• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Komplot theorieen

DeletedUser

Gast
Ja, maar waarom zouden de Russen dat doen? Dat is zinloos, hebben ze meer nadeel van voordeel van. :O
Geen idee :p.

Ik verwacht overigens nog wel een computeroorlog, die zal ooit komen :).
Als Rusland een nucleaire oorlog starten, staan ze alleen. We zitten niet meer in Koude Oorlog he, de Oostbloklanden gaan hun echt niet steunen, evenmin China.
Nucleaire wapens gaan echt niet niet gebruikt worden omdat iemand uit een clubje is gegooid. In de Koude Oorlog was er meer reden om een atoombom buiten te slingeren, dit werd niet gedaan omdat de gevolgen de catastrofaal zijn (Hiroshima en Nagasaki). En dat was nog maar een kleine bom.
Nee, een nucleaire bom wordt niet zomaar gegooid hoor...
Tuurlijk gaan die landen Rusland wel steunen, zeg nou zelf, wie wil nou een waterstofbom/atoombom op zich?

Amerika zal daar iig goed op voorbereid zijn :O.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19689

Gast
Een soort van computer oorlog is al bezig.
Niet echt rechtstreeks maar toch, denk maar aan Stuxnet, dat virus besmette een Iraanse kerncentrale. Geloof me dat virus is niet door iemand in een kelder gemaakt die zich een beetje verveelde. Waarschijnlijk zitten de Amerikaanse vrienden er wel voor iets tussen.
Of denk aan het Flame virus dat toevallig vooral in het Midden-Oosten aanwezig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik moet zeggen dat ik wel denk dat die mensen in hun kelder die zich vervelen, beter en professioneler zijn dan de overheidhackers. ;)

Dat is natuurlijk meestal het geval, dat particulieren beter zijn, maar in dit geval al helemaal.
 

DeletedUser19689

Gast
Zou best wel eens kunnen.
Maar ik denk niet dat die mensen zich gaan bezighouden met bespioneren van Kerncentrales in Iran (Toevallig vijand nummer 1 van USA) of het Midden-Oosten.
 

DeletedUser

Gast
Een soort van computer oorlog is al bezig.
Niet echt rechtstreeks maar toch, denk maar aan Stuxnet, dat virus besmette een Iraanse kerncentrale. Geloof me dat virus is niet door iemand in een kelder gemaakt die zich een beetje verveelde. Waarschijnlijk zitten de Amerikaanse vrienden er wel voor iets tussen.
Of denk aan het Flame virus dat toevallig vooral in het Midden-Oosten aanwezig is.
Er wordt wel veel gezegd dat de computers van NASA en kerncentrales zo goed zijn, maar dat is pure onzin. Dat virus hoeft helemaal niet door Amerikanen ofzo gemaakt te zijn. Als je je netwerk niet goed beveiligd (wat dus duidelijk het geval was bij die kerncentrale) dan krijg je te maken met zulke dingen.

Zou best wel eens kunnen.
Maar ik denk niet dat die mensen zich gaan bezighouden met bespioneren van Kerncentrales in Iran (Toevallig vijand nummer 1 van USA) of het Midden-Oosten.
Dat zou best wel eens 100% de waarheid kunnen zijn, wat bat net zei.

Ik denk wel dat ze dat doen, je hebt genoeg gestoorden die telkens de lat wat hoger willen leggen.
 

DeletedUser19689

Gast
Het is wel toevallig dat de virussen in Iran en in het Midden Oosten voorkomen. En in mindere mate in Noord-Amerika en in Europa, waar er veel meer particuliere pc zijn en het virus dus makkelijker kon verspreiden.
Dat zegt toch wel iets over de aard van het virus en zijn maker.
 

DeletedUser

Gast
Wel, sommige mensen zijn daarvan overtuigd. "De persoon" zou dus in feite wereldmacht hebben (vroeger teminste, Rusland is nu niet veel meer waard).
dit gaat ff over het hele gesprek: Groot-Brittanië en VS wilde allang ingrijpen in Syrië, maar omdat Rusland daar op tegen is is dat nog steeds niet gebeurd. dus eigenlijk is Rusland nog steeds best wel machtig hoor. alleen omdat wij in de Westerse wereld wonen zijn wij er van overtuigd dat Amerika enz. de machtigste zijn
 

DeletedUser

Gast
Het is wel toevallig dat de virussen in Iran en in het Midden Oosten voorkomen. En in mindere mate in Noord-Amerika en in Europa, waar er veel meer particuliere pc zijn en het virus dus makkelijker kon verspreiden.
Dat zegt toch wel iets over de aard van het virus en zijn maker.
Spreekt voor zich lijkt mij? In Europa en Amerika zijn we toch echt ietsje verder qua veilige netwerken dan Iran en 't Midden-Oosten en is 't dus vrij lastig zo'n virus toe te dienen in een Europese/Amerikaanse 'PC'.
 

DeletedUser19689

Gast
Mijn pc is slechter beveiligd als een kerncentrale in Iran hoor, daar ben ik van overtuigd.
 

DeletedUser19689

Gast
Tuurlijk gaan die landen Rusland wel steunen, zeg nou zelf, wie wil nou een waterstofbom/atoombom op zich?

Amerika zal daar iig goed op voorbereid zijn :O.

Als Rusland 1 atoombom gooit is het hek van de dam, serieus dat risico gaan ze echt niet lopen.
De enige manier waarop een kernoorlog mogelijk is, is als terroristen kernwapens in handen krijgen, anders riskeert geen enkel land het.
 

DeletedUser

Gast
Als Rusland 1 atoombom gooit is het hek van de dam, serieus dat risico gaan ze echt niet lopen.
De enige manier waarop een kernoorlog mogelijk is, is als terroristen kernwapens in handen krijgen, anders riskeert geen enkel land het.
Terroristen kunnen ze sowieso niet lanceren.
 

DeletedUser12440

Gast
Osama kan alles !
Want ja die leeft ook nog
Viva la osama bin laden !
 

DeletedUser

Gast
Volgens de Nederlandse overheid ligt het nucleaire gevaar nog steeds in Iran, Iraniers mogen in Nederland nog altijd geen kernfysica of dergelijke nucleaire studies volgen. Om daar nou van te zeggen dat het paranoide is, durf ik ook niet helemaal. Je wil met kernfysica geen foutjes maken, toch?

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/19747_iraanse_nederlanders_nog_steeds_gediscrimineerd/

Maargoed voordat we met bommen gaan gooien komt er eerst een echte y2k of een cyberoorlog. Het Chinese leger schijnt een speciale divisie te hebben met elite hackers en programmeurs, een soort cyber hit-squad.

http://www.guardian.co.uk/technology/2013/feb/23/mandiant-unit-61398-china-hacking


...Ik geloof overigens helemaal niets van het gros aan amerikaanse overheidskomplotten, ik ken ze bijna allemaal en het idee dat een politicus verder vooruit kan kijken dan 4 jaar vind ik vergezocht, het lukt ze vaak niet eens 1 jaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
...Ik geloof overigens helemaal niets van het gros aan amerikaanse overheidskomplotten, ik ken ze bijna allemaal en het idee dat een politicus verder vooruit kan kijken dan 4 jaar vind ik vergezocht, het lukt ze vaak niet eens 1 jaar.

De massamedia heeft z'n werk goed gedaan, zie ik.
 

DeletedUser12440

Gast
Ik zelf geloof het 9/11 verhaal niet aangezien er genoeg bewijzen zijn waardoor het ook als complot kan worden gezien.

Zoals gevechtsvliegtuig die het pentagon in vloog, 3 WTC's gingen naar beneden met hulp van explosieven, enkele maanden ervoor waren de gebouwen nog extra verzekerd voor heel wat geld.
Amerika had ook nog is een reden nodig om de olie te kunnen stelen van het midden-oosten en dat was goed gelukt met het 9/11 verhaal.
 

DeletedUser6887

Gast
Ik zelf geloof het 9/11 verhaal niet aangezien er genoeg bewijzen zijn waardoor het ook als complot kan worden gezien.

Zoals gevechtsvliegtuig die het pentagon in vloog, 3 WTC's gingen naar beneden met hulp van explosieven, enkele maanden ervoor waren de gebouwen nog extra verzekerd voor heel wat geld.
Amerika had ook nog is een reden nodig om de olie te kunnen stelen van het midden-oosten en dat was goed gelukt met het 9/11 verhaal.


Je denkt toch niet dat men zo beetje 3000 man laat vermoorden van hunzelf om vervolgens olie te kunnen winnen zonder dat er ook maar 1 tegenstander in hun midden bezwaar maakt ? Deze theorieën zijn gevormd door moslims ( niet alle ) en tegenstanders van het conflict in het midden - Oosten.
Achteraf is het niet moeilijk om enkele links aan elkaar te knopen zodanig deze tot een theorie komt.

Complot theorieën : Het woord zegt het zelf al :theorie. T'feit dat men het niet kan bewijzen , zegt al genoeg dat deze in de meeste gevallen verzonnen zijn. Of is het enkel in ons strafrechtsysteem dat men de regel toepast : je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen word ???:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Je denkt toch niet dat men zo beetje 3000 man laat vermoorden van hunzelf om vervolgens olie te kunnen winnen zonder dat er ook maar 1 tegenstander in hun midden bezwaar maakt ?

Waarom niet?
Al Qaeda heeft de aanslag nooit opgeëist. Bin Laden heeft het zelfs ontkend.
En heb je ooit bewijsmateriaal gezien van de CIA of overheid dat Al Qaeda er achter zat?
 

DeletedUser6887

Gast
Waarom niet?
Al Qaeda heeft de aanslag nooit opgeëist. Bin Laden heeft het zelfs ontkend.
En heb je ooit bewijsmateriaal gezien van de CIA of overheid dat Al Qaeda er achter zat?

1. Omdat zulk acties niet door 1 persoon uitgevoerd wordt maar door honderden personen. Eindbeslissing ligt natuurlijk bij de president. Dat er hier en daar een slecht persoon tussen zit die zoiets zou durven kan ik inkomen, maar niet allemaal. De kansen zijn 1 op de ................

2. Denk je dat deze moslims die de vliegtuigen gijzelen, voor Amerika werken en hun leven zouden geven voor hun? :)


Al Qaeda heeft de aanslag nooit direct opgeëist maar indirect wel
Hier kan je al zien waarop men baseerde : http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslagen_op_11_september_2001

Hoe dan ook, Al Qaeda is 1 van de grootste terreurnetwerken maar het was niet de enige. Vanaf 9/11 had de VS niet de oorlog verklaard aan enkel hun maar aan alle terroristen. Hoe dan ook is Al Qaeda schuldig aan terrorisme en dus vind ik het niet geheel onrechtvaardig dat men Al Qaeda opdoekt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan