• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het ontstaan

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

ik heb het geprobeerd

ik heb geprobeerd jullie van Gods bestaan maar jij reageren er niet eens serieus op laat dan maar zitten

jullie krijgen vanzelf wel spijt dat je het niet gelooft

je zegt dat god onvergevelijk is en slecht gaat doen als we niet geloven, maar dan zou god dus niet zo aardig zijn als veel mensen denken, is jou manier wel goed?
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

Ik heb diepe respect voor het christendom en andere godsdiensten,
maar ik geloof er gewoon niet in.
Nu kun je wel zeggen dat wij er spijt van krijgen.

Maar dit is nou net zo makkelijk wanneer jij tegen een moslim zegt dat jij niet in allah gelooft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

je zegt dat god onvergevelijk is en slecht gaat doen als we niet geloven, maar dan zou god dus niet zo aardig zijn als veel mensen denken, is jou manier wel goed?

als jij niet in hem gelooft wrm zal hij je dan helpen
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

Omdat ik geloof dat hij niet bestaat en er gewoon een wetenschappelijke verklaring voor is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Ik waarschuw jullie vast dat er een ander topic is om over godsdienst te discussiëren ;)
 

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

mijn theorie klinkt logisch, het is ongeveer het zelfde als de jouwe.

toevoeging van de mijn theorie:
de oerknal gaat sneller dan het licht voort, omdat er door de knal leegt is ontstaan, is alles veel ruimer is ontstaan, ruimer dan zo'n klein stukje helal kan verdragen, die gaat dus nog sneller groeien.
dat is het zelfde als een gaatje ergens in maken en er iets in stopt dat blijft groeien, dan zal dat spul waar het groeiende inzit uiteindelijk alsnog breken.

dit is trouwens nog mijn toevoeging op mijn feiten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Nog steeds onbekend

Vragen over het ontstaan van het heelal komen op, zodra je erover in discussie gaat:
Hoe kan een gebied van oneindige massa en daardoor oneindige zwaartekracht, exploderen?
Is er genoeg energie zodat het heelal zich blijft uitbreiden? Of, zal het op een gegeven moment inkrimpen? Is het heelal constant of willekeurig?
Waarom is materie, en niet anti-materie, in zulke grote hoeveelheden aanwezig?
Voor elk antwoord dat wij vinden, ontstaan weer 2 nieuwe vragen.
Misschien is er geen begin en geen einde, maar op dit moment is de oerknal het beste model dat wij hebben![

Ik vond deze vragen wel interessant misschien is dit wel een rug steuntje om de discussie niet meer over godsdienst te laten gaan
 

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

Vragen over het ontstaan van het heelal komen op, zodra je erover in discussie gaat:
Hoe kan een gebied van oneindige massa en daardoor oneindige zwaartekracht, exploderen? door de druk kwam er een scheur, en door diezelfde druk klapte die weer in elkaar, die veroorzaakte de knal.

Is er genoeg energie zodat het heelal zich blijft uitbreiden? Of, zal het op een gegeven moment inkrimpen?het put zijn kracht uit dat het niet in de open ruimte past, er ontstaat dus kracht uit de botsing die constant blijft komen
Is het heelal constant of willekeurig? dat is een gok, maar verder naar de uitbreiding is natuurlijk alles wel jonger.

Waarom is materie, en niet anti-materie, in zulke grote hoeveelheden aanwezig? het is zo ontstaan, kijk voor dat deze vraag bij de aanvulling van mijn theorie.
Voor elk antwoord dat wij vinden, ontstaan weer 2 nieuwe vragen.
Misschien is er geen begin en geen einde, maar op dit moment is de oerknal het beste model dat wij hebben

antwoorden vetgedrukt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Vragen over het ontstaan van het heelal komen op, zodra je erover in discussie gaat:
Hoe kan een gebied van oneindige massa en daardoor oneindige zwaartekracht, exploderen? door de druk kwam er een scheur, en door diezelfde druk klapte die weer in elkaar, die veroorzaakte de knal.

Is er genoeg energie zodat het heelal zich blijft uitbreiden? Of, zal het op een gegeven moment inkrimpen?het put zijn kracht uit dat het niet in de open ruimte past, er ontstaat dus kracht uit de botsing die constant blijft komen
Is het heelal constant of willekeurig? dat is een gok, maar verder naar de uitbreiding is natuurlijk alles wel jonger.

Waarom is materie, en niet anti-materie, in zulke grote hoeveelheden aanwezig? het is zo ontstaan, kijk voor dat deze vraag bij de aanvulling van mijn theorie.
Voor elk antwoord dat wij vinden, ontstaan weer 2 nieuwe vragen.
Misschien is er geen begin en geen einde, maar op dit moment is de oerknal het beste model dat wij hebben

antwoorden vetgedrukt.

Hoe krijg je uit chaos (oerknal, bigbang) orde (superclusters, sterrenstelsels, melkweg, allemaal in evenwicht)?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Wie zegt dat het universum in evenwicht en orde is? Elke ster in het universum is een bom met een kracht die ons verstand te boven gaat, elke melkweg is gedoemd om uit elkaar te spatten of uit elkaar te drijven, elk atoom dat er bestaat zal op een dag vergaan.

De enige orde in het universum, is de orde die wij eraan geven. Alles in het universum is juist chaos. Je zou voor de gein eens het menselijk lichaam onder de microscoop moeten leggen, dan kun je zien wat een verschrikkelijke chaos het eigenlijk is.

Ordelijk zijn we niet, als je een schaal pakt die groter is dan onze maatschappij of eentje die kleiner is dan ons lichaam. Dat wij proberen orde te brengen in de chaos die de wereld om ons heen is, maakt het nog niet dat er orde in het universum is.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: Het ontstaan

Hoe krijg je uit chaos (oerknal, bigbang) orde (superclusters, sterrenstelsels, melkweg, allemaal in evenwicht)?


Vraag het eens aan een mieren kolonie of een bijenkorf.
Die kunnen je vertellen hoe je uit chaos, orde krijgt. ;)


Of vraag het eens aan een regenwoud, hoe je daar uit chaos, orde krijgt.

Of vraag het eens aan een oceaan.....


Wat een chaos is voor de ene is een orde voor de andere.
Jij kan niet bepalen of het universum en chaos is of een orde.


O wacht, zal ook god zijn die deze al stuurt.

Of niet ? want dan is er niet echt een vrijheid toch ?


:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Hoe krijg je uit chaos (oerknal, bigbang) orde (superclusters, sterrenstelsels, melkweg, allemaal in evenwicht)?

Dat is vrij eenvoudig wetenschappelijk te duiden. Laat een bol exploderen en je zult zien dat de vectoren gelijk zijn, en er dus orde ontstaat.
De verhouding tussen richting, massa en afgelegde afstand van de verschillende brokstukken heffen elkaar op.
Gooi een steentje in het water en je zult zien dat er perfecte cirkels ontstaan, omdat de kracht in alle richtingen gelijk is. Heeft niets met bovennatuurlijke verschijnselen te maken.
Alleen is het bij de Big Bang op een veel grotere schaal geweest.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Are you guys serious?

nagasaki-001.jpg


0278_lg.jpg


Atoombom Nagasaki Een explosie, een Bang...

Eens kijken wat voor orde eruit vloeit...

731px-Nagasaki_temple_destroyed.jpg


nagasaki.gif


30.jpg


info:
De stad werd door de explosie van de bom geheel verwoest, en 78.000 mensen kwamen in een fractie van een seconde om.
Door de na-effecten als gevolg van de radioactieve straling liep het dodental uiteindelijk op tot ongeveer 140.000 eind 1945.

Ja, er is totale orde en harmony. Dit is totaal geen chaos wat daarna ontstaat... Conclusie: Wanneer je een grote explosie hebt ontstaat er dus orde en niet chaos...:) Ik ga buiten granaten uitdelen aan alle kleine kinderen, want als die granaat tot ontploffing komt dan krijgt de één een voetbal, en bij de andere ontstaat er een barbie. En de kinderen spelen dan in harmony.

KOM OP man, wat voor logica is dat. Moet ik Rotterdam erbij halen? Kijken wat voor orde er toen ontstond na de bombardementen?

530c03b3.jpg

Is dit voor jullie nog steeds orde? Voor mij is het een gigantische chaos!

Ik heb nog nooit een explosie gezien die orde bracht, explosies brengen alleen maar chaos. Ik snap niet waarom jullie je logica hiervoor uitschakelen en toch beweren dat een explosie orde kan brengen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

ehmmmm jouw god besliste toch over alles wat er gebeurde? waarom liet hij dat gebeuren dan? ;)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Je mag verder kijken dan je neus lang is :p

De explosie van een kernwapen heeft onmiddellijke gevolgen: de hittestraling (ongeveer 4000 °C) die gebouwen in brand zet, en bij mensen brandwonden veroorzaakt of hen soms zelfs volledig laat verdampen in enkele seconden; het ontstaan van een luchtdrukgolf, krachtiger en langduriger dan van een gewone bom; en de neutronen- en gammastraling, die op organismen, waaronder de mens, een dodelijk effect kunnen hebben, afhankelijk van de opgelopen dosis na een termijn van minuten tot weken. Een kernexplosie veroorzaakt een elektromagnetische puls, die op het menselijk lichaam geen uitwerking heeft, maar tot op grote afstand van de ontploffing alle elektrische apparatuur doet uitvallen. Op wat langere termijn (uren tot dagen) veroorzaakt een bovengrondse kernexplosie ook een fall-out die tot op grote afstand van de explosie de omgeving radioactief maakt. De straling (zowel direct als indirect) zorgt ook als de ontvangen dosis niet dodelijk was in de loop van jaren en tientallen jaren na de blootstelling voor een verhoogde kans op kanker of afwijkingen in het nageslacht.
De radioactiviteit op de plaats van de ontploffing neemt zeer snel af. Wanneer een kernwapen in de lucht is ontploft zal de omgeving al snel weer "schoon" zijn. Het kostte de Amerikanen enige dagen na de ontploffingen in Hiroshima moeite om nog verhoogde radioactiviteit op de grond te meten. De gevolgen van de fall-out, in het ernstigste geval binden radioactieve deeltjes van de bom zich aan stof uit de grond, zijn bijzonder gevaarlijk maar ook deze effecten nemen snel af[2].
De schade veroorzaakt door een kernexplosie hangt in grote mate af van de sterkte van het wapen en de hoogte waarop het wapen ontploft. Een kernwapen wordt vaak aan een parachute afgeworpen om te garanderen dat de bom op de juiste hoogte ontploft. Ook reflectie van de schokgolf door heuvels heeft een groot effect op de schade aan bebouwing.

Maar hier hebben we het over Kern bommen en deze brengen uiteindelijk ook weer orde.
Alleen dan in een start van een nieuw begin.

Bij de Big Bang; hebben we het hier niet over het moment zelf, wanneer de ontploffing plaatst vond,(Daar wil je niet tussen staan, vinden ze niks meer van je terug:p) maar 10 tallen jaren erna of 100rden jaren erna

Maar de vergelijking met een kernwapen klopt niet , Want de bingbang was een 1000x zo grotere knal en daar kwam geen straling bij kijken en er was ook geen sprake van Kern Energie.

De wereld is toch ook ontstaan zonder enige wezen, die zich al op de planeet aarde bevond?

en er is toch ook weer orde nu, na de Atoomboom die ze op Japan hadden gegooid, weet niet precies wanneer dit was. Dacht de tweede wereldoorlog uit me hoofd. Conclusie: Ooit komt er orde na een knal met een schone lei.

Zie filmpje ook ontploffingen, daarna is er weer orde.
http://www.youtube.com/user/FPSRussia#p/u/0/sqq2abXXAvA
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

Ik vind de atoombom wel een rare vergelijking,
omdat deze door de mens zelf werd veroorzaakt en wat de mens zelf veroorzaakt kan falen.
Natuurlijke explosies horen gewoon en zijn er alleen maar om alles even in 1x in evenwicht te brengen.

Uiteindelijk brachten de atoombommen ook wel wat evenwicht omdat juist door die atoombommen de Japanners zich overgaven ^^

PS voor die christelijke gast hier ergens, probeer ons niet over te halen naar het christendom, praat er alleen over, zeg dus niet dat ons wat ergs te wachten staat, maar geef argumenten, dank u!
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Handig dat je alleen reageert op Peter Gunn onder de noemer "jullie allemaal". Heb je niks in te brengen tegen de overige argumenten?

Je hebt duidelijk zelf ook niet echt een idee wat "orde" nou precies inhoudt.

EDIT: Ook geen besef van schaal trouwens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Ik heb nog nooit een explosie gezien die orde bracht, explosies brengen alleen maar chaos. Ik snap niet waarom jullie je logica hiervoor uitschakelen en toch beweren dat een explosie orde kan brengen.

Vrijwel dagelijks zie je explosies die ordelijk zijn, en zelfs de voorbeelden die je aanhaalt zijn ordelijk. Alleen zoals met al je posts het geval is, kijk je niet verder dan je neus lang is. Je kijkt alleen naar wat je ziet, maar je vergeet te interpreteren wat er is gebeurd.
Elke regendruppel die valt explodeert ordelijk. In alle richtingen gaat dezelfde hoeveelheid water. De afstand die zo'n waterdeeltje aflegt is afhankelijk van de massa van dat deeltje water, omdat de uitgeoefende kracht op alle deeltjes hetzelfde is.

Ook de atoombom op Hiroshima was ordelijk. De vorm van de paddenstoel is namelijk volmaakt symmetrisch, de schokgolf na de explosie is volledig rond, als de cirkel in het water.

De fout die jij maakt is dat je kijkt naar het resultaat vanuit menselijk oogpunt, en niet naar het natuurkundige verschijnsel.
Vanuit de natuurkunde is de orde in het heelal redelijk eenvoudig te verklaren, en als je de huidige baan van de sterren terug rekent, krijg je 1 punt waar het allemaal is begonnen.

Ook de vorm van de sterren is natuurkundig te verklaren. Moleculen willen zo dicht mogelijk bij elkaar zitten. In dat geval is een bol de vorm waarbij alle moleculen zo dicht mogelijk bij elkaar zitten. Je kent misschien de beelden wel uit de Spaceshuttle waar je astronauten ziet drinken. Er zweeft dan een bolletje water in de ruimte die elke keer terugkeert naar de perfecte ronde vorm.
 
Bovenaan