• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het boerka verbod

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Weet je dat heel zeker? Ik heb nog nooit een leraar met een bedekt hoofd gezien namelijk, en voor zover ik weet heeft dat ook een hele goede reden.

Er zullen altijd uitzonderingen zijn binnen bedrijven, maar voor zover ik weet mogen leraren niet zomaar met hun hoofd verstopt lesgeven.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Goed punt. Het gaat vooral om het communicatie probleem, het niet op je gemak voelen volgt daaruit.

Mensen met piercings in het gezicht worden gewoon keihard geweigerd bij het grootste deel van de winkels. Ik ken er genoeg die dat meegemaakt hebben.

Als het "vanzelf" gebeurt wordt het een beetje problematisch wanneer je maar 5 minuten contact met zo iemand hebt. Alleen de ogen zijn niet genoeg om direct volledige non-verbale communicatie te kunnen hebben met iemand.
Maar bij piercings, tatoeages of hanenkamen komt er geen algemeen verbod.
In hoeverre kun je niet communiceren met een boerka-draagster? Er vanuitgaande dat ze goed Nederlands spreekt natuurlijk. Je kunt haar gewoon horen en ziet haar houding, de beweging van haar handen ed. Ik snap dat het niet optimaal is, met het gezicht ontbloot gaat het makkelijker en beter. Maar betekent dat dat er geen communicatie mogelijk is? Of minder goed?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Te weinig, naar mijn mening. Het gezicht moet open zijn, gezien de hoeveelheid uitdrukking die het maakt. Hoofddoekjes maakt me niet uit, piercings en hanenkammen ook niet, maar als ik met iemand praat wil ik wel zijn/haar gezicht kunnen zien.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Dus met een Boerka op een winkel beroven, zodat niemand je herkend.
is niemand kwaad doen? Ze lopen toch 24/7 met een Boerka op, dus je herkent ze zoiezo niet. Lijken na mijn idee allemaal op elkaar.
Dus ook maar alle nep-baarden verbieden? En pruiken. En petjes. En schmink.
Ik weet niet of er wel eens in Nederland een winkel beroofd is door iemand met een boerka. Als dat niet het geval is, dan is het ook onzin om te verbieden, dan is het symboolpolitiek.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Dus ook maar alle nep-baarden verbieden? En pruiken. En petjes. En schmink.
Ik weet niet of er wel eens in Nederland een winkel beroofd is door iemand met een boerka. Als dat niet het geval is, dan is het ook onzin om te verbieden, dan is het symboolpolitiek.

Ik denk dat we zo mensen op slechte ideeën zetten dus zwijg daar maar over, maar ik geef je wel gelijk
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Dus ook maar alle nep-baarden verbieden? En pruiken. En petjes. En schmink.
Ik weet niet of er wel eens in Nederland een winkel beroofd is door iemand met een boerka. Als dat niet het geval is, dan is het ook onzin om te verbieden, dan is het symboolpolitiek.

Het volgende wat ik schrijf is regelrecht van het "nieuws" vandaan geplukt;)

1. Waarom word de Boerka afgeschaft(Kort en simpel)
Een boerka, een islamitisch gewaad dat de vrouw helemaal bedekt, draagt volgens de partijen niet bij aan de integratie van vrouwen in de Nederlandse samenleving (Oftewel Westerse samenleving).

2. Hoezo een algemeen verbod in Nederland?
Volgens de christendemocraten schermen draagsters van een boerka zich te veel af van de Nederlandse samenleving. "Dat raakt onze veiligheid", zei CDA

3. Hoezo een algemeen verbod in Belgie?
kleding die het gehele lichaam en bijna het hele gezicht van islamitische vrouwen bedekt. (Dus zichtbaar)
22 april in met het verbod. België is dan het eerste Europese land met zo'n nationaal verbod,


4. Hoezo Boerka verboden in Frankrijk?
Vrouwen die het boerkaverbod trotseren kunnen een boete krijgen van 150 euro.Mannen die een vrouw dwingen een boerka of nikab te dragen kunnen een boete krijgen van maximaal 30.000 euro en een jaar gevangenisstraf. Als de vrouw minderjarig is, loopt die strafmaat op tot maximaal 60.000 euro boete en twee jaar cel.
De maatregel is volgens de Franse regering bedoeld om de vrouwenrechten te beschermen.


5. Overval Parijs met boerka.
PARIJS - Twee mannen gekleed in een boerka, de alles verhullende islamitische vrouwensluier, hebben zaterdag een postkantoor in een voorstad van Parijs overvallen. Ze gingen er met een buit van 4500 euro vandoor
Eenmaal binnen ontpopten de 'vrouwen' zich als twee mannelijke overvallers.Wel handig heb je geen Bivak muts meer nodig;)

6. Eerder uitkering Boerka?
Kamer lijkt voor stoppen uitkering bij boerka???????
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2091028/kamer-lijkt-stoppen-uitkering-bij-boerka.html
Gewoon simpel weg belachelijk een uitkering voor een Boerka, mogen wij hem ook nog gaan betalen ook voor je.


Soms kan de grens overschreden worden, wat nu het geval is. Wat mede door je Moslims Broeders te danken is.
Ik hoop hierbij al je vragen hebben te beantwoord en dat ik laat zien, dat ik ook voor een Boerka verbod ben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Turkije is een seculier land, met scheiding van kerk en staat en al dat soort dingen. Het is geen Islamitisch land.

Ik vind in die boeken geen bewijs dat de vrouwen hier (want we hebben het in deze topic over het boerkaverbod in Nederland, niet in Saoudi Arabie) gedwongen worden om een boerka te dragen.

Misschien geen Islamitisch regime. Denk je nou werkelijk serieus dat alle moslima's in Nederland zelf mogen bepalen of ze een boerka dragen of niet? Als je dat gelooft dan heb je gewoon oogkleppen op. Het is en blijft pure onderdrukking van het vrouwelijke geslacht. Want waarom hoeven mannen het niet te dragen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Het gaat er toch niet om hoe ze het doen in Turkije, maar hoe ze het in een westers land zoals het onze zouden doen, waar (dat zeggen ze toch) je alles mag doen/zeggen zolang je niemand kwaad doet.

(Ps: ik ben dus tegen het verbod :p)

Dus je bent voor de onderdrukking van vrouwen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Misschien geen Islamitisch regime. Denk je nou werkelijk serieus dat alle moslima's in Nederland zelf mogen bepalen of ze een boerka dragen of niet? Als je dat gelooft dan heb je gewoon oogkleppen op. Het is en blijft pure onderdrukking van het vrouwelijke geslacht. Want waarom hoeven mannen het niet te dragen.
Ik heb geen bewijs dat er vrouwen in Nederland gedwongen worden om het te dragen. En jij ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Het volgende wat ik schrijf is regelrecht van het "nieuws" vandaan geplukt;)

1. Waarom word de Boerka afgeschaft(Kort en simpel)
Een boerka, een islamitisch gewaad dat de vrouw helemaal bedekt, draagt volgens de partijen niet bij aan de integratie van vrouwen in de Nederlandse samenleving (Oftewel Westerse samenleving).

2. Hoezo een algemeen verbod in Nederland?
Volgens de christendemocraten schermen draagsters van een boerka zich te veel af van de Nederlandse samenleving. "Dat raakt onze veiligheid", zei CDA

3. Hoezo een algemeen verbod in Belgie?
kleding die het gehele lichaam en bijna het hele gezicht van islamitische vrouwen bedekt. (Dus zichtbaar)
22 april in met het verbod. België is dan het eerste Europese land met zo'n nationaal verbod,


4. Hoezo Boerka verboden in Frankrijk?
Vrouwen die het boerkaverbod trotseren kunnen een boete krijgen van 150 euro.Mannen die een vrouw dwingen een boerka of nikab te dragen kunnen een boete krijgen van maximaal 30.000 euro en een jaar gevangenisstraf. Als de vrouw minderjarig is, loopt die strafmaat op tot maximaal 60.000 euro boete en twee jaar cel.
De maatregel is volgens de Franse regering bedoeld om de vrouwenrechten te beschermen.


5. Overval Parijs met boerka.
PARIJS - Twee mannen gekleed in een boerka, de alles verhullende islamitische vrouwensluier, hebben zaterdag een postkantoor in een voorstad van Parijs overvallen. Ze gingen er met een buit van 4500 euro vandoor
Eenmaal binnen ontpopten de 'vrouwen' zich als twee mannelijke overvallers.Wel handig heb je geen Bivak muts meer nodig;)

6. Eerder uitkering Boerka?
Kamer lijkt voor stoppen uitkering bij boerka???????
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2091028/kamer-lijkt-stoppen-uitkering-bij-boerka.html
Gewoon simpel weg belachelijk een uitkering voor een Boerka, mogen wij hem ook nog gaan betalen ook voor je.


Soms kan de grens overschreden worden, wat nu het geval is. Wat mede door je Moslims Broeders te danken is.
Ik hoop hierbij al je vragen hebben te beantwoord en dat ik laat zien, dat ik ook voor een Boerka verbod ben.
1. waarom werkt het niet mee aan de integratie? En is dat uberhaupt nodig?
2. is het zo dat ze zich afschermen? Zo ja, hoe?
3. lijkt me geen argument om het hier ook te doen?
4. hoe worden die vrouwenrechten beschermd? Is het niet zo, dat wanneer een vrouw gedwongen word om een boerka te dragen, en er een boerka-verbod komt, die vrouw gedwongen word om thuis te blijven?
5. dus het is 1 keer voorgekomen in Frankrijk. En in Nederland? En in Belgie? En hoe vaak is er een overval gedaan door iemand met een nep-baard, een pruik, een clownkostuum?
6. ben ik met je eens, als je niet van plan bent om te werken moet je ook geen werkeloosheidsuitkering aanvragen. Maar dat is ook geen argument voor het verbod.

En welke grens is overschreden?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Dus je bent voor de onderdrukking van vrouwen?

Jij bent nu voor de onderdrukking van vrouwen want met deze wet onderdrukken ze alle vrouwen die een boerka willen dragen, en met de boerka af te schaffen gaat de l bestaande onderdrukking niet direct stoppen. Daar is het een groter probleem als alleen de boerka.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

1. waarom werkt het niet mee aan de integratie? En is dat uberhaupt nodig?
2. is het zo dat ze zich afschermen? Zo ja, hoe?
3. lijkt me geen argument om het hier ook te doen?
4. hoe worden die vrouwenrechten beschermd? Is het niet zo, dat wanneer een vrouw gedwongen word om een boerka te dragen, en er een boerka-verbod komt, die vrouw gedwongen word om thuis te blijven?
5. dus het is 1 keer voorgekomen in Frankrijk. En in Nederland? En in Belgie? En hoe vaak is er een overval gedaan door iemand met een nep-baard, een pruik, een clownkostuum?
6. ben ik met je eens, als je niet van plan bent om te werken moet je ook geen werkeloosheidsuitkering aanvragen. Maar dat is ook geen argument voor het verbod.

En welke grens is overschreden?

Algemeen
Zoiets heet aanpassen. De immigranten komen hierheen? er zijn 100rden andere landen in de wereld. Als je onze regeltjes niet zint, ga je toch naar een ander land? + Er zijn genoeg vluchtelingen in de wereld die bereidt zijn om wel aan te passen, dan krijgen zzij van mij voorrang;)

1. Intergratie, er zijn meer mensen op de Wereld dan de Boerka dragers;) Zo houden we het gene over, wat bereidt is om mee te werken.
2. Uh ja, Zie weinig van die Boerka Dragers op straat lopen, en als je ze ziet dan zie je mensen ze dood staren. Ofdat het een vreemde vogel is. Of je ziet ze alleen maar in hun eigen wijken lopen, waar iedereen een Boerka draagt.
3. Hoezo niet? Beter goed overgekopieerd dan fout bedacht :) (Oftewel we hebben nu al 3 standpunten)
4. Zodat ze in onze maatschappij(Waar wij zeggenschap over hebben) Niks meer tegen je wil in kan gebeuren. Wat in dit geval in Frankrijk nu aan de orde is met betrekking to de Boerka.
5. Weet niet, wat jij denkt hoeveel winkels al in heel Nederland per dag berooft worden? Moet je nagaan Frankrijk, of nagaan de hele wereld? Het is niet overal alleen maar zon kleur en manenschijn of hoe je het zegt.
Berovingen zijn ook kleding verstoppen in je tas of onder je shirt en of broek.
Het heet niet: lenen en niet meer terug geven;)
6. Dus ben jij voor een Boerka uitkering, you gotta be joking me.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Jij bent nu voor de onderdrukking van vrouwen want met deze wet onderdrukken ze alle vrouwen die een boerka willen dragen, en met de boerka af te schaffen gaat de l bestaande onderdrukking niet direct stoppen. Daar is het een groter probleem als alleen de boerka.

Je moet ergens beginnen om de onderdrukking tegen te gaan, anders veranderd er nooit wat. En ik kan me niet voorstellen dat vrouwen die voor zichzelf kunnen denken een boerka willen dragen. En dan heb ik het dus niet over de ja-knikkende vrouwen die alles braaf doen wat manlief wil.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik heb trouwens wel bewijs dat het niet zo is:http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieu...gen-nikab-werken-louter-averechts-rsquo.dhtml

Zo'n Hoogleraar kan dat wel leuk beweren, maar dat maakt het nog niet waar voor elke vrouw. In het artikel gaat het puur om de vrouwen in Nederland, die zich bekeert hebben. Oftewel vrouwen die oogkleppen op hebben en niet beseffen, dat zoiets ook tegen hun kan werken. En niet om vrouwen die wel degelijk gedwongen worden/werden.

Ik ken een meisje dat met haar ouders naar Islamitische landen ging. Uiteindelijk heeft zij zich zonder haar ouders te laten weten, zich bekeert tot de islam. Terwijl een aantal moslims (die ik ook ken), haar dat hebben afgeraden. Dit is precies een voorbeeld van een vrouw die niet weet wat voor ellende er zich afspeelt in het midden oosten, en zich gewoon dood leuk bekeert tot de islam...

Je kan dus met dit artikel helemaal niet bewijzen dat vrouwen niet gedwongen worden om een boerka of nikab te dragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Algemeen
Zoiets heet aanpassen. De immigranten komen hierheen? er zijn 100rden andere landen in de wereld. Als je onze regeltjes niet zint, ga je toch naar een ander land? + Er zijn genoeg vluchtelingen in de wereld die bereidt zijn om wel aan te passen, dan krijgen zzij van mij voorrang;)

1. Intergratie, er zijn meer mensen op de Wereld dan de Boerka dragers;) Zo houden we het gene over, wat bereidt is om mee te werken.
2. Uh ja, Zie weinig van die Boerka Dragers op straat lopen, en als je ze ziet dan zie je mensen ze dood staren. Ofdat het een vreemde vogel is. Of je ziet ze alleen maar in hun eigen wijken lopen, waar iedereen een Boerka draagt.
3. Hoezo niet? Beter goed overgekopieerd dan fout bedacht :) (Oftewel we hebben nu al 3 standpunten)
4. Zodat ze in onze maatschappij(Waar wij zeggenschap over hebben) Niks meer tegen je wil in kan gebeuren. Wat in dit geval in Frankrijk nu aan de orde is met betrekking to de Boerka.
5. Weet niet, wat jij denkt hoeveel winkels al in heel Nederland per dag berooft worden? Moet je nagaan Frankrijk, of nagaan de hele wereld? Het is niet overal alleen maar zon kleur en manenschijn of hoe je het zegt.
Berovingen zijn ook kleding verstoppen in je tas of onder je shirt en of broek.
Het heet niet: lenen en niet meer terug geven;)
6. Dus ben jij voor een Boerka uitkering, you gotta be joking me.....

Aanpassen is assimileren voor jou. Dat is voor veel Nederlanders zeker niet de ideale samenleving.

Je denkt dat je afschermen van de samenleving is, wanneer mensen naar je kijken? En in hun eigen wijken, waar iedereen een boerka draagt? Stel dat er zulke wijken zouden zijn, vind je dan dat je zulke vrouwen moet verplichten om een rondje door een andere wijk te lopen? En sowieso, wat heeft dat met een boerka te maken dan? De kinderen en de mannen zijn misschien ook wel alleen in die wijk, schermen die zich ook af?

Ja ja, en in de USA hebben de wapens en de doodstraf, zullen we dat ook maar even kopiëren en overnemen?

Nee ik ben niet voor een boerka uitkering, dat zeg ik toch niet?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Zo'n Hoogleraar kan dat wel leuk beweren, maar dat maakt het nog niet waar voor elke vrouw. In het artikel gaat het puur om de vrouwen in Nederland, die zich bekeert hebben. Oftewel vrouwen die oogkleppen op hebben en niet beseffen, dat zoiets ook tegen hun kan werken. En niet om vrouwen die wel degelijk gedwongen worden/werden.

Ik ken een meisje dat met haar ouders naar Islamitische landen ging. Uiteindelijk heeft zij zich zonder haar ouders te laten weten, zich bekeert tot de islam. Terwijl een aantal moslims (die ik ook ken), haar dat hebben afgeraden. Dit is precies een voorbeeld van een vrouw die niet weet wat voor ellende er zich afspeelt in het midden oosten, en zich gewoon dood leuk bekeert tot de islam...

Je kan dus met dit artikel helemaal niet bewijzen dat vrouwen niet gedwongen worden om een boerka of nikab te dragen.
Maar het maakt het ook niet onwaar voor iedere vrouw. Zij heeft onderzoek gedaan, met veel vrouwen gesproken, en iedere die zij sprak was goed geïntegreerd en werd niet gedwongen.
Hoe weet de overheid dat er vrouwen gedwongen worden? Is daar bewijs voor?

Ik snap niet precies wat je wilt zeggen met je bekeringsverhaal
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik draag een baard! Help ik wordt onderdrukt!

En pas wanneer ik mijn Gillette Fusion neem en mijn baard afscheer dan ben ik eindelijk verlost van de onderdrukking...

Of nee wacht eens even ik heb zelf gekozen om een baard te laten staan!

Dus zo ook kan een vrouw ervoor kiezen een burka te dragen of een hijaab (hoofddoek)!

- Wanneer een vrouw ervoor kiest om een naturist te worden en gezellig zonder kleren rond te lopen dan respecteren we haar keuze!
- Wanneer een vrouw ervoor kiest haar lichaam te bedekken en een boerka te dragen dan respecteren we haar keuze niet en noemen we haar "onderdrukt"!

Het westen heeft wel erg veel kapsones zeg. Doen alsof moslima's geen keuze hebben en dat ze dingen alleen onder onderdrukking doen!
Maar we zien zelf dat 2/3de van de bekeerlingen vrouwen zijn en we zien zelf dat zij er zelf voor kiezen hijaab of boerka te dragen, NIEMAND DIE HEN DWINGT OF ONDERDRUKT...

En nogmaals ik zeg niet dat er nooit onderdrukt wordt. Maar onderdrukking vind in elke samenleving plaats. Onder elke volk heb je wel zwarte schapen.
 
Bovenaan