• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God in de wetenschap.

DeletedUser11561

Gast
Re: AW: God in de wetenschap.

en wat deed hij vóórdat hij "de aarde schiep"

duimen draaien? een tukkie? fappen? andere aardes scheppen?
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: God in de wetenschap.

en waarom laat hij niets meer van zich horen? en wat doet hij in de tussentijd?
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: God in de wetenschap.

Jezus is toch 'god' Maar wie heeft dan Jezus gemaakt?
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: God in de wetenschap.

Jezus is toch 'god' Maar wie heeft dan Jezus gemaakt?

Jezus is een verschijning van God. Althans zo hebben ze mij dat wijsgemaakt.

Hoe zit dat eigenlijk op Nederlandse scholen? Ik zit op een katholieke school maar onze godsdienstlessen zijn al lang niet meer gericht op het christendom alleen.
 

DeletedUser4978

Gast
Er is een vergelijking die het bestaan van god bewijst namelijk: 0 tot de macht 0=1
Een getal tot de macht 0 is altijd 1, als je de 0 tot de macht van 0 doet krijg je dus ook 1.
Uit het niets wordt dus iets gecreëerd, wat god dus ook deed met de schepping.
 

Araluen

Manticore
Er is een vergelijking die het bestaan van god bewijst namelijk: 0 tot de macht 0=1
Een getal tot de macht 0 is altijd 1, als je de 0 tot de macht van 0 doet krijg je dus ook 1.
Uit het niets wordt dus iets gecreëerd, wat god dus ook deed met de schepping.

geniaal :)
hier zeg je misschien wel iets slimmers dan je beseft ;)

ik heb zin in de discusie over god in de wetenschap en niet over hoe je het bestaan van god kan bewijzen of afwijzen (ofzo) met de wetenschap. . .
 

DeletedUser

Gast
Er is een vergelijking die het bestaan van god bewijst namelijk: 0 tot de macht 0=1
Een getal tot de macht 0 is altijd 1, als je de 0 tot de macht van 0 doet krijg je dus ook 1.
Uit het niets wordt dus iets gecreëerd, wat god dus ook deed met de schepping.
Er zijn een hoop kwantumdeskundigen die dat niet met je eens zijn^^. Daarnaast is de 0 ook iets, evenals machtsverheffen, evenals het =teken...
 

DeletedUser

Gast
Er zijn duizenden goden geweest in de geschiedenis van de wereld, die een soort gelijke schepping hebben gemaakt, wrm zou die van de christenen nou per se waar zijn?
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het jammer dat er zoveel mensen reageren die feitelijk niet weten wat er in de religie naar voren wordt geschoven en/of in de wetenschap wordt verkondigt.

Aangezien de Bijbel naar voren wordt geschoven zal ik daar even op reageren.
Genesis: God schiep de aarde in 6 dagen en nam 1 dag rust.
Er zijn veel mensen die over die 6 dagen struikelen.
Hier twee argumenten afgaande op 1 wetenschappelijke theorie namelijk de theorie van ruimte en tijd:

1. tijdsbesef verloopt anders per situatie, plaats, beweging en waarneming.
Zo lijkt bv een jaar als je jong bent heel lang te duren terwijl datzelfde jaar als je ouder wordt veel sneller voorbij gaat.

2. tijdsverloop verloopt anders per situatie, plaats, beweging en waarneming.
Omdat de theorie van ruimte en tijd de mogelijkheid beidt om verleden,heden en toekomst tegelijk te laten plaatsvinden.
God zou dus idd in zes dagen de wereld geschapen kunnen hebben uberhaud alleen al door zijn positie ten opzichte van ons.

Verder wil ik er graag op wijzen dat wij (mensheid) pas kort geleden zijn overgestapt (en dan nog niet helemaal) op een Kalender gebaseerd op de zondagen i.p.v. maandagen.
Waarom zou God geen andere Kalender aanhouden m.b.t. de kern van het universum, waardoor dagen alweer heel anders geinterpreteerd/beleeft kunnen worden.

M.b.t de evolutietheorie:
Een heel simpel voorbeeld; De Beukenboom A produceert een Beukennoot.
Deze noot ontwikkeld/evalueert zich later in een boom, boom B (als de omgeving de ontwikkeling toestaat).
Je kan zeggen dat boom A de noot heeft gecreeerd, hoe de noot tot boom B komt is niet meer in handen van boom A.
 

Araluen

Manticore
Er zijn duizenden goden geweest in de geschiedenis van de wereld, die een soort gelijke schepping hebben gemaakt, wrm zou die van de christenen nou per se waar zijn?

eigenlijk ga je offtopic ;)

Ik vind het jammer dat er zoveel mensen reageren die feitelijk niet weten wat er in de religie naar voren wordt geschoven en/of in de wetenschap wordt verkondigt.

Aangezien de Bijbel naar voren wordt geschoven zal ik daar even op reageren.
Genesis: God schiep de aarde in 6 dagen en nam 1 dag rust.
Er zijn veel mensen die over die 6 dagen struikelen.
Hier twee argumenten afgaande op 1 wetenschappelijke theorie namelijk de theorie van ruimte en tijd:

1. tijdsbesef verloopt anders per situatie, plaats, beweging en waarneming.
Zo lijkt bv een jaar als je jong bent heel lang te duren terwijl datzelfde jaar als je ouder wordt veel sneller voorbij gaat.

2. tijdsverloop verloopt anders per situatie, plaats, beweging en waarneming.
Omdat de theorie van ruimte en tijd de mogelijkheid beidt om verleden,heden en toekomst tegelijk te laten plaatsvinden.
God zou dus idd in zes dagen de wereld geschapen kunnen hebben uberhaud alleen al door zijn positie ten opzichte van ons.

Verder wil ik er graag op wijzen dat wij (mensheid) pas kort geleden zijn overgestapt (en dan nog niet helemaal) op een Kalender gebaseerd op de zondagen i.p.v. maandagen.
Waarom zou God geen andere Kalender aanhouden m.b.t. de kern van het universum, waardoor dagen alweer heel anders geinterpreteerd/beleeft kunnen worden.

M.b.t de evolutietheorie:
Een heel simpel voorbeeld; De Beukenboom A produceert een Beukennoot.
Deze noot ontwikkeld/evalueert zich later in een boom, boom B (als de omgeving de ontwikkeling toestaat).
Je kan zeggen dat boom A de noot heeft gecreeerd, hoe de noot tot boom B komt is niet meer in handen van boom A.

klopt als een bus
 

DeletedUser

Gast
Dat er duizenden (door de mens verzonnen) goden zijn is een feit, ze hebben allemaal wel op een of andere manier de wereld geschapen, of iets dergelijks. Velen (of allemaal) van die goden bestaan wss gwn helemaal niet, ik ga niet wijzen naar een bepaalde godsdienst, maar ze kunnen nooit allemaal waar zijn.
 

DeletedUser

Gast
Dat er duizenden (door de mens verzonnen) goden zijn is een feit, ze hebben allemaal wel op een of andere manier de wereld geschapen, of iets dergelijks. Velen (of allemaal) van die goden bestaan wss gwn helemaal niet, ik ga niet wijzen naar een bepaalde godsdienst, maar ze kunnen nooit allemaal waar zijn.

Of iets bestaat of waar is zijn twee verschillende dingen.
Als iemand iets denkt, bestaat het.
Maar, dan hoeft het nog niet waar te zijn, hoe aannemelijk iets ook mag klinken.
 

Araluen

Manticore
Dat er duizenden (door de mens verzonnen) goden zijn is een feit, ze hebben allemaal wel op een of andere manier de wereld geschapen, of iets dergelijks. Velen (of allemaal) van die goden bestaan wss gwn helemaal niet, ik ga niet wijzen naar een bepaalde godsdienst, maar ze kunnen nooit allemaal waar zijn.

of er was wel een god, maar in de loop van de tijd veranderde die god in meerdere goden of had hij gedaantes, je kon hem niet zien of hij is alles om je heen.
dat kan natuurlijk ook, dus dan zijn ze allemaal waar, maar op een andere manier dan wij denken ;)
 

DeletedUser

Gast
Het is natuurlijk heel leuk te speculeren :) maar dan dwalen we van het topic af.

Nu wil ik God vanuit het Bijbelperspectief laten varen want ik ben hier niet om jullie te bekeren. :p

-We kunnen vaststellen dat vanuit psychologisch standpunt er een god/goden bestaan.
Immers gedachtegoed bestaat.

-We kunnen vaststellen dat er een god/goden bestaan vanuit biologisch standpunt.
gedachten vormen verbindingen in de hersenen en visa versa bepalen de verbindingen je gedachten (al dan niet gedeeltelijk).

-daarmee komen we dus aan in fysica.
Hersenactiviteit kan worden gemeten, is dus energie en moet daarom (tijdelijk) een vaste vorm hebben.

Als we van quantum-mechanica uitgaan zullen we het wel nooit te weten komen.
Als we van quantumfysica uitgaan dan is alles waar. (self fulfilling prophecy)

Vanuit welk perspectief je het ook bekijkt er moet op zijn minst 1 god bestaan ongeacht je invulling
 

Araluen

Manticore
Re: AW: God in de wetenschap.

eerst dan over god zelf:
hij bestaat, dat is duidelijk als wat, maar dan anders.
het zit (denk ik) zo, in het algemeen wil elk soort, de mens, maar ook de schaap, ergens op kunnen bouwen. dat zit in hun hersenen, zodra dat ook maar even niet meer lukt gaan ze onbewust een manier verzinnen om dat wel te kunnen. handige oplossing: zelf zo'n ondersteunende kracht 'maken'.
dat gebeurd in je onderbewustzijn. als je dan de kracht bezit om te geloven in de ondersteunende kracht ga je erin geloven. je bewustzijn maakt daar iets begrijpelijks van omdat het in je aart ligt dingen te willen begrijpen. zo zijn geloven bestaan.
god is dus niet de machtige aan de hemel, maar de kracht waar je altijd op kan bouwen. hoe dan ook niet minder machtig.

en mocht je me niet geloven, je kan ook geloof en wetenschap combineren.
zoals in kopje 1 wordt uitgelegd.
voorbeeld: de eerste eiwitten zijn door god zelf gemaakt, daarna liet hij het geluk en de natuur zijn eigen gang gaan.
voorbeeld 2: de oerknal (of wat dan ook) is door god gemaakt.

vervolg komt andere keer, ik heb nog lang niet over alles gesproken.

had dit ooit geschreven
vervolg is nooit gekomen ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: God in de wetenschap.

Toppie! begrijp precies wat je bedoeld.
Maar door god te schrijven en niet een god en/of goden komt de uitwerking een beetje subjectief over.
 

DeletedUser

Gast
Het is natuurlijk heel leuk te speculeren :) maar dan dwalen we van het topic af.

Nu wil ik God vanuit het Bijbelperspectief laten varen want ik ben hier niet om jullie te bekeren. :p

-We kunnen vaststellen dat vanuit psychologisch standpunt er een god/goden bestaan.
Immers gedachtegoed bestaat.

-We kunnen vaststellen dat er een god/goden bestaan vanuit biologisch standpunt.
gedachten vormen verbindingen in de hersenen en visa versa bepalen de verbindingen je gedachten (al dan niet gedeeltelijk).

-daarmee komen we dus aan in fysica.
Hersenactiviteit kan worden gemeten, is dus energie en moet daarom (tijdelijk) een vaste vorm hebben.

Als we van quantum-mechanica uitgaan zullen we het wel nooit te weten komen.
Als we van quantumfysica uitgaan dan is alles waar. (self fulfilling prophecy)

Vanuit welk perspectief je het ook bekijkt er moet op zijn minst 1 god bestaan ongeacht je invulling

Dan hangt er er maar net van af hoe je God wil omschrijven he.
God zoals diegene waar zoveel christenen (en moslims, joden,...) in geloven voor hen niet noodzakelijk altijd terug te brengen tot het concept van een gedachte.
 
Bovenaan