• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het ontstaan

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

OMG. Jij moet echt eens leren lezen. Zwarte gaten bestaan niet uit niets... ze hebben een GIGANTISCHE massa. Ze bestaan uit belachelijk veel materie bij elkaar gedrukt in belachelijk weinig ruimte.

De waarnemingshorizon is het punt waarop de zwaartekracht van een zwart gat ZO groot wordt dat zelfs licht niet meer kan ontsnappen, waardoor je dus niet erin kunt kijken... ik hoop dat je weet hoe zicht werkt?

Wat je nu doet is nutteloos pluisjen. Hij copy/paste stukken uit wikipedia, die hij zelf niet begrijpt, of verkeerd leest. Kansloos verhaal om daar een zinnige reply van te verwachten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Het doel is meer om te voorkomen dat andere mensen zijn ideeën overnemen dan proberen hem wat te leren eigenlijk.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

bestaat uit niets. Zit niks in als het komt. Ja een massa van wat van niks:)
En het zorgt ervoor als je er dicht bij ben dat, de massa naar binnen gaat. De massa komt van buitenaf.

En heb het erover hoe bestaat het zwarten gat en wat is het als het er net is;) Moeten jullie beter lezen.

Weet je wel wat massa is?
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

even een copy past van m'n eigen verhaal dat ik in een topic heb geschreven wat een beetje inactief is:

Laten we het eens zo stellen,
jij gelooft niet vrijwillig in een god.
Dit komt door je omgeving.
Omdat je in Nederland woont, word alleen in je jeugd wat over het Christendom wat vertelt.
Wanneer je in Afghanistan woont, word jouw alleen dingen over de Islam vertelt in je jeugd.
En omdat er niemand in je omgeving is die je als moslim wilt hebben,
word je Christen.
Het is niet voor niets dat de godsdiensten allemaal hun eigen territoria hebben.

Ik snap ook niet waarom zoveel mensen de bijbel als bewijs zien,
want dan kun je net zo goed zeggen dat Allah met de Koran de wereld heeft geschapen.
Waarom zou allah niet de wereld hebben geschapen, in plaats van "god".
En andersom dus ook.

Zelf vind ik geloven nergens op slaan,
er zijn geen keiharde bewijzen voor 1 god, maar er zijn er ook geen voor geen god.

En godsdiensten verdoemen deze wereld alleen maar en eigenlijk zijn zij altijd de aanleiding van een oorlog:

- De kruistochten
- WO I
- WO II
- Romeinen vs joden vs Christenen
- Terroristentijdperk

Allemaal veroorzaakt door geloven, en er zijn nog veel een veel meer voor dat soort oorlogen en ze geven elkaar allemaal de schuld!

btw, heb niet gelezen waar jullie nu over aan het praten waren dus kan een beetje off-topic overkomen over waar het gesprek nu over gaat ^^
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Persie15, ik ben het met je eens. Welk geloof je aanhangt , hangt voor een niet te onderschatten deel samen met de omgeving waarin je opgroeit. (Hm, als ik in Pakistan was geboren, was ik nu misschien wel een enge terrorrist geweest... Maar goed dat ik gewoon hier ben opgegroeid. ;))
Off-topic was je post zeker niet; je hebt het daarmee juist meer on-topic gehouden, want hiervoor gingen mensen praten over wikipedia-stukken die zij zelf niet begrepen. :rolleyes: Gozilla, je kraamt de grootst mogelijke onzin uit.




Wat er 'tijdens de Oerknal' is gebeurd, zullen we met onze technologieën nooit echt helemaal zeker kunnen weten. We kunnen alleen wel berekeningen maken waardoor we mogen aannemen hoe het ongeveer gebeurd is, al snappen we er nu (nog) niet veel van.

Wat ik irritant vind, is dat sommige mensen de huidige natuurwetten willen toepassen op het moment van de Oerknal en zo willen aantonen dat de Oerknal nooit geweest kon zijn. Dat is irritant omdat berekeningen aantonen dat de natuurwetten tijdens de Oerknal geheel anders geweest zijn en die mensen moeten sowieso niet proberen om theorieën waar genieën jarenlang mee bezig zijn geweest om uit te werken, omver te werpen. ;)

Ik voor mij zelf geloof in de Oerknaltheorie, ook al begrijp ik hem zelf niet helemaal, omdat ik enig vertrouwen koester in de huidige wetenschap (én in een ongelovig gezin ben opgegroeid). Sprookjesboekjes van tweeduizend jaar oud boezemen mij gewoon iets minder vertrouwen in. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

bestaat uit niets. Zit niks in als het komt. Ja een massa van wat van niks:)
En het zorgt ervoor als je er dicht bij ben dat, de massa naar binnen gaat. De massa komt van buitenaf.

En heb het erover hoe bestaat het zwarten gat en wat is het als het er net is;) Moeten jullie beter lezen.

Weet je wel wat massa is?

Ik kan hier niets anders op zeggen dan:

facepalm.jpg
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

Niemand weet exact hoe een zwart gat ontstaat,
maar dit is de bekenste theorie waar de algemene wetenschap zich mee bezig houdt:

Wanneer een ster, dood gaat, kan het zijn dat hij ontploft.
Zo'n ontploffing word een supernova genoemd,
en na een supernove blijft er een klein kern over;
met een ongelofelijk grote aantrekkingskracht.
Zo hard, dat het licht met zich mee kan sleuren,
want licht bestaat immers ook uit moleculen.

Maar verder vind ik dat geloven deze wereld ruïneren zoals ik al een paar post hierboven zei.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Niemand weet exact hoe een zwart gat ontstaat,
maar dit is de bekenste theorie waar de algemene wetenschap zich mee bezig houdt:

Wanneer een ster, dood gaat, kan het zijn dat hij ontploft.
Zo'n ontploffing word een supernova genoemd,
en na een supernove blijft er een klein kern over;
met een ongelofelijk grote aantrekkingskracht.
Zo hard, dat het licht met zich mee kan sleuren,
want licht bestaat immers ook uit moleculen.

Maar verder vind ik dat geloven deze wereld ruïneren zoals ik al een paar post hierboven zei.
Wederom ben ik het met je eens, op de laatste zin in je uitleg van zwarte gaten na. Hoezo bestaat licht uit moleculen? Bij onderzoeken is alleen gebleken dat licht zich in sommige gevallen net zo gedraagt als materie dat doet. Licht bestaat dus niet uit moleculen, maar licht en moleculen zouden dezelfde 'bouwstenen' kunnen hebben.
Wat je bedoelde is: Licht heeft MASSA.;)
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

oh... sorry, mijn fout.
Verwarde materie met moleculen want licht bestaat uit materie en heeft dus massa.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Het ontstaan

oh... sorry, mijn fout.
Verwarde materie met moleculen want licht bestaat uit materie en heeft dus massa.

Ik heb altijd geleerd dat energie en materie de 2 bouwstenen waren dat het universum, en dat energie dus geen materie was, maar ach, dat is vast achterhaald. :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Ik heb altijd geleerd dat energie en materie de 2 bouwstenen waren dat het universum, en dat energie dus geen materie was, maar ach, dat is vast achterhaald. :p
Dat is inderdaad behoorlijk achterhaald. :) Volgens gewaagde theorieën zijn materie en energie namelijk HETZELFDE. Dit kun je stellen omdat licht inderdaad massa heeft.
 

DeletedUser8129

Gast
AW: Het ontstaan

Maar dat was niet waar we waren,
het ging mij erom dat religies ons uiteindelijk zullen verwoesten om het zo maar eens te noemen.

Jullie meningen met argumenten graag en ik wil ook dat de christelijke gozer weer eens reageerd :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Het ontstaan

Einstein's beroemde formule E = Mc^2 stelt dat energie en materie hetzelfde zijn en in elkaar omgezet kunnen worden.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Maar dat was niet waar we waren,
het ging mij erom dat religies ons uiteindelijk zullen verwoesten om het zo maar eens te noemen.

Jullie meningen met argumenten graag en ik wil ook dat de christelijke gozer weer eens reageerd :p

Wie ik :p
Ben niet christelijk hoor, maar Protestant :O Al zeg ik maar wat...

Maar, denk inderdaad dat WW 3 Christenen tegen de Moslims worden.(Dit zijn de 2 grootste godsdiensten kwa gelovigen)

Dit valt niet te vermijden, denk ik. Kijk waar de terroristen mee bezig zijn, volgens zeggen hadden ze eerst die BH ding bacterie, dat leuke naampje:p

Hadden de terroristen in ons voedsel verspreid, nu was het weer de biologische kommerkommer in Noord Duitsland, wat waarschijnlijk ook weer niet waar is. Want hij is hier niet te vinden de bacterie.

(Kwam door de biologische mest)

Dus ja wat jij zegt over de godsdiensten, deel ik je mening in.
Zie filmpje WW 3, wat er kan gebeuren....

http://www.youtube.com/watch?v=rIUZtvLfVlA
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast
AW: Het ontstaan

Elke keer als ik denk dat je geen dommere opmerking kunt maken... :rolleyes:

moet je lezen :p (Test), erachter staat ik zeg maar wat;) Geloof niet eens man.

schokkend filmpje, maar het is waar.

Filmpje schok ik inderdaad ook van, vooral toen ik dat zag met die man met die sleutel en 1 druk op de knop.
Gelijk bijna alles weg. Toen was er geen ontstaan meer nodig:O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6887

Gast
AW: Het ontstaan

Wat men toont in het filmpje is geen wereldoorlog III.

Geen enkel land is zo gek om een nucleaire oorlog te starten.
Dit zou hun eigen einde betekenen want als men ook maar 1 raket afvuurt, is dit het begin van een kettingreactie. Betekend dus zelfmoord. Volgens mij start men een oorlog enkel en alleen maar voor eigen belang.

Een kernoorlog is niet meer voor eigen belang, er valt er niks mee te winnen.
Deze dienen enkel als afschrikmiddel. Niemand wil deze als eerste weg doen omdat men dan zijn gehele macht verliest.

Deze zullen dus nooit gebruikt worden maar zullen ook nooit verdwijnen tenzij ieder land deze op hetzelfde moment laat vernietigen.


Wereld oorlog III is echter al bezig maar is goed verborgen. Het is het kapitalisme en opdrijven van macht ( lees olie en economie )
De groepen zijn dan echter ook de gelijkaardige culturen ( op uitzonderingen na ) wat men kan bezien als het geloof ( aangezien vele culturen zich gevormd hebben op basis van het geloof ) Zij hebben immers gemeenschappelijke interesses en kunnen het op veel punten met elkaar vinden.

Men zal steeds andere landen tot oorlog verklaren nadat zij een goed excuus hebben om het land te isoleren van de rest. Wat men dus al meermaals gedaan heeft en nog steeds aan het doen is.

Wereldoorlog III is dus al lang bezig en heeft dus ook al veel slachtoffers gemaakt, enkel dat men deze goed kan verbergen naar de buitenwereld toe omdat men weet dat steeds meer mensen dit niet meer pikken.

En het zal nog lang duren voor er een eind aan komt.
 
Bovenaan