• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Het melden van cheaters op het forum

DeletedUser24549

Gast
Ik zie spelbederf door goud niet als vals spelen. Als iemand er honderden euro's in wil stoppen moet hij dat vooral doen. Des te meer gebrand ik ben om van zo'n iemand een stadje te gappen;p

Ik doel meer op de VPN, Time bots, Farm Bots en andere illegalen praktijkjes..
 

DeletedUser26399

Gast
Snap ik wel, maar is gewoon jammer voor de andere, ik vind dat goud nu te veel voordelen geeft, maar dat hoort niet in dit topic

Als iemand meer uitleg wil, stuur een PM
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
...
*= Onrechtstreeks verdienen ze aan bepaalde manieren van cheaten geld, namelijk als slachtoffers eenzelfde terug willen doen, maar niet weten hoe ze die bot's moeten afstellen en waar die te vinden zijn(als ze het al door hebben dat het cheaters zijn), want dan gaan ze goud kopen om ook betere troepen te hebben, allerlei voordelen.

Vals spelen is dus in dit opzicht niet erg voor INNO, al kunnen ze ook niet valsspelers niet ongestraft laten, vandaar deze lakse houding
Dit vind ik tamelijk kort door de bocht. Wij verdienen liever minder maar kunnen een leuk een eerlijk spel voor iedereen aanbieden dan dat we zakken met geld krijgen maar het spelplezier ten onder gaat aan valsspelers. Daarnaast heeft een dergelijke uitspraak niets te maken met wat men hier voorstelt en waarom wij hier niet in tegemoet kunnen komen.

Feit is: wij vechten elke dag weer tegen valsspelers en botgebruikers naast de reguliere en noodzakelijke spelontwikkelingen. Echter zullen cheaters ons altijd een stapje voor blijven. Zodra wij een nieuwe botdetectie gemaakt en live hebben, zijn botontwikkelaars alweer klaar voor een 'omweg'. Wij kunnen helaas geen mensen fulltime op de eeuwige 'strijd tegen de bots' gaan zetten. Dat betekent echter absoluut niet dat we niets doen. De botpreventie wordt telkens beter en wij als team doen telkens wat we kunnen om valsspel te weren. Echter zal ook dat voor ons een eeuwige strijd blijven (wat voor ons niet erg is, dat is ons werk).

Ik kan je overigens uit ervaring vertellen dat dit niet vreemd of puur bij Grepolis of InnoGames voordoet. Dus laten we ons vooral focussen op het aanpakken van valsspelers in plaats van met de vinger op 'schuldigen' gaan wijzen. Aan dat eerste hebben we tenminste wat, dat laatste niet.
 

DeletedUser23653

Gast
Wij verdienen liever meer bedoel je mag ik hopen? Anders klinkt het wel erg nep. Wie gaat er nu werk verrichten voor minder? En dan doel ik niet op de hatelijke opmerkingen van 'inno zuigt geld blabloeblie', maar gewoon in het algemeen

Beetje offtopic maar dat wou ik kwijt
 

DeletedUser19940

Gast
Beetje late reactie misschien, maar het moet me toch wel van het hart.

Ik weet dat er mogelijkheden bestaan om met meerdere accounts te spelen via bepaalde verschillende servers oid (ok ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik weet dát het werkt)
Deze methode lijkt me onmogelijk om op te sporen.

Daarom lijkt me de uitspraak elders in dit topic dat multi accounts voor 99% gepakt worden nogal onmogelijk..

Ik snap dat bot gebruik moeilijk aan te pakken is en dat daar aan gewerkt wordt, maar hoe zit dat dan met multi accounts.

Er zijn spelers die hebben toegegeven meerdere accounts te hebben en daarmee hun eigen steden op hun andere account afdeffen bijvoorbeeld. Dit soort vals spelen is in mijn ogen echt een probleem en ik vraag me af hoe jullie dat proberen aan te pakken.
 

DeletedUser26399

Gast
Wil nog iets melden dat ms een beetje OT is, ik werd uitgescheld door een speler via PM en heb dit gemeld, deze was een ally genoot en heeft dat op het forum geplaatst(bericht dat hij gekregen had van de dienst die dat behandelt) hij heeft nu 6ptn en bij 24 krijg je een ban, ik vind dat redelijk belachelijk, het betrof welliswaar maar een scheldbericht, maar de maximumstraf is bij 24ptn een tijdelijke ban, absorder mogelijk, je kan dus gewon een speler uitschelden voor al wat je wilt, je krijgt een paar ptn wanneer je er 24 hebt wordt je een dagje of twee geschorsd, zal eigenlijk niemand iets kunnen schelen
 

DeletedUser26198

Gast
Wil nog iets melden dat ms een beetje OT is, ik werd uitgescheld door een speler via PM en heb dit gemeld, deze was een ally genoot en heeft dat op het forum geplaatst(bericht dat hij gekregen had van de dienst die dat behandelt) hij heeft nu 6ptn en bij 24 krijg je een ban, ik vind dat redelijk belachelijk, het betrof welliswaar maar een scheldbericht, maar de maximumstraf is bij 24ptn een tijdelijke ban, absorder mogelijk, je kan dus gewon een speler uitschelden voor al wat je wilt, je krijgt een paar ptn wanneer je er 24 hebt wordt je een dagje of twee geschorsd, zal eigenlijk niemand iets kunnen schelen

Handig om te weten als je ff weekendje weg moet en je hebt geen vm dagen meer....
Gewoon paar mensen uitschelden en je hebt 2 gratis dagen ;)
 

DeletedUser26399

Gast
Juist ja, tenzij je natuurlijk een aanvalbare krijgt, dit is dus ook nog zoiets, laten we hopen dat ze zo een geven, dan heb ik er als uitgescholden persoon tenminste nog iets aan
 

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Wil nog iets melden dat ms een beetje OT is, ik werd uitgescheld door een speler via PM en heb dit gemeld, deze was een ally genoot en heeft dat op het forum geplaatst(bericht dat hij gekregen had van de dienst die dat behandelt) hij heeft nu 6ptn en bij 24 krijg je een ban, ik vind dat redelijk belachelijk, het betrof welliswaar maar een scheldbericht, maar de maximumstraf is bij 24ptn een tijdelijke ban, absorder mogelijk, je kan dus gewon een speler uitschelden voor al wat je wilt, je krijgt een paar ptn wanneer je er 24 hebt wordt je een dagje of twee geschorsd, zal eigenlijk niemand iets kunnen schelen

Vergeet ook niet dat sancties zwaarder worden naarmate een speler vaker bestraft is. Zo kan bij een eerste constatering een kleine waarschuwing worden gegeven, maar kan bij latere constateringen telkens langere schorsingen worden toegekend. Als een speler de regels blijft overtreden en waarschuwingen/sancties negeert, zal er op termijn vanzelf speluitsluiting volgen.
 

DeletedUser26399

Gast
Een of twee keer per jaar zal wel mee vallen, maar welke tijdelijke ban heb je dan, als je niet aangevallen kan worden is het ideaal en anders kan ik ook twintig spelers een scheldtirade sturen, krijg ik 4weken ban(kan niet aangevallen worden) en verlies mijn vakantie dagen niet terwijl ik op vakantie zit
 
Bovenaan