• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het grote geloofsdiscussietopic

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Dit is echt een zinloze discussie.
God is almachtig en wat voor nut heeft die steen ?
God is in de eerste plaats Liefde en heeft de mens met zijn liefde gemaakt dus wees blij dat God van je houdt. Je stelling trekt op niets want je gaat er al van uit dat God niet almachtig is en daardoor kom je met deze stelling.

Het is als het begin van de aarde.
Ik ben christen en geloof in God dus ik geloof ook dat God de aarde heeft gemaakt. Sommige mensen geloven in de oerknal maar hoe kan er nu uit het niets een knal ontstaan ?

Het hele ding gaat over geloof en die steen heeft er echt niets mee te maken.
Je gelooft in God of je gelooft er niet in. Maar ik bid voor jullie allen dat jullie toch God mogen leren kennen want het is heerlijk om te leven onder God's heerschappij.

Je begon al uit je eigen denken dat God niet bestaat en maakt dit hele ding gewoon belachelijk naar mijn mening.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Dit is echt een zinloze discussie.
God is almachtig en wat voor nut heeft die steen ?
God is in de eerste plaats Liefde en heeft de mens met zijn liefde gemaakt dus wees blij dat God van je houdt. Je stelling trekt op niets want je gaat er al van uit dat God niet almachtig is en daardoor kom je met deze stelling.

Het is als het begin van de aarde.
Ik ben christen en geloof in God dus ik geloof ook dat God de aarde heeft gemaakt. Sommige mensen geloven in de oerknal maar hoe kan er nu uit het niets een knal ontstaan ?

Het hele ding gaat over geloof en die steen heeft er echt niets mee te maken.
Je gelooft in God of je gelooft er niet in. Maar ik bid voor jullie allen dat jullie toch God mogen leren kennen want het is heerlijk om te leven onder God's heerschappij.

Je begon al uit je eigen denken dat God niet bestaat en maakt dit hele ding gewoon belachelijk naar mijn mening.
Goden zijn verklaringen voor het onmogelijke, en brengen hoop.

Aan de andere kant, als goden nooit bedacht waren was er zo goes als bijna nooit oorlog. Geloof heeft vele oorlogen als gevolg gehad.


PS: Die steen paradox is een ijzersterk bewijs tegen het bestaan van een almachtige god.

Maar goed, het is toch een verloren zaak om gelovigen te laten geloven dat er geen god bestaat, omdat ze wetenschappelijk bewijs niet zien. Ik heb niks tegen gelovigen, maar doe alsjeblieft niet alsof de wetenschap dingen niet kan verklaren. Dus we weten nog niet alles over de oerknal, en het klopt dat iets niet uit niets kan komen, maar als jullie met feiten gaan komen moeten jullie ze ook accepteren. God kan dus ook niet iets uit niets maken, en de originele verhalen zeggen toch echt dat god zomaar dieren en mensen op de aarde neer zette. uit het niets.
Verklaar eerst maar alle fossielen die gevonden zijn, waar de bijbel niks over vermeld.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

natuurlijk kan wetenschap allerlei dingen bewijzen maar je moet je ook beseren op juiste gegevens. dat even terzijde.

Natuurlijk is het waar dat geloof veel oorlogen heeft veroorzaakt maar ik zal je zeggen dat het geloof vooral misbruikt is geweest. Het fundament van het christelijke geloof is dat er juist liefde moet zijn en dus geen oorlog. Veel is echter foutgelopen toen de instelling kerk (en ja dan heb ik het over de rooms-katholieke kerk) zo machtig was doordat er zoveel gelovingen waren. Dit is gewoon misbruikt en de leiders van de kerk waren geloof me maar niet allen zo heel erg gelovig maar vaak uit op macht. De dijbel zal altijd geweld veroordelen en liefde prediken dus oorlog vanwege het geloof daar ben ik het niet mee eens zeker niet als je het juiste geloof hebt. Dat de koran de heilige oorlog heeft en alle niet gelovigen wil uitroeien zie ik dan ook als geen goed geloof.

nu ben ik van het onderwerp aan het afwijken dus terug on topic

Volgens mij geloog je zelf gewoon niet in God en ga je met deze rare stelling helamaal niets kunnen bewijzen. Waarom zou God een steen maken die hij niet kan optillen. Wie zegt trouwens dat je een steen moet optillen met spierkracht ? Het lichamelijke is een weerspiegeling van het geestelijke.
Dat geloof ik en hoe zwaar je die steen ook maakt in gewicht dat maakt niet uit want God kan deze steen maken en optillen tegelijk.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Als ie em kan tillen, heeft ie geen steen gemaakt die hij niet kan tillen, dus is ie niet almachtig. Wat deze paradox bewijst is simpelweg dat er niet zoiets is als "almachtig" omdat het begrip met zichzelf tegenstrijdig is.

Tevens kun je in de wiskunde iets uit niets maken door een lege verzameling te nemen (dat is niets) en vervolgens de superset daarvan te nemen (dat is een verzameling met daarin de lege verzameling... een verzameling met 1 element)

Verder vind ik het nog steeds interessant om argumenten te horen waarom het belachelijk is dat materie uit niets ontstaat of altijd al geweest is, maar heel logisch dat een veel complexer iets als een god wél uit niets kan ontstaan of er altijd al geweest is ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Ja maar hier komt het misschien vreemde voor jullie ongelovigen.
Wat zien jullie als ontilbaar ?
Jullie kijken vooral naar hetgene wat je kan zien en bekijken de staan als laten we zeggen een blok van 1000 ton wat geen enkel persoon op zn eentje kan tillen. Dit gaat dan over het lichaamelijke. Maar wie zegt dat je de steen niet kan tillen in het geestelijke leven ?

nu zeg je mss dat de steen dan nog altijd ontilbaar is in het lichaamelijke en dus God niet almachtig is maar een appel is geen peer en je kan ook niet tegelijk vooruit en achteruit stappen. Het begrip almachtig is dus idd wat omslachtig.

Er zal altijd discussie blijven tussen gelovigen en niet gelovigen maar als christen zie ik het wel als mijn taak om jullie toch wat over God te laten nadenken en jullie erover te informeren. De keuze moet je zelf maken. Ik heb ook nog een hele hoop vragen over God enzo maar het duurt een mensenleven om God te leren kennen ;) en zelfs nog langer maar God kent ons beter als wijzelf.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Het gaat niet om hoe je een steen tilt, de hele steen is irrelevant voor de paradox. Het gaat er om dat je een begript hebt dat betekent "kan alles doen" en dat je een eenvoudige paradox kunt maken door te stellen "schep iets dat je zelf niet kunt bewerken", omdat ie alles kan moet ie et kunnen scheppen, maar omdat ie alles kan moet ie et kunnen bewerken, en dat is in tegenspraak met elkaar, dus almachtig bestaat niet.

Verder wil ik jou graag na laten denken over het Vliegend Spaghetti Monster, dat is namelijk ook een zeer interessante god en het is misschien verhelderend als je zijn gospel ook een keer leest, tis een erg interessant boek. Een stuk minder droog dan de bijbel ook :p
 

DeletedUser2932

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Ja maar hier komt het misschien vreemde voor jullie ongelovigen.
Wat zien jullie als ontilbaar ?
Jullie kijken vooral naar hetgene wat je kan zien en bekijken de staan als laten we zeggen een blok van 1000 ton wat geen enkel persoon op zn eentje kan tillen. Dit gaat dan over het lichaamelijke. Maar wie zegt dat je de steen niet kan tillen in het geestelijke leven ?

nu zeg je mss dat de steen dan nog altijd ontilbaar is in het lichaamelijke en dus God niet almachtig is maar een appel is geen peer en je kan ook niet tegelijk vooruit en achteruit stappen. Het begrip almachtig is dus idd wat omslachtig.

Er zal altijd discussie blijven tussen gelovigen en niet gelovigen maar als christen zie ik het wel als mijn taak om jullie toch wat over God te laten nadenken en jullie erover te informeren. De keuze moet je zelf maken. Ik heb ook nog een hele hoop vragen over God enzo maar het duurt een mensenleven om God te leren kennen ;) en zelfs nog langer maar God kent ons beter als wijzelf.

Doe je hierbij dan ook aan zelfreflectie?
Jij wil ons graag informeren en overtuigen van je gelijk. Dit is je goed recht overigens. Maar, leg de stelling ook eens tegen je eigen overtuiging aan. Is dit dan de juiste overtuiging die je hebt.
Of steek je liever je hoofd in het zand en doe je het per direct af als nonsens en een probeersel om God af te kraken?
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Ik heb gisteren een site geplakt, maar hoe kan je dan zoveel wetenschappelijk feiten in de Koran door de ogen zien.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Ik heb gisteren een site geplakt, maar hoe kan je dan zoveel wetenschappelijk feiten in de Koran door de ogen zien.

Zoals ik zei, dat zijn hele zwakke argumenten.

Allah maakt mensen uit een bloedprop, bloedprop is hetzelfde woord als bloedzuiger (in arabisch) en in de 1e 2 weken van ons bestaan (als foetus) lijken we op een vbloedzuiger DUS heeft allah alle mensen geschapen.
Dit is een argument van die site... dat zijn geen feiten, ik kan die site ook niet serieus nemen.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Een hoop van die dingen kunnen ook het gevolg zijn van "goed gegokt" of simpelweg onderzoek. Islamieten zijn altijd al meer van de wetenschap geweest (een goede eigenschap) en het is niet heel erg vreemd om te denken dat ze misschien gewoon vrouwen met een miskraam bestudeerd hebben, en op die manier toch wel enige informatie hebben weten te verzamelen over de ontwikkeling van een foetus.

Je hoeft geen echo te doen om een baby te zien als je genoeg vrouwen met een miskraam verzamelt, of genoeg dode zwangere vrouwen opensnijdt.

En voor een hoop van die feiten lijkt te gelden dat het niet bijzonder diepgaand genoteerd is, meer op het niveau van "we zien een verband tussen de stand van de maan en de hoogte van het water... allah heeft die twee vast verbonden"

En dan wordt later achterhaalt hoe de getijden werken, en dan is het "ah kijk, dat stond al in de koran".
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Beiden van jullie spreken tekort, want jullie nemen, maar 2 argumenten en denken er verkeerd over, want ten eerste skully, zo bedoelt men het niet, in de Koran zegt men dat we erop lijken voor de embryo fases.

Er zijn 130 tot nu toe gevonden bewijzen, en er word door jullie gezegd dat het een gok is, maar je kunt toch niet zoveel gokken en zeker niet als het een denkvraag is.

En Pluisjen een zwangere vrouw opensnijden doe je toch niet, dat heeft niemand gedaan in dienst van de Islam, maar als er gekken zijn die zich nu als moslim verklaren is het een ander probleem, want dat zijn dan hypocrieten, maar in die tijd deed men niet echt zo iets hoor, maar oke ik neem jouw stelling aan en hoe ga je de andere bewijzen afbreken?
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Pffft, omdat ik toch niks te doen heb.

"Hij heeft de twee zeeën gescheiden, die elkaar ontmoeten. Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren". (Qur'an 55:19 en 20).

Triviaal. Iedereen kan zien dat er een barriere is tussen zout en zoet water, anders zouden we namelijk allemaal de pijp uit gaan. Gezien er geen bewijs geleverd is, is het dus een gevalletje "duh".

"Voorwaar, degenen die niet in Onze Tekenen geloven zullen Wij in het Vuur leiden. Telkens wanneer hun huiden hellemaal afgebrand zijn, zullen wij die door andere huiden vervangen, zodat zij de bestraffing proeven. Zeker, Allaah is Almachtig, Alwijs". (Qur'an 4:56).

Brandwonden bestaan al heel lang, dus mensen die derdegraads wonden hebben en de pijn niet meer voelen ongetwijfeld ook, als je er daar een paar van hebt is het vast niet lastig om de link te leggen dat als je huid helemaal afgebrand is, je niks meer voelt.

Verder is het een dreigement en "je huid afbranden, terug laten groeien, en dan weer afbranden" klinkt een stuk enger dan "je huid licht schroeien zodat het pijn doet, maar je niet gevoelloos wordt"

"En Wij hebben het ijzer neergezonden. Daarin is geweldige kracht en veel nuttigheid voor mensen". (Qur'an 57:25).

Er staat nergens neergezonden van waar, en "het is neergezonden" is een zeer symbolische beschrijving die op heel veel plekken gebruikt wordt en lang niet altijd verwijst naar iets dat via een meteoriet op aarde neer is gekomen of wat dan ook.

"En jullie zien de bergen en jullie denken dat ze onbewegelijk zijn terwijl zij als de wolken voorbijgaan. Dit is God’s werk, die alles volmaakt heeft geschapen". (Qur’an 27:88).

Wolken hebben een relatieve bewegings-snelheid ten opzichte van de aarde, bergen niet. Bergen bewegen dus wel (ten opzichte van het universum) maar ze bewegen niet zoals wolken, gezien ze slechts met de aarde meedraaien en geen eigen beweging hebben.

Er is een zeer ruime interpretatie nodig om deze aan te nemen.

"Weten degenen die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen daarna hebben gesplitst en dat Wij alle levende organismen uit het water maakten? Geloven zij niet?" (Qur'an 21:30).

Tenzij je als uitgangspunt neemt dat "de hemelen" dat zijn wat je boven je hoofd ziet bewijst dit natuurlijk niks. Als je aanneemt dat "de hemelen" boven je hoofd zichtbaar zijn mag jij me aan gaan wijzen op welke planeet al die zielen van de doden zich bevinden. De hemelen zijn in het algemeen genomen geen onderdeel van dit universum (gezien ze niet de wetten ervan volgen) dus om de ruimte "hemelen" te noemen is niet echt een argument. Deze werkt overigens ook bij die over dat ijzer, als je aanneemt dat ze uit "de hemelen" komen.

"Daarna heeft Hij zich gericht tot de hemel die rook was (waarop Hij zei tot hem en tot de aarde): "Kom willig of onwillig!" Zij zeiden: "Wij komen willig". (Qur'an 41:11).

Ik mis de context hier een beetje, maar het lijkt erop dat vanaf de Aarde geroepen werd tot de hemel die rook was, maar als de Aarde gevormd was, was de hemel niet geheel rook meer. Als de Aarde nog niet gevormd was, kun je er moeilijk op staan om te roepen. Klinkt als een chronologische fout ergens.
Maar ik heb de context niet dus de zin slaat sowieso op niks voor mij.

"Wij hebben de hemel gebouwd met macht. Waarlijk, Wij breiden hem uit". (Qur’an 41:57).

Om uit zo'n brede en nietszeggende zin conclusies te gaan trekken vind ik sowieso een beetje breed. Nog altijd staat dus "hemel is niet universum", maar veel meer tijd wil ik sowieso niet besteden aan zo'n breed statement. Hier kun je vanalles mee zeggen, is niet echt specifiek genoeg voor een conclusie.

"De Dag, waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn geschriften oprolt. Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen - een Belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen". (Qur'an 21:104).

Volgensmij is de Big Crunch niet bewezen, en volgensmij valt dat een beetje buiten de tijdslijn van het geloof tenzij er ook verwijzingen staan dat het nog miljarden en miljarden en miljarden jaren duurt voor dat einde der tijden. Ik vermoed dat de datum voor het gemak open gelaten is. Dan is het wel heel makkelijk. "Er is een einde". No shit sherlock.

"En Wij maakten de hemel (atmosfeer) als een beschermende kap, maar zij (de ongelovigen) wendden zich af van Zijn tekenen". (Qur'an 21:31).

Oh nu is de hemel ineens de atmosfeer in plaats van het hele universum? Lekker wispelturig. De afmosfeer is overigens niet uniek aan de aarde, er zijn genoeg planeten die er een hebben.

Overigens staat op de site ook als uitleg:
Dat zijn meteoriet inslagen. Waarom is de maan zovaak geraakt en de aarde niet? Nou, als wij de atmosfeer niet hadden, en als Allaah de hemel boven onze hoofden niet als een "beschermende kap", had geschapen, dan zou de aarde ook zovaak geraakt zijn! De maan heeft die "beschermende kap" niet, daarom is het zovaak getroffen.

Maar dat klopt ook niet; de aarde is ook vaak genoeg geraakt. Alleen bewegingen van de tektonische platen verbergen de kraters (hoewel er nog wel een aantal zichtbaar zijn) en een heleboel zitten er onder water, waar je ze niet ziet.

"En Ik roep het vergaan der sterren tot getuige. En dat is inderdaad een geweldig grote eed, als jullie dat maar wisten". (Qur'an 56:75 en 76).

Het vergaan van alle sterren zou nogal een groot probleem zijn, ja. Zelfs als je er van uit gaat dat sterren kleine fonkelende lichtjes zijn, werd er namelijk wel een heleboel relevantie aan gegeven (zie de term, "sterrenbeeld") en waren ze heel belangrijk (scheepsnavigatie, bijvoorbeeld) dus het vergaan van "de sterren" zou verschrikkelijk zijn voor de oude culturen. Zelfs als ze niet wisten dat ze eigenlijk enorm groot waren.

Ok nu word ik er wel een beetje moe van. De meeste bewijzen zijn zo vergezocht dat je er echt geen conclusies uit kunt trekken en de geselecteerde zinnen zijn gebaseerd op dingen die openstaan voor meerdere interpretaties of veel figuurlijke spraak bevatten.

Ik hoef er nauwelijks moeite voor te doen om gaten in de "bewijzen" te vinden, dus ik geloof het verder wel. Als je het graag wil zien, dan kun je het zien, en als je het niet wil zien, dan kun je het niet zien. Dat betekent dat het dus geen bewijs is, want dat is onweerlegbaar, en das hier niet echt het geval.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

De hemelen die hier staan zijn niet de hemelen met de engelen, maar de lucht wat boven de aardkorst is. Maar het is zo dat een ongelovige geen begrip heeft voor een Geloof, omdat jouw denkwijze zeer anders is.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

In het ene bewijs zijn "de hemelen" de lucht om de aarde, en in het volgende is het alles buiten de atmosfeer en op weer een andere plek betreft het de hemel met de engelen... op die manier kan ik ook wel een bewijs leren. Als je woorden geen duidelijke betekenis geeft wordt het wel heel makkelijk.

Verder lijkt het me dus duidelijk dat al deze bewijzen niet langer gelden gezien je geen tegenargumenten hebt anders dan "je bent een ongelovige dus je snapt het toch niet", en dat gaat niet op als argument voor een bewijs.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Kudo's aan pluisje. voor hetgende doen waar ik geen zin in had ;)

actie46, je mag best geloven maar probeer alsjeblieft niet met wetenschappelijke bewijzen te komen. Dat zal je simpelweg niet winnen.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

dat is waar,
dingen wat sommige mensen aanzien als een 'goddelijke kracht', zijn meestal wetenschappelijk bewezen, maar niet als goddelijke kracht, neem nou het ontstaan van de aarde.
ook is alles wat in de koran of de bijbel staat niet bewezen dat het allemaal wel degelijk gebeurd is. op wetenschap kan je vertrouwen. meestal heeft alles wat in de bijbel/koran/thora/... staat een onderliggende betekenis en moet je langer kijken dan je neus lang is, waarmee ik bedoel dat je de dingen die in een heilig geschrift staan niet letterlijk moet gaan nemen, maar de betekenis te achterhalen. probeer te achterhalen wat de schrijver ermee bedoelde. hi bedoelde die dingen zowiezo niet als een feit, maar als iets hoe je de achterliggende betekenis kan omschrijven.

ps: dit hebben we geleerd bij godsdienst, dus je moet niet afkomen met dat wat ik net gezegt heb quatsch is.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Niet alles in een geloofsboek moet je idd letterlijk nemen maar Sommige dingen kan je nu eenmaal niet verklaren en godsdienst bied hier zeker een "makkelijke" uitweg/verklaring maar ik vertrouw en geloof in God en voel ook zijn kracht al zal een ongelovige zeggen dat dit puur psychologisch is maar jullie kunnen als ongelovigen deze kracht niet ontvangen omdat je er ook niet in geloofd.

BVB de evolutie theroie: zegt het zelf al, het is een theorie en ook niet wetenschappelijk bewezen.
Deze theorie is gemaakt om een theorie te hebben zodat God kon worden uitgesloten en om een tegenhanger te hebben voor de schepping van de mens maar ze is zeker niet bewezen. Vele onderzoeken van vandaag en vroeger zijn wel gebaseerd op deze theorie ook al is die theorie zelf maar een theorie en niet bewezen. Je kan nooit een goed onderzoek doen als je basis wankel is.
De evolutietheorie zit vol mysteries en gaten.
Neem nu de missing link.
De neanderthaler zou sterker geweest zijn als ons en niet alleen in kracht en toch is er niets meer van te bespeuren.
Als je een ezel en een paard kruist heb je een nieuwe soort maar deze is onvruchtbaar. Dna verandert nooit zomaar en je kan wel rassen hebben maar dit alles blijft binnen dezelfde soort. BVB er zijn superveel hondenrassen maar allen zijn het honden. DNA is niet zomaar vervormbaar en vervormde DNA samenstellingen lijden tot mutaties en deze mutaties hebben nog nooit tot iets goed geleid. Alleen maar tot ziekte zoals bvb syndroom van down. Mutaties brengen bijna altijd ook onvruchtbaarheid met zich mee. Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen en de evolutietheorie is dus gemaakt om de kracht van het geloof te doen dalen en wordt nu aangeleerd op school terwijl deze theorie helemaal niet bewezen is maar wel de meest aannemelijke lijkt als je niet gelovig bent en daarom leert iedereen ze op school omdat dit de makkelijkst verklaarbare en "aantoonbare" creatie van de mens is.

Geloof is vooral geestelijk en kan je niet altijd met je ogen zien maar kan je wel ervaren.
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

De Evolutietheorie is niet gemaakt om een theorie te hebben om god uit te sluiten. De Evolutietheorie is ontstaan omdat er een wetenschappelijke verklaring bleek te zijn voor leven en de manier waarop het veranderde.

Daarnaast wordt er voornamelijk les gegeven over de delen van evolutietheorie die wel bewezen zijn, en worden de delen die niet bewezen zijn (als het goed is) ook aangemerkt als "hypothesen".

Verder heeft de scheppingstheorie helemaal geen plaats op school buiten de godsdienst les, gezien op scholen feiten geleerd worden en geen geloven. Dus als de evolutietheorie niet langer gegeven zou worden, zou die vervangen worden door een gat in je biologie, en niet door schepping.

Overigens is het helemaal geen bezwaar dat de meeste DNA mutaties leiden tot dingen die niet werken. Als ze niet werken sterven ze namelijk gewoon af, dus hte is een probleem dat zichzelf oplost ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

Waarom zou men eigenlijk überhaupt willen bewijzen dat God niet almachtig is of niet bestaat?
Gewoon omdat jij er niet in gelooft, moet jij jouw mening toch niet opdringen aan iedereen? (ook al is hij wetenschappellijk onderbouwd)
Ik zou het net bewonderenswaardig noemen dat mensen zoveel kracht, levenszingeving en motivatie uit het geloof halen. Waarom dat proberen wegnemen?
 

DeletedUser

Gast
AW: God is niet almachtig- Het bewijs.

De Evolutietheorie is niet gemaakt om een theorie te hebben om god uit te sluiten. De Evolutietheorie is ontstaan omdat er een wetenschappelijke verklaring bleek te zijn voor leven en de manier waarop het veranderde.

Daarnaast wordt er voornamelijk les gegeven over de delen van evolutietheorie die wel bewezen zijn, en worden de delen die niet bewezen zijn (als het goed is) ook aangemerkt als "hypothesen".

Verder heeft de scheppingstheorie helemaal geen plaats op school buiten de godsdienst les, gezien op scholen feiten geleerd worden en geen geloven. Dus als de evolutietheorie niet langer gegeven zou worden, zou die vervangen worden door een gat in je biologie, en niet door schepping.

Overigens is het helemaal geen bezwaar dat de meeste DNA mutaties leiden tot dingen die niet werken. Als ze niet werken sterven ze namelijk gewoon af, dus hte is een probleem dat zichzelf oplost ;)

Het is een theorie die dingen zou kunnen verklaren en waar wetenschappers zich op baseren omdat er geen betere aantoonbare verklaring is maar de theorie is zeker niet wetenschappelijk onderbouwd. Wel heeft men dingen proberen te verklaren om deze theorie hard te maken maar de theorie zelf is dus helemaal niet aangetoont. Juist omdat met dingen uit de theorie wil aantonen gaat men op zoek naar dingen die wel eens juist zouden kunnen zijn maar men vergeet echter andere opties uit het oog.
Als er iemand vermoord wordt en je hebt een mogelijke dader kan je deze makkelijk met simpele dingen de moord in de schoenen schuiven maar je kan nog makkelijker andere dingen over het hoofd zien en deze sporen niet volgen.
Zo kan je dus tot totaal foute conclusies komen.
 
Bovenaan