesproken). En de media namen die woorden maar al te graag over. Pim legde de vinger op de gevoelige snaar, en daar konden veel mensen niet mee overweg.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Nee Pim Fortuin werd enkel een populist genoemd door de linkse rakkers zoals Melkert (over een populist gesproken). En de media namen die woorden maar al te graag over. Pim legde de vinger op de gevoelige snaar, en daar konden veel mensen niet mee overweg.

Pim is een afkorting voor Populisme Is Macht....
Zoek eerst eens op wat populisme is, voordat je iets begint te roepen.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Pim is een afkorting voor Populisme Is Macht....
Zoek eerst eens op wat populisme is, voordat je iets begint te roepen.

Het gaat niet om Pimmetje maar om Hitler, en ja peter heeft gelijkt, Over ze populist. en pimmetje en Wilders zijn helemaal niet hetzelfde, ook niet over de Islaam. Wilders is zelfs nog tegen Pimmetje geweest toen hij nog bij de VVD zat. Toen zei hij; In tegenstelling tot Pim Fortuyn die oproept tot een kruistocht.

Sommige punten komen wel overheen met Pimetje, maar dit is dan weer het verkiezingsbeleid,
Zie dat Wilders zijn campagne startte in Rotterdam.

Bron:
http://www.civismundi.nl/index.php?p=artikel&aid=1662

Niet te gevoelige onderwerpen uit de weg gaan? Net wat men probeerd te doen als het over de Islaam gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Het gaat niet om Pimmetje maar om Hitler, en ja peter heeft gelijkt, Over ze populist. en pimmetje en Wilders zijn helemaal niet hetzelfde, ook niet over de Islaam. Wilders is zelfs nog tegen Pimmetje geweest toen hij nog bij de VVD zat. Toen zei hij; In tegenstelling tot Pim Fortuyn die oproept tot een kruistocht.

Sommige punten komen wel overheen met Pimetje, maar dit is dan weer het verkiezingsbeleid,
Zie dat Wilders zijn campagne startte in Rotterdam.

Bron:
http://www.civismundi.nl/index.php?p=artikel&aid=1662

Niet te gevoelige onderwerpen uit de weg gaan? Net wat men probeerd te doen als het over de Islaam gaat.

Wilders gaat zelfs nog een stap verder dan Fortuyn, hij vind dat de islam straatvervuiling is die weggeveegd moet worden.
Btw, in een van je vorige posts zei je dat Wilders was vrijgesproken. Heb jij connecties bij de rechtbank die wij niet hebben? Er is nog geen uitspraak gedaan in deze zaak namelijk. Het enige wat er is gebeurd is dat het OM vrijspraak heeft geëist op alle punten. Dat wil niet per definitie zeggen dat de rechtbank daar in meegaat.
 

DeletedUser8487

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

wilders slaat de plank vaak mis .. islam is het probleem niet ..de ínterpretatie er van wel ..ideologie is altijd een bron van elende ..of dat nu cristendom ,islam of enig ander geloof is.

ideologie als bv geloof staat bijna nooit open voor anders denkende .
voor al de strenggelovige zijn vaak een bedrijging voor een open maatschapij zo als de onze ...
als 3 mensen het zelfde boek lezen lezen ze alle drie iets anders ..en zijn daar vaak moeilijk van af te brengen ,,
net zo als een overtuiging een gevaar kan zijn ..mensen staan dan niet meer open voor andere meningen en overtuigingen..
wilders roept vaak iets zonder er eerst goed over na gedacht te hebben ..

pim fortuin gebruikte zijn taal zorgvuldiger en dacht meer naar over de echte probleemen ..tevens kon je met hem wel een disucsie voeren ..
lijst fortuin was wel een gevaar na dat het boegbeeld vermoord was ,Populisme vierde daar hoogtij..wilders is daar een gevolg van ..


tevens zijn wilders en fortuin totaal niet te vergelijken met hitler

hitler is een voortvloeisel van de eerste wereld oorlog waar bij grote en maatschappelijke probleemen populistisch werden gebruikt door verschillende kampen ..
hitler wist handig hier op in te spelen en wist op geniaale manier de de mensen te bespelen ..
de nazi partij was een erg Nationalischse partij waar duitsland boven alles stond ..
verder is het een partij die moeilijk in te delen is ..het had met veel dingen raak vlakken .,.
het was een antiliberale partij met racistische elementen en sterke trekken van het sociaal darwinisme, wat blijkt uit het feit dat men het 'biologisch bepaald' achtte om sociaal zwakkere elementen in de samenleving te doden

en dus de tegen hanger van het comunisme ..
hitler is door bespeling van de massa aan de macht gekomen maar had dit niet bereikt dankzij de rijke middeklasse en Rijke industriëlen kunnen bewerken ..hun geld en de onderschating van de toenmalige Politieke elite van vooral de Duitse Nationale Volkspartij brachten hitler aan de macht ..
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Wilders gaat zelfs nog een stap verder dan Fortuyn, hij vind dat de islam straatvervuiling is die weggeveegd moet worden.
Btw, in een van je vorige posts zei je dat Wilders was vrijgesproken. Heb jij connecties bij de rechtbank die wij niet hebben? Er is nog geen uitspraak gedaan in deze zaak namelijk. Het enige wat er is gebeurd is dat het OM vrijspraak heeft geëist op alle punten. Dat wil niet per definitie zeggen dat de rechtbank daar in meegaat.

Hoorde ik een paar dagen terug (5 dagen ong.) op de radio Q-Music en had het in de metro gelezen. Zouden wel weer verder gaan met de zaak, denk dat er nooit een eind aan kom. Heb het de laatste tijd niet echt gevolgt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Hoorde ik een paar dagen terug (5 dagen ong.) op de radio Q-Music en had het in de metro gelezen. Zouden wel weer verder gaan met de zaak, denk dat er nooit een eind aan kom. Heb het de laatste tijd niet echt gevolgt.

Beter luisteren en lezen dan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Pim is een afkorting voor Populisme Is Macht....
Zoek eerst eens op wat populisme is, voordat je iets begint te roepen.

Ohoh een rasechte linkspoot ;)
Je kan zoveel zeggen wat je wilt, maar hij kwam wel met een standpunt wat een probleem was en nog steeds is volgens veel Nederlanders. Dus was hij een populist voor de linkse kiezer en een begripvolle politicus voor de rechtse kiezer over het algemeen gesproken. Dus ik vind dat je een tunnelvisie hebt op dit onderwerp.

Ik denk dat Pim fortyuin heel goed is geweest voor Nederland door de discussie over integratie van andere culturen te beginnen/nieuw leven in te blazen. Gezien dat het nu nog steeds een groot onderwerp is, blijkt niemand nog echt een duidelijk antwoord te hebben kunnen geven op de vragen/klachten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Het enige nadeel aan zeggen wat veel mensen denken is dat de gedachten van veel mensen ontzettend dom zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Ohoh een rasechte linkspoot ;)
Je kan zoveel zeggen wat je wilt, maar hij kwam wel met een standpunt wat een probleem was en nog steeds is volgens veel Nederlanders. Dus was hij een populist voor de linkse kiezer en een begripvolle politicus voor de rechtse kiezer over het algemeen gesproken. Dus ik vind dat je een tunnelvisie hebt op dit onderwerp.

Ik denk dat Pim fortyuin heel goed is geweest voor Nederland door de discussie over integratie van andere culturen te beginnen/nieuw leven in te blazen. Gezien dat het nu nog steeds een groot onderwerp is, blijkt niemand nog echt een duidelijk antwoord te hebben kunnen geven op de vragen/klachten.

Nope, geen linkspoot. Een tweebenige linksbinnen hooguit.
Ik zeg ook niet dat Pim Fortuyn slecht is geweest voor Nederland, alleen om hem de laatste fatsoenlijke politicus van Nederland te noemen gaat mij te ver.
Hoewel ik vind dat Fortuyn met zijn uitspraken soms over het lijntje ging, was hij niet zo gevaarlijk als Wilders.
Maar hij was wel zeker een populist. Populisme is namelijk niet alleen voorbehouden aan de rechterkant van het politieke spectrum, ook de SP kan er flink wat van. Alleen daar is het ingegeven door een politieke ideologie en niet met behulp van het opzij zetten van een hele bevolkingsgroep.

Het enige nadeel aan zeggen wat veel mensen denken is dat de gedachten van veel mensen ontzettend dom zijn.

Ben ik helemaal met je eens, daarom is het ook zo gevaarlijk. Mensen denken vaak dat democratie betekent dat je doet wat de meerderheid wil. Maar dit is een misverstand. Democratie betekent dat je als bevolking een afvaardiging kiest van (wijze) mannen en vrouwen, die vervolgens de beslissingen neemt voor de gehele bevolking.
Het is namelijk niet verstandig om aan een hele grote groep mensen die niet de capaciteiten hebben om grote kwesties te handelen, de macht van wetgeving over te dragen.

Bijvoorbeeld: Stel dat een meerderheid van de bevolking vind dat de maximumsnelheid in de bebouwde kom verhoogt kan worden naar 80 km per uur. Dat rijdt per slot van rekening lekker door. Wijze mannen en vrouwen in het parlement zullen dan besluiten om dat niet te doen vanwege het gevaar en de negatieve invloed op de luchtkwaliteit en het milieu.
Een populist zou vervolgens dit als belangrijkste punt van zijn programma maken omdat hij hiermee de macht in handen kan krijgen. En voila, de one-issue partij is geboren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Hou je commentaar voor je als je niks zinnigs te vertellen heb.
Zie je iemand lachen, het is een serieus onderwerp.

Voordat je nutteloze post plaatst, lees dan andere eerst reacties in het topic.

Ik zei dat ik het gestoord vindt maar er niet mee lach.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Ik zei dat ik het gestoord vindt maar er niet mee lach.

Doe je het alweer :D
Maarja 80 km, nah iets te hard voor de over spelende kinderjes. Gaat remmen enzow ook zo moeilijk, krijg je weer leuke toestanden enzow.

50 km per uur stem ik voor waar je normaal maar 30 mag ,80 km per uur in de bebouwde kom waar je maar 50 mag.140-150 km per uur op de snelweg.
^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Gevoelig onderwerp "Hitler"

Doe je het alweer :D
Maarja 80 km, nah iets te hard voor de over spelende kinderjes. Gaat remmen enzow ook zo moeilijk, krijg je weer leuke toestanden enzow.

50 km per uur stem ik voor waar je normaal maar 30 mag ,80 km per uur in de bebouwde kom waar je maar 50 mag.140-150 km per uur op de snelweg.
^^

:confused: Wat bedoel je?
 
Bovenaan