• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Handelsoorlog met de Russische Federatie het waard?

DeletedUser24555

Gast
Ik vraag me af waarom een israëlier (lees: jood) wel mensen mag onthoofden en vrouwen mag mishandelen, serhat. Ik ben het zeker niet eens met bepaalde dingen die israël uitvoert maar dit snap ik toch echt even niet.
 

DeletedUser

Gast
Ik vraag me af waarom een israëlier (lees: jood) wel mensen mag onthoofden en vrouwen mag mishandelen, serhat. Ik ben het zeker niet eens met bepaalde dingen die israël uitvoert maar dit snap ik toch echt even niet.

Wat snapt u niet?
 

DeletedUser24555

Gast
Ergens eerder in dit topic schrijf je dat de leider van IS geen moslim kan zijn, omdat de islam bovenstaande praktijken verbiedt. Ik beschouw de islam als vredelievend geloof, maar ik zie niet in waarom het jodendom die zaken niet ook zou verbieden. Ik snap dus niet waarom je het feit dat de islam die dingen verbiedt gebruikt als ondersteunend argument voor jouw mening dat de leider van IS geen moslim is. Immers, binnen elke religie zijn er 'fanatiekelingen' die het geloof als excuus proberen te gebruiken voor geweld.
 

DeletedUser

Gast
Hoeveel is een beetje?
Het valt me een beetje van je tegen dat je wel deze vraag aan mij stelt, maar niets zegt over Serhats complottheorie dat de leider van IS een Israëliër (Jood) zou zijn.
Ik heb de Koran af en toe op een willekeurige pagina opengeslagen en ben dan vanaf daar gaan lezen. Een telkens terugkerend thema is dat alle ongelovigen vermoord moeten worden, en aangezien mijn teer gestel niet zo goed tegen alle haat kan die er in staat, heb ik de Koran nooit helemaal uitgebreid gelezen.

Dat vraag ik mij ook af. Dan heb je ook welke koran, Arabisch of Vertaling?
Op de rechterkant van elke pagina staat de tekst in het Arabisch en op de linkerkant de Nederlandse vertaling. Ik kan geen Arabisch en lees natuurlijk de vertaling. Ik denk echter niet dat alles aan de vertaler ligt.

Ergens eerder in dit topic schrijf je dat de leider van IS geen moslim kan zijn, omdat de islam bovenstaande praktijken verbiedt. Ik beschouw de islam als vredelievend geloof, maar ik zie niet in waarom het jodendom die zaken niet ook zou verbieden. Ik snap dus niet waarom je het feit dat de islam die dingen verbiedt gebruikt als ondersteunend argument voor jouw mening dat de leider van IS geen moslim is. Immers, binnen elke religie zijn er 'fanatiekelingen' die het geloof als excuus proberen te gebruiken voor geweld.
Oh maar dat is heel simpel hoor. :O
Kijk, in de Koran staat dat de Joden zwijnen en varkens zijn en allemaal dood moeten. Het staat gewoon geschreven in het Heilige Woord van God. Dus als er iets slechts in de wereld gebeurd, zullen de Joden daar wel verantwoordelijk voor zijn. Logisch toch :O
 

DeletedUser

Gast
Het valt me een beetje van je tegen dat je wel deze vraag aan mij stelt, maar niets zegt over Serhats complottheorie dat de leider van IS een Israëliër (Jood) zou zijn.

Nou, ten eerste zou ik dan alleen maar herhalen wat hoc al had gezegd en ten tweede, en nog belangrijker, ga ik sowieso geen discussies die niet serieus zijn houden op dit forumdeel.
 

DeletedUser

Gast
Poetin wel leuke gast
Nu een Russisch vliegtuig is neergestort (kan bom geweest zijn we weten het niet) kan Poetin met gemak uit wraak IS (en de rebellen tegen Assad) nog harder bombarderen
Oh poetin you clever old bastard
 

DeletedUser22289

Gast
Ugh poetin is niets, hij probeert zo groots te zijn als dtalin maar dat lukt hem niet.
 

DeletedUser

Gast
Poetin is stukken beter dan Stalin (die te vergelijken valt met Hitler) maar hij heeft nog altijd een Russische mentaliteit.
Ik vind toch dat de Russen niet mogen klagen met Poetin als je ziet wat voor leiders ze in het verleden hebben gehad.
 

DeletedUser

Gast
Poetin is een baas!

De wereld mag niet klagen met hem op het politiek wereldtoneel!
 

DeletedUser23782

Gast
Om even heel precies te zijn is de juiste interpretatie geannexeerd, De Krim en Sebastopol (hierna: het land) is namelijk formeel opgenomen door de russische federatie. Als er sprake was van een bezetting van het land dan viel het land alleen onder de leiding van een land maar dan hebben de huidige inwoners van het bezette land, de inwoners van het bezette land hebben ook geen officiële status in het bezettende land maar hebben de status in het bezette land.

Dan maken we het nog een beetje moeilijker: je hebt tevens twee soorten bezettingen: Militaire bezetting en Civiele bezetting,
Een militaire bezetting is er gaande als er een bezettingsleger de macht heeft, het civiele bestuur blijft dan nog wel gewoon bestaan maar staat onder controle van het bezettingsleger, de hoogste ambtenaar is tevens ook ondergeschikt aan het bezettingsleger.
Een civiele bezetting is veel politieker gericht, de bezetter zal eigen ambtenaren inzetten en zal zich gaan bemoeien met de wetgeving, ook zullen vaak de economieën van het land beschikbaar worden gesteld aan de bezetter, de bezetter wil hierdoor een gehoorzame vazelstaat creëren of het land later annexeren.

Om het kort te houden is de Krim dus niet veroverd maar geannexeerd.

(Een leuk klein detailtje, er wordt vaak gesproken van dat iemand een stad in grepolis wil bezetten maar dat moet dus annexeren zijn want dat is in werkelijkheid wat je in grepolis doet)
(bron: Eigen kennis met een controle op Wikipedia)
 

DeletedUser27762

Gast
Waar en wanneer worden er economische klappen uitgedeeld?
In Nederland zie ik alleen maar groei..
Nu moeten de producten een ommetje maken en via Turkije naar Rusland.
Eind goed al goed...
 
Bovenaan