• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - Uitgave #44

DeletedUser

Gast
Ik heb de times met zeer veel plezier gelezen, maar ik ben zo'n zeurpiet die dan weer moet beginnen over grammatica. Op zich is de times heel mooi gedaan alleen een verbeterpuntje zou de grammatica zijn naar mijn mening.

We hebben al grammatica checks erop zitten hoor, alleen soms merken we de foutjes niet en de checks ook niet. Het is namelijk een aardige lange tekst die moet worden gecontroleerd.
 

DeletedUser18405

Gast
Zo te zien is er heel wat feedback op m'n bericht! Waar zal ik eens beginnen..

Laat ik beginnen met te zeggen dat het doel bereikt is, er is een dialoog ontstaan en mensen zijn gaan denken over het onderwerp. Ik ben geen speler die glossy-berichten schrijft, ik wil berichten met diepgang en inhoud. Ook ben ik geen fan van analyses of het bespreken van bondgenootschappen, dit is iets wat iedere speler zelf kan achterhalen en wat voor de meeste spelers van Githion oud nieuws zal zijn. Vandaar dat ik iets wilde aansnijden wat oud is, maar toch nieuw in de wereld van de Times. Iets waar mensen niet simpelweg overheen lezen en denken: Oh leuk bericht, en nu?

Ja, er zijn er tal andere onderwerpen over Githion aan te snijden, maar ik koos voor dit onderwerp, en aangezien ik de auteur ben, is me dat goed recht. Dus mocht iemand van mening zijn dat andere berichten over Githion de Times beter opvullen, dan zou ik ze graag willen uitnodigen een gastartikel te schrijven. Al denk ik dat het spreekwoord: "De beste stuurlui staan aan wal" hier aardig van toepassing is.

Het is m'n eerste gastartikel, dus ik vind het vrij onprofessioneel dat mensen meteen roepen dat ik een ranter ben, een zuurpruim, of welke originele term ze ook bedacht krijgen, want ik vind dat je hier een serie van artikelen voor moet hebben gezien, om te kunnen oordelen over iemand, wie weet zou het volgende artikel wel de positieve kant van Githion belichten.

Wat ik wel schrikbarend vind, is de felle kritiek over een onderwerp, puur omdat het de wereld niet ophemelt. Iedere wereld kent positieve en negatieve kanten, maar hier kan toch een open dialoog over bestaan? Mensen schieten in de verdediging en voelen zich aangesproken, maar waar haal je uit mijn artikel dat ik vingers wijs? Ik spreek iedereen toe, en blijkbaar voelen mensen zich ontzettend aangevallen. Steek de hand eens in eigen boezem, zou ik zeggen.

Zo te zien heeft dit artikel aardig wat stof doen opwaaien. Niet ieder artikel kan lovend zijn, maar dit artikel is ook niet afkrakend. Githion is een hartstikke toffe wereld, maar ik vind wel dat we ook onze mond mogen open doen als we dingen signaleren waarvan we denken: "Is dit de manier waarop we spelen?" Wat ik ontzettend jammer vind, is dat mensen het bericht 'verprutsend en nutteloos' noemen. Ik heb hier tijd in gestoken, er moeite voor gedaan, dus iets meer respect zou sieren.
 

DeletedUser10508

Gast
Zo'n kritiek komt wel vaker op de Times, maar je hebt zeker en vast mijn complimenten. Het moet niet altijd over de "ranglijsten" of over de "oorlogen" gaan, want zoals je zelf al zei, die kan ieder zelf zien.

Ook mijn complimenten dat je zo veel tijd steekt in een goed woordje hier te zetten betreft je artikel. Je hebt groot gelijk in mijn ogen!
 

DeletedUser21454

Gast
Eerlijk, dat "artikel" - als je het een artikel kunt noemen - is misschien wel terecht en correct, maar imo volledig op de verkeerde plaats. Het komt nu over als een butthurt reactie op iets wat jou overkomen is. Ik denk dat we het allemaal al hebben meegemaakt, dat er massaal spionnen ingezet worden, maar ik ben er vrij zeker van dat door jouw bericht je enerzijds niet zal voorkomen dat het blijft gebruikt worden en anderzijds weten we nu ook dat meer mensen het gaan oppikken, omdat je het doet klinken alsof het nu toch standaard aanvaard is.

Daarbij, is hier überhaupt iemand die denkt dat de mensen die spionnen gebruiken het iets kan schelen dat mensen daar over klagen? Dat is net hetzelfde als mensen die zagen over spelers die massaal goud gebruiken. Ze gaan beide niet minderen omdat mensen er geirriteerd door raken... Integendeel.


Dit alles ter zijde is het niet eens een zekerheid dat je er succes kunt uit halen -zowel goud als spionnen- noch heb je het echt nodig om zelf succesvol te zijn op gelijk welke wereld.


Anyway, chapeau dat je daar moeite voor doet, maar ik betwijfel dat het iets zal veranderen.
 

DeletedUser199

Gast
Ik heb de times met zeer veel plezier gelezen, maar ik ben zo'n zeurpiet die dan weer moet beginnen over grammatica. Op zich is de times heel mooi gedaan alleen een verbeterpuntje zou de grammatica zijn naar mijn mening.

Dat is in dit geval waar, ik hoor hiervoor verantwoordelijk te zijn, maar door wat persoonlijke privé omstandigheden stond grpeois in het algemeen op een laagpitje.
 

DeletedUser

Gast
grepolis tris
smiley_emoticons_bussi2.gif
 
Dat artikel over Githion is poep, alleen maar gezever over spionage.
In plaats van iemand die interessante artikelen schrijft over de MA's, Allianties, Bondgenootschappen of spelers hebben we een verbitterde zuurpruim die loopt te klagen over spionnen.

Jij kan dit vinden maar degene die dit geschreven heeft had dit waarschijnlijk voor ogen om er een verhaal over te schrijven.
Wees blij dat er iemand de moeite neemt om er een stuk over te schrijven en als je het beter kan dan zie ik graag jouw verhaal in de volgende times, om dit als poep te bestempelen gaat mij te ver, en om een mede collega een verbitterde zuurpruim te noemen vind ik voorbarig en niet op zijn plaats!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Sorry, had het te druk met Times en andere RL-zaken, vanaf volgende maand weer een artikel vol kannonschoten, heisa en plunderingen :)
 

DeletedUser13380

Gast
Jij had het te druk met de Times? x)

Rabbid, die zin is wat raar in dit geval :p
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ja? Mensen spreken, sollicitanten behandelen, helpen, de Times in elkaar knutselen met de andere medeleiders, wat reclame maken?
 

DeletedUser22364

Gast
erg jammer dat er geen schrijver van efeze is .
en ik kan echt geen verhalen schrijven dus als ik de schrijver van efeze word is het helemaal niets.
daarom meld ik me niet aan
 

DeletedUser

Gast
wordt*:p
Ik schrijf al voor heraklion dus meld me ook niet voor efeze, we hebben ook nog geen solli's of gastartikels binnengekregen zou wel leuk zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik weet niet waar jij Nederlands heb geleerd, maar hier is het nog altijd 'ik word'.
Ik leer nederlands in nederland ;)

Maar tja aangezien ik weet dat macco dyslexie heeft en ik word raar vond klinken dacht ik dat het fout was ik ga geen moeite doen om te checken of dit echt zo is. Ik ga nu ook geen moeite doen om te checken wat jij zegt wel waar is :p
En voor de times doet mijn slaafje het al voor me (sommige noemen hem tris)
 

DeletedUser22154

Gast
Bij Hera klopt er iets niet, DDB heeft dacht ik niemand gerecruit van Blood Destiny toen ze kopje onder gingen
 

DeletedUser

Gast
erg jammer dat er geen schrijver van efeze is .
en ik kan echt geen verhalen schrijven dus als ik de schrijver van efeze word is het helemaal niets.
daarom meld ik me niet aan

Ik ga binnenkort misschien is een keer solliciteren. Weet iemand of je hier een minimaal aantal punten voor nodig hebt?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Er is helemaal geen puntenlimiet die nodig is als je reporter voor een bepaalde wereld wilt worden. Echter is het wel handig dat je wel wat punten hebt op de wereld waar je op speelt. Maar dat is het niet het belangrijkste natuurlijk. Je moet vooral doorhebben wat er in de wereld en rondom je gebeurt. Wat andere mensen doen en laten, wie er belangrijk is. Dit alles om zo het laatste nieuws te kunnen voorschotelen aan je lezers. Uiteraard hangt dit vaak samen met het hebben van verschillende steden, een belangrijker persoon zijn in de wereld en dus zelf ook wel iets op de wereld zelf te bieden hebben, maar noodzakelijk is het dus helemaal niet.
 

DeletedUser

Gast
Ik ga eens kijken of het lukt een gastartikel te schrijven. Als dat lukt stuur ik die door en bekijk ik wel waar die beland. Áls dat artikel dan in de Times komt ga ik eens rustig de feedback lezen en kijken wat de reacties zijn. Daarna kijk ik wel weer verder.
 
Bovenaan