• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het boerka verbod

DeletedUser11507

Gast
AW: Het boerka verbod

Aanpassen is assimileren voor jou. Dat is voor veel Nederlanders zeker niet de ideale samenleving.

Je denkt dat je afschermen van de samenleving is, wanneer mensen naar je kijken? En in hun eigen wijken, waar iedereen een boerka draagt? Stel dat er zulke wijken zouden zijn, vind je dan dat je zulke vrouwen moet verplichten om een rondje door een andere wijk te lopen? En sowieso, wat heeft dat met een boerka te maken dan? De kinderen en de mannen zijn misschien ook wel alleen in die wijk, schermen die zich ook af?

Ja ja, en in de USA hebben de wapens en de doodstraf, zullen we dat ook maar even kopiëren en overnemen?

Nee ik ben niet voor een boerka uitkering, dat zeg ik toch niet?

Ja vind ik ook niet verkeerd;) Gelijk keiharde maatregelen, iedereen denkt nu een beetje van ja ik mag doen wat ik wil. Er gebeurd toch niks als ik iemand neer steek, ja krijg ik misschien 2 jaar Cel(Op ze Top), weet je wat we vermoorden hem gelijk. Komt er maar 4 jaar bij.
Meestal krijg ik alleen maar voorwaardelijk en effe TBS(Minimum)

6 Jaar,
Of ik loop naar een agent ik scheld hem maar verrot want ik mag ze niet en ze doen me toch niks, hooguit dat ik een avond op het bureau kan zitten.

ik vind de doodstraf nog geen slechte optie, beter nog martelen(Extreme gevallen net als Bin Laden bijv) , wat ze in Marroko ook deden. Zeg zelf die man die bijv al die doden op ze geweten heeft in Bosnie, verdient geen gevangenis. Maar het ergste van het ergste. Hij martelde zelf ook. Viel me nog mee van Nederland dat nog niet 20 a 30 jaar celstraf kreeg. MAar echt levenslang. Maar wel gewoon een Buitenplaats voorzien met alle gemakken, zoals tv ect.
Gaan me belastingcenten ook weer heen^^

en die dictator in Egypte, bijv. Mag jezelf invullen;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Aanpassen is assimileren voor jou. Dat is voor veel Nederlanders zeker niet de ideale samenleving.

Je denkt dat je afschermen van de samenleving is, wanneer mensen naar je kijken? En in hun eigen wijken, waar iedereen een boerka draagt? Stel dat er zulke wijken zouden zijn, vind je dan dat je zulke vrouwen moet verplichten om een rondje door een andere wijk te lopen? En sowieso, wat heeft dat met een boerka te maken dan? De kinderen en de mannen zijn misschien ook wel alleen in die wijk, schermen die zich ook af?

Ja ja, en in de USA hebben de wapens en de doodstraf, zullen we dat ook maar even kopiëren en overnemen?

Nee ik ben niet voor een boerka uitkering, dat zeg ik toch niet?

Mensen die zijn bekeert doen dat uit vrije wil, dus als je onder die vrouwen een onderzoek doet is het niet zo vreemd dat je er dan achterkomt dat ze niet gedwongen worden om een boerka te dragen. Maar er zijn ook vrouwen die niet uit eigen wil een boerka of wat dan ook dragen. Niet voor niets bestaat er in Irak een vrouwenbeweging die opkomt voor de rechten van de vrouw.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik draag een baard! Help ik wordt onderdrukt!

En pas wanneer ik mijn Gillette Fusion neem en mijn baard afscheer dan ben ik eindelijk verlost van de onderdrukking...

Of nee wacht eens even ik heb zelf gekozen om een baard te laten staan!

Dus zo ook kan een vrouw ervoor kiezen een burka te dragen of een hijaab (hoofddoek)!

- Wanneer een vrouw ervoor kiest om een naturist te worden en gezellig zonder kleren rond te lopen dan respecteren we haar keuze!
- Wanneer een vrouw ervoor kiest haar lichaam te bedekken en een boerka te dragen dan respecteren we haar keuze niet en noemen we haar "onderdrukt"!

Het westen heeft wel erg veel kapsones zeg. Doen alsof moslima's geen keuze hebben en dat ze dingen alleen onder onderdrukking doen!
Maar we zien zelf dat 2/3de van de bekeerlingen vrouwen zijn en we zien zelf dat zij er zelf voor kiezen hijaab of boerka te dragen, NIEMAND DIE HEN DWINGT OF ONDERDRUKT...

En nogmaals ik zeg niet dat er nooit onderdrukt wordt. Maar onderdrukking vind in elke samenleving plaats. Onder elke volk heb je wel zwarte schapen.

Natuurlijk vind er overal onderdrukking plaats, de Nederlandse overheid onderdrukt haar eigen volk ook. Door een paspoort in te voeren waarbij je verplicht bent om een vingerafdruk af te geven.

- Wanneer een vrouw ervoor kiest om een naturist te worden en gezellig zonder kleren rond te lopen dan respecteren we haar keuze!

Sorry hoor, maar waarom doen moslims dan zo moeilijk als een vrouw weigert om een boerka of een andere hoofddeksel te dragen buitenhuis? In het algemeen zegt de Koran dat zij hun schoonheid niet mogen tonen in de aanwezigheid van vreemde mannen. Terwijl mannen wel gewoon bv hun haar mogen laten zien aan vreemde vrouwen... wat klopt hier niet aan....
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Het boerka verbod

Heb je hier bewijs voor? Welke Islamitische landen verbieden de boerka?
En hoe weet je dat het dragen van een boerka niet uit vrije wil gebeurd?
Laatst sprak ik met een professor in de antropologie. Zij had les gegeven in Yemen en daar zat de hele klas vol met vrouwen die hun gezicht bedekten. De eerste dag, dacht ze, hoe ga ik die nou uit elkaar houden? Maar ze zag al gauw wie wie was. Inderdaad door de stem en door lichaamstaal. Door de houding, door allerlei manieren. Zij vond dat de boerka de communicatie niet belemmerd.
Ik ben benieuwd of je zelf wel eens gesproken hebt met een boerka-draagster?
En trouwens, bij de boerka zoals deze in Europa meestal gedragen word, zijn de ogen zichtbaar.


Omdat ik persoonlijk weet heb van honderden moslimas die verplicht zijn van thuis uit om een boerka te dragen. Eens ze op school zijn ( waar het wel toegelaten is ) doen ze hem uit omdat men er zich niet goed bij voelt.
Ook omdat jonge meisjes " slagen " krijgen van grote broer en vader omdat ze hun boerka niet dragen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik het begrip voor beide partijen. Je zou ze mogen dragen vanwege geloofsovertuiging en Islamitische cultuur.
Maar ik aan de andere kant zou het verboden moeten worden omdat je iemands gezicht niet kan zien, wat erg 'irritant' is als publieke functie, bijvoorbeeld als secretaresse of achter de kassa.
Daarnaast kan een persoon ook een winkel overvallen met boerka aan. Want een boerka heeft hetzelfde effect als een bivakmuts en die zijn ook verboden. Daarom ben ik tegen.
groet,

Hironius
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Het boerka verbod

Het is gewoon een vorm van onderdrukking tegenover de vrouwen.


Punt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Omdat ik persoonlijk weet heb van honderden moslimas die verplicht zijn van thuis uit om een boerka te dragen. Eens ze op school zijn ( waar het wel toegelaten is ) doen ze hem uit omdat men er zich niet goed bij voelt.
Ook omdat jonge meisjes " slagen " krijgen van grote broer en vader omdat ze hun boerka niet dragen.

Kun jij mij een plaatje laten zien van wat die honderden meisjes moeten dragen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Dan krijgen we idd weer zo'n fijn voorbeeldje van "hard schreeuwen, geen idee waar ze het over hebben", want dan krijg je een plaatje van een meisje met een hoofddoekje.

Het is zo fijn om dezelfde mening te hebben als een horde schreeuwende malloten. Ondanks dat je een goeie beargumentatie hebt, gelooft niemand je wegens associatie met de onwetende meute.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Het boerka verbod

Excuseer mij, het is niet van onwetendheid dat ik mijn fout geplaatst heb.

Ken wel degelijk het verschil tussen hoofddoek en boerka.
Ik bedoelde hoofddoek maar schreef verkeerd neer omdat het gehele toppic over boerka ging en ik deze helemaal gelezen heb.

In mijn hoofd zat het goed, in mijn schrijven niet.

Maar gaan we nu of op deze fout ingaan of ga je mijn argument ontkrachten ?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Mensen die zijn bekeert doen dat uit vrije wil, dus als je onder die vrouwen een onderzoek doet is het niet zo vreemd dat je er dan achterkomt dat ze niet gedwongen worden om een boerka te dragen. Maar er zijn ook vrouwen die niet uit eigen wil een boerka of wat dan ook dragen. Niet voor niets bestaat er in Irak een vrouwenbeweging die opkomt voor de rechten van de vrouw.
Wanneer een vrouw bekeerd, betekent dat niet automatisch dat ze ook een hoofddoek gaat dragen. Laat staan een boerka. Jouw redenatie, dat wanneer iemand bekeerd uit vrije wil vast ook uit vrije wil een boerka gaat dragen, klopt daarom niet.
Hier in Nederland bestaan ook vrouwenbewegingen die opkomen voor de rechten van de vrouw. Betekent dat ook dat de vrouwen hier gedwongen worden om een broek te dragen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind een boerka verbod onzin. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij over straat gaat. Het argument dat iemand in een publieke functie geen boerka mag dragen, maar alleen privé gaat niet op. De dames die zo'n ding dragen mogen over het algemeen niet werken van hun man.
Het is ook geen onderdrukking van de vrouw, als het tegen de vrouw haar wil is, valt het eerder onder huiselijk geweld of mishandeling en zou er aangifte tegen de man gedaan moeten worden.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind een boerka verbod onzin. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij over straat gaat. Het argument dat iemand in een publieke functie geen boerka mag dragen, maar alleen privé gaat niet op. De dames die zo'n ding dragen mogen over het algemeen niet werken van hun man.
Het is ook geen onderdrukking van de vrouw, als het tegen de vrouw haar wil is, valt het eerder onder huiselijk geweld of mishandeling en zou er aangifte tegen de man gedaan moeten worden.

Dus je vind het geen erg dat meisjes hiertoe verplicht worden van thuis uit?
Een algemene boerka verbod zou hier in mijn ogen beter van toepassing zijn maar deze kan je onmogelijk controleren.
Ik ben wel geschrokken van jou reactie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Wanneer een vrouw bekeerd, betekent dat niet automatisch dat ze ook een hoofddoek gaat dragen. Laat staan een boerka. Jouw redenatie, dat wanneer iemand bekeerd uit vrije wil vast ook uit vrije wil een boerka gaat dragen, klopt daarom niet.
Hier in Nederland bestaan ook vrouwenbewegingen die opkomen voor de rechten van de vrouw. Betekent dat ook dat de vrouwen hier gedwongen worden om een broek te dragen?

Ten eerste heb ik nooit gezegd dat vrouwen die bekeert zijn, ook allemaal een hoofddoek of boerka gaan dragen. Ten tweede ging het om het artikel dat jij mij liet zien, daarin stond dat de meeste mensen in Nederland met een boerka, bekeerlingen zijn en het dus uit vrije wil doen. En daar had ik kritiek op, omdat het onderzoek helemaal niks bewijst.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind een boerka verbod onzin. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij over straat gaat. Het argument dat iemand in een publieke functie geen boerka mag dragen, maar alleen privé gaat niet op. De dames die zo'n ding dragen mogen over het algemeen niet werken van hun man.
Het is ook geen onderdrukking van de vrouw, als het tegen de vrouw haar wil is, valt het eerder onder huiselijk geweld of mishandeling en zou er aangifte tegen de man gedaan moeten worden.

Huiselijk geweld of mishandeling kun je het niet noemen, aangezien het gebaseerd is op een geloof en dus grootschalig voorkomt. En een vrouw die van haar man niet mag werken is ook gewoon onderdrukking.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Huiselijk geweld of mishandeling kun je het niet noemen, aangezien het gebaseerd is op een geloof en dus grootschalig voorkomt. En een vrouw die van haar man niet mag werken is ook gewoon onderdrukking.

Het aantal vrouwen in Nederland dat een boerka draagt ligt naar schatting op 150. Dat is voor mij al een reden om het niet te verbieden, maarja voor onze huispopulist Wilders is het weer een fijn onderwerp om tegen de islam aan te schoppen.
En wat het niet mogen werken van vrouwen, er zijn genoeg westerse vrouwen die niet mogen werken van hun man. Alleen wordt daar geen heisa van gemaakt omdat die geen hoofddoek of boerka dragen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Omdat ik persoonlijk weet heb van honderden moslimas die verplicht zijn van thuis uit om een hoofddoek te dragen. Eens ze op school zijn ( waar het wel toegelaten is ) doen ze hem uit omdat men er zich niet goed bij voelt.
Ook omdat jonge meisjes " slagen " krijgen van grote broer en vader omdat ze hun hoofddoek niet dragen.
Punt is, je kunt het dragen van een hoofddoek niet vergelijken met het dragen van een boerka. Bijna alle Moslims zijn ervan overtuigd dat een hoofddoek moet, daarom zullen er vast gevallen zijn van broers of vaders die het hun zus/dochter verplichten.
Daarentegen zijn er maar weinig Moslims die vinden dat de boerka moet. Uit onderzoek is gebleken dat juist veel Marokkanen en Turken het moeilijk vinden wanneer hun dochter of zus een boerka gaat dragen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ten eerste heb ik nooit gezegd dat vrouwen die bekeert zijn, ook allemaal een hoofddoek of boerka gaan dragen. Ten tweede ging het om het artikel dat jij mij liet zien, daarin stond dat de meeste mensen in Nederland met een boerka, bekeerlingen zijn en het dus uit vrije wil doen. En daar had ik kritiek op, omdat het onderzoek helemaal niks bewijst.
Sorry, ik heb je reactie verkeerd begrepen. Het onderzoek is niet uitgevoerd onder mensen die bekeerd zijn, maar onder mensen die een boerka dragen. Daaruit blijkt dat toevallig de meeste mensen die dat doen, van Nederlandse afkomst zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het boerka verbod

Ik vind een boerka verbod onzin. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij over straat gaat. Het argument dat iemand in een publieke functie geen boerka mag dragen, maar alleen privé gaat niet op. De dames die zo'n ding dragen mogen over het algemeen niet werken van hun man.
Het is ook geen onderdrukking van de vrouw, als het tegen de vrouw haar wil is, valt het eerder onder huiselijk geweld of mishandeling en zou er aangifte tegen de man gedaan moeten worden.
Dus hoewel je zegt dat vrouwen het vrijwillig kunnen dragen, denk je nog steeds dat er sowieso een man is die hen dingen verbied, zoals werken? Kan het niet zijn dat een vrouw die boerka draagt, kiest om niet te werken?
Ben het overigens niet eens met dikgedrukte.
 
Bovenaan