• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God in de wetenschap.

DeletedUser

Gast
Ja. Er worden mensen voor niets opgepakt en naar kampen gebracht in vrachttreinen waarna ze nooit meer gezien worden en dat ontgaat de mensen in dat land?
 

DeletedUser

Gast
Antisemitisme en nationalisme vierde toen inderdaad hoogtij. Maar je vergeet dat Hitler over een machtig propaganda-apparaat beschikte, en over de SS. De vervolgingen werden gedaan heel onafhankelijk en afzijdig van het dagelijkse leven.
 

DeletedUser

Gast
Ik begrijp dat je tegen een toch wel zeer militaire macht als ongewapende bevolking wijnig kan doen maar toch. Veel mensen volgden hem zonder verder na te denken of verwelkomden hem zelfs.
 

DeletedUser14965

Gast
Antisemitisme en nationalisme vierde toen inderdaad hoogtij. Maar je vergeet dat Hitler over een machtig propaganda-apparaat beschikte, en over de SS. De vervolgingen werden gedaan heel onafhankelijk en afzijdig van het dagelijkse leven.

Daarnaast waren er naar schatting zo'n 50.000 Duitsers die in het verzet zaten.
 

DeletedUser

Gast
Ik begrijp dat je tegen een toch wel zeer militaire macht als ongewapende bevolking wijnig kan doen maar toch. Veel mensen volgden hem zonder verder na te denken of verwelkomden hem zelfs.

Dit heeft echt totaal niets te maken met wat ik zei.
 

DeletedUser

Gast
Jij zegt dat dat hij over veel middelen beschikte maar het zijn niet enkel die middelen die het hebben gedaan.
 

DeletedUser

Gast
Gestapo was een soort geheime dienst/politie dus geen militaire macht ;)
 

DeletedUser

Gast
Ze gedroegen zich heel militair. In die tijd was Duitsland gewoon gemilitariseerd.

Maar eigenlijk drijven we af.
 

DeletedUser11561

Gast
leuk hoe elke discussie op het internet onherroepelijk leidt tot een Godwin.

enfin, on-topic:

God heeft niet de mens geschapen, de mens heeft god geschapen.
 

DeletedUser

Gast
Daarom heet het geloof en niet zeker weten.
En trouwens hoe kan wetenschap bewijzen dat iets niet bestaat als er geen bewijs voor is dat het er wel is.
Om iets te kunnen ontkrachten moet er wel bewijs zijn dat er wel iets is.

En over wo2 en waren de joden die jezus vermoorden en niet in hem geloven dus het zou vanuit cristelijk oogpunt verandwoord zijn.
 

DeletedUser

Gast
En trouwens hoe kan wetenschap bewijzen dat iets niet bestaat als er geen bewijs voor is dat het er wel is.
Om iets te kunnen ontkrachten moet er wel bewijs zijn dat er wel iets is.
Ik zal maar niet ingaan op je verkeerde formulering. De wetenschap heeft in mijn ogen genoeg bewezen dat wat in de Bijbel staat, niet kan kloppen. Moet er ook nog bewezen worden dat er niet 'iets' is? Daarmee dwaal je nogal af. ;)

En over wo2 en waren de joden die jezus vermoorden en niet in hem geloven dus het zou vanuit cristelijk oogpunt verandwoord zijn.
Sommige christenen hebben dat inderdaad in het verleden, vooral tijdens de Middeleeuwen, aangevoerd om joden te wantrouwen of zelfs te doden... Maar dat van de holocaust is slechts een voorbeeld. Het gaat erom dat er zat dingen gebeuren waar de God van de Bijbel het niet mee eens zou zijn, wat in tegenspraak is met zijn almachtigheid.
 

DeletedUser

Gast
Ik zal maar niet ingaan op je verkeerde formulering. De wetenschap heeft in mijn ogen genoeg bewezen dat wat in de Bijbel staat, niet kan kloppen. Moet er ook nog bewezen worden dat er niet 'iets' is? Daarmee dwaal je nogal af. ;)

had het over god niet de bijbel.
want de bijbel is slechts een verhaal over 1 god.

maar ik dwaal af omdat ik zelf niet geloof dus ga er zelf van uit dat er niets is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
En over wo2 en waren de joden die jezus vermoorden en niet in hem geloven dus het zou vanuit cristelijk oogpunt verandwoord zijn.

De katholieke kerk heeft minder lang geleden veel geleerden en andersdenkenden bedreigd of veroordeeld. Er worden toch ook geen christenen vermoord om die reden? Ik vraag me soms echt af hoe ze dachten in die tijd.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: God in de wetenschap.

Als God alles heeft gemaakt?

Wie heeft God gemaakt dan?
 
Bovenaan