• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het boerka verbod

DeletedUser

Gast
Naar aanleiding van dit bericht:


Acht op tien Nederlanders voor boerkaverbod

AMSTERDAM - Acht van de tien Nederlanders zijn voor een boerkaverbod. Vijftien procent is tegen, blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond.
Foto: AFP

In de donderdag verschenen integratienota kondigde minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) aan een nieuwe poging te wagen het verbod in te voeren.

Bij alle partijen is een meerderheid voor het verbod. Bij de PVV zijn de meeste voorstanders, daar is slechts een procent tegen.

Van de ondervraagden is 56 procent negatief over het Nederlandse integratiebeleid van de afgelopen tien jaar. Slechts elf procent is positief, ruim een kwart is neutraal en vijf procent weet het niet.

Het vorige kabinet probeerde overigens ook een boerkaverbod in te voeren, maar dat mislukte. Donner wil de wet op 1 januari 2013 in werking laten treden.



Ben jij voor het boerkaverbod? En waarom?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ten eerste waarom zou het verboden moeten zijn?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik ben voor een boerka verbod in publieke functies, maar in hun vrije tijd moeten mensen lekker zelf weten wat ze willen dragen.

In een publieke functie is het niet prettig om te praten met iemand wiens gezicht je niet kunt zien. Net zoals gesloten helmen verboden zijn in een publieke functie zouden boerka's en andere gezichtsbedekkingen dat ook moeten zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ja.

Zou jij het fijn vinden als je aan de kassa geholpen zou worden door een kassiere met een gesloten scooterhelm op? Of als je les zou krijgen van een lerares met een kartonnen zak over haar hoofd? Of als agenten over straat zouden gaan in een skimasker met zonnebril?

Ik zou me bij dat soort mensen niet op mijn gemak voelen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ja.

Zou jij het fijn vinden als je aan de kassa geholpen zou worden door een kassiere met een gesloten scooterhelm op? Of als je les zou krijgen van een lerares met een kartonnen zak over haar hoofd? Of als agenten over straat zouden gaan in een skimasker met zonnebril?

Ik zou me bij dat soort mensen niet op mijn gemak voelen.
Gaat het jou om de communicatie, of het op je gemak voelen?

Zouden mensen met een hanenkam en tatoeages ook niet voor de klas mogen staan? En mogen mensen met piercings in het gezicht geen cassiere worden?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ten eerste waarom zou het verboden moeten zijn?

Omdat het dragen van een boerka niet uit vrije wil gebeurt, daarnaast is het zelfs verboden in een aantal islamitische landen. Dus wat is het probleem?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Mensen communiceren met 2 vormen: non-verbale (zonder woorden) en verbale communicatie (woordbetekenis). Het grootste gedeelte bestaat uit non-verbale communicatie.
Een deel van die non-verbale communicatie bestaat uit de mimiek van het gezicht en lichaamstaal. Andere punten zijn intonatie of hoogte van de stem.

Ik vind een boerka belemmerd werken bij de communicatie tussen bijvoorbeeld ik en een boerka-drager. Lichaamstaal en vooral de ogen zeggen mij meer dan het verhaal dat ze mij vertellen.

Dus ik sluit me aan bij Pluisjen: In een privé gelegenheid moet je het zelf weten, maar in het openbaar niet.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Gaat het jou om de communicatie, of het op je gemak voelen?

Zouden mensen met een hanenkam en tatoeages ook niet voor de klas mogen staan? En mogen mensen met piercings in het gezicht geen cassiere worden?

Mag ook meestal niet bij bedrijven.
Zo heb je ook een verklaring van goed gedrag en vragen ze om nette kleding geen tatoes of piercing ect
(Niet zichtbaar). Dus ook geen zonnebril of een pet op;) Waarom dan wel een Boerka?

Ze hebben het licht gezien in Denhaag(A)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Omdat het dragen van een boerka niet uit vrije wil gebeurt, daarnaast is het zelfs verboden in een aantal islamitische landen. Dus wat is het probleem?
Heb je hier bewijs voor? Welke Islamitische landen verbieden de boerka?
En hoe weet je dat het dragen van een boerka niet uit vrije wil gebeurd?
Mensen communiceren met 2 vormen: non-verbale (zonder woorden) en verbale communicatie (woordbetekenis). Het grootste gedeelte bestaat uit non-verbale communicatie.
Een deel van die non-verbale communicatie bestaat uit de mimiek van het gezicht en lichaamstaal. Andere punten zijn intonatie of hoogte van de stem.

Ik vind een boerka belemmerd werken bij de communicatie tussen bijvoorbeeld ik en een boerka-drager. Lichaamstaal en vooral de ogen zeggen mij meer dan het verhaal dat ze mij vertellen.

Dus ik sluit me aan bij Pluisjen: In een privé gelegenheid moet je het zelf weten, maar in het openbaar niet.
Laatst sprak ik met een professor in de antropologie. Zij had les gegeven in Yemen en daar zat de hele klas vol met vrouwen die hun gezicht bedekten. De eerste dag, dacht ze, hoe ga ik die nou uit elkaar houden? Maar ze zag al gauw wie wie was. Inderdaad door de stem en door lichaamstaal. Door de houding, door allerlei manieren. Zij vond dat de boerka de communicatie niet belemmerd.
Ik ben benieuwd of je zelf wel eens gesproken hebt met een boerka-draagster?
En trouwens, bij de boerka zoals deze in Europa meestal gedragen word, zijn de ogen zichtbaar.
 

Araluen

Manticore
AW: Het boerka verbod

mijn mening:

ik vind dat mensen boerka's gewoon op straat mogen dragen, maar als je bijv. een interview moet doen (en dat weet je dan bijv. wel de dag van tevoren) dan mag het niet. of als je voor je werk veel moet praten, mag het ook niet.
op school mag het ook niet enz.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Heb je hier bewijs voor? Welke Islamitische landen verbieden de boerka?
En hoe weet je dat het dragen van een boerka niet uit vrije wil gebeurd?

In Turkije is het bijvoorbeeld niet toegestaan dat te dragen op openbare gebouwen zoals scholen. Wanneer dat hier wordt voorgesteld, is het gelijk een w kwalijke zaak.

Lees eens wat boeken over mensen die uit landen met een Islamitische regime zijn gevlucht. Dan kom je er snel genoeg achter dat het daar niet zo braaf en onschuldig is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

In Turkije is het bijvoorbeeld niet toegestaan dat te dragen op openbare gebouwen zoals scholen. Wanneer dat hier wordt voorgesteld, is het gelijk een w kwalijke zaak.

Lees eens wat boeken over mensen die uit landen met een Islamitische regime zijn gevlucht. Dan kom je er snel genoeg achter dat het daar niet zo braaf en onschuldig is.
Turkije is een seculier land, met scheiding van kerk en staat en al dat soort dingen. Het is geen Islamitisch land.

Ik vind in die boeken geen bewijs dat de vrouwen hier (want we hebben het in deze topic over het boerkaverbod in Nederland, niet in Saoudi Arabie) gedwongen worden om een boerka te dragen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Gaat het jou om de communicatie, of het op je gemak voelen?

Goed punt. Het gaat vooral om het communicatie probleem, het niet op je gemak voelen volgt daaruit.

Zouden mensen met een hanenkam en tatoeages ook niet voor de klas mogen staan? En mogen mensen met piercings in het gezicht geen cassiere worden?

Mensen met piercings in het gezicht worden gewoon keihard geweigerd bij het grootste deel van de winkels. Ik ken er genoeg die dat meegemaakt hebben.

Laatst sprak ik met een professor in de antropologie. Zij had les gegeven in Yemen en daar zat de hele klas vol met vrouwen die hun gezicht bedekten. De eerste dag, dacht ze, hoe ga ik die nou uit elkaar houden? Maar ze zag al gauw wie wie was. Inderdaad door de stem en door lichaamstaal. Door de houding, door allerlei manieren. Zij vond dat de boerka de communicatie niet belemmerd.

Als het "vanzelf" gebeurt wordt het een beetje problematisch wanneer je maar 5 minuten contact met zo iemand hebt. Alleen de ogen zijn niet genoeg om direct volledige non-verbale communicatie te kunnen hebben met iemand.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

In Turkije is het bijvoorbeeld niet toegestaan dat te dragen op openbare gebouwen zoals scholen. Wanneer dat hier wordt voorgesteld, is het gelijk een w kwalijke zaak.

Lees eens wat boeken over mensen die uit landen met een Islamitische regime zijn gevlucht. Dan kom je er snel genoeg achter dat het daar niet zo braaf en onschuldig is.

Het gaat er toch niet om hoe ze het doen in Turkije, maar hoe ze het in een westers land zoals het onze zouden doen, waar (dat zeggen ze toch) je alles mag doen/zeggen zolang je niemand kwaad doet.

(Ps: ik ben dus tegen het verbod :p)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Dus met een Boerka op een winkel beroven, zodat niemand je herkend.
is niemand kwaad doen? Ze lopen toch 24/7 met een Boerka op, dus je herkent ze zoiezo niet. Lijken na mijn idee allemaal op elkaar.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Als je om die reden boerka's gaat verbieden moet je bijvoorbeeld ook:
mutsen, pulls met een kap, eigenlijk alles waarmee je je hoofd kan bedekken verbieden

trouwens er zijn ook kleur verschillen in boerka's dus niet allemaal hetzelfde :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Als je om die reden boerka's gaat verbieden moet je bijvoorbeeld ook:
mutsen, pulls met een kap, eigenlijk alles waarmee je je hoofd kan bedekken verbieden

trouwens er zijn ook kleur verschillen in boerka's dus niet allemaal hetzelfde :p

Het grootste deel van deze dingen zijn dan ook niet toegestaan in publieke functies, enzo.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

hoe bedoel je? Mijn leerkrachten bijvoorbeeld (ook publieke functie) mogen dat allemaal dragen als zij daar zin in hebben
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

hoe bedoel je? Mijn leerkrachten bijvoorbeeld (ook publieke functie) mogen dat allemaal dragen als zij daar zin in hebben

Durf je een wetje te leggen van niet;) Ik wed 1000 euro met je.
Behalve als het een Moslim school is......
 
Bovenaan