• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het ontstaan

DeletedUser

Gast
Het kan een best diep onderwerp zijn dus ik zal het maar even starten.

Stel:

Alles is ontstaan door de oerknal als je even verder erop in gaat hoe is de oerknal ontstaan , de mensheid denkt dat alles een begin en een eind heeft maar als het universum al altijd bestaat
 

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

ik denk dat het begon met eindeloze op elkaar gepropte moleculen van maar 1 soort, maar omdat de druk zo groot was, kwam er een soort scheur in, die gelijk weer werd dichtgedrukt door de druk, en dat gaf een zo grote knal dat alles uit elkaar vloog, de moleculen sprongen uit elkaar en gingen elkaar aantrekken. er ontstonden ruimte en tijd, en er gingen zich dingen vormen, ik denk dat de knal nog steeds niet is geeindigd, en dat hij nog steeds door gaat richting de plek waar nog geen ruimte en tijd is.
 

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

mijn theorie klinkt logisch, het is ongeveer het zelfde als de jouwe.

toevoeging van de mijn theorie:
de oerknal gaat sneller dan het licht voort, omdat er door de knal leegt is ontstaan, is alles veel ruimer is ontstaan, ruimer dan zo'n klein stukje helal kan verdragen, die gaat dus nog sneller groeien.
dat is het zelfde als een gaatje ergens in maken en er iets in stopt dat blijft groeien, dan zal dat spul waar het groeiende inzit uiteindelijk alsnog breken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

ik denk dat het begon met eindeloze op elkaar gepropte moleculen van maar 1 soort, maar omdat de druk zo groot was, kwam er een soort scheur in, die gelijk weer werd dichtgedrukt door de druk, en dat gaf een zo grote knal dat alles uit elkaar vloog, de moleculen sprongen uit elkaar en gingen elkaar aantrekken. er ontstonden ruimte en tijd, en er gingen zich dingen vormen, ik denk dat de knal nog steeds niet is geeindigd, en dat hij nog steeds door gaat richting de plek waar nog geen ruimte en tijd is.

Jou theorie kent wat problemen, namelijk: Hoe zijn de moleculen ontstaan? Vanwaar komen deze moleculen?
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Het ontstaan

Zelfde als van waar God ontstaan is. ;)

Die ontstaan uit hunzelf.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Ik wordt er ondertussen wel ziek van hoor. Tegenwoordig zijn er geen fatsoenlijke discussies meer, want op een gegeven moment gaat het toch alleen maar over god dit, allah dat, koran dit, bijbel dat.

Hoe de aarde is ontstaan weet ik niet, ik kan mij enigszins vinden in de theorie van de oerknal. Voor de rest laat ik me gewoon invriezen tot ze het antwoord weten.
o nee wacht :p dat halen we niet eens, de aarde 'vergaat' toch op 21 oktober xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Genesis 1:1 In het begin schiep God de hemel en de aarde
God schiep de aarde.
dan stellen jullie natuurlijk de vraag hoe is God ontstaan
God was er altijd al en zal er altijd blijven.
Openbaring 8:1 8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.
God heeft alles gemaakt ook de tijd en God gaat ons verstand te boven

geloof je het nog niet pak een bijbel of zoek een online bijbel op ga naar hem op zoek want
10 Want ieder die vraagt, krijgt; wie zoekt, vindt; en voor wie klopt, zal worden opengedaan.
dus ga nu voor het te laat is

voor meer vragen kan je me benaderen ik weet ook niet overal antwoord op maar ik zal het proberen
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Jou theorie kent wat problemen, namelijk: Hoe zijn de moleculen ontstaan? Vanwaar komen deze moleculen?

Jou theorie kent ook genoeg problemen. Als god alles geschapen heeft, waar heeft hij de bouwstenen dan vandaan gehaald?
Of kan het dan wel dat die er ineens waren. Komt we weer terug bij de eeuwige naïeve gedachte....Alles wat we niet kunnen verklaren is gods werk.
Accepteer nou gewoon eens dat (nog) niet alles te verklaren is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Het kan een best diep onderwerp zijn dus ik zal het maar even starten.

Stel:

Alles is ontstaan door de oerknal als je even verder erop in gaat hoe is de oerknal ontstaan , de mensheid denkt dat alles een begin en een eind heeft maar als het universum al altijd bestaat

Natuurlijk is er altijd al wat geweest, het is praktisch onmogelijk dat iets ontstaat uit het niets. Dat dachten ze vroeger overigens wel, leg ergens een stuk vuil in een hoek en na enige tijd komt er vanzelf ongedierte uit.

Daarnaast zit er ook iets achter ons zichtbare universum, aangezien het maar blijft groeien in omvang.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

waarom draait elke discussie hier uit op het al dan niet bestaan van god omfg
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Discussieer hier over godsdienst

Maar heb het hier over het theoretische ontstaan van de wereld!
Zoals ik al zei. Ik denk met moleculen.

De grieken dacht eerst alles komt van de Goden. Dus polytheïsme. Ze verklaarden het met mythes. Orakel voorspellingen bv. van het beroemde orakel van Delphi.
Dan kwam de wetenschap. Met hun oerelementen
De ene dacht alles komt van vuur Doordat de lava van een vulkaan vruchtbaar is.
De andere dacht alles komt van water, door het vruchtwaer van de vrouw.

Empedocles dacht dat alle stoffen en levende wezens in het heelal bestonden uit een mengsel van aarde, water, lucht en vuur, in verschillende verhoudingen.


Democritos dacht dat alle stoffen en levende wezens in het heelal bestonden uit de 'vermenging' van heel kleine 'ondeelbare' deeltjes. Hij noemt die deeltjes 'atomen'. Maar ze zijn wel deelbaar => kernenergie.

Ze waren natuurfilosofen ze deden aan natuurwetenschap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan



Het lijkt wel mode hier om woorden in andermans zinnen te veranderen!
Maar met een eigen mening of theorie komen, Ho maar! Weinig creativiteit zeker.

Ik heb gereageerd op een theorie wat gerelateerd is aan dit onderwerp:

Alles is ontstaan door de oerknal als je even verder erop in gaat hoe is de oerknal ontstaan , de mensheid denkt dat alles een begin en een eind heeft maar als het universum al altijd bestaat

Ik heb 2 punten genoemd over dit onderwerp. Vertel ons eens jou mening of theorie meneer Quinn. Niet andermans mening (Je houd van mee knikken), maar jou mening/theorie.

Als je het over God wilt hebben, open een topic en we kunnen rustig hierover praten.

Maar nu: Wat is jou theorie over het ontstaan van alles (Heelal en aarde enz)?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Gezien we er nog steeds niet achter zijn wat tijd nou precies is, maar er wel achter zijn dat tijd geen constante is, lijkt het een stuk minder vreemd dat het universum er altijd al geweest is.

Als je kijkt naar de theorie over de grote implosie, waarbij alle materie die door de big bang uit elkaar geblazen is door eigen zwaartekracht langzaam weer in elkaar stort, dan zou het best eens kunnen dat we te maken hebben met een cyclus.

Over enkele miljarden jaren trekt zwaartekracht het hele universum weer in elkaar tot een punt, en vanuit daar ontstaat een nieuwe Big Bang die een volgende universum begint.

Gezien de manier waarop de natuur en het universum dol zijn op cycli is dat niet eens zo'n vreemde gedachte.

Mensen denken in begin en eind, maar de natuur doet vooral aan cirkels.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Maar met een eigen mening of theorie komen, Ho maar! Weinig creativiteit zeker.

Ik wil niet vervelend doen, maar ben jij niet degene die in elk topic een 1400 jaar sprookjesboek nablaat? Waar blijf je dan eens een keer met jouw eigen mening?
 
Bovenaan