• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Godsdiensten.

DeletedUser

Gast
wat een "load of crap" , het terugvinden van een geloofs discussie!

vind het zeer naar en zeker niet tof dat ik als "niet meer gelovige" aldoor weer de confrontatie vind van gelovigen met hun eigen zoektocht naar de bevestiging van hun geloof!!

de sprookjesvertellers vertellen me net zo veel aan levenslessen als de bijbel.
alleen de verzamelde werken van Grimm krijg je niet telkenmale naar je hoofd geslingerd ter dwang en onderbouwing van een stellingname die ik gewoonweg niet geloof.
gooien met de tekst gaat mij niet overtuigen en harder teksten opwerpen overtuigd mij harder van het tegendeel en wijst me op je beperkt eigen denkvermogen.

zoals met een aantal zaken die mensen zelf wel zoeken indien nodig , stop dit pleidooi voor het geloof en maak er als gelovige niet elke keer een kruistocht van om je punt te maken.

de grootste "gemene" deler en verdeler onder de mensheid is dat wat propageerd "vrede" , "saamhorigheid" en "broederschap" te brengen, is de grootste voeder van confrontaties in deze wereld!!!

ik wens niet overal geconfronteerd te worden met dit aldoor terugkerende en stigmatiserende onderwerp op elk forum.
ik vind de meeste mensen tof, hun geloof doet me weinig.

mensen die nergens in geloven worden weggestuurd van de onderwerpen als men te kritisch word.

geen evangelisatie aan mijn deur en dus ook niet op een openbaar forum.
als intergreren gaat bestaan uit geloven word ik een paria.

wij niet gelovigen tellen ook volksstammen en zijn ook niet aldoor bezig met het overtuigen tot onze voorkeur en gelijk.

stop hier toch eens mee en hou het voor jouw/jullie privé of start een studieclubje bij je thuis!!!

vrijheid van meiningsuiting is een groot goed , zwijgen ook !
jullie werpen een drempel op voor de niet christenen die ook graag gamen doordat jullie overal van die territoriumdriften hebben op fora en er gelijk een kerk planten.

slotje en liefst totaal verwijderen , ik wil een vrije game ervaring en geen geloofskeurslijf.

helaas zijn mijn normen en waarden al vertroebeld door jullie geloof
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast

Ik verzoek u zich minder offensief op te stellen tegen geloof,want je weet niet waarover je praat...
De kerk vertegenwoordigt niet het geloof evenals Einstein niet de wetenschap omvat,maar sommigen hebben duidelijk moeite met geloof.
En bij het lezen van dit bericht laat je waarschijnlijk een Oh My God vallen,vreemd want je erkent geen god.
 

DeletedUser

Gast
helaas mijn katholieke verleden is je geheel onbekend , prettig in combinatie met mijn opvoeding en voorbeelden te over, mag jij in dit geval echt een toontje lager fluiten.

geloof is een vorm van volksverlakkerij en een belemmering bij sollicitaties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast

Ik verzoek u zich minder offensief op te stellen tegen geloof,want je weet niet waarover je praat...
De kerk vertegenwoordigt niet het geloof evenals Einstein niet de wetenschap omvat,maar sommigen hebben duidelijk moeite met geloof.
En bij het lezen van dit bericht laat je waarschijnlijk een Oh My God vallen,vreemd want je erkent geen god.

Ik wil best geloven dat ik niet weet waar ik over spreek, als ik het over geloof heb, maar hoe weet jíj waar je het over hebt, als je het over atheïsme hebt?

En nee, ik ben niet dusdanig bevooroordeeld dat ik uitval met zulk een absurde gedachte :O
 

DeletedUser

Gast
Ik wil best geloven dat ik niet weet waar ik over spreek, als ik het over geloof heb, maar hoe weet jíj waar je het over hebt, als je het over atheïsme hebt?

En nee, ik ben niet dusdanig bevooroordeeld dat ik uitval met zulk een absurde gedachte :O

Het was niet tegen jou gericht Spartacus ||.
Maar kan je even uitleggen of je nu in iets gelooft of niet?
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het gewoon ergerlijk dat gelovigen worden afgedaan als sprookjesvertellers.
 

DeletedUser

Gast
het is ook maar mijn gekleurde beeld over het geloof :rolleyes:
en van zelfspot word niemand minder :p

ik geloof gelukkig in mezelf :D


de discussies over geloof zijn al net zo oud. ben iets gepassioneerder dan de rest :O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast

Ik verzoek u zich minder offensief op te stellen tegen geloof,want je weet niet waarover je praat...

Geloof is slechts een mening, wanneer je iemands mening "beledigt" zal dit inderdaad frustratie opwekken.
Het geloof is echter een gedicteerde mening.

De kerk vertegenwoordigt niet het geloof evenals Einstein niet de wetenschap omvat,maar sommigen hebben duidelijk moeite met geloof.
En bij het lezen van dit bericht laat je waarschijnlijk een Oh My God vallen,vreemd want je erkent geen god.

Einstein is geen instelling, er zijn geen instellingen die de wetenschap in het algemeen omvatten. De kerk doet dat wel bij het christendom.

@Dombo: Dit is een discussie topic, er zijn ook mensen die graag discussiëren over het geloof. In dit gedeelte moet je niet wezen als je wilt praten over Grepolis. Daar zijn weer andere gedeeltes voor.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het gewoon ergerlijk dat gelovigen worden afgedaan als sprookjesvertellers.

Wat vind je daar ergerlijk aan dan, als ik vragen mag?
Je kunt de bijbel moeilijk letterlijk nemen, niet? Dat boek staat vol dingen die onrealistisch danwel onmogelijk zijn.

Bijvoorbeeld, een paar willekeurige passages:

Genesis 2:21-22
Genesis 3:1-6
Genesis 7

Passages nalezen kan hier.

*Discussie nieuw leven inblaast*
 

DeletedUser

Gast
Wat vind je daar ergerlijk aan dan, als ik vragen mag?
Je kunt de bijbel moeilijk letterlijk nemen, niet? Dat boek staat vol dingen die onrealistisch danwel onmogelijk zijn.

Bijvoorbeeld, een paar willekeurige passages:

Genesis 2:21-22
Genesis 3:1-6
Genesis 7

Passages nalezen kan hier.

*Discussie nieuw leven inblaast*

Jij hebt ook wel de meest symbolische verhalen eruit gepikt hè :rolleyes:

Lees ook eens de wat serieuzer, historischer stukken. De stukken verhalend van de grote familielijn - enkel kleine stukken daarvan zijn zeer onwaarschijnlijk.
 

DeletedUser

Gast
Jij hebt ook wel de meest symbolische verhalen eruit gepikt hè :rolleyes:

Lees ook eens de wat serieuzer, historischer stukken. De stukken verhalend van de grote familielijn - enkel kleine stukken daarvan zijn zeer onwaarschijnlijk.

Weet ik, probeerde de discussie op gang te krijgen ;)
Maar er zijn toch mensen die ook de verhalen die ik daar noemde letterlijk nemen, dat er echt een god is die de wereld en alles erop geschapen heeft? Dát lijkt me heel onwaarschijnlijk.
 

DeletedUser

Gast
Geloven is onlogisch en onrationeel, vertel mij aub hoe je realistisch kan geloven in sprookjes verhalen zoals de bijbel en dergelijke boeken.
 

DeletedUser

Gast
Geloven is onlogisch en onrationeel, vertel mij aub hoe je realistisch kan geloven in sprookjes verhalen zoals de bijbel en dergelijke boeken.

Als dit geen grapje is, als de post van Teun, dan zou ik je met klem willen aanraden je toch meer te verdiepen in religie. Wat je hier plaatst is bijna volledig onzin.
 

DeletedUser

Gast
Alles heeft een wetenschappelijk verklaring.

Piraatje de Atheïst

Dat doet me denken aan Soutpark :p
 

DeletedUser199

Gast
Persoonlijk denk ik dat er overal een wetenschappelijke verklaring voor is. Maar dat mensen geloven in god omdat je moeilijk tot de wetenschap kan bidden.
 

DeletedUser

Gast
ach en wee, je moet je toch je hele leven schuldig voelen , omdat er 1 zot de ander aangeeft bij de toenmalige politie. :rolleyes:

"zei de ex-katholiek die de doctrines allen aan zijn laars lapt, na z'n hele leven oorlog met z'n gelovige pa en daar was echt geen sprake van "naastenliefde".
 
Bovenaan