• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het ontstaan

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Niet andermans mening (Je houdt van mee- knikken), maar jou mening/theorie.

Zoals peter als ook al zei, jij volgt ook een andermans mening.


Daarnaast doet het er toe dat we weten hoe het heelal is ontstaan? Word ik er gelukkiger op wanneer ik het wel weet? Mij maakt het niet zoveel uit. Al zou mijn voorkeur uitgaan naar het bigbang verhaal. Het idee van een schepper is voor mensen die bang zijn onzekerheid, twijfel of om iets niet kunnen te begrijpen.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: Het ontstaan

Had een Documentaire gezien op discovery.

Was best grappig opsich. Ging over de cycles wat pluisjen omschrijft, is een wetenschappelijke theorie en dan wereldwonderen, door een hogere macht is hiervoor opdracht gegeven om deze te maken. Denk hierbij aan Piramides, oracle of delphi ect.

Ze zijn gemaakt op bepaalde plekken op de aarde. Zodat men het vanuit de hemel kan zien. Ze lieten het ook zien via sateliet foto's, dat je deze wereldwonderen, Zo hoe wij het noemen, Goed kon zien op die Fotos.

En deze wereld wonderen waren sommige al 3000 jaar geleden gemaakt, er zitten sommige bij die 10 000 jaar oud zijn. en dat alle wereld wonderen iets vanelkaar weg hadden. Weet niet meer precies wat. en dat de oermens vroeger dit never nooit zou kunnen maken. Met hun houten Knuppels :D Wereldwonder in peru 10 000 jaar oud en in griekenland ook een paar van de romeinse tijd.
Opvallend was dat alle wereldwonderen zich bevinden rond de evenaar lijn, dwars door de wereld. Waar de Zwaartekracht het licht is op de aarde.

Dus hadden ze hier weer de theorie voor dat er vroeger mensen zijn geweest 'wat we nu onder aliens kunnen verstaan' die de mens deze technieken heeft geleerd.
Sommige technieken, maken we vandaag de dag nog gebruik van.

Ze hadden ook de link gemaakt tussen Mozes en Jezus zoals wij het noemen,
dat deze wellicht de boodschap van de hogere macht hadden doorgeven.
Ze hadden ook standbeelden gevonden die leken op een buiten aards wezen, wat in ieder geval niet van deze planeet afkomstig was.

en de Bermuda driehoek speelden ook in het verhaal mee, dat hier de spannings/zwaarte kracht velden anders waren, en hier heeft de vroegere stad Atlantis heeft plaats gevonden. Waar wrakken/ delen van de stad daar onder water liggen. en wat wrakken bij de mexicaanse golf. Er was ook nog iets bij India, en daar komt het geloof boedisme van. Is later in vuur opgegaan, hadden ze ook nog wrakken van gevonden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ken het niet uitleggen :p
1 Documentaire duurd 1 uur en er zijn 8 delen van. Maar Bovenstaand is in het zeer kort uitgelegt.

Best creepy als je er zo over nadenkt. Maarja denk dat het flauwekul is, maar is dus een theorie van.

Was in 1900 nog wat, iemand die een bepaalde techniek had om stenen van tonnen op te tillen zonder onze techniek te gebruiken met machines. Dit is de wereldberoemde tuin in Miami (Amerika)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

allemaal stuk voor stuk zijn jullie dwazen ongelovige dwazen ik zal het nog een keer zeggen God heeft alles geschapen

scheppen is iets anders dan maken scheppen is iets maken uit niets wij kunnen dat niet begrijpen maar God wel. God is oppermachtig

ik zeg het nog een keer bekeer je tot hem of anders zal Gods toorn over jou heen komen
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Wauw, een van de fire and brimstone brigade. Die zijn vrij zeldzaam in nederland.

Vertel, uit welk gehucht in de bible-belt kom jij?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

allemaal stuk voor stuk zijn jullie dwazen ongelovige dwazen ik zal het nog een keer zeggen God heeft alles geschapen

scheppen is iets anders dan maken scheppen is iets maken uit niets wij kunnen dat niet begrijpen maar God wel. God is oppermachtig

ik zeg het nog een keer bekeer je tot hem of anders zal Gods toorn over jou heen komen

Papier schep je ook, dat doe je uit pulp en niet uit niets :D
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Het gaat hier over het ontstaan van alles! Het heelal, de aarde, de zon etc.

Als er een bigbang heeft plaats gevonden dan moest deze bigbang dus gecreerd zijn. Want iedereen weet dat "iets niet uit het niets" kan ontstaan. En daarom is het niets anders dan logisch te zeggen dat er een schepper is.

Nou wil ik graag dat we het idee van de schepping verkennen vanuit een zuiver logisch standpunt met behulp van eenvoudige terminologie zonder religieuze hype, emotionele vooroordelen of bijgeloof.


Wat als iemand die een 'wetenschapper' genoemd word, je vertelt dat zijn 'theorie' van hoe auto's worden gemaakt als volgt is:

Een ijzerschroot fabriek aan de zuidzijde van de stad ontploft en alle metalen stukken vliegen in de lucht en vallen dan weer terug op een plek naar beneden en vormen dan gloednieuwe Mercedes SLR McLaren auto's .. zonder overgebleven delen ... en de motor draait ...
---------------------------------------------------------------------

Of wat als zijn theorie voor hoe een stoel gemaakt wordt als volgt is:

Er ontstaat een explosie in een bos en de bomen vliegen in de lucht en dan ineens verbinden zij zich met een aantal vliegende stoffen om een mooie stoel te maken ... en dan landt de stoel in een meubelshowroom compleet met bijpassende tafel en lamp ...
----------------------------------------------------------------------

Verder legt hij uit:

Een aardbeving in Californië 'Silicon Valley ' zorgt ervoor dat de computer chips, printplaten en andere diverse onderdelen uit hun verpakkingen en van de rekken vallen en gewoon door over de vloer te rollen komen alle onderdelen samen op een plek en zo vormt zich de meest geavanceerde technische computers op de aarde? ...
-----------------------------------------------------------------------

Of wat te denken van zijn 'Medicijn Theorie '? Hij beweert nu dat:

Een gaslek in de magazijn van een apotheek zorgt voor een geweldige explosie. Alle verschillende chemicaliën en stoffen slaan gewoon in elkaar op precies de juiste hoeveelheden om een wondermiddel te produceren die alle vormen van kanker, hart en lever ziekte, ouderdom en wratten geneest? ...

Wacht ... er is meer:

Het is allemaal in één formule, verpakt in de flessen met de etiketten erop en klaar om te verkopen zonder enige geknoei op de vloer? ...
------------------------------------------------------------------------

Nu, na al deze exploderende en opwinding van deze 'wetenschapper' vertelt hij je over een geweldige plek om te ontspannen en om iets te eten. Het is zijn favoriete plek en hij noemt het: "Burger Blast! " Hij zegt:

Je gaat gewoon naar binnen en je gaat zitten en ineens ontstaat er een 'ontploffing' uit de keuken en onmiddellijk landt er een hamburger vlak voor je met alles erop en eraan .. precies op de manier waarop je dat wilt, compleet met friet, een drankje en zelfs je favoriete dessert? ...

EN...

Niemand werkt bij "Burger Blast", het draait gewoon vanzelf , het reinigt zichzelf automatisch en als je op het punt staat de restaurant te verlaten scant het je portefeuille voor een geldige pinpas of creditcard en laat het je bank geld overmaken voor wat je hebt gegeten? ...

Nu is de vraag: "Ben je werkelijk van plan om een van deze als 'feit' te accepteren?"

Natuurlijk niet!

We zouden niet geloven dat een nieuwe auto is gemaakt van vliegende metalen; stoelen niet naar beneden vallen van exploderende bomen; aardbevingen produceren geen computers en explosieve hamburgers regenen niet op ons van bovenaf.

De vraag is dan: Hoe komt het dat we een theorie van "iets uit het niets en dan botsen in de kosmos om het universum te maken" niet uitdagen? Is het vanwege de enorme omvang dat wij zo weinig begrip over hebben, dat we bereid zijn om elke theorie te aanvaarden van een paar telescoop 'gasten' om ons te vertellen: "het kwam van 'niets'"? Of dat wat gassen gewoon botsen en dan ... 'Poof! '? Kant en klare Universum? Hoe?
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

De vraag is dan: Hoe komt het dat we een theorie van "iets uit het niets en dan botsen in de kosmos om het universum te maken" niet uitdagen? Is het vanwege de enorme omvang dat wij zo weinig begrip over hebben, dat we bereid zijn om elke theorie te aanvaarden van een paar telescoop 'gasten' om ons te vertellen: "het kwam van 'niets'"? Of dat wat gassen gewoon botsen en dan ... 'Poof! '? Kant en klare Universum? Hoe?

en jij gelooft liever wat ooit iemand opgeschreven heeft als een sprookjesboek of als verhalenboek om kinderen voor het slapen gaan uit voor te lezen? is ook niet erg logisch he. Daarnaast wie heeft die schepper van je dan geschapen? Of was die er al 300 miljard jaar tot die dacht eens wat te gaan doen en het zooitje maakte waar wij nu in leven? is ook niet erg logisch he.... Kom op joh, gebruik die grijze hersencellen eens en denk na, we weten niks met zekerheid, alles is gissen, de tijd zal ons leren hoe en wat, simpel, elke theorie is gedoemd om niet te kloppen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Ennnnnn..... daar gaan we weer. Volgensmij is je al 100x uitgelegd hoe andere mensen denken over jouw sprookjes, dus misschien moet je eens ophouden met blijven roepen dat andere mensen belachelijke dingen denken, als jij degene bent die een 2000 jaar oud boek over een tovenaar in de ruimte geloofd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Ennnnnn..... daar gaan we weer. Volgensmij is je al 100x uitgelegd hoe andere mensen denken over jouw sprookjes, dus misschien moet je eens ophouden met blijven roepen dat andere mensen belachelijke dingen denken, als jij degene bent die een 2000 jaar oud boek over een tovenaar in de ruimte geloofd.

Wat mij vooral opvalt, is dat er al zoveel verhaaltjes in die geschriften onomstotelijk weerlegt zijn maar ze er gewoon in blijven geloven.
Het mooiste is nog...ze geven er gewoon een nieuwe draai aan om het voor hun kloppend te maken.

Bijv: Volgens de bijbel bevindt het hemels paradijs zich hoog in de lucht. Toen bleek dat er hoog in de lucht een hoop te vinden was, maar niets dat leek op een hemels paradijs, moest dat verhaal niet zo letterlijk genomen volgens de kerk.

Op de vraag waarom het heelal zo onherbergzaam is dat er geen leven voor mensen mogelijk is, is het antwoord steevast: "gods wegen zijn ondoorgrondelijk, niemand weet wat zijn bedoeling is geweest daarmee."
Oftewel, alles wat onverklaarbaar is, is gods werk. En als het iets negatiefs is, dan heeft god daar vast wel zijn bedoeling voor, is het een straf van god of een test van god. Maakt het leven wel heel simpel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Waarom zou je het moeilijk maken?
Waarom zou je leven?
Ik geloof ook in God (Christen, evangelisch) en wat in de bijbel staat, geloof ik.
 

DeletedUser11507

Gast
Re: AW: Het ontstaan

Waarom je zou leven?

Ja, omdat het misschien leuk is?
Als dat niet het geval is, ja dan moet je maar maatregelen gaan treffen :p of je zou het aan god moeten vragen?

Ja en ik geloof ook, maar niet in die sprookjes boeken. Ben er van overtuigd dat er "iets" is. Wat je kan opvatten, wat deels staat beschreven is het sprookjesboek:p, misschien mag ik dan wel gratis naar Disney Land Parijs:D

Trouwens wat tuinslang zegt, je hebt wel een grote fantasie juh:p, vandaar dat je misschien ook in dat boek gelooft, misschien heeft het je fantasie ook wel opgewekt?

In mijn kamer vind ook wel is een ontploffing plaats, dan is er opeens de stofzuiger uitgevonden:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Waarom zou je het moeilijk maken?
Waarom zou je leven?
Ik geloof ook in God (Christen, evangelisch) en wat in de bijbel staat, geloof ik.

heeft niks met het leven moeilijk maken te maken, maar het leven nemen zoals het is en geen verstoppertje spelen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Waarom zou je hier over nadenken, dan weet je het antwoord na een lange discussie en dan? Wil je het hele helal laten verdwijnen op die zelfde manier?
 

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

het ging over de oerknal

ik denk dat het begon met eindeloze op elkaar gepropte moleculen van maar 1 soort, maar omdat de druk zo groot was, kwam er een soort scheur in, die gelijk weer werd dichtgedrukt door de druk, en dat gaf een zo grote knal dat alles uit elkaar vloog, de moleculen sprongen uit elkaar en gingen elkaar aantrekken. er ontstonden ruimte en tijd, en er gingen zich dingen vormen, ik denk dat de knal nog steeds niet is geeindigd, en dat hij nog steeds door gaat richting de plek waar nog geen ruimte en tijd is.

duidelijk
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

allemaal stuk voor stuk zijn jullie dwazen ongelovige dwazen ik zal het nog een keer zeggen God heeft alles geschapen

scheppen is iets anders dan maken scheppen is iets maken uit niets wij kunnen dat niet begrijpen maar God wel. God is oppermachtig

ik zeg het nog een keer bekeer je tot hem of anders zal Gods toorn over jou heen komen

Dus volgens jouw definitie zijn Bankers Goden aangezien zij uit het niets geld kunnen creeren/schepen.


To the point.

Er zijn ontzettend veel zaken die wij niet bevatten/begrijpen en dat heeft te maken met wat ons geleerd wordt en onze denkwijze. Mensen denken linear aangezien wij ook zo leven.

Je wordt op punt Y geboren en sterft op punt X. Gedurende je leven kun je niet op een bepaald moment zeggen laat ik het nog eens overdoen want ik heb wat fouten gemaakt en ga wel weer terug naar punt Y.

Het Universum moet ook een begin en eindpunt hebben en wat zit daar dan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

allemaal stuk voor stuk zijn jullie dwazen ongelovige dwazen ik zal het nog een keer zeggen God heeft alles geschapen

scheppen is iets anders dan maken scheppen is iets maken uit niets wij kunnen dat niet begrijpen maar God wel. God is oppermachtig

ik zeg het nog een keer bekeer je tot hem of anders zal Gods toorn over jou heen komen

evangeliseren, hoe het niet moet ;)
 

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

allemaal stuk voor stuk zijn jullie dwazen ongelovige dwazen ik zal het nog een keer zeggen God heeft alles geschapen

scheppen is iets anders dan maken scheppen is iets maken uit niets wij kunnen dat niet begrijpen maar God wel. God is oppermachtig

ik zeg het nog een keer bekeer je tot hem of anders zal Gods toorn over jou heen komen

dan is god minder aardig dan ik altijd hoorde. :rolleyes:
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

Ik geloof in de oerknal theorie.
Het begon met een heel, heel, heel klein puntje waar alles in zat,
deze had een ongeloofelijk grote kracht waardoor hij niet sprong.
Je moet je dus voorstellen dat er miljarden plakbandjes omheen zaten.
Uiteindelijk werd de druk te groot en knalde hij uit elkaar waardoor alles ontstond.
Er zijn ook bewijzen voor de oerknal, zoals:
de afstand tussen, bijvoorbeeld, aarde en mars, word steeds groter,
omdat het heelal steeds meer uitrekt.
Wetenschappers denken dus, wanneer je het hele heelal op dezelfde manier intrekt dat je van zelf de plaats vind waar alles verzon.

In goden geloof ik zelf niet, het is een boek en zoiets moet je niet in 1 keer vertrouwen.
Ik denk dat het een verzameling van verhalen is en gewoon vervormde verhalen.
Na 2000 jaar kan een verhaal niet meer zo zijn als het 2000 jaar geleden was.
Critici tegen het christendom denken dat jezus een arts of dergelijke was,
hij maakte mensen beter en was voor vrede.

En laten we onszelf nou eens afvrafen en denk goed na over een god:
klinkt het niet een heel klein beetje stom?
 

Araluen

Manticore
AW: Het ontstaan

ik denk dat het begon met eindeloze op elkaar gepropte moleculen van maar 1 soort, maar omdat de druk zo groot was, kwam er een soort scheur in, die gelijk weer werd dichtgedrukt door de druk, en dat gaf een zo grote knal dat alles uit elkaar vloog, de moleculen sprongen uit elkaar en gingen elkaar aantrekken. er ontstonden ruimte en tijd, en er gingen zich dingen vormen, ik denk dat de knal nog steeds niet is geeindigd, en dat hij nog steeds door gaat richting de plek waar nog geen ruimte en tijd is.

dan zou ik voor deze kiezen. :D
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

ik heb het geprobeerd

ik heb geprobeerd jullie van Gods bestaan maar jij reageren er niet eens serieus op laat dan maar zitten

jullie krijgen vanzelf wel spijt dat je het niet gelooft
 
Bovenaan