• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

homoseksualiteit / biseksualiteit

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Als jij jezelf niet wilt rechtvaardigen waarom beschrijf je punt 5 dan. Het is pure speculatie en volgens mij ging erom dat homo's geen kinderen konden krijgen. Na je eerste jaar biologie moet je dat ook wel weten.

Als jij dat wil geloven. Wat ben je overigens onvriendelijk en rechtlijnig.

Met de alinea wekt je bij mij het idee op dat homo's anders zijn dan heteroseksuelen(klopt qua geaardheid maar voor de rest ook niet) en 'voordelen' hebben op 'normale' mensen. Hiermee schept je zelf 2 groepen: homoseksuelen en heteroseksuelen. Dus wat wilt je nu precies hiermee zeggen?

Je leest dingen die ik niet heb geschreven. Nogmaals, waarom zo snibbig?

Wat ik wel interessant vind, is de vraag of homoseksualiteit nu aangeboren of aangeleerd is. Maar goed, dat maakt voor mijn beeldvorming eigenlijk ook niet uit. Je mag van mij homo, moslim, jenova aanhanger of wat dan ook zijn/aanhangen, wanneer je er andere mensen maar niet mee lastig valt.

Dat houdt concreet in dat ik het voor me moet houden? Want dat gaat niet gebeuren.
 

DeletedUser8487

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Inderdaad een schatting, elk onderzoek zegt wat anders.

[Bron: Wikipedia]

.

een onder zoek uit je jaren 60 !!! ik denk als we het onder zoek nu houden er een hoger getal uit komt ..
in de 60er jaren kwamen nog niet veel homo,s opelijk voor hun geaardheid uit hoor ..
was nogsteeds het idiaalbeeld van huisje boomje en beestje ,,.
 

DeletedUser8487

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Wat ik wel interessant vind, is de vraag of homoseksualiteit nu aangeboren of aangeleerd is. Maar goed, dat maakt voor mijn beeldvorming eigenlijk ook niet uit. Je mag van mij homo, moslim, jenova aanhanger of wat dan ook zijn/aanhangen, wanneer je er andere mensen maar niet mee lastig valt.

wat versta je onder lastig vallen ??
de 1 heeft al last van hand in hand lopen over straat ..

als je bedoeld dat homo,s jou niet mogen lastigvallen ..
tja jij vald toch ook niet elk meisje lastig ..
jij zit toch ook niet aan elk vreemd meisje ?

lastig vallen is een rekbaar begrip ..
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Als jij dat wil geloven. Wat ben je overigens onvriendelijk en rechtlijnig.

Je leest dingen die ik niet heb geschreven. Nogmaals, waarom zo snibbig?

Dat houdt concreet in dat ik het voor me moet houden? Want dat gaat niet gebeuren.

Snibbig?! Ik ben een realist en kan, dat weet ik van mezelf, direct overkomen.
Maar jij neemt mijn woorden zo negatief over en persoonlijk op, terwijl ik niemand tracht te beledigen. Voor mij zijn homoseksuelen gelijke aan heteroseksuelen. Om maar meteen terug te komen om mijn eigen uitspraak:
Je mag van mij homo, moslim, jenova aanhanger of wat dan ook zijn/aanhangen, wanneer je er andere mensen maar niet mee lastig valt.

Onder lastig vallen zie ik provoceren. Provocatie naar Nederlands maatstaven. Dan heb ik het niet over al het import. Hand in hand lopen is doodnormaal, maar als ik op het terras zit, hoef ik 2 mannen echt elkaars tong niet te zien opeten. Vandaar dat ik het niet alleen betrekt op homo's. Lees jenova's, moslims of christenen. Je mag best geloven maar ik hoef niet elke zondagochtend een duo voor mijn deur te hebben of opdringen dat ik moslim moet worden. Dit zijn slechts voorbeelden.

Waarom/waardoor ik viel over het vijfde punt wat je beschreef, is dat je een stelling aanneemt die gebaseerd is op een vermoeden. Er bestaan homo's om de mensheid te behoeden op overbevolking van de planeet. Dat is onzin en puur speculatief. Daarbij snapte ik de link tussen homo's die geen kinderen kunnen maken en het overbevolkingsoplossing niet. Vandaar dat ik vroeg waarom je dit punt beschreef. Zou je daar nog antwoord op kunnen geven?
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Onder lastig vallen zie ik provoceren. Provocatie naar Nederlands maatstaven. Dan heb ik het niet over al het import. Hand in hand lopen is doodnormaal, maar als ik op het terras zit, hoef ik 2 mannen echt elkaars tong niet te zien opeten.

En als het een jongen en een meisje zijn die "elkaars tong" opeten?
Is dat in jouw ogen dan ook provocerend?
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Onder lastig vallen zie ik provoceren. Provocatie naar Nederlands maatstaven. Dan heb ik het niet over al het import. Hand in hand lopen is doodnormaal, maar als ik op het terras zit, hoef ik 2 mannen echt elkaars tong niet te zien opeten. Vandaar dat ik het niet alleen betrekt op homo's. Lees jenova's, moslims of christenen. Je mag best geloven maar ik hoef niet elke zondagochtend een duo voor mijn deur te hebben of opdringen dat ik moslim moet worden. Dit zijn slechts voorbeelden.

Noem jij dat provoceren? Ik noem dit liefde ... als jij een liefje hebt, kus jij toch ook met hem/haar (ik weet je geslacht niet :rolleyes: )? En hoe zit het dan met twee meisjes? heb je daar dan ook problemen mee of enkel met 2 jongens?
Ik vind het doodnormaal als twee mensen kussen (en dus ook "elkaars tong opeten", om jouw woorden even te gebruiken), dus dit geld bij mij voor elk soort koppel (heterokoppel én homokoppel), --> kussen = liefde bedrijven :p. Maar deze mening kan natuurlijk ook wel te maken hebben met men geaardheid ...
En je voorbeeld over die moslims heeft eigenlijk (in mijn ogen) niets te maken met deze discussie en ook niet met wat je wil duidelijk maken.
Homo's die kussen vallen je toch niet lastig en provoceren je toch niet? Onder provoceren versta ik uitdagen. In welk opzicht dagen Homo-koppels die kussen je uit? dat zou ik wel eens willen weten.

Er bestaan homo's om de mensheid te behoeden op overbevolking van de planeet. Dat is onzin en puur speculatief.

Volgens mij bedoelde hij dit niet. Hij heeft nooit letterlijk gezegd dat er homo's bestaan om de mensheid te behoeden op overbevolking van de planeet
(allez, dat lees ik hier toch nergens !?). Wat hij wel zei, is dat je blij mag zijn dat er überhaupt homo's bestaan, omdat zij niet mee zorgen voor de overbevolking.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

ik ben er niet echt fanetiek tegen van: '' ga elke homo in elkaar slaan''
maar ben ook niet de een van: ''homo is oke''

ik ben er wel tegen, maar ik vind na mijn mening dat homos een soort van ziekte is (lach maar uit maar zo vind ik het) het is iets met de hormonen van die gene, en kan je niet veranderen.

dus het is iets physieks (ofzo). We kregen in onze school een soort theater over homos. iedereen is in verwaring geraakt, echt iedereen. Mensen willen dat het geaccepteert word als een normale geval maar dat is niet zo. en omdat ze proberen te laten zien dat het normaal is verwarren ze meer mensen.

ik vind gewoon dat homos mogen doen wat ze willen, maar dat ze hulp krijgen van de dokter en dat ze andere mensen er niet mee moet lastig vallen. Dat geld ook voor de mensen die hetro zijn moeten die homos met rust laten.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Onder lastig vallen zie ik provoceren. Provocatie naar Nederlands maatstaven. Dan heb ik het niet over al het import. Hand in hand lopen is doodnormaal, maar als ik op het terras zit, hoef ik 2 mannen echt elkaars tong niet te zien opeten. Vandaar dat ik het niet alleen betrekt op homo's. Lees jenova's, moslims of christenen. Je mag best geloven maar ik hoef niet elke zondagochtend een duo voor mijn deur te hebben of opdringen dat ik moslim moet worden. Dit zijn slechts voorbeelden.

Lees ik nou hier dat je denkt dat homo's die in je buurt komen je homo willen maken, of ligt dat aan mijn interpretatie van jouw woorden?
 

DeletedUser8487

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Onder lastig vallen zie ik provoceren. Provocatie naar Nederlands maatstaven. Dan heb ik het niet over al het import. Hand in hand lopen is doodnormaal, maar als ik op het terras zit, hoef ik 2 mannen echt elkaars tong niet te zien opeten. Vandaar dat ik het niet alleen betrekt op homo's. Lees jenova's, moslims of christenen. Je mag best geloven maar ik hoef niet elke zondagochtend een duo voor mijn deur te hebben of opdringen dat ik moslim moet worden. Dit zijn slechts voorbeelden.
dit geld dan ook hopelijk voor hetro,s ..
ik hoef niemand te zien die elkaar opeten /aflikken;)
maakt mij dus niet uit wie dit doet hetro,s of homo,s elkaar openbaar opeten /aflikken doe je niet op een teras ..
gewoon een geval van manieren ..
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Noem jij dat provoceren? Ik noem dit liefde ... als jij een liefje hebt, kus jij toch ook met hem/haar (ik weet je geslacht niet :rolleyes: )? En hoe zit het dan met twee meisjes? heb je daar dan ook problemen mee of enkel met 2 jongens?
Ik vind het doodnormaal als twee mensen kussen (en dus ook "elkaars tong opeten", om jouw woorden even te gebruiken), dus dit geld bij mij voor elk soort koppel (heterokoppel én homokoppel), --> kussen = liefde bedrijven :p. Maar deze mening kan natuurlijk ook wel te maken hebben met men geaardheid ...
En je voorbeeld over die moslims heeft eigenlijk (in mijn ogen) niets te maken met deze discussie en ook niet met wat je wil duidelijk maken.
Homo's die kussen vallen je toch niet lastig en provoceren je toch niet? Onder provoceren versta ik uitdagen. In welk opzicht dagen Homo-koppels die kussen je uit? dat zou ik wel eens willen weten.

Volgens mij bedoelde hij dit niet. Hij heeft nooit letterlijk gezegd dat er homo's bestaan om de mensheid te behoeden op overbevolking van de planeet
(allez, dat lees ik hier toch nergens !?). Wat hij wel zei, is dat je blij mag zijn dat er überhaupt homo's bestaan, omdat zij niet mee zorgen voor de overbevolking.

Wellicht bedoelde hij het niet zo, maar ik ga af op de woorden die ik lees. Als ik het terug lees, ben ik nog steeds van mening dat hij dit wel degelijk indirect stelt.
5. Homo's kunnen geen kinderen krijgen. Dit klopt! Homo's kunnen eventueel een ongewenst kind adopteren. Maar zelf produceren lukt nog niet. Misschien is dat niet eens zo slecht als je bedenkt dat deze aarde is overbevolkt! We leven op deze aardbol met 6,5 miljard mensen! 6.500.000.000 mensen! Geloof me, de mens zal niet uitsterven door een stel homo's die geen kinderen kunnen krijgen. Denk je trouwens even in hoeveel hetero's geen kinderen willen of kunnen krijgen!? De mensheid groeit zelfs te hard! Er zijn straks meer mensen dan dat we kunnen voeden! Gelukkig zijn er homo's!

-voor de beeldvorming :p-
"elkaars tong opeten' is tongen voor gevorderden met een hoop speeksel. Nogal onsmakelijk dus. Dat maakt niet uit of het nu hetero's zijn of niet. Al zou ik het wel minder erg vinden bij hetero's.

De kern van mijn berichten gaan over gedrag wat storend of provocerend wordt ervaren. Inderdaad, dat is voor iedereen anders. Dat kan dus ook geloof zijn. Ik merk dat hier vooral wordt gekeken vanuit 'het slachtoffer' maar dat gaat het probleem echt niet oplossen. Dan blijf je conflicten houden. Wanneer je rekening met de gevoelens/ideeën van andere mensen en daar samen een oplossing voorgaan zoeken dan is er toch niks aan de hand? Of hebben jullie (de homoseksuelen hier) dan het gevoel dat je toegeeft aan de andere partij?
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Wanneer je rekening met de gevoelens/ideeën van andere mensen en daar samen een oplossing voorgaan zoeken dan is er toch niks aan de hand? Of hebben jullie (de homoseksuelen hier) dan het gevoel dat je toegeeft aan de andere partij?

Ik denk dat je nog steeds de essentie niet begrijpt. Het gaat niet over een slachtofferrol, of toegeven aan een andere partij. Het gaat erom dat een groot deel van de bevolking homosexuelen niet kan/wil accepteren zoals ze zijn, maar meteen raar gedrag gaan vertonen.
Kijk voor de aardigheid eens naar de film Allstars. Daarin kun je heel treffend zien hoe mensen reageren op homosexualiteit.

@HENOS
Ik denk dat het voor jou verstandig is om je eens wat meer te verdiepen in wat homosexualiteit inhoudt voordat je dit soort onzin in het openbaar gaat roepen. Het hebben en ventileren van een mening betekent namelijk niet dat je lukraak iets de ruimte inslingert omdat je dat vindt. Een mening zou namelijk gebaseerd moeten zijn op kennis, niet op onwetendheid.
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Dan blijf je conflicten houden. Wanneer je rekening met de gevoelens/ideeën van andere mensen en daar samen een oplossing voorgaan zoeken dan is er toch niks aan de hand? Of hebben jullie (de homoseksuelen hier) dan het gevoel dat je toegeeft aan de andere partij?

ik hou wel degelijk rekening met de gevoelens/ideeën van andere mensen, ik ben dan ook niet echt het type dat met een meisje op een terras ga zitten tongen ... maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik er nog niet openlijk voor uitkom dat ik lesbisch ben ... (er weten welgeteld 3 mensen uit RL dit)

maar idd, zoals jij het beschrijft (het 'elkaars tong opeten') zou ik het ook niet smakelijk vinden moest iemand dat aan het doen zijn op een terras, maar wat ik uit jou woorden uitmaak is dat je dit niet enkel bij homo's vies vindt en dat het dus geen reden is om tegen homo's tezijn (mits je het ook vies vind bij hetero's).
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

dus je bent een meisje dat op een ander meisje valt.
hoe vind je dat zelfs ik bedoel ben je nooit op de andere geslacht gevallen?
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Ben er niet voor maar ook niet tegen. Zolang als ze mij maar met rust laten is het goed. Sorry, maar ben gewoon zo opgevoed : /
 

DeletedUser5621

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

ik ben er niet echt fanetiek tegen van: '' ga elke homo in elkaar slaan''
maar ben ook niet de een van: ''homo is oke''

ik ben er wel tegen, maar ik vind na mijn mening dat homos een soort van ziekte is (lach maar uit maar zo vind ik het) het is iets met de hormonen van die gene, en kan je niet veranderen.

dus het is iets physieks (ofzo). We kregen in onze school een soort theater over homos. iedereen is in verwaring geraakt, echt iedereen. Mensen willen dat het geaccepteert word als een normale geval maar dat is niet zo. en omdat ze proberen te laten zien dat het normaal is verwarren ze meer mensen.

ik vind gewoon dat homos mogen doen wat ze willen, maar dat ze hulp krijgen van de dokter en dat ze andere mensen er niet mee moet lastig vallen. Dat geld ook voor de mensen die hetro zijn moeten die homos met rust laten.
Je hebt helemaal gelijk, ik zal gelijk een afspraak maken bij de dokter.;)
Waar slaat dat op? De dokter? Ik ben niet ziek ofzo, alles gaat goed, op een grepolis-verslaving na.^^
dus je bent een meisje dat op een ander meisje valt.
hoe vind je dat zelfs ik bedoel ben je nooit op de andere geslacht gevallen?
Meestal vallen homoseksuelen ook op het andere geslacht, maar niet het echte gevoel, en nadat ze erachter komen niet meer.
Ben er niet voor maar ook niet tegen. Zolang als ze mij maar met rust laten is het goed. Sorry, maar ben gewoon zo opgevoed : /

Met rust laten? Vind ik zo weird...


2 dingen:

1) Ik heb sowieso moeite met mensen die hun tong opeten op een terras, hetero of homo.
2) De angst voor homo's vind ik zo erg. Mensen durfen niet om te gaan met een homo, je gaat toch ook om met iemand van het andere geslacht die eventueel ook verliefd op je kan zijn? Een homo bespringt je heus niet, hoor...
 

DeletedUser

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

Als je tegen Homo's bent, is dat jou keuze, jou mening. Daar is niets mis mee. Maar als je vervolgens wil dat anderen ophouden met 'homo zijn' of dat laten zien, dan ben je verkeerd bezig. Je moet jou mening niet aan anderen opdringen. Dat is hetzelfde als ik zou zeggen dat jullie geen rode kleren mogen dragen, alleen omdat ik niet van de kleur rood hou.
 

DeletedUser8487

Gast
AW: homoseksualiteit / biseksualiteit

mensen zijn bang voor het grote onbekende ..feit..

daarom reageeren de meeste mensen raar als het om homo of bi gaat ..
of weten zich geen houding te geven ,,
of verschuilen zich achter geloof ..

maar gaat het om het begin niet om respect naar elkaar, en elkaar de ruimte geven om te leven op zijn of haar manier ..

mij maakt het niet uit dat iemand homo of bi of hetro is ..
probleem is dat we te veel in hokjes denken ..
en bij deze discussie dus met teveel hetro ogen ..
als of anders zijn een misdaad is ...

in nederland hebben wij vrijheid van geloof en menings uiting en het is te gek voor woorden dat somige mensen hier niet voor hun geaardheid kunnen of durven uitkomen .
om wat voor reden dan ook .....dit is in mijn ogen de echte schande
 
Bovenaan