• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Konijnenspelen II - LabRats

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Mijn excuses, helemaal vergeten dit spelletje. Rutger laat Initia en Pacmega afvallen. Geen van beide wordt beschermd en ze vallen dus beide af.

Opdracht 12:​

We hebben 3 getallen. Getal A, Getal B en Getal C. Elk getal begint met 10. Echter kan dit wel omlaag gebracht worden, en hiervoor zijn jullie in het spel. Als het aan jouw team is, kan iemand van je team, eender wie 1, 2 of 3 punten van een getal aftrekken. Als je de een getal tot 0 kan brengen, win je dat getal. Er zijn dus 3 punten, het team met de meeste punten wint dus deze opdracht. Zo simpel is het. Het team van Gekko mag beginnen, gevolgd door Kyra's team met als 3e Rutger, Alice en Genius-team.

Aangezien het waarschijnlijk niet duidelijk is, hieronder een voorbeeld.
Het is Gekko's beurt:
Gekko zei:
Getal A: 10
Getal B: 7
Getal C:10
Vervolgens is het aan Kyra's team.
Sanhal zei:
Getal A: 10
Getal B: 5
Getal C:10
Rutger's team
Genius zei:
Getal A: 10
Getal B: 3
Getal C:10
Gekko terug
Genius zei:
Getal A: 10
Getal B: 0
Getal C:10
-> hier behaalt Team Gekko dus een punt.

Enzovoort. Indien het niet duidelijk is of er nog vragen zijn, dan horen we het wel.
Indien het spel niet uit geraakt, volgen er straffen voor de inactiefste ploegen ^^.
 

DeletedUser21356

Gast
Getal A: 10
Getal B: 10
Getal C: 7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Opdracht 12, het vervolg

Vanwege de inactiviteit van het team van Gekko is hierbij het gehele team geëlimineerd uit het spel.

Voor de overige teams wordt de deadline van dit spel verlengd tot morgen 18:00, het zou het mooiste zijn als jullie voor die tijd ook al een eliminatietarget zouden insturen. Op die manier komt er namelijk iets meer vaart in.
 

DeletedUser

Gast
Zo inactief was Gekko toch niet :O?

Bovendien is een team schrappen in deze opdracht een erg dubieuze beslissing, omdat je nu met 2 teams i.p.v. 3 speelt. Dit heeft wel degelijk invloed op de verdeling van de winstkansen van de overgebleven teams.

Ik neem aan dat jullie donders goed weten wat deze wijziging inhoud voor de verdeling van de winstkansen, althans, ik ga ervan uit dat jullie eerst onderzocht hebben of in de oorspronkelijke situatie niet één van de teams in het voordeel is, en hoe dat zou zijn na het schrappen van één van de teams in een bepaalde situatie.

Aangezien we nu in een situatie zitten waar één van de teams een beslissend voordeel heeft weiger ik deze opdracht verder te spelen en ik hoop dat Kyra's team er net zo over denkt. Met twee teams hoeft deze opdracht al niet meer gespeeld te worden: de winnaar ligt toch al vast.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Allemaal goed en wel, en ik zie je standpunt duidelijk enzo. Maar wie wint er eigenlijk? Ik ben wiskundig niet genoeg aangelegd om dit vermoeden te onderbouwen, Rutger?

Excuseer, moet leren iets minder tam te zijn.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Allemaal goed en wel, en ik zie je standpunt duidelijk enzo. Maar wie wint er eigenlijk? Ik ben wiskundig niet genoeg aangelegd om dit vermoeden te onderbouwen, Rutger?

Dunno, heb me niet bezig gehouden met wie zou winnen, maar het is overduidelijk dat de winst al wel vastligt, in tegenstelling tot bij drie teams (dat loopt uit op een gelijkspel). Ik ga straks even voetbal kijken en eten, zal later een bewijs posten.

Alice kan dat ook wel, geloof ik, dus misschien is die eerder.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
In ieder heeft Gekko verloren. Volgende opdracht volgt morgen.
Dit hachelijke einde, om onszelf toch even te verdedigen was omdat de KonijnenSpelen stilaan moeten eindigen.
Morgen zullen er dan ook punten worden gegeven, waarna de strijd om de roem en eer verder wordt gespeeld in het gewone spellenforum.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Dunno, heb me niet bezig gehouden met wie zou winnen, maar het is overduidelijk dat de winst al wel vastligt, in tegenstelling tot bij drie teams (dat loopt uit op een gelijkspel). Ik ga straks even voetbal kijken en eten, zal later een bewijs posten.

Alice kan dat ook wel, geloof ik, dus misschien is die eerder.

Klopt, de situatie is ATM
7
8
4

Aangezien Kyra's team hier de eerstvolgende zet mag doen en zij niet dom is wil dit zeggen dat ze -1 zal doen bij 8. Vanaf dat punt maakt het niet meer uit wat wij doen. Alles wat wij zetten zal gewoon telkens door hun herhaald worden, waardoor wij uiteindelijk als eersten iets zullen moeten aftrekken van een van de overgebleven 4'tjes, en aangezien op dat punt alles een 4 is hebben wij geen andere keuze dan om ze alle 3 de punten geven.

Moest Kyra iets anders doen dan -1 bij 8 zou haar team natuurlijk verliezen, maar zo dom is ze niet. Op dit punt is de winst dus al volledig bepaald door wie de eerste zet mag doen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Helemaal mee eens, het was een leuk spel so far maar ik denk dat de inactiviteitsdoden bij dit spel toch redelijk wat invloed hebben gehad.
 

DeletedUser21356

Gast
Sorry hoor dat ik alles alleen moest doen en dat ik niet 24/24 online ben. :x
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan