• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ontstaan van het Universum.

DeletedUser

Gast
De oerknal was eigenlijk geen knal, want er was nog geen medium om het geluid te verplaatsen. Alleen als er wel een medium was, zou er dan een knal zijn?

Zwarte gaten zijn te klein en er zijn er te weinig om een bedreiging te vormen voor de ruimte. Ik denk dat de zon de aarde kapot maakt (eigenlijk eerst de mens, alleen de zon geeft de genadeklap), want is de zon ontploft (en dat gaat hij doen als de waterstof vooraad op is) neemt hij ons hele zonnestelsel met zich mee.

Wel de zon ontploft pas als hij bij ijzer ofzo aankomt. Dat kan hij namelijk niet meer fuseren. En als je kijkt naar de aarde...
Tijdens het einde van zijn bestaan zal de zon in omvang toenemen en zo de aarde opslokken alvorens hij ontploft.
 

DeletedUser

Gast
Wel de zon ontploft pas als hij bij ijzer ofzo aankomt. Dat kan hij namelijk niet meer fuseren. En als je kijkt naar de aarde...
Tijdens het einde van zijn bestaan zal de zon in omvang toenemen en zo de aarde opslokken alvorens hij ontploft.

Ik dacht altijd dat hij dan ontploft, maar hij zwelt dan heel erg op als hij een rode reus is?

Je hebt verschillende manieren waarop de wereld kan eindigen. Dit zijn de voornaamste:

1. Een supernova explosie. Zo'n explosie is al dodelijk voor de mens op 8000 lichtjaar afstand. De mensen gaan dan dood door de gamma straling. De aarde overleeft dat waarschijnlijk wel, maar moet dan helemaal opnieuw beginnen.

2. Een botsing. Van een komeet of van een andere planeet. Het is dus mogelijk dat Mars of Venus tegen de aarde aanbotst, alleen die kans is erg klein. Over 1,4 miljoen jaar, komt een rode dwergster vlak langs de aarde. Ze botsen niet, maar die rode dwergster gooit dan waarschijnlijk veel brokken materie uit de ruimte richting de aarde. Daar zijn we niet tegen opgewassen (tenminste nog niet, NASA probeert al komeet afweer te maken).


En dan nog de zon, hij zwelt dan op (ik dacht dat hij ontplofte, maar dat was fout). En dan verzwolgt hij de aarde. Maar de aarde is dan wel onleefbaar geworden.
 

DeletedUser

Gast
Niet te vergeten dat we met een nucleaire oorlog zelf deze bol onleefbaar kunnen maken.
 

DeletedUser

Gast
Niet te vergeten dat we met een nucleaire oorlog zelf deze bol onleefbaar kunnen maken.

Kan ook, alleen zou het zo ver komen in een nucleaire oorlog dat we onszelf uitroeien? Of we moeten dan kunnen leven op een andere planeet.
 

DeletedUser

Gast
ik geloof niet in god :O en ook niet in big bang.

waarom neit in god? hoe kwam hij op aarde?
waarom niet in big bang? hoe waren die atomen er dan?
 

DeletedUser

Gast
ik geloof niet in god :O en ook niet in big bang.

waarom neit in god? hoe kwam hij op aarde?
waarom niet in big bang? hoe waren die atomen er dan?

Die ontstonden bij de oerknal, de atomen tenminste. God ontstond niet bij de oerknal, god bestaat uberhaupt niet (mijn mening).
Waar geloof je dan wel in?
 

DeletedUser

Gast
Die evolutietheorie staat bij mij er als een blok, genoeg bewijs ;0 Ik vindt het alleen raar dat je niet sneller zou kunnen gaan dan zo'n bosje lichtdeeltjes... Dat kan ook niet, omdat je dan terug de tijd in gaat... Over wat er naar de oerknal was, zeg ik; Er was tijd, maar heel langzaam, door de zwaartekracht. Trouwens ik geloof wel in de relativiteitstheorie, alleen een aspect is anders volgens mij. De zwarte energie/materie duwde het heelal uit elkaar en vormde stelsels uit waterstof, dat uit elkaar viel en helium en lithium creërde, die weer uit elkaar vielen(Protonen, neutronen en electronen) en zwaardere atomen maakten. Heel veel later ontstond ons planeetje, door samensmelting van kometen en zo, waarop de basis van een cel ontstond, waar DNA in kwam, die zich ging vermenigvuldigen, tot ons ;0
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Die ontstonden bij de oerknal, de atomen tenminste. God ontstond niet bij de oerknal, god bestaat uberhaupt niet (mijn mening).
Waar geloof je dan wel in?

in het feit dat ik leef :) daar stopt het dan ook wel weer :p

mijn mening:
wij zijn onwetend en dat zullen we ook altijd zijn ;)
zal nooit meer zijn dan geloof of theorie

en zelfs van dat leven ven ik nog niet zeker :p

laten we het zo zeggen.

IK GELOOF IN NIKS EN WAARSCHIJNELIJK ZAL IK DAT OOK NOOIT DOEN ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wel juist niet. Voor de oerknal of Big Bang was er niets. Of tenminste niets zoals een mens het zich kan voorstellen. Enkel energie. Ruimte en tijd werden pas gevormd bij de oerknal. Daarna werden er subatomaire deeltjes gevormd.

Maar de mens is zeg maar een nieuwsgierig ding. Onze overleving bestaat uit het ontwikkelen van onze hersenen en daarom zoekt een mens meer en meer om die te ontwikkelen.
 

DeletedUser17527

Gast
wat ik niet begrijp is dat bij een ontploffing alles geordend wordt enz. Hebben jullie ooit een ontploffing gezien die daarmee alles geordend. ik niet. Als er hier voor al energie was. hoe komt dat hier. Is erg vaag. En is ook niet te bewijzen. wat stelt een theorie voor als we het begin niet een weten. Niks!!!!!
Is het zelfde als dat je een kind vertelt dat baby's bij de ooiervaars vandaan komen. Maar waar komen dan de ooievaars vandaan? Dit is ook erg vaag voor een kind.

ps. ik geloof het pas als de theorie waarheid en bewijst wordt. tot nu toe komen er alleen maar meer vragen bij, die we niet kunnen beantwoorden.
 

DeletedUser

Gast
Lol. Deze discussie heeft geen zin voor mensen die niets van het onderwerp afweten.
 

DeletedUser

Gast
Eigenlijk weet niemand er bijna iets vanaf. We stellen het allemaal maar heel simplistisch voor.
 

DeletedUser6887

Gast
wat ik niet begrijp is dat bij een ontploffing alles geordend wordt enz. Hebben jullie ooit een ontploffing gezien die daarmee alles geordend. ik niet. Als er hier voor al energie was. hoe komt dat hier. Is erg vaag. En is ook niet te bewijzen. wat stelt een theorie voor als we het begin niet een weten. Niks!!!!!
Is het zelfde als dat je een kind vertelt dat baby's bij de ooiervaars vandaan komen. Maar waar komen dan de ooievaars vandaan? Dit is ook erg vaag voor een kind.

ps. ik geloof het pas als de theorie waarheid en bewijst wordt. tot nu toe komen er alleen maar meer vragen bij, die we niet kunnen beantwoorden.

Maar als je het woordje "ooievaar" veranderd in het woordje "God" en je dan dezelfde tekst van je opnieuw leest, dan geloven de mensen plots wel in die zogenaamde " ooievaars " :-s
Beetje hypocriet, niet ?

Ben ook van het principe dat wij een "ras/dier/wezen/..." zijn die steeds evolueren (hier is voldoende bewijs voor, wie het ontkent leeft in droomwereld ) wij zoeken steeds verder en verder naar het ontstaan van alles. Dat betekend niet dat we daarom direct alle antwoorden moeten hebben. Die komen wel, is het nu niet, is het binnen enkele honderden jaren. Vroeger vroeg men zich ook af hoe een zon ontstaan is, daar weten we het antwoord inmiddels op. Ook het ontstaan van het universum zal ooit duidelijk worden voor ons maar waarom een wezen creëren in ons brein om een antwoord te kunnen hebben op onze onbeantwoorde vragen? Stel eens dezelfde vragen over God als wat men over het universum doet ! Komt op het zelfde neer ! Het blijft gissen en er is geen zekerheid. Enkel een alternatief antwoord dat nog vager is. Alhoewel, God vind ik dan eerlijk gezegd nog vager dan het universum. We weten meer over het universum dan wat we over God weten.

Ik ben wel niet akkoord met je argument over het universum dat na de ontploffing alles geordend is. Wat is er nu geordend in het universum ? Alles is toch een chaos daar ? Alles breid uit omdat de ontploffing ervoor gezorgd heeft dat alles uit elkaar gerukt word ( het rimpel effect zoals in water ) Het enige wat iets of wat geordend is , is dat er enkele planeten rond een zon draaien. Daar hebben we de theorie al van gevonden ( zwaartekracht ) Voor de rest, alle afstanden zijn chaotisch, de ene zon heeft 5 planeten, de andere 25. Een planeet is niet mooi rond, manen zitten vol met gaten( kraters ) , enz .... ik bedoel, als ik architect zou zijn, zou het toch beter geordend zijn hoor ;)
 

DeletedUser17527

Gast
Voor mij is het bewijs dat god bestaat:
de schepping. Het voelen dat god er is. de wonderen die elke dag nog gebeuren.
De ervaring dat god mensen veranderd. Dat god je steunt in moeilijkheden. Dat je zelfs niet meer bang voor bent om dood te gaan. De liefde van god ervaren. Opwekking. en ga zo maar door.

En waarom zijn alle dingen die in de bijbel staan niet wetenschappelijk naar beneden te halen?
Omdat het waarheid is.
waarom bekeren veel wetenschappers zich naar het christendom. Omdat ze er achter komen dat de bijbel gelijk heeft.

en waarom bestonden dinosauriërs nog in de 10 to 16 eeuw? als deze al lang dood waren volgens de evolutionisten?

Ik daag jullie uit om je ook eens te verdiepen in het creationisme!

En nu weer terug naar het topic. ;)
 
Bovenaan