• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Herbalancering

DeletedUser

Gast
Harpijen zijn wel lekker duur geworden zeg
smiley_emoticons_confusednew.gif
 

DeletedUser16455

Gast
Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien maar bij ''diplomatie'' is de beschrijving in het Engels. Verder alleen blij met de katapulten en ruiters. Mytische eenheden zijn toch zonde van je gunst :p
 

DeletedUser

Gast
Sinds 12:00 vannacht is het effect van de Scheepsbouwer - 10% snellere rekrutering van schepen - verdwenen op Byzantion. Dat lijkt me een bug. Wanneer wordt dit opgelost en wat gebeurt er met rekruteringen die sindsdien zijn gestart?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gollum Returns

Manticore
Sinds 12:00 vannacht is het effect van de Scheepsbouwer - 10% snellere rekrutering van schepen - verdwenen. Dat lijkt me een bug. Wanneer wordt dit opgelost en wat gebeurt er met rekruteringen die sindsdien zijn gestart?

Aaaah, dit was het dus.

Zag inderdaad dat mijn rekruteringen langer duurden dan normaal. Had alleen nog niet in de academie gekeken.

Hij is overigens niet verdwenen maar verplaatst. Al ben ik ervan overtuigd dat de rekruteringen wel langer duren ondanks dat het eerder onderzocht is.
 

DeletedUser

Gast
Meteorologie staat in het Engels dus een bug :p
kan bij snelle trans ook de 6 Laadcapaciteit er bij zonder het onderzoek? maakt het ook wat leuker voor de mensen die alleen snelle trans gebruiken :p
en is het mogelijk om de standaard steek eenheid wat sterker te maken in steek kracht?
bijvoorbeeld de strijdwagens iets meer kracht of de hopliets is maar een idee hé :p
buiten dat een zeer goede update is deze tijdelijk? of blijft deze voor altijd?
 

DeletedUser22400

Gast
reguliere transportboten kunnen nog niet 32 eenheden vervoeren met kooien?
 

DeletedUser10927

Gast
Ohja!
Kunnen jullie een typgeit van stal halen?
In de Wiki staat alles nog beschreven zoals de oude situatie..

Help de noobs!!
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
 

Gollum Returns

Manticore
Ohja!
Kunnen jullie een typgeit van stal halen?
In de Wiki staat alles nog beschreven zoals de oude situatie..

Help de noobs!!
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif

Als je van mening bent dat de WIKI beter kan, zou je jezelf natuurlijk ook kunnen aanmelden als vrijwilliger. Diegene die er verantwoordelijk voor is doet het geheel uit vrije wil, en is continu bezig om de WIKI te verbeteren.

Denk btw, dat het handiger is om eerst alle BUG`s eruit te filteren voordat er energie in de wiki gestoken wordt...
 

DeletedUser10927

Gast
Als je van mening bent dat de WIKI beter kan, zou je jezelf natuurlijk ook kunnen aanmelden als vrijwilliger. Diegene die er verantwoordelijk voor is doet het geheel uit vrije wil, en is continu bezig om de WIKI te verbeteren.

Denk btw, dat het handiger is om eerst alle BUG`s eruit te filteren voordat er energie in de wiki gestoken wordt...


I Hereby volunteer!

Zijn een hoop leuke tips en truuks die je gewoon kan melden op de wiki die het spel net effe een extra dimensie geeft voor nieuwe spelers.
Ben het uiteraard met je eens dat operationeel eerst alles moet kloppen!
 

DeletedUser21829

Gast
de verhoudingen tussen wezens zijn nog steeds niet goed

manti was de populaire off wezen kostte alleen veel gunst
nu is die goedkoper en sterker geworden, dat is natuurlijk heel leuk maar de rest van de off wezens komen niet aanbod

voor def geld het zelfde cerberus voor zijn kracht en pega voor zijn snelheid
dat pega minder sterk is geworden vind ik een plus punt zodat de verhoudingen beter worden

def zal dus nog steeds cerberus worden
op een langzame wereld zullen ze nog steeds pega bouwen

de rest van de wezens zal nog steeds minimaal gebouwd worden of je moet het een leuk plaatje vinden anders kan ik geen reden bedenken
de verhouding zouden beter moeten zijn en elk wezen zo zijn voordeel zodat je echt keuzes moet gaan maken
 
Ongeacht de snelheid van een wereld bouw ik zowel pegasus als cerberus. Pega is nu iets zwakker geworden maar nog altijd de defeenheid welke het snelste verplaatst kan worden. Daarnaast zeer geschikt om een snelle check uit te voeren, ook over grotere afstand.
Cerberus blijft als nadeel houden dat je nogal wat ruimte in de transporten nodig hebt. Uitstekend geschikt als prev. OS, dat wel.

Aanvallend, manti en harpij. Beiden werden al gebouwd met inderdaad een voorkeur voor manti maar gezien het feit dat je harpijen sneller kunt bouwen zeker meerdere harpij steden. Deze verhouding is nog steeds hetzelfde dus geen reden om de inhoud van de steden aan te passen.

Hydra is nu eindelijk interessant om te bouwen, zeker in een kolostad, zowel defensief als offensief te gebruiken (ideaal bij "oud" systeem).
 

DeletedUser22400

Gast
Pegasi is zwakker geworden op slagverdediging, dat is wel eerlijk want eerst hadden ze 900/20=45 pp, dat was bijna 3 keer zoveel als de sterkste slagaanvaller, het is gecompenseerd met hogere steekverdediging, wat fijn is omdat ze eerst kwetsbaar waren voor manti's.
 

DeletedUser

Gast
Het wordt eens tijd dat vuurschepen hergebalanceerd wordt.

vuurschepen zijn totaal waardeloos tegen biremen.
1 tegen 1 wint het vuurschip wel van een bireem alleen in een stad kan je een muur van biremen optrekken (35k+ biremen) terwijl dat je niet met een muur van VS kan aanvallen, alleen maar +/- 250 VS per keer, hiermee doe je de tegenstander geen pijn mee.

Als het nu enigszins gecompenseerd werd dat VS goedkoper en sneller te bouwen zijn dan biremen, dan zou de schade meer meevallen alleen hier wordt je weer genaaid aangezien een volle biremen stad een stuk sneller opgebouwd is dan een volle VS stad.

M.a.w. als aanvaller wordt je met vuurschepen dubbel genaaid!!!!
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het jammer dat jullie trireem sneller hebben gemaakt als een vs.
Eerst kon ik een lc 3-4 x proberen te timen eerst met langzame transport erbij daarna met een trireem en daarna alleen vs en snelle transport. Als die nog niet goed was kon je eventueel je vs thuis laten...
Nu heeft die hele trireem geen zin meer en moet ik ze overal gaan laten slopen...
 

DeletedUser

Gast
Het wordt eens tijd dat vuurschepen hergebalanceerd wordt.

vuurschepen zijn totaal waardeloos tegen biremen.
1 tegen 1 wint het vuurschip wel van een bireem alleen in een stad kan je een muur van biremen optrekken (35k+ biremen) terwijl dat je niet met een muur van VS kan aanvallen, alleen maar +/- 250 VS per keer, hiermee doe je de tegenstander geen pijn mee.

Als het nu enigszins gecompenseerd werd dat VS goedkoper en sneller te bouwen zijn dan biremen, dan zou de schade meer meevallen alleen hier wordt je weer genaaid aangezien een volle biremen stad een stuk sneller opgebouwd is dan een volle VS stad.

M.a.w. als aanvaller wordt je met vuurschepen dubbel genaaid!!!!

Mee eens. Of het nu oud of nieuw overnamesysteem is, degene die moet aanvallen is altijd de lul. VS kosten meer inwoners dan biremen, dus de aanvallen zijn altijd gelimiteerd qua getallen.

1 op 1 is een VS-stad sterker dan een biremenstad. Maar 2 VS steden tegen een stad waar 2 bireemsteden liggen komen er al niet door. Kortom: de verdediger is al in het voordeel met 2 bir-steden. Ga dan na hoeveel je nodig hebt om 10K biremen te slopen, en hoeveel GP dat de verdediger oplevert ten opzichte van de aanvaller en je weet gelijk waarom het overgrote gedeelte van veel werelden vol deff speelt. Levert meer op, en kost vele malen minder tijd.
 

DeletedUser

Gast
Jammer dat de pegasussen niet een paar uurtjes later vernacheld zijn, dan had ik geen opstand in mn stad lopen nu XD
 

DeletedUser

Gast
Aaaah, dit was het dus.

Zag inderdaad dat mijn rekruteringen langer duurden dan normaal. Had alleen nog niet in de academie gekeken.

Hij is overigens niet verdwenen maar verplaatst. Al ben ik ervan overtuigd dat de rekruteringen wel langer duren ondanks dat het eerder onderzocht is.

Ik ben er ook van overtuigd dat rekruteringen langer duren, ondanks dat de Scheepsbouwer al is onderzocht. Moet dit nog ergens worden gemeld, of zouden de moderators dit hier moeten oppikken?
 

Kr33log


Community Manager
Grepolis Team
Sinds 12:00 vannacht is het effect van de Scheepsbouwer - 10% snellere rekrutering van schepen - verdwenen op Byzantion. Dat lijkt me een bug. Wanneer wordt dit opgelost en wat gebeurt er met rekruteringen die sindsdien zijn gestart?

Met een simpele ctrl + f5 is dit probleem verholpen :D
 

DeletedUser6887

Gast
Het wordt eens tijd dat vuurschepen hergebalanceerd wordt.

vuurschepen zijn totaal waardeloos tegen biremen.
1 tegen 1 wint het vuurschip wel van een bireem alleen in een stad kan je een muur van biremen optrekken (35k+ biremen) terwijl dat je niet met een muur van VS kan aanvallen, alleen maar +/- 250 VS per keer, hiermee doe je de tegenstander geen pijn mee.

Als het nu enigszins gecompenseerd werd dat VS goedkoper en sneller te bouwen zijn dan biremen, dan zou de schade meer meevallen alleen hier wordt je weer genaaid aangezien een volle biremen stad een stuk sneller opgebouwd is dan een volle VS stad.

M.a.w. als aanvaller wordt je met vuurschepen dubbel genaaid!!!!

De verdediger heeft ook nadelen en ik vind zelfs nog meer.

1. Als die in een kleinere of een minder actieve alliantie zit, mag die het al vergeten. Waardoor nieuwe spelers al bijna geen kans meer krijgen.

2. De verdediger heeft ook al het nadeel van de verassing van de aanvaller. Als hij op dat moment niet meer online kan komen wegens werk of zo, is de muur naar de vaantjes en kunnen enkel biremen nog iets betekenen.

3. Biremen zijn ook al trager dan vuurschepen wat ook een serieus nadeel is. Want als men biremen van een andere stad wil laten overkomen, komen die in vele gevallen later aan doordat Vs sneller zijn.

4. Als aanvaller kan je dit makkelijk omzeilen door zelf of met de alliantie verschillende steden aan te vallen. Dan wordt de Os verdeeld en is een stad minder sterk verdedigt.

5. Als je kijkt naar de stats van de werelden, zie je dat bij de gevechtspunten, meestal de aanvallende gevechtspunten van spelers en allianties groter zijn dan de defensieve gevechtspunten. Wat wil zeggen dat je als aanvallende speler statistisch gezien in het voordeel bent van de verdediger. Anders zouden verdedigers boven de aanvallers staan qua gevechtspunten. Hier en daar zie je een uitzondering van een goede deffer maar je moet naar het algemene plaatje kijken.
 
Bovenaan