• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Herbalancering

DeletedUser21370

Gast
ziet er heel goed uit allemaal (extra aanvalskracht ruitens en harpijen is al genoeg om mij blij te maken ;))

maar ik heb wel een mogelijk probleem bedacht: nu heb je namelijk een heleboel extra goed dingen die je graag wilt onderzoeken (ik in elk geval ;)) en daar dus natuurlijk onderzoekspunten voor moet uitgeven. als je net begint op een wereld (of grepo in het algemeen) doe je de beginnersopdrachten (of hoe die opdrachten ook heten) en daarbij heb je ook opdrachten van: "onderzoek technologie x" en daar krijg je dan ook iets voor.
zeker de beginnende spelers, die nog niet helemaal weten wat ze met hun eerste stad willen of kunnen doen, krijgen hierdoor al zeer snel een tekort aan onderzoekspunten

voor de rest is het een zeer goede update :D
 

DeletedUser

Gast
prachtige aanpassingen aan de mythische eenheden, triremen en transportschepen.

De trage wordt het nu mogelijks wel waard om te maken.

Ik begrijp de aanpassing aan de ruiters niet zo goed. Hoewel een aanvalskracht laag is vergeleken met slingeraars, is de verdediging tegen slagwapens van de eenheden in grepolis veel lager dan die tegen afstandswapens en doen ruiters nu ook al de meeste schade (niet cost efficiëntie want ze zijn duur, maar wel de meeste schade in bevolkingskosten voor de vijand en zeer nuttig voor clearen voor een kolo). Ik had liever iets meer aanvalskracht voor steekwapens gezien, want die leggen het nogal af tegen de boogschutter en de hopliet heeft ook wel een aardige verdediging tegen steekwapens.
 

DeletedUser

Gast
mijn reactie kort samengevat:

smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
smiley_emoticons_freu-dance.gif
 

DeletedUser21610

Gast
Mooi dat het eindelijk nut heeft om steden vol mytische steden te maken!
geeft toch een extra dimensie,
 

Armand0

Manticore
- Dat de boogjes iets sterker worden is wel okay, die kon je altijd nogal makkelijk wegknallen.
- Ruiters sterker is ook okay, ik bouwde die altijd amper omdat slingers tegen de meeste verdedigingssamenstellingen goedkoper en sterker zijn.
- Ben altijd al een groot fan van katapulten geweest (zeker ook bij oud systeem). Vond het wel lekker dat bijna niemand anders ze gebruikte, door deze mooie updates gaat dat denk ik zomaar veranderen haha. De GS prijs had overigens niet omlaag gehoeven, zo duur waren ze niet, een volle opslagplaats kon voor meer inwoners aan katapulten produceren dan aan slingeraars of ruiters of ... welke eenheid ook. Tenzij je die andere eenheden ging opdelen (slingers kosten veel steen, ruiters juist niet, dus als je dat combineert kom je wel hoger uit). Anyways, goedkoper is niet zo hard nodig.

De langzame transportboot gaat een comeback maken met de nieuwe update, dat is interessant.
Of de trireem nu daadwerkelijk interessant wordt? Dat zou ik moeten uitrekenen en daar heb ik geen zin in nu.

Komen we aan bij de mythische eenheden. Zeker mooi dat je door de herbalancering eindelijk eens fatsoenlijk manti legers e.d. kan opbouwen, voorheen was dat amper de moeite waard want je reserveerde steeds 1 (of meer) steden hiervoor en die kreeg je bijna nooit vol als je actief speelde.

Volgens mij was echter het doel van de herbalancering om minder favoriete eenheden juist meer in het spel te laten terugkomen. Wat dat betreft zijn de updates van de mythische eenheden een beetje raar. We kunnen denk ik wel vaststellen dat de 5 meest gebruikte units Manti's/Griffioenen/Pegasi/harpijen/cerberussen zijn.

1. Manti's worden alleen maar sterker
2. Griffioenen worden alleen maar sterker
3. Pegasi worden dan wel iets zwakker (blijven natuurlijk fijn, aan andere kant, als manti's e.d. sterker worden, waarom dan pega's zwakker?)
4. Harpijen worden sterker
5. Cerberussen blijven gelijk

Dit lijkt het gat met de minder favoriete mythische eenheden juist alleen maar groter te maken (niet dat ik daar iets tegen heb hoor). Zeker als

- Medusa zwakker worden, terwijl het prachtige eenheden zijn. Ook al zie je ze niet vaak, maar dat komt omdat hera spreukjes handig zijn, en de harpijen mooie scouteenheden zijn (of te gebruiken in oud systeem bij wegwerken van kolo's).
- Erinys verdedigend zwakker, aanvallend natuurlijk wel sterker, maar hij kan niet vliegen. Ik begrijp dit wel, want tegen de cerberus kon hij het als verdedigende unit niet opnemen. Maar is het de moeite waard om hem nu te bouwen? Denk het niet... Kan je hades gunstjes beter in cerberussen stoppen.
- Centaurs aanvallend zwakker worden. Verdedigend hebben ze eigenlijk geen nut? Dan bouw je wel pega's voor de snelheid.
- Calydonisch zwijn is ook een mwa mwa upgrade denk ik, kan nog steeds niet tegen de griffioen op.

De enige echt interessante upgrade (van sterkte) is nog wel die van de hydra denk ik. Cycloop en minotaurus stelt verder ook weinig voor.

__________

Eerlijk gezegd denk ik dat je de goddelijke units met elkaar (per god) moet laten "battelen" om wie de sterkste/handigste is. Anders kan je net zo goed maar 1 mythische unit per god hebben, want dan wordt de andere toch nauwelijks gebouwd.

Dus je zou je waardes zo moeten laten samenstellen dat het interessant(er) wordt om eigenlijk beide units te bouwen.

Bijvoorbeeld, zeus: Manticore vs Minotaurus
De manti is sterk aanvallend en snel door de lucht (geen transportjes). Daar hoef je dus weinig aan te veranderen, die is nu al populair en zal dit blijven.
De minotaurus moet je dan op een ander vlak (goede voordelen geven). Het makkelijkste is door deze dan sterk verdedigend te maken. Beter is misschien om de inwonerskosten omlaag te schroeven, dat maakt een unit ook automatisch al sterker en interessanter, zeker als deze niet kan vliegen.

Maar het wordt pas echt interessant als je dergelijke units speciale features gaat geven. Je kan natuurlijk ook de minotaurus als aanvallende unit laten "battelen" met de manticore, door hem bijvoorbeeld katapult skills te geven (hij kan de muur slopen). Of nog beter, door hem specifieke katapult skills te geven (je kan in de aanvalsoptie het bevel meegeven dat hij een gebouw naar keuze van de tegenstander downgrade, bijvoorbeeld de boerderij).

Zo maak je van een minotaurus, die tegen een manticore op dit moment geen schijn van kans maakt, ineens een interessante unit. En ik dacht dat jullie dat wouden bereiken met de herbalancering. De minotaurus vs manticore was natuurlijk een voorbeeld, zoiets kan je met alle goddelijke units doen.

Als je dat niet wilt doen denk ik dat je beter maar 1 goddelijke unit per god kan hebben, want met het huidige beleid is er ook maar 1 echt interessant, en dan voegt de andere unit ook weinig toe.
 

DeletedUser22400

Gast
Ik huil om de downgrade van pegasi, waren mijn favoriete eenheden, 125 paardjes voor een kolo timen als de muur hoog is met een toren zorgt voor een gegarandeerd stadbehoud, en dan worden de centauren ook nog downgegrade? Ik snap sowieso niet waarom je die offensief zou gebruiken (iets sneller, maar slingers waren al twee keer zo sterk), als deff units blijven ze interessant.
Waarom krijgen de pegasi een downgrade en de manti's een upgrade, zit hier iets achter? Beide waren imo even populair, mantis miss zelfs wat populairder omdat je er iedereen mee kan aanvallen, terwijl je voor paard os athene nodig hebt
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Nogmaals hartelijk dank voor jullie waardevolle feedback.
We hebben deze gebundeld en doorgegeven aan InnoGames.
 

DeletedUser13510

Gast
manti's kosten bij mij nog steeds 405 gunst terwijl we de melding krijgen dat de herbalancering al actief is.
 

DeletedUser

Gast
manti's kosten bij mij nog steeds 405 gunst terwijl we de melding krijgen dat de herbalancering al actief is.

Hier ook, ondanks de berichtgeving, is op de wereld Athene de herbalancering nog steeds niet actief
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Herbalancering is ook nog niet actief op Ithaka
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Eindelijk is het bijna zover :D
Graag informeren we je over het feit dat de aangekondigde herbalancerings veranderingen met ingang van vandaag (6 oktober) zijn geactiveerd op al onze werelden.

Voor mij jammer dat de hoplieten niet sterker worden, maar de goedkopere manti's maken en hoop goed. Ook de spionage vind ik zeer jammer.. Het is van snellere looptijd naar meer zilver gegaan. Meer zilver daar kan je altijd zelf voor zorgen, maar een snellere spion is nu wel uitgesloten.. (al onderzocht bijna niemand het nu, waardoor ik zo'n aanpassing wel kan begrijpen..)
 

DeletedUser14611

Gast
Alweer een FAIL!

Ingame aankondigen dat de herbalancering actief is, terwijl deze tot op heden niet actief is!

Goed gedaan INNO, maak er maar weer een puinhoop van.
 
Bovenaan