• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het grote geloofsdiscussietopic

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Toeval is wel iets beperkt, want kijk we hebben 5 vingers wat een toeval zeg, neen dus, dit is omdat het handiger is,
Dit het evolutie. Dit beperkt toeval niet.
he kijk we hebben ogen boven ons neus, dit is geen toeval, maar meer omdat het mooier is.
'mooier zijn' is jou mening. als iedereen ogen onder zijn/haar neus zou hebben zou je dat waarschijnlijk mooi vinden, aangezien dat standaard is. Dit is toevallig wel toeval, als de eerste levensvormen hun ogen hadden 'geevolueert' onder hun ogen, zou dit nu een standaard eigenschap zijn in elke levensvorm.

Er zijn nog veel andere dingen dat jij toeval noemt, alhoewel het niet zo is, maar hoe kun je de video's de afbeeldingen en de gebeurtenissen ontkennen waarbij de Islam word bewezen.
De meeste dingen noemde ik geen toeval, maar gaf ik tegenargumenten voor. En de overige 1 of 2 dingen noemde ik toeval ja.


Nog een argument: Die gulde snee van de wereld argument slaat nergens op. als de meer ontwikkelde vorm van mensen op amerika was gevormt zag de wereldkaart er anders uit. En aangezien de wereldkaart veel jonger is dan de koran is er dus later bij bedacht dat mekka de gulde snee van de wereld is (hoewel dit helemaal niet waar was 2000 jaar geleden, aangezien de tektonische plaat waar mekka op ligt toen ongeveer 100 km meer naar rechts (afgaand van de moderne wereldkaart) lag.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Je zei op het eerste puntje dat het geen toeval was maar een evolutie, maar dat is fout, want voor jullie is de eerste mens gekomen vanuit een aap, maar deze aap had al 5 vingers, dus is het geen evolutie van de hand qua vingers.

En jij noemt wel alles toeval.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Je zei op het eerste puntje dat het geen toeval was maar een evolutie, maar dat is fout, want voor jullie is de eerste mens gekomen vanuit een aap, maar deze aap had al 5 vingers, dus is het geen evolutie van de hand qua vingers.
Ja maar denk eens meer terug in de tijd ;) Voor de aapmensen. 5 vingers hebben we gekregen door evolutie.

En jij noemt wel alles toeval.
Nee Het enige wat is zeg is dat toeval vaak voorkomt. En dat je ogen boven je neus zit is toeval. Zoals ik zei hebben de eerste levensvormen die evolueerde hiervoor gekozen. (ze hadden geen bewustzijn, dus 'kiezen' kondez ze niet echt)
Als dit anders was verlopen was deze hele wereld zoals wij hem kennen anders. Dat dit die evolutie zo is gegaan was toeval. Elke andere vorm die had kunnen plaatsvinden had een even grote kans als deze.


Als je engels goed begrijpt zou je dit eens kunnen doorlezen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Maar wat jij zegt is gewoon doorgaans fout, want toeval is iets dat 1/10 kans heeft.

Dus de bewijzen die ik tot nu toe heb gemeld is geen toeval, maar juist een feit.

Ik weet het niet meer, maar iemand had gemeld dat die wolk toeval is en dat hij een monster of iets anders in een wolk ziet, maar wat hij ziet is wat hij denkt en zich inbeeld, maar bij hetgeen dat ik heb laten zien, is geen wolk dat jouw iets laat inbeelden, maar iets laat lezen of opmerken over de realiteit.

Ik zal in de weekend met versen mischien komen, maar ik heb iets vandaag ontdekt op school door mijn leerkracht van Islam, maar nu heb ik geen tijd en daarom zal ik mijn tijd in de weekend goed gebruiken voor dit topic.

Ik heb wel een site gevonden, maar niet echt steunt op de Koran, maar mischien is het de eerste stappen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Maar wat jij zegt is gewoon doorgaans fout, want toeval is iets dat 1/10 kans heeft.

Dus de bewijzen die ik tot nu toe heb gemeld is geen toeval, maar juist een feit.

Ik weet het niet meer, maar iemand had gemeld dat die wolk toeval is en dat hij een monster of iets anders in een wolk ziet, maar wat hij ziet is wat hij denkt en zich inbeeld, maar bij hetgeen dat ik heb laten zien, is geen wolk dat jouw iets laat inbeelden, maar iets laat lezen of opmerken over de realiteit.

Ik zal in de weekend met versen mischien komen, maar ik heb iets vandaag ontdekt op school door mijn leerkracht van Islam, maar nu heb ik geen tijd en daarom zal ik mijn tijd in de weekend goed gebruiken voor dit topic.

Ik heb wel een site gevonden, maar niet echt steunt op de Koran, maar mischien is het de eerste stappen.
Toeval is niet iets wat 10% kans heeft. :rolleyes:

Op die texten zal ik met smart wachten ^^
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

k weet het niet meer, maar iemand had gemeld dat die wolk toeval is en dat hij een monster of iets anders in een wolk ziet, maar wat hij ziet is wat hij denkt en zich inbeeld, maar bij hetgeen dat ik heb laten zien, is geen wolk dat jouw iets laat inbeelden, maar iets laat lezen of opmerken over de realiteit.

Eh, zelfde principe. Die wolk zie je ook voornamelijk dingen in omdat je ze graag wil zien. Ik zie het er namelijk niet in, tenzij ik heel hard met mijn ogen knijp en mijn best doe om het er in te zien, want het zijn gewoon wolken.
 

DeletedUser2932

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Toeval is wel iets beperkt, want kijk we hebben 5 vingers wat een toeval zeg, neen dus, dit is omdat het handiger is, he kijk we hebben ogen boven ons neus, dit is geen toeval, maar meer omdat het mooier is.

Er zijn nog veel andere dingen dat jij toeval noemt, alhoewel het niet zo is, maar hoe kun je de video's de afbeeldingen en de gebeurtenissen ontkennen waarbij de Islam word bewezen.

Dat je ogen boven je neus zitten is meer praktisch dan mooi. Ga maar na wat er gebeurt op het moment je verkouden bent.......

Deze praktische oplossing is een gevolg van evolutie, net als dat bij de eerste wezens die het land opgingen er na verloop van tijd iets vergelijkbaars als poten aankwamen omdat dat wat praktischer is als vinnen, etc. etc. Hierbij zijn alle zaken die in ons voordeel waren om boven aan de voedselketen te komen staan, louter toeval geweest.

Terugkomend op je 5 vingers, ook dit is louter toeval. Ga maar na... gebruik je ze alle vijf? Of is het dat je je pink alleen gebruikt om evenwicht te geven als je een glas drinken neemt(waarschijnlijk hou je 'm omhoog)
Ben geen bioloog, maar de voordelen van 5 vingers ten opzichte van 4 zie ik niet.

Begrijp me goed, ik ontken niet of God, Allah, Elvis of wie dan ook bestaat. Maar ik heb ook geen bewijs dat het wel zo is.

Geloof is wat het woord al zegt, een gedachte. Mijn kinderen geloven in Sinterklaas. Bestaat die dan ook echt ook al is er geen bewijs voor?
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Het voornaamste voordeel dat wij hebben (en een van de redenen dat we kunnen doen wat we kunnen en de rest van het dierenrijk niet) is de opstelling van onze vingers; wij hebben een duim. De rest heb je niet zo super hard nodig (met vier vingers red je het wel, als je je duim maar hebt) maar het is wel een praktisch aantal.

En handigheid is inderdaad iets wat je gedurende de evolutie zal verbeteren, dat is het voornaamste idee. Dus inderdaad, 5 vingers is zo gegroeid omdat het handig is. En ogen boven je neus ook.

Evolutie is niet puur toeval, evolutie is 10,000,000 combinaties opbouwen door toevalligheid en geluk, en vervolgens de 9,999,999 combinaties die niet werken weer verwijderen en verder gaan met degene die wel goed is.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Het voornaamste voordeel dat wij hebben (en een van de redenen dat we kunnen doen wat we kunnen en de rest van het dierenrijk niet) is de opstelling van onze vingers; wij hebben een duim. De rest heb je niet zo super hard nodig (met vier vingers red je het wel, als je je duim maar hebt) maar het is wel een praktisch aantal.

En handigheid is inderdaad iets wat je gedurende de evolutie zal verbeteren, dat is het voornaamste idee. Dus inderdaad, 5 vingers is zo gegroeid omdat het handig is. En ogen boven je neus ook.

Evolutie is niet puur toeval, evolutie is 10,000,000 combinaties opbouwen door toevalligheid en geluk, en vervolgens de 9,999,999 combinaties die niet werken weer verwijderen en verder gaan met degene die wel goed is.
Precies, toeval samen met evolutie verklaren onze 5 vingers, en de plaatsing van onze ogen en neus. Evolutie is niet puur toeval, maar zonder toeval is er geen evolutie.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

lode dat je godsdiensten af wil kraken oke geef ik niets om
doe het niet hier op het forum. ik ben zelf niet zwaargelovig maar er zijn mensen die dat wel zijn. houd aub respect voor hun en tegenover hun geloof;)

Ik kraak absoluut geen geloven af.
Ik kom gewoon met een mooie paradox die bewijst dat god niet almachtig is, of meer dat iets niet almachtig kan zijn.
Ik geloof zelf in een god, maar niet op de manier waarop andere het geloven, ik geloof zoals ik dat zelf fijn vindt, en zoals ik denk dat het is>
Ik geloof wel degelijk in een hogere macht, die oerknal is toch niet uit het niets gekomen, bovendien is ook de oerknal wetenschappelijk omstreden.
Echter, als je zelf fouten maakt, moet je niet god de schuld geven, maar hem op je blote knieën smeken om vergiffenis.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Echter, als je zelf fouten maakt, moet je niet god de schuld geven, maar hem op je blote knieën smeken om vergiffenis.

Wat is dan het praktisch nut van smeken om vergiffenis, wanneer het niet oppermachtig is. Klinkt nogal hypocriet
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Ik geloof in mezelf, en dat is genoeg ;D
 

DeletedUser6513

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

ik hou het zoals het is. en ik ga het niet veranderen. dan snap ik er niets meer van:)
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Mijn leerkracht had niet veel tijd, maar hij heeft wel heel snel een antwoord gegeven. Hij heeft gezegd, de steen die werd gemaakt is door God, dus deze steen is zo sterk, maar God heeft het toch kunnen doen, dus God is de Almachtige.

Willen jullie ook verzen, maar jullie zullen zeggen dat het off-topic is, want het geeft geen antwoord op je redenering, maar wel bewijzen.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Mijn leerkracht had niet veel tijd, maar hij heeft wel heel snel een antwoord gegeven. Hij heeft gezegd, de steen die werd gemaakt is door God, dus deze steen is zo sterk, maar God heeft het toch kunnen doen, dus God is de Almachtige.

Willen jullie ook verzen, maar jullie zullen zeggen dat het off-topic is, want het geeft geen antwoord op je redenering, maar wel bewijzen.

de steen was sterk? Overtuigend.. ;)

versjes zijn niet off topic, het is een argument dat god almachtig is.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Mijn leerkracht had niet veel tijd, maar hij heeft wel heel snel een antwoord gegeven. Hij heeft gezegd, de steen die werd gemaakt is door God, dus deze steen is zo sterk, maar God heeft het toch kunnen doen, dus God is de Almachtige.

Willen jullie ook verzen, maar jullie zullen zeggen dat het off-topic is, want het geeft geen antwoord op je redenering, maar wel bewijzen.

:confused::rolleyes:

Als god het heeft kunnen doen, is de steen dus niet zo zwaar.

Wel, god maakt die steen, en gaat daarna trainen, waardoor hij sterk genoeg is!

Mooi:)
Lolz!
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Wel, god maakt die steen, en gaat daarna trainen, waardoor hij sterk genoeg is!

Behalve dat ie dan niet almachtig is, omdat ie nog machtiger kan worden :p

De steen die werd gemaakt is door God, dus deze steen is zo sterk, maar God heeft het toch kunnen doen, dus God is de Almachtige.

Dat is echt een nonargument van heb ik jou daar. Het kan niet, dus het kan toch, dus god is almachtig. Daar kun je inderdaad niets tegen in brengen, want het slaat gewoon nergens op.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Behalve dat ie dan niet almachtig is, omdat ie nog machtiger kan worden :p



Dat is echt een nonargument van heb ik jou daar. Het kan niet, dus het kan toch, dus god is almachtig. Daar kun je inderdaad niets tegen in brengen, want het slaat gewoon nergens op.

note 1: Goeie ^^
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Ik heb het slecht genoteerd denk ik.

Ik bedoelde: God maakt deze steen die zo zwaar is, maar als deze steen zo zwaar is het nog steeds gemaakt door God, dus als God dit machtige steen maakt is God veel machtiger dan je denkt.

Of neem de Big Bang theorie. Deze kan toch niet uit het niets ontstaan en daarom is het dus van andere materie ontstaan en deze is ook uit een andere materie ontstaan,...Maar uiteindelijk is er een oorspronkelijke materie die niet uit een andere materie is ontstaan, dus daarom is er maar 1 verklaring en deze is dat God het heeft gedaan.
 
Bovenaan