• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Het melden van cheaters op het forum

DeletedUser24549

Gast
Is het ergens mogelijk om cheaters te melden op het forum?

Hoe te melden:
- Verdachte speler
- Wijze van vals spelen
- Bewijzen/argumenten met tekst en uitleg

Waarom?
- De mod's kunnen dit beter nachecken. Wellicht komen er meerdere reacties/bewijzen op een melding 'van een verdacht persoon' waardoor het makkelijker wordt om ze te pakken.
- Spelers die met de 'verdachte' te maken hebben in het spel kunnen hier rekening mee houden en extra alert zijn om de speelwijze.
- Houdt het spel leuk en EERLIJK!

Stel de mod's kunnen hieruit concluderen dat er daadwerkelijk is gecheat, zou het misschien leuk zijn dat de spelers zelf de straf bepalen dmv een poll. Want de straffen die er nu zijn wegen totaal niet op tegen de telleurstelling bij gedupeerden.

Dan ook een topic maken met 'schandpaal'. Hier worden de cheaters vermeld zodat iedereen hier rekening mee kan houden bij het starten van een nieuwe wereld.

Mvg
 

DeletedUser19428

Gast
Cheaters kun je aangeven in een ticket bij support
bij de keuze mogelijkheid regelschending.

Op het forum mag je nooit iemand aangeven want stel de verdachtmaking is onjuist dan support/inno-games zelfs een proces aan de broek krijgen wegens smaad en je overtreed daarbij ook nog eens privacy wetgeving van ons land.
 

DeletedUser24549

Gast
Ik ben me er van bewust dat dit via Support kan. Enige wat je hoort is dat ze de speler in kwestie gaan onderzoeken, verder hoor je niks.
Als je vraagt of er iets mee is gedaan krijg je als antwoord 'nee'. Aangezien het gaat om een 'account' van een speler.
Als gedupeerde wil je toch graag weten wat er mee is gedaan? Wat de (tegen)bewijzen waren? Wat de straf is? Of de gedupeerde een 'vergoeding' krijgt?

Het is een spel... Privacy wetgeving van ons land, een proces pffff. Als een speler verdacht is, heeft de melder hier een gegronde uitleg bij. Het is dan aan de mod's om het te bewijzen. Spelers kunnen hierin meehelpen door alert te zijn. Komt het spel toch alleen maar ten goede?
Als je als verdachte weet dat je eerlijk speelt, heb je toch niks te vrezen? Op het forum wordt dan keurig netjes vermeld dat er met de speler in kwestie geen verdachte dingen zijn gevonden.

Het is toch van de zotten dat je niet iets mag melden? De cheaters worden bij Inno veels te veel in bescherming genomen, straffen zijn veels te licht.
 

DeletedUser19428

Gast
Er zijn in het verleden echt processen geweest tegen inno-games.
 

DeletedUser24549

Gast
Er zijn geen processen geweest door het melden van een speler lijkt me? Dan zou Inno bij elke support melding ook een proces aan de kont krijgen.
Als er al ooit een proces is geweest was dit wss omdat de bewijzen niet correct waren en straf dus onterecht.

Nogmaals, als de verdachte van zichzelf weet dat hij eerlijk speelt heeft hij niks te vrezen. Als hij wordt aangegeven is daar een reden voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Bedankt voor je feedback.

Je haalt eigenlijk verschillende zaken aan.
- Je vindt dat een regelschending openbaar besproken moet kunnen worden;
- Je wilt weten wat de regelschender precies fout deed en hoelang zijn straf is;
- Je vindt de privacyregelingen en -processen niet bij een spel passen.

Eigenlijk kan ik antwoord geven op al je puntjes door in te gaan op de laatste. Of je nu gelijk hebt of niet, wij kunnen en mogen niet om dergelijke privacyregelingen heen. Daar horen alle door jouw genoemde puntjes ook bij.

Zouden wij andere plannen trekken, hebben wij een probleem. En in feite zijn wij dan net zo slecht bezig als elke doorsnee regelschender, niet waar?

Hoewel ik je puntjes begrijp, kunnen en mogen we daar niet van afwijken.
 

DeletedUser24549

Gast
Je hebt een zin verwijderd: - Straffen zijn te licht.
Als een cheater timebots, farmbots, anders bots of VPn gebruikt krijgt hij een aanvalsban van 2 dagen. Na die 2 dagen gaat hij vrolijk verder totdat weer iemand hem meld.
De gedupeerde weet van niks, kan er niks tegen doen, en is weer de gebeten hond.
'Ik sla een inbreker in het ziekenhuis maar draai zelf de bak in'.

Geef de cheater een echte straf, maak hem spook, ban voor 50 dagen, 90% van CP verwijderen, weet ik het. Hij weet dat hij fout zit, dan moet hij ook maar op de blaren zitten. En als hij er dan 300 euro tegen aan gegooid heeft jammer dan, hij zit gewoon fout.

Ik neem aan dat jullie toch in je algemene voorwaarden voor deelname aan het spel hebben staan dat vals spel niet is toegestaan? Voeg er een regel aan toe dat de wijze van valsspelen bekent gemaakt KAN worden bij de gedupeerden maar ook publiekelijk.

Jullie zijn hier de baas toch? Of zijn het de cheaters?

En als men hier op het forum een verdachte meld, gebeurd er toch niks met zn privacy? Het is enkel een spelersnaam... Ik zet zn adres er niet bij:p
Op deze manier kan je alleen maar voordelen trekken, aangezien iedereen alert kan zijn op de activiteiten van de speler. Want iedereen wil dit spel toch gewoon op een eerlijke manier spelen??? (met uitzondering van de cheaters)
 

DeletedUser23442

Gast
Straffen zwaarder maken opzich is leuk.

Maar dan moeten ze eerst eens zorgen dat ze beter worden in het vinden van valsspelers.

Want voor iemand die inderdaad echt vals speelt vind ik zo'n zwaardere straf helemaal prima, maar voor mensen die onterecht beschuldigd worden niet.

En zolang er nog zoveel spelers onterecht beschuldigd worden als nu en ondertussen de 'echte' valsspelers niet eens gevonden worden heeft de straffen verhogen nog weinig zin
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
De strafrichtlijnen zijn gelijk over alle taalversies van Grepolis, ook daar mogen we dus helaas niet zomaar vanaf wijken. Dat als onderwerp ter discussie stellen is echter wel degelijk een optie!
 

DeletedUser24549

Gast
Nou graag.

Cheaters worden bijna beloond ipv gestraft hier...
 

DeletedUser19428

Gast
ik zou dit ook een goed idee vinden, de straffen zijn nu echt 2 keer niks
 

DeletedUser24549

Gast
VPn, bots abuse. Hetgeen dat ik in voorgaande berichten heb aangegeven.

2 dagen en hup ze gaan ze weer verder waarmee ze waren gebleven.
 

DeletedUser24549

Gast
Ik durf de spelersnamen hier wel neer te zetten, kzie de rechtzaak van zelf wel komen haha.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik durf de spelersnamen hier wel neer te zetten, kzie de rechtzaak van zelf wel komen haha.
Dat kun je doen, maar dan schend jij evengoed de regels dus laten we dat vooral niet doen. Zou ook niet ten goede komen voor de discussie die hier nu gaande is. ;)
 

DeletedUser26399

Gast
Als we dat nu eens allemaal gewoon toelaten en er geen straffen op zetten en alles toegestaan is. Dan kan er geen discussie zijn van die gebruikt cheats, want dan installeer je gewoon ook die cheats of maak je nog 10 accounts aan, even makkelijk. Dan vraag je gewoon welke cheats een speler gebruikt en als die ze zegt installeer je ze zelf ook.

Ik weet wel dat wat ik nu gezegd heb niet mogelijk zal zijn wegens weer maar eens zoveel regeltjes.

En ik weet dat velen nu zullen denken dat ik cheat, maar ik zou nog niet eens weten waar ik die moet vinden om te installeren .

Met vriendelijke groet
Graecus 001
 

DeletedUser21396

Gast
Als dit een roep is om een soort ouderwets volksgericht die regelovertreders moeten gaan straffen ben ik niet voor. Er zijn regels en richtlijnen wat wel mag en en niet mag. En we hebben een club die die regels uitvoert. Ik denk dat het ook zo moet gaan. (Stel je voor dat we met een soort van Poll een overtreder moeten bestraffen en dan blijkt dat ie veel "vriendjes" heeft, komt ie er mooi mee weg).

Als dit echter een roep is om meer duidelijkheid en openheid van de eerder genoemde instantie die de regels moet uitvoeren, ben ik hartstikke voor. Het voortdurend wegduiken achter richtlijnen en wetgeving om maar geen rekenschap af te leggen over de genomen acties is iets wat in zijn geheel niet kan en bijzonder frustrerend is. Het vertrouwen in deze club staat hierdoor enorm onder druk. Het zou dan ook mooi zijn als hier iets mee gedaan wordt.
 

DeletedUser

Gast
Wat Jaspenia zegt ben ik het helemaal mee eens. Straffen hoeven van mij niet zwaarder, maar de manier waarop deze valsspelers worden opgespoord mag wel wat beter. Hoe vaak is het al niet gebeurt dat mensen onterecht een aanvalbare-ban kregen, maar in werkelijkheid niets fout deden? Dit heeft onze WW-kans namelijk erg verpest op Efeze..

Want de redenen waarvoor mensen ban krijgen zijn ook een beetje vreemd.
Iemand werd eens 5 dagen geschorst (aanvalbaar) omdat hij zijn laptop 's nachts liet aan staan met het adviseurscherm open. "Dit afwijkend gedrag komt overeen met dat van een bot" werd door de support gezegd.

Ik ben tegen het idee van het eerste bericht, maar een idee om het opsporingsbeleid te heroverwegen ben ik zeker voor!
 

DeletedUser24549

Gast
Dus jullie willen het houden zoals het nu is qua straf. Je gebruikt VPn voor dubbelaccount, gebruikt bots. Maar als je een raar swetsverhaal als reden geeft, kan je met 2 dagen gewoon weer op je account en gaat gewoon verder met hetgeen je deed.

Als je cheat en je wordt gepakt moet je ook maar op de blaren zitten, dat is simpelweg het risico als je wordt gepakt! Bij andere online spellen wordt je account gewoon 'bevroren' tot dat de onschuld is bewezen. En als het overduidelijk is dat je vals speelt wordt je 'gekilled'. Dat zou betekenen dat je hier gewoon gaat spoken. En dat lijk me niet meer dan terecht.

Gisteren heb ik weer een melding gedaan bij support. Toen ik vroeg of ik mocht weten wat er uit het onderzoek kwam kreeg ik het antwoord, 'uit privacy mogen we geen info doorspelen aan derden'. Dat dit antwoord kwam wist ik, vindt het gewoon elke keer weer grappig om te horen hoe men een valsspeler een handje boven het hoofd houdt.

En ja, er zullen onschuldige tussenkomen. Vandaar dat het ook belangrijk is om een goed opsporingsysteem te hebben. Persoonlijk vindt ik bovengenoemd voorbeeld van een speler die snachts premiumscherm aan het staan prima dat ze daarom je account ff bevriezen. Dat betekent dat ze er toch wel scherp op zijn. Hoop wel dat ze na een vals beschuldiging een vergoeding geven aan de betreffende persoon.
 
Bovenaan